• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De dikste gezinsauto ter wereld is populairder dan ooit

Auteur: RubenPriest, gepost 11 augustus 2025 om 11:59 – 10 Reacties

De dikste gezinsauto er wereld is populairder dan ooit

Geen lompe SUV, maar een snelle stationkar is populair. Daar zeggen we proost op!

Zoek naar snelle SUV’s en het aanbod is groter dan ooit. Heeft de snelle familiewagen nog bestaansrecht? Jazeker, gelukkig wel. Het aanbod is in vergelijking met de SUV’s minder groot, maar met een BMW M5 Touring en een Audi RS6 Avant valt er nog wat te kiezen. Het goede nieuws: er is een markt voor!

De Audi RS6 is populair

Sterker nog, zes jaar na introductie van de huidige generatie Audi RS6 Avant is het model meer in trek dan ooit. In de eerste zes maanden van dit jaar noteerde het Duitse automerk een recordaantal orders voor de RS6, aldus Automobilwoche.

Hoewel er helaas geen concrete cijfers over de RS6 genoemd worden, hebben ze het sowieso druk bij Audi Sport. De orderboeken voor een RS-model waren tot en met juni 2025 maar liefst 41 procent beter gevuld in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.

De zet van Audi om de RS6 voor het eerst ook in de Verenigde Staten aan te bieden zal ongetwijfeld mee hebben geholpen in de toegenomen populariteit van de stationkar. Voorlopig is Audi RS GmbH ook nog niet uitgespeeld met het concept. De opvolger wordt al getest en krijgt naar alle waarschijnlijkheid een hybride aandrijflijn.

Misschien dat dit laatste ook een factor is waarom het huidige model ineens zo populair is. Een groep die niet zit te wachten op een hybride V8-constructie en daarom nog snel het huidige model wil hebben, die het moet doen met zijn brute V8 power met turbo’s zonder batterijen.

Het is in elk geval een goede zaak te noemen dat de RS6 in trek is. Hoewel het model al generaties meedraait, was niet elke generatie een knaller. Een dieptepunt voor Audi was de RS6 sedan met V10. Ontzettend zeldzaam, maar niet omdat Audi dat wilde. Het model was simpelweg niet in trek.

Nu was dat ook tijdens de financiële crisis, een tijd dat men wel wat beters te doen had dan veel geld stukslaan op een benzineslurpende luxeauto. Sinds de C7 heeft Audi ervoor gekozen om vast te houden aan het stationformat. Dat werpt z’n vruchten af met de C8 en de toekomstige C9 wacht ook een station only aanpak.

Ook interessant!

  • Gespot - Audi RS6 identificeert zich als kerstboom
  • Koop de gaafste Audi RS6 van Nederland!
  • De Audi RS6 C9 wordt een hybride beuker
  • Koop deze woke Audi (R)S6 familiestation

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, Audi, autoverkoop, rs6

Vorig bericht: « Video: Busje negeert slagbomen bij overgang
Volgend bericht: Man belandt in bureaucratische hel na verkeerd invoeren kenteken »

Lees Interacties

Reacties

  1. Tonnie zegt

    11 augustus 2025 om 13:02

    We hoopten natuurlijk allemaal dat het om de Alfa Giulia zou gaan..

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 augustus 2025 om 14:34

      Als Alfa daar nou eens een stationwagen van gemaakt had… Want blijkbaar moet een gezinsauto een stationwagen zijn.
      Maakt eigenlijk niet uit hoe groot de auto is, voor sommigen is het altijd te weinig en dan zie je ze rijden, stationwagen tot het dak vol, skihut op het dak en dan ook nog zo’n koffer op de trekhaak.

      Login om te reageren
    • maxidyne zegt

      11 augustus 2025 om 14:36

      De auto die iedereen mooi vind, maar bijna niemand koopt.

      De huidige RS6 is net een karikatuur van zichzelf. Mis de tijd van Duitse ingetogenheid. C5 en C6 RS6 waren toch wel de mooiste.

      Login om te reageren
      • Joris24 zegt

        11 augustus 2025 om 16:42

        Ik ben het helemaal met je eens, maar van de andere kant is het wel fijn dat audi deze auto’s blijft verkopen. Dit is wat de markt wil in 2025 blijkbaar… En het is wel weer eens wat anders dan de polootjes en kia picanto’s op de weg. Als er tenminste geen totaalaso achter het stuur zit die iedereen de pis lauw maakt met z’n sippe blèrpijpen.

        Zelf zou ik zonder twijfel voor een RS6 C5 sedan gaan als ik de kans had.

        Login om te reageren
        • numpty zegt

          12 augustus 2025 om 07:55

          Niks aan toe te voegen. Ik zou alleen voor de RS6 C6 sedan gaan… AWD V10 Twin Turbo, dat komt nooit weer.
          Heb zelf een C5 S6 gehad, de V8 zonder turbo’s. Een van de fijnste auto’s die ik gehad heb.

          Login om te reageren
      • eelco106gti zegt

        11 augustus 2025 om 20:21

        Ja mee eens. Audi RS6 C5 is mooi ingetogen. Net als BMW M5 E39. Ook de MB E55 AMG W211 uit de 2000s zag er netjes uit, die kon je zelfs met business pakket bestellen dan kreeg je de standaard bumpers ipv amg trim.

        Tegenwoordig is alles groot en SUV en elektrisch en bezaaid met badges, flipjes en flapjes…

        Login om te reageren
  2. kilum zegt

    11 augustus 2025 om 15:19

    Vorige week stond er hier in de parkeergarage bij mijn kantoor de nieuwe M5 als stationwagem Dat is toch wel echt een mooie wagen geworden. Mooier dan deze RS6 als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      11 augustus 2025 om 21:38

      Toch rijdt een M5 (2.450 kg) een stuk minder leuk dan een minder zware RS6 avant (1.865 kg).
      Ik verwacht dat de nieuwe RS6 ook zo’n mastodont gaat worden.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        12 augustus 2025 om 05:31

        2075kg voor de RS6

        Login om te reageren
  3. petroldrinker zegt

    12 augustus 2025 om 09:40

    Toch wel grappig, als ik aan een snelle ruime gezinsauto denk, denk ik toch absoluut niet aan een stationwagen… Nou snap ik sws nooit waarom iemand een snelle gezinsauto wilt? je kan toch nooit als je met gezin op pad bent genieten van het sportieve rijden want dan zitten ze in de passagiersstoel of achterbank schijnbaar niet comfortabel…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North