
Je verzekeraar is meteen failliet als je hier tegenaan botst.
In Londen kun je de gekste dingen tegenkomen. @leroy1991 kwam echter een auto die alle Ferrari’s en Bugatti’s van Londen doet verbleken. Dit is namelijk de duurste nieuwe auto ter wereld, de Rolls-Royce Droptail La Rose Noire. Het ultieme statussymbool op wielen.
25 miljoen
Wat hier voorbij rijdt is een auto die circa 25 miljoen euro gekost heeft. We herhalen: 25 miljoen euro. Voor dat bedrag koop je 50 (!) Ferrari SF90’s. Het lijkt bijna een soort experiment van Rolls-Royce. Hoe ver kun je gaan met je prijsstelling? Nou, idioot ver dus.
Voor wat het waard is: je krijgt niet gewoon een omgebouwde Dawn. Naar verluidt maakt deze auto gebruik van een custom monocoque. Dat verklaart voor een deel het absurde prijskaartje, maar zeker niet volledig. Onder de motorkap ligt uiteraard wel een bekend blok: de 6,75 liter V12, goed voor 600 pk en 840 Nm.

Geen one-off
Je zou denken: als je 25 miljoen uitgeeft aan een auto, dan heb je wel een one-off. Maar nee, Rolls-Royce bouwt vier Droptails. Je hebt dus niet eens een écht unieke auto. De Rolls-Royce Sweptail was dat wel, en die kostte ‘maar’ 12 miljoen.
Op de foto’s lijkt het een coupé, maar de Droptail heet natuurlijk niet voor niets Droptail. Deze auto heeft een hardtop, die verwijderd kan worden. Dat moet echter wel met de hand gebeuren. Je betaalt dus 25 miljoen voor een auto en dan heb je niet eens een elektrisch cabriodak.
Spot van de Week
Goed, er valt het een en ander af te dingen op deze auto, maar het is natuurlijk wel een geweldige spot. Van de vier Droptails zijn er nog maar drie gebouwd en dit is de eerste die zich in het wild laat zien. Een zeer verdiende Spot van de Week dus, voor leroy1991.
Hij krijgt als aandenken een Autoblog-pet of -muts naar keuze thuisgestuurd. Heb je ook wat bijzonders gespot? Upload dan je foto’s op Autoblog Spots en wie weet verschijnt jouw spot volgende week in deze rubriek!





Kost denk ik 3 miljoen om te bouwen (en dan hou ik het nog ruim waarschijnlijk) en 22 miljoen voor het sociale experiment. De volgende kost 100 miljard miljoen denk ik.
@Gulli: nou echt hoor. De reden dat de Droptail 25 miljoen kost is omdat iemand die dat geld heeft dat ervoor wilde betalen.
Gezien het kenteken, is het zeer aannemelijk dat het een Chinese eigenaar heeft.
Nee, dat is HNinie. Arabisch voor de kleine barmhartige.
Onwijs gave spot, alleen al om zo’n bizar dure auto te zien rijden, maar door die randen bij de portierramen lijken de deze wel voorzien van die Halfords opplak-windgeleiders… 😂 Het zal de hoek van de foto wel zijn.
Die achterkant is nou niet bepaald mooi
Als iemand geschreven had dat het een Aziatisch onderwerp was, had ik het meteen geloofd. Misschien is dat de doelgroep ook geweest.
Wat is gebeurd met de €70 miljoen kostende Ferrari 250 GTO LWB die geparkeerd stond op de 34ste verdieping van een Japanse Penthouse in Kyoto? Duurste auto ter wereld klinkt dan erg relatief. 😃
Duurste nieuw verkocht denk ik Duurste is een mercedes slr van 135 miljoen. Daar zijn er 2 van. In in het mercedes museum waar laatst was. Ik heb daar mooiere auto’s gezien.
Ik vind het maar een lelijke auto. Als ik serieus geld had ging naar mercedes. Die hebben concept car waar ze naar boot hebben gekeken. Motorkap van 3 meter 2 zits cabrio met samenwerking van maybach. Weet niet hoe ze het model noemen. Die wil ik graag.
De Mercedes-Maybach 6 concept:
Ja die bedoel ik. Dan in donker blauw. Wit dak chromen velgen wit leer. 6.5liter v12 700 pk 900 nm lekkere soepel v12 en lekker toeren. Zonder hybride.
Maybach is gewoon een label van Benz.
Niet exclusief dus
Ziet eruit als een Leepu project
Als iemand mij 25 miljoen betaald wil ik wel met zo’n absurd lelijk hok rondrijden. Voor minder doe ik het niet.
Overigens ben ik van mening dat als iemand met een hok van 25 miljoen de weg op gaat hij zelf maar een deel van eventueel aangerichte schade moet verzekeren. Daar mag best een max op zitten vindt ik.
Nou, voor de helft wil ik dat ook wel doen, hoor.
Ja, foto’s van dit ding ‘in het wild’ zijn vermoedelijk best wel een unicum, maar erg flatteus zijn ze niet. Op de officiële plaatjes, die via de link te bekijken zijn, ziet de wagen er een stuk aantrekkelijker uit.
Met de achterlichten van een Hyundai Tuscon
Dat laatste project van Bertone vlak voor hun faillissement toont veel gelijkenissen. De Bertone Nuccio. Net zo lelijk.
Neem dan een Spectre en ga helemaal los met de elementen die je makkelijker kunt vervangen voor unieke onderdelen. Stereo van Esoteric, multicolor leer, tassen, golfsets, mondgeblazen glaswerk, gekleurde banden, kunst, nou vooruit ook Falcon doors (even Musk bellen), .. maar een andere vorm met handmatig afneembaar dak voor 25 miljoen. Niet eens uniek. Raarrr, zou Romeijn zeggen.
Ik hou mijn 25 miljoen wel even op de bank. Wat een lelijk hok. En dan moet het dak ook nog even met de hand verwijderen als dat al zou willen. Wat bouwen ze tegenwoordig toch lelijke auto’s… die BMW XM is ook al niet om aan te zien. De Hyuandai Ionic 6 wil geloof ik op een Porsche lijken en ook Kia is niet heel veel beter. Voor 25 miljoen verwacht je dit ook niet. Maar zoals altijd, smaken verschillen.
Dikke winstpakker voor BMW eigenaar van RollsRoyce
Die toelichting op het design van Alex innes; alhoewel hij prachtige woorden toepast, kan ik niet warm of koud worden van deze rolls.
En dat, lieve kijkbuiskinderen, noemen we nou ‘De nieuwe kleren van de Keizer’. Ja ja.
25 miljoen en dan nog een Hyundai Tucson achterlicht.
Mooie spot, maar mijn hemel wat een lelijk hok. De voorkant is nog een Rolls, verder niks bijzonders, maar toch een nette Rolls. Maar die achterkant lijkt wel alsof ze het kleimodel hebben laten vallen en hem toch gewoon hebben gebouwd. Niet om aan te zien.
Wat een afschuwelijk lelijke achterkant! Helemaal uit propotie.
Er wordt wel eens gezegd dat goede smaak niet te koop is.
Wansmaak dus wel: wat een gedrocht is dit, helemaal van achteren bezien. En zoiets dan voor dat bedrag…