• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De eerste getunede Golf VIII is alweer een feit

Auteur: willeme, gepost 24 januari 2020 om 09:05 – 29 Reacties

H&R Volkswagen Golf VIII '20

Dat gaat snel!

De Volkswagen Golf. Ondanks alle marktveranderingen in de afgelopen 40 jaar is het nog altijd een bijzondere populaire auto. Ook in Nederland is de auto niet aan te slepen. Logisch: ze zijn zeer betaalbaar in de lease, interieur is altijd keurig voor elkaar en het rijdt lekker comfortabel, zeker voor zijn klasse.

Maar wat als je nu een sportievere Golf wil? Geen probleem, Volkswagen komt zelf met een hele batterij aan snelle Golfjes, zoals de GTD, GTE, GTI, TCR (Club Sport) en R. Voor wie dat net een beetje te veel van het goed is, hebben we goed nieuws. Want de eerste tuningspulletjes voor de nieuwe Golf VIII zijn al gearriveerd. Traditiegetrouw is het H&R die ermee op de proppen komt. Nu kun je van tuning zeggen wat je wil, maar in dit geval worden er twee grote problemen opgelost.

Volkswagen Golf VIII '20

Om auto’s op papier zo zuinig mogelijk te maken, worden er vaak kleine, smalle velgjes geplaatst. Deze vullen de wielkasten niet perfect, zeker niet omdat de auto in standaardtrom tegenwoordig veel te hoog op hun wielen staan. Zoals @CasperH gaan we Hot Hatches aanzien als kleine crossovers.

H&R Volkswagen Golf VIII '20

Bij H&R wordt de Golf voorzien van twee items die het probleem oplossen. Ten eerste de verlaging. De Golf VIII op de foto’s staat beduidend lager op zijn buik, maar we hadden niet het idee dat een enorme verlaging was. Toch is 45 millimeter verlaging behoorlijk flink te noemen. Verder heeft H&R de stance verbeterd middels een setje spacers. Ook hierbij is het niet extreem gedaan, maar staan de wielen beter onder de carrosserie. De spacers zijn leverbaar in grijs of zwart.

H&R Volkswagen Golf VIII '20

De nieuwe veren passen overigens niet op elke Golf. Heb je een standaard Golf, dan kun je het vooralsnog even vergeten. De veren zijn alleen geschikt voor Golf met een onafhankelijke achteras. Ook een R-Line met sportchassis kan (nog) niet aangepakt worden. Daarbij moet je ook zorgen dat je de adaptieve dempers onder je Golf hebt liggen. De prijs inclusief BTW is in Duitsland 354,62 euro. Dan moet je het er nog wel zelf onderzetten.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Volkswagen presenteert: een getunede Golf GTI

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Golf-VIII, h-r, Spacers, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « Kia e-Soul: dit moet je weten over de nieuwe
Volgend bericht: RDW gaat lekker, stuurt onterecht hoge aanslagen »

Lees Interacties

Reacties

  1. RickB zegt

    24 januari 2020 om 09:07

    Dit is toch allang oud nieuws jongens?

    https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/2020-vw-golf-lowered-on-air-suspension-or-kw-coilovers-pick-your-poison-140495_1.jpg

    https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/2020-vw-golf-lowered-on-air-suspension-or-kw-coilovers-pick-your-poison_4.jpg

    https://scontent-lga3-1.cdninstagram.com/v/t51.2885-15/e35/s1080x1080/80806542_1074827819530202_7989741342035675833_n.jpg?_nc_ht=scontent-lga3-1.cdninstagram.com&_nc_cat=102&_nc_ohc=pZkG29LlFvAAX-WUqCy&oh=d51fd2b00e050e5f9b870453087363a5&oe=5EBDB90D

    Login om te reageren
    • barry355gtb zegt

      24 januari 2020 om 20:22

      @RickB: Sorry hoor, maar zo erg verlagen maakt het een petjes Golf.

      Login om te reageren
  2. berlinetta zegt

    24 januari 2020 om 09:35

    Dit kan ik dan wel waarderen. Ziet er beter uit en zal waarschijnlijk beter rijden en dat voor een schappelijke prijs.

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      24 januari 2020 om 11:15

      @berlinetta: dus VW investeerde tientallen miljoenen in het ontwikkelen van het onderstel.
      Ik denk niet dat een figuur in een schuurtje dat wel even kan verbeteren: ga er maar vanuit dat met maar liefst 45mm verlaging de geometrie van je ophanging ongewenst gedrag gaat vertonen.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        24 januari 2020 om 11:21

        @janjansen: Met beter rijden bedoel ik sportiever rijden. Reken maar dat VW geen prioriteit heeft gegeven aan sportiviteit bij de ontwikkeling van dit onderstel. Daar is dus zeker ruimte voor verbetering. Bovendien is H&R geen lullig schuurtje.

        Vraag anders even aan @willeme wat een ander setje veren en schokdempers voor het rijgedrag van zijn Alfa heeft gedaan.

        Login om te reageren
        • hotze zegt

          25 januari 2020 om 01:05

          @berlinetta: Als ik ’t goed begrijp zijn alleen de veren vervangen. Staat fraai maar de wegligging wordt er niet heel veel beter/sportiever van, dan moet je ook andere dempers er onder zetten. Kw levert in het algemeen goede dempers, Bilsteiners zijn nog wat steviger. Eibach heeft ook een fijne schroefset in de aanbieding (Pro Street). Eea zal ook wel beschikbaar komen.

          Login om te reageren
      • racerx zegt

        24 januari 2020 om 14:10

        @janjansen: af fabriek is een auto gechargeerd gezegd 1 groot rijdend compromis. Tuurlijk is er ruimte voor verbetering in een bepaalde richting ondanks de knaken die VAG erin heeft gestoken, je boet aan de andere kant alleen weer wat in. Dat is een keuze, iets dat men met een compromis tracht te voorkomen.

        Login om te reageren
        • monsieurleloure zegt

          24 januari 2020 om 16:07

          @racerx: de Golf is sowieso een compromis van een compromis. ?

          Login om te reageren
          • racerx zegt

            24 januari 2020 om 19:30

            @monsieurleloure: haha exactly!

            Login om te reageren
        • mashell zegt

          25 januari 2020 om 07:22

          @racerx: precies. Meer sportief is minder comfort. Of je dat beter vindt is heel persoonlijk. Ik vind dat niet en ben er van overtuigd dat een afgewogen afstemming met een goede mix van comfort en veilig gedrag veel moeilijker is dan sportief, dat bereik je vanzelf met kortere veerweg en hardere dempers.

          Login om te reageren
  3. banderas zegt

    24 januari 2020 om 09:53

    ” Ondanks alle marktveranderingen in de afgelopen 40 jaar is het nog altijd een bijzondere populaire auto. Ook in Nederland is de auto niet aan te slepen”

    Ja, maar de Polo verkocht beter. Dus eigenlijk is de Golf wat aan het verliezen. Nu ik de auto in een normale configuratie zie, kan ik alleen maar zeggen dat het huidig model een stuk fraaier is.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      25 januari 2020 om 01:06

      @banderas: die koplampen van de nieuwe ?

      Login om te reageren
  4. Edge zegt

    24 januari 2020 om 10:09

    Kijk, dat vind ik nou leuk. Niet meteen over de top met widebody, 48 inch velgen, aero die op een circuitracer niet zou misstaan en 2000pk, maar gewoon heel subtiel verlaagd en de wielen iets anders onder de auto gezet. Hier mogen andere tuners een voorbeeld aan nemen!

    Login om te reageren
    • gandini zegt

      24 januari 2020 om 13:43

      @edge: Ze zijn alleen even vergeten om die wieldoppen in te ruilen voor een mooi setje lichtmetaal.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        24 januari 2020 om 15:55

        @gandini: @mashell: Welke wieldoppen? Volgens mij is dit gewoon lichtmetaal

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          25 januari 2020 om 07:23

          @Edge: lichtmetalen velgen in wieldoppen design. Toch bijzonder.

          Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    24 januari 2020 om 10:19

    Net als iedere andere Golf knapt de auto enorm op van subtiele verlaging en een setje spacers. Verlaging voor andere varianten onderstellen zullen vast op kort termijn komen. Een mooi setje BBS wielen er onder (geen meerdelige wielen, dat staat alleen op auto’s welke ouder zijn dan 20 jaar) en hij is weer helemaal netjes.

    Login om te reageren
  6. ghost zegt

    24 januari 2020 om 10:23

    Tjoening!

    Login om te reageren
  7. donjunior zegt

    24 januari 2020 om 10:37

    .. en toch had een ander setje velgen ook niet misstaan.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      24 januari 2020 om 10:51

      @donjunior: ja, dit zie je niet vaak, een getunede auto met wieldoppen.

      Login om te reageren
      • bernoulli zegt

        24 januari 2020 om 11:18

        @mashell: nou, wieldoppen, dat dacht ik ook meteen. Lelijke set zeg.

        Login om te reageren
  8. ericc zegt

    24 januari 2020 om 10:56

    In België worden spacers afgekeurd bij de technische controle.

    Login om te reageren
    • topcom zegt

      24 januari 2020 om 11:19

      @ericc: Terecht ook! Mssn dat een lagere ET waarde nog iets uit zo kunnen halen…

      Login om te reageren
      • autopetje zegt

        24 januari 2020 om 12:13

        @topcom: terecht omdat ?

        Login om te reageren
      • gandini zegt

        24 januari 2020 om 13:49

        @topcom: Wat is voor jou dan het wezenlijke verschil tussen een spacer of een velg met andere ET? Het resultaat wat betreft looks en wegligging is gelijk en met een degelijk setje zoals H&R DRA loop je geen veiligheidsrisico.

        Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      24 januari 2020 om 11:20

      @ericc: In België mag je haast niks aan je auto doen. Zelfs voor een wat grotere maat velgen moet je een tuning rapport o.i.d. aanvragen.

      Login om te reageren
  9. autodrome zegt

    24 januari 2020 om 14:07

    Die lamperij op de voorttein maakt me de pis niet lauw …

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      25 januari 2020 om 01:09

      @autodrome: Inderdaad, geen vooruitgang.

      Login om te reageren
  10. dolledries zegt

    24 januari 2020 om 14:19

    Zo dat is saai …

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North