• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De eerste getunede Tesla Model Y is hier

Auteur: willeme, gepost 5 april 2020 om 09:02 – 33 Reacties

getunede Tesla Model Y

Jazeker, de eerste getunede Tesla Model Y is alweer onder ons.

Het is een categorie auto’s die we meer verwachten te zien, kakelverse aangepaste Tesla Model Y’s. Van de Model 3 trouwens ook. De populaire Tesla middenklassers gaan in dermate grote getale de de wegen verfraaien, dat de individualistisch ingestelde EV-ridder toch even online gaat rondkijken.

Bij het bestellen van een Tesla Model Y is er niet heel erg veel mogelijk. Je kan kiezen voor een ‘Long Range’ voor 64.000 euro of een ‘Performance’ voor 70.000 euro. Dan is er keuze uit slechts zes kleuren en bij de Long Range uit twee wielen. Bij de Performance is er géén keuze. In het interieur kun je kiezen uit een zwart of wit interieur en en halverwege dit jaar kun je een extra bankje krijgen, op de plaats waar normale auto’s een afdekhoes hebben.

Eigen touch

Als laatste is er de (indrukwekkende) optie Autopilot en dat is het. Nu is het dit vrij logisch voor een fabrikant dat zoveel mogelijk auto’s wil produceren. Het enige is dat de eigenaren ‘opgescheept’ zitten met een lading generieke EV’s in dezelfde uitvoering. Bij sommige Duitse merken heb je weliswaar te véél keuze, maar een klein beetje een eigen touch kunnen geven aan je auto zou wel prettig zijn.

Animatie

Unplugged Performance

Gelukkig is daar de Unplugged Performance. Dit bedrijf is lekker bezig met het ontwikkelen van spulletjes voor diverse Tesla’s. Vorige week waren ze de eerste met een ‘getunede’ Tesla Model Y. Dat was toen slechts enkel een verlaagd exemplaar. Voor nu hebben ze al een hele hoop meer onderdelen in de aanbieding.

getunede Tesla Model Y

Flinke verlaging

Ten eerste de verlaging. De Model Y is natuurlijk gewoon een Model 3, maar dan verhoogd. De Model 3-stoeltjes zitten gewoon op een verhoging. Ook staat de Model Y hoger op zijn wielen. Unplugged Performance kan aan het eerste (nog) niet zoveel doen, maar aan het tweede wel. De Model Y is namelijk flink verlaagd, nog meer zelfs dan de vorige keer.

Serieuze upgrades

Maar er is meer variatie. Wat te denken van de kleur? Natuurlijk, het is gewoon een wrapje, maar dit lichte matblauw springt er lekker uit. De velgen en remmen zijn bij dit model nog hetzelfde, maar gesmede velgen en keramische remmen zijn een mogelijkheid bij Unplugged Performance. Dat zijn serieuze upgrades die het rijgedrag aanzienlijk verbeteren.

getunede Tesla Model Y

Acension-R achterspoiler

In dit geval zijn de meeste wijzigingen doorgevoerd aan de achterzijde. Het eerste dat opvalt is de spoiler. Het is de zogenaamde ‘Acension-R’ achtervleugel en deze is gemaakt van koolstofvezel. Aan de ontwerpfout met de achterklep is voorlopig nog niets gedaan: een kleine aanrijding tegen je achterbumper resulteert in een nieuwe achterklep. Zullen de verzekeraars leuk vinden. Maar ja, in het geval van deze Model Y van Unplugged ben je wel unieker en doe je het in stijl. Ook hebben ze het Tesla logo en de badges verwijderd voor een nog cleanere look.

getunede Tesla Model Y

Alle spulletjes worden dit jaar leverbaar. Er komen er in de tussentijd nog een hele hoop onderdelen bij.

Ook interessant!

  • Tesla maakt Model 3 en Model Y nu ook kneiterduur
  • Tesla maakt Model S en Model X kneiterduur
  • Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
    Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
  • Tesla verkoopcijfers Q1 2021 zijn indrukwekkend

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, Elektrisch, mat, model-y, spoiler, Tesla, tuning, unplugged-performance, verlaagd, wrap

Vorig bericht: « AB Gemist: Audi RS6 en BMW M5
Volgend bericht: Mercedes S600 Pullman is de langste luxe occasion van NL »

Lees Interacties

Reacties

  1. spidermann zegt

    5 april 2020 om 09:44

    Hoe maak ik een lelijk hok nog lelijker?

    Login om te reageren
    • quinn zegt

      5 april 2020 om 10:33

      @spidermann: inderdaad

      Login om te reageren
  2. flutterby zegt

    5 april 2020 om 09:53

    Staat wel em goed, op die spoiler na dan.

    Login om te reageren
  3. MaartenD zegt

    5 april 2020 om 10:13

    De Model X bah…De Model 3 van bah…het resultaat van de mix van de 3 en X, 3x bah. Wat een lelijk hok dat echt totaal uit verhouding is

    Login om te reageren
    • evdw zegt

      5 april 2020 om 13:34

      Je bedoelt dat het ontworpen is buiten jouw bekrompen conventionele ideeën over een auto?
      Ja daarin heb je gelijk.

      Login om te reageren
      • launchcontrol zegt

        5 april 2020 om 14:10

        @evdw: klopt! Dit past perfect bij de tesla mensen, ik zie ze al glunderen!

        Login om te reageren
        • evdw zegt

          5 april 2020 om 14:45

          Wat zijn precies volgens jou, Tesla mensen?

          Login om te reageren
          • launchcontrol zegt

            6 april 2020 om 12:11

            @evdw: wat denk je zelf?

            Login om te reageren
          • evdw zegt

            6 april 2020 om 18:01

            @launchcontrol: Ja geen idee, ik zie er vanalles in rijden van boer tot advocaat dus zeg jij het maar.

            Login om te reageren
      • schobbejak zegt

        5 april 2020 om 14:17

        @evdw: Nee, het is gewoon een ontzettend slecht en saai ontwerp dat totaal buiten proportie is. Maar ik zal dan ook vast bekrompen ideeën hebben.

        Login om te reageren
        • evdw zegt

          5 april 2020 om 15:25

          Allemaal esthetisch dus behoorlijk subjectief, hecht ik weinig waarde aan zo.
          Uit de rij eigenschappen blijkt in ieder geval niet dat het ontwerp niet goed zou zijn.

          Login om te reageren
      • MaartenD zegt

        5 april 2020 om 16:37

        @evdw: EVdw is op zn kleine pikkie getrapt? Het gaat mij niet om het EV gedeelte, het gaat mij om het ontwerp dat totaal uit proportie is, bij de model S klopt het wel, mooie auto. Mensen d8e een model Y mooi vinden kan je op 1 hand, excuus, 1 vinger (=evdw) tellen

        Login om te reageren
        • evdw zegt

          5 april 2020 om 17:43

          Dat het je om het ontwerp gaat is echt wel duidelijk hoor. Echt geen idee waarom je denkt dat ik denk dat het je om het EV gedeelte gaat. Zit blijkbaar in je hoofd ofzo.

          Login om te reageren
    • flutterby zegt

      5 april 2020 om 14:14

      @maarten020: functie over vorm.

      Login om te reageren
      • rhellema zegt

        5 april 2020 om 16:00

        @flutterby: wat is de functie dat de auto deze vorm moet hebben dan?

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          5 april 2020 om 16:49

          @rhellema: range, daarom lijkt elke “milieuvriendelijke” auto zoveel mogelijk op een druppel. Tesla, Prius, Ioniq, ect.

          Login om te reageren
          • rhellema zegt

            6 april 2020 om 04:28

            @flutterby: dus we hogen een model 3 op, waarmee we meer frontaal oppervlak creëren met als logisch gevolg een hogere cw waarde, wat weer tot logisch gevolg heeft een hoger verbruik en daardoor een mindere range. En jij wil beweren dat dat de functie boven vorm is? Serieus?

            Login om te reageren
    • jometdebanjo zegt

      5 april 2020 om 14:27

      @maarten020: is ook geen auto maar Playmobil

      Login om te reageren
  4. Henk_he zegt

    5 april 2020 om 10:32

    Je koopt bewust een SUV, en geen sedan of hatch, die je vervolgens weer gaat verlagen… Ok…

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      5 april 2020 om 12:03

      @Henk_he: Je koopt een verhoogde hatchback. Dit is net zo min een suv als een A6 Allroad oid.

      Login om te reageren
      • Henk_he zegt

        5 april 2020 om 22:17

        Tesla noemt ’t zelf een ‘crossover utility vehicle’ of CUV. Da’s wat anders dan ’n Audi met plastic beschermers rond de wielkasten.

        Login om te reageren
    • evdw zegt

      5 april 2020 om 13:30

      Als je niets snapt van het principe verlagen bij auto’s dan moet je er ook niets over roepen Henkie.

      Login om te reageren
      • Henk_he zegt

        5 april 2020 om 22:12

        Ik roep wat ik wil evdwie

        Login om te reageren
  5. dolledries zegt

    5 april 2020 om 10:46

    Zo dat is lelijk

    Login om te reageren
  6. audiwaus zegt

    5 april 2020 om 10:53

    ???

    Login om te reageren
  7. airditude zegt

    5 april 2020 om 10:54

    Lijkt wel een stuk speelgoed zo. Nog een grote antenne erop en ik waan mij weer in het Nikko tijdperk.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      5 april 2020 om 14:13

      @airditude: is dat een compliment? De leukste auto’s zijn speelgoed voor volwassen.

      Login om te reageren
  8. tge2 zegt

    5 april 2020 om 11:41

    Ik vind die Tesla’s toch maar pokdalige dingen. Rare proporties en lomp groot. De enige Tesla die ik kan pruimen is de eerste Roadster.

    Login om te reageren
  9. moveyourmind zegt

    5 april 2020 om 11:42

    Vind het niet eens heel onaardig, maar het had er stukken beter uitgezien als de wielen wat verder naar buiten hadden gestaan.

    Login om te reageren
  10. ty5550 zegt

    5 april 2020 om 12:39

    Zo. Die is echt wel lelijk.

    Login om te reageren
  11. bernoulli zegt

    5 april 2020 om 13:48

    Gaaf kleurtje.

    Login om te reageren
  12. kriszty zegt

    5 april 2020 om 18:57

    geen enkel model van Tesla is mooi, zijn verschrikkelijk lelijke hokken

    Login om te reageren
    • zespak zegt

      6 april 2020 om 03:30

      Subjectief natuurlijk, maar de model s heeft mooie properties lijkt me.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North