• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De elektrische Hummer verloochent zijn afkomst niet

Auteur: machielvdd, gepost 30 juli 2020 om 19:03 – 17 Reacties

Elektrische Hummer teaser

Een nieuwe teaser werpt meer licht op de elektrische Hummer.

Een elektrische Hummer: het was nog niet zo lang geleden even ondenkbaar als gezond eten op de menukaart van de McDonalds. Tijden veranderen, want een elektrische Hummer komt nu steeds dichterbij. GMC toont de eerste teaserbeelden van de wedergeboren dinosauriër.

Hoewel de aandrijflijn mijlenver afstaat van de originele Hummer, verloochent de nieuwe Hummer zijn afkomst niet als het om het design gaat. Zoveel wordt duidelijk bij het zien van de teaserbeelden. Uiteraard hadden we dit vermoeden al, aangezien de eerder getoonde grille ook al sterk leek op de ouderwetse Hummer-grille.

Op basis van de teaser kunnen we nu concluderen dat dit ook voor het verdere design van de GMC Hummer geldt. Het robuuste silhouet oogt namelijk heel vertrouwd. Met de vierkante wielkasten lijkt de elektrische Hummer nog het meest op de Hummer H3.

Elektrische Hummer teaser

De Hummer komt er in twee carrosserievarianten: een SUV en een pick-up. Ook dat is in lijn met het verleden. De H1 was er namelijk als pick-up, maar ook de H2 was leverbaar als SUT. Dit was meer een SUV met een laadbak dan een echte pick-up. Dat is ook de carrosserievorm die we hier terugzien. De SUT heeft duidelijk een langere wielbasis dan de SUV.

Hummer is verder synoniem met over-the-top. Deze term is ook van toepassing op de beloofde cijfers. We hebben ze al eerder genoemd, maar we zullen ze nog maar eens herhalen. Komt ‘ie: de elektrische Hummer krijgt zo’n 1.000 pk en ruim 15.000 (!) Nm koppel. Daarmee zou 0 tot 60 mph (96,6 km/u) in 3 seconden mogelijk moeten zijn.

GMC noemt in de teaser ook nog een paar functies die de elektrische Hummer krijgt, zoals Adrenaline Mode en Crab Mode. We krijgen daar geen verdere context bij, maar het eerste is wellicht een soort Ludicrous Mode. Het tweede is waarschijnlijk gewoon een off-roadmodus. Stiekem hopen we dat het een systeem is met vierwielbesturing, zoals de Jeep Hurricane Concept uit 2005 dat had.

De GMC Hummer zal komende herfst geïntroduceerd worden en is vanaf dat moment te bestellen. De productie zal vervolgens een jaar later beginnen.

meer lezen over elektrische auto’s die WEL in 2020 op de markt komen?

Het aanbod van elektrische auto’s verandert constant. Dit zijn de elektrische auto’s die in 2020 hun opwachting maken.

Ook interessant!

  • Hummer is loeizwaar
    Nieuwe GMC Hummer EV wordt een loeizwaar geval
  • GMC Hummer EV SUV
    GMC Hummer EV SUV: dit is de productieversie
  • Video: elektrische kenteken verduisteraar is onhandig
  • Ruim 2 miljoen euro voor de eerste nieuwe Hummer

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, gmc, Hummer, Video

Vorig bericht: « Fisker kondigt invasie van nieuwe modellen aan
Volgend bericht: Rusland wil verplicht alcoholslot op alle auto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. O plaat zegt

    30 juli 2020 om 19:08

    Tja GM moet iets doen om de concurrentie bij te blijven. Met de reïncarnatie van hun Blazer zullen ze het niet halen tegen over de Bronco van Ford en hun Camaro kunnen ze enkel in de VS aan de man brengen terwijl de Mustang in Europa verkoopt als zoete broodjes. Ze hebben nog wel hun poor man’s Ferrari maar toch.

    Login om te reageren
    • papa zegt

      30 juli 2020 om 22:30

      @shiva: mustang als zoete broodjes… Nou nee hoor

      Login om te reageren
  2. moveyourmind zegt

    30 juli 2020 om 19:27

    15.000 Nm koppel?

    Dat is zo’n 6 keer meer dan een Scania V8 en zo’n 16 keer meer dan een Tesla S met 630 pk. Denk dat 1500 Nm, wat al heel erg veel is, eerder in de buurt komt.

    Login om te reageren
    • florisje zegt

      30 juli 2020 om 19:41

      @moveyourmind: Dit is zeer waarschijnlijk het koppel op de wielen gemeten, meeste elektrische auto’s hebben een versnellingsbak die 10:1 draait; voor elke 10 omwentelingen van de motor, 1 voor de wielen. Dus in principe heb je dan 10x zo veel koppel.

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        30 juli 2020 om 19:42

        Thanks, heldere uitleg. Echt indrukwekkend veel wat voor krachten er dan verwerkt moeten worden.

        Login om te reageren
        • ouwedibbes83 zegt

          30 juli 2020 om 22:34

          @moveyourmind: volgens mij werd de nieuwe Tesla Roadster ook met zo’n claim van duizenden Nm’s geïntroduceerd. Zelfde verklaring als hierboven

          Login om te reageren
        • lekbak zegt

          31 juli 2020 om 09:35

          @moveyourmind: het is precies de bedoeling dat je dat denkt. Maar nagenoeg elke auto met lage gearing gaat daar al overheen.

          Koppel is een niks zeggende eenheid wat betreft prestaties. Jij en ik kunnen met onze pink een koppel van 15.000nm genereren aan een wiel. Vermogen is wat bepaalt wat de prestaties van een voertuig zijn. Een hoog koppel aan de wielen zegt vooral iets over wat voor een versnellingsbak erin zit.

          Login om te reageren
  3. mobieler zegt

    30 juli 2020 om 19:34

    Een baksteen tegen de wind in duwen. Ook al is het elektrisch, bepaald efficiënt zal het niet zijn.

    Login om te reageren
  4. toyotafortuner zegt

    30 juli 2020 om 19:37

    Nou ja, als ik dan tóch móet stekkeren… Dan maar zo!

    Login om te reageren
  5. scalvaro zegt

    30 juli 2020 om 20:10

    Wat zal dat wegen? 6000 kilo of zo?

    Login om te reageren
  6. crepito zegt

    30 juli 2020 om 20:20

    Origineel die Adrenaline mode..

    Login om te reageren
  7. superman zegt

    30 juli 2020 om 20:32

    Doe mij maar de ouderwetse.

    Login om te reageren
  8. 571ay zegt

    30 juli 2020 om 22:47

    De H1 en de H2 waren leuk. Heerlijk lomp, dik en anders dan anders. De H3 daarentegen was niet om aan te zien.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      31 juli 2020 om 09:36

      @571ay: de h1 was lomp, de h2 was een handtasje…

      Login om te reageren
      • 571ay zegt

        31 juli 2020 om 11:01

        @lekbak: Vergeleken met de H1 wel ja. Vergeleken met 99,9% van de automarkt niet.

        Login om te reageren
  9. peekaas zegt

    30 juli 2020 om 23:09

    Wat is de voor- en achterkant?!

    Login om te reageren
  10. occasiefapper zegt

    31 juli 2020 om 10:04

    De videoplayer is echt een farce. Ik moet nu telkens uit de app en naar YouTube om het filmpje te kijken..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North