• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin moet geld lenen na investering Stroll

Auteur: willeme, gepost 31 maart 2020 om 19:03 – 34 Reacties

Aston Martin geld

Jazeker, het is Aston Martin dat geld nodig heeft. Het merk heeft geluk met zo’n zakenman als Lawrence Stroll.

De meest opmerkelijke merken komen eigenlijk uit Groot-Brittannië. De meest wonderlijke creaties komen er vandaan. De ingenieurs zijn er inventiever dan waar ook ter wereld. Ondanks dat er al jaren geen fatsoenlijke middenklasser in het Verenigd Koninkrijk van de band rolt, zijn de meeste specialisten gevestigd in Engeland.

Iconisch

Van alle Britse merken is Aston Martin misschien wel het meest iconisch. Het gaat helaas al een tijdje niet al te best. De nieuwe modellen slaan niet heel erg aan, terwijl er fors in is geïnvesteerd. Met name het succes van het kleinere model (V8 Vantage) blijft vooralsnog uit. Nu is alle hoop gevestigd op de Aston Martin DBX. Sterker nog, eigenlijk zou Aston Martin allang kopje onder zijn gegaan. Zeker met de huidige crisis.

Aston Martin geld

Yew Tree

Gelukkig was daar Lawrence Stroll. Officeel valt Aston Martin onder het ‘Yew Tree’-consortium, dat wordt geleid door Lawrence Stroll. Dit consortium heeft Aston Martin onlangs voorzien van een financiële injeecte van (in totaal) 536.000.000 pond. Je zou denken: alles is nu koek en ei. De injectie was echter nog vlak voor de corona uitbraak. Volgens The Financial Times heeft Aston Martin nog eens 100.000.000 erbij moeten lenen.

Aston Martin geld

Niet voldoende

De krant meldt dat Aston Martin niet voldoende werkkapitaal heeft om de komende 12 maanden te kunnen functioneren. Dat was eigenlijk al het geval vóór de uitbraak van de pandemie. Nu het coronavirus zowel de markten als fabrieken stillegt, wordt de situatie nog erger voor Aston Martin. Naar het schijnt heeft Aston Martin al krediet aangevraagd, mochten ze in geldnood komen. Wel zijn er twee voorwaarden: het bedrag moet voor 8 juli worden opgenomen en de rente schijnt erg hoog te zijn.

Achterkant

Toekomst

Ondanks de tegenslagen ziet het er goed uit voor Aston Martin. Lawrence Stroll heeft het Racing Point formule 1-team al overgenomen. Het is de bedoeling dat dit team binnenkort verder gaat als Aston Martin F1. Het kan niet anders zijn dan dat Lawrence Stroll wist dat Aston Martin geld ging kosten. Een ding is zeker: het is een bijzondere prijzige manier om je zoon (Lance Stroll) bij een topteam onder te brengen.

Ook interessant!

  • Lawrence Stroll vindt Lance Stroll ontzettend goed
  • Vettel heeft geen baas
    Vettel heeft geen baas meer sinds gisteren
  • Aston Martin bevestigt coureurs
    Aston Martin bevestigt coureurs voor 2022! 'BREEK'
  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, geld, Lawrence Stroll

Vorig bericht: « De elektrische Volkswagen Up is een enorm succes
Volgend bericht: Dit zijn de 10 duurste auto’s van het afgelopen weekend »

Lees Interacties

Reacties

  1. TimmiX zegt

    31 maart 2020 om 19:18

    Aan de ene kant denk ik: mooi dat deze man zoveel investeert in Aston Martin zodat dit prachtige merk kan blijven bestaan.

    Aan de andere kant denk ik: Wat een walgelijke man die met zijn geld alles naar zich toe kan halen en iedereen dient maar te doen wat hij wil.

    In denk dat het laatste gevoel toch wel sterker is. Bah wat wordt ik naar van dit soort rijke mensen. Je kunt zó veel goeds doen in deze wereld met zo’n hoeveelheid geld. Maar in principe gooit hij het allemaal weg zodat zijn zoon een stoeltje in de F1 krijgt die hij eigenlijk helemaal niet verdient. En iedereen smult er maar van, want ‘hij helpft Aston Martin’.

    Meh.

    Login om te reageren
    • mpgc zegt

      31 maart 2020 om 19:38

      @TimmiX: Stroll had Aston Martin niet hoeven te kopen om zijn zoon een zitje in de F1 te garanderen. Dat was al geregeld. Merken als Aston Martin hebben rijke eigenaren nodig die gek genoeg zijn om hun geld in een automerk te stoppen in plaats van veel beter renderende bedrijven. Zoek maar eens op waarom de type aanduiding van elke Aston Martin met DB begint.

      Login om te reageren
      • Olleh zegt

        1 april 2020 om 00:59

        @mpgc: Djames Bond?

        Login om te reageren
      • rollingstoned zegt

        1 april 2020 om 06:45

        @mpgc: Dikke Beurs?

        Login om te reageren
      • centocinquantanove zegt

        1 april 2020 om 14:23

        @mpgc: dikke billen, 5 reeten

        Login om te reageren
    • lecomte zegt

      31 maart 2020 om 21:00

      @TimmiX: Volgens mij mogen mensen met hun eigen geld doen wat ze willen doen. Of ze het weg gooien, vliegtuigjes van vouwen, verbranden of wat anders is niet aan jou. Ik vertel je toch ook niet wat je met je geld moet doen?
      Verder is het fijn dat er nog mensen en bedrijven zijn met diepe buidels en autogek om te kunnen investeren in de autoindustrie.

      Login om te reageren
    • mijnporsche zegt

      31 maart 2020 om 22:55

      @TimmiX: en ik vind het walgelijk dat jij zo jaloers bent. Ga wat doen met je leven zodat je ook rijk wordt.

      Login om te reageren
      • TimmiX zegt

        1 april 2020 om 00:13

        hoe kom je erbij dat ik jaloers ben? Niets dan respect voor mensen die hard werken en daardoor lekker verdienen.

        Punt is dat de echt rijken, de miljardairs in de wereld, geld altijd investeren om er zelf nog rijker van te worden. En dat is zeker hun goed recht, en het werkt. De rijken worden rijker. Geld geeft macht en creëert kansen wat veelal weer meer geld opbrengt.

        Ik vind het fantastisch dat hij aston martin (en daarmee ook formule 1) financieel te hulp schiet. Daar mogen we als autoliefhebbers zeker dankbaar voor zijn. We moeten alleen niet doen alsof hij een onbarmhartige redder in nood is die zijn hele leven zich al heeft ingezet voor AM. Hij zag gewoon een kans.

        Het is zakelijk. Een investering waarin hij in the long run, als alles volgens plan gaat, er geld aan gaat verdienen. Plus het geeft hem macht om beslissingen te maken en het geeft zijn zoon een stoeltje in de F1. Zoals hij dat in het verleden ook al heeft afgekocht.

        Geld > talent. Helaas.

        Login om te reageren
        • mpgc zegt

          1 april 2020 om 12:45

          @TimmiX: punt is dat het investeren in automerken als Aston Martin, ook in the long run, geen geld oplevert, maar alleen heel veel geld kost. Eerder was bijvoorbeeld David Brown (de letters DB in de type aanduiding van elke Aston) voor Aston Martin ook zo’n rijke mecenas. Stroll is slim genoeg om te beseffen dat het overeind houden meer liefdadigheid (of egotripperij ?) is dan een goede business case. Hij heeft niet voor niets een fortuin verdiend. Je mag, Stroll of andere mega rijke ondernemers niet mogen, maar de stelling dat ie het merk alleen koopt om er uiteindelijk veel geld mee te verdienen is moeilijk houdbaar.

          Login om te reageren
    • vroaaaaaaaaaar zegt

      31 maart 2020 om 23:37

      @TimmiX: wat een domme redenering. Wees blij dat hij zijn geld uitgeeft inplaats van oppot. Het zorgt ervoor dat AM blijft bestaan en dat mensen werk hebben. Waarom moeten mensen die geld hebben het altijd aan goede doelen weggeven? En ook dat is trouwens een mythe, want dat geld gaat vaak naar bedrijven en instellingen die daarmee dingen ontwikkelen die de wereld vooruit helpen. Zo geeft Bill Gates bakken uit aan universiteiten voor het ontwikkelen van een waterloze, zelf-composterende WC’s om daarmee de levensstandaard van de armsten te verbeteren waardoor die niet meer sterven aan diarree omdat hun drinkwater is vervuild met feces.

      Login om te reageren
      • TimmiX zegt

        1 april 2020 om 00:10

        Ben ik toch ook? Geef alleen aan dat ik het jammer vind dat de rijken macht kunnen kopen.

        Login om te reageren
        • rollingstoned zegt

          1 april 2020 om 06:46

          @TimmiX: Geld is macht. Dat is altijd al zo geweest.

          Login om te reageren
    • koekebakker zegt

      1 april 2020 om 14:33

      Raad je aan voorzichtig te zijn met je aannames, het kan namelijk goed zo zijn dat dhr Stroll van mening is deze transactie toekomstig financieel gewin met zich meebrengt waarmee wel positieve zaken worden bewerkstelligd tungsten van deze planeet.

      Afgaande van wat er bekend is gezien hoe dhr Stroll zich presenteert acht ik die kans zelf ook klein en denk ik dat jou aanname min of meer klopt. Dit zijn de mensen die nooit volwassen zijn geworden, dhr Stroll heeft leeftijd verzameld maar daarmee geen wijsheid.

      Dit is gewoon een boomer die niet veel bijdraagt aan de mensheid of planeet, juist afbreuk.

      Login om te reageren
  2. FB_100001036415374 zegt

    31 maart 2020 om 19:22

    Dat Aston Martin verlieslatend is en niet aanslaat verbaast me niet.
    Vroeger kocht men Aston omdat het prachtige en sportieve GT’s waren. Je kon ze met een handbak bestellen, ze hadden een heerlijke V12 en een fraai interieur. Echter sinds de komst van de S-klasse coupé’s, BMW 8 series, betere Ferrari GT’s, etc van deze wereld zijn ze buiten de boot gevallen. Ze lopen ver achter als het op interieurs aankomt, de designs vind ik persoonlijk een pak minder tegenwoordig en de smeuïge atmosferische V12 is niet meer.
    M.a.w. het hele bestaansrecht van Aston is een beetje in gevaar aan het komen (zelfde geldt voor Maserati) en dat is zeer jammer. Onlangs een Ferrari Roma zien staan bij de dealer en wat is dat een prachtige wagen! Vele malen mooier dan de V8 vantage of DB11 imo.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      31 maart 2020 om 19:27

      @FB_100001036415374: de DBS Superleggera is wel erg mooi

      Login om te reageren
    • reactief zegt

      31 maart 2020 om 19:52

      Wat een onzin over het vroegere Aston.
      6 cilinders zijn jaren gebruikelijk geweest, 8 cilinders ook. Interieurs waren vaak ondermaats, alhoewel met mooie materialen.
      En een handbak besteld niemand meer bij geen enkel merk, dus dat is ook geen reden om af te haken.

      Persoonlijk vind ik de DB11 een waanzinnig mooie auto die de Roma ver overtreft en ook de nieuwe v8 roadster is zeer geslaagd met z’n minder uitgesproken bumpers dan de dichte versie.

      Login om te reageren
      • chrisvis zegt

        31 maart 2020 om 21:48

        @reactief: heb zelf ooit met een V8 vantage mogen rijden…mooi, kwalitatief interieur???? Gps kwam net uit een Nintendo console uit de jaren tachtig, zitpositie viel gewoon niet goed te krijgen(ben 1,85) en de automaat deed me denken aan opa zijn Nissan bluebird. Heb datzelfde jaar met de f430(bedroevende ruitenwisser en achterhaalde blaupunkt -of zoiets-radio) en een gallardo gereden(automaat was ook wel bruut en gewoon geen zicht naar achter) en toch voelden beide beter geengineerd aan dan de V8. Van buiten is het een beauty maar de rijervaring was wat mij betreft niet beter dan een vw polo….

        Login om te reageren
        • reactief zegt

          31 maart 2020 om 21:59

          Ehm. Volgens mij lees je mijn reactie niet goed. Degene waar ik op reageer zegt dat de interieurs vroeger altijd fraai waren, maar nu achterlopen op de concurrentie… Ik zeg juist dat ze altijd ondermaats waren.

          Dus ja, met jouw betoog ben ik het eens.

          Login om te reageren
          • chrisvis zegt

            31 maart 2020 om 22:10

            @reactief: zag het achteraf ook… haalde 2 reacties door elkaar. Mijn excuses??

            Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      31 maart 2020 om 20:38

      @FB_100001036415374: spot on, USP’s verloren, lastig nu om aansluiting te vinden. Ik denk dat de suggestie voor electro nog t meeste bestaansrecht biedt

      Login om te reageren
    • lotuselises2 zegt

      1 april 2020 om 12:07

      @FB_100001036415374: die vantage is vooral niet mooi meer, ik denk dat dat ze ook klanten heeft gekost

      Login om te reageren
  3. Esprit_de_Flandre zegt

    31 maart 2020 om 19:46

    De enige weg is vooruit. Dus: alles elektrisch. Velen gaan daar schande over spreken, maar die roeptoeters kopen toch geen AM. Alleen een stel elektrische sportwagens, en ja, ook SUV’s, om Tesla en Porsche mee te bekampen, zijn een logische keuze…

    Login om te reageren
    • acizane80 zegt

      31 maart 2020 om 20:04

      @Esprit_de_Flandre: je moet dat maken wat verkoopt, kijk maar naar Porsche. Waar zouden die zijn als die niet overgenomen waren door vag en de Cayenne, Panamera niet hadden uitgebracht. Door de succes die dergelijke auto’s hebben gehad kunnen ze nu nog altijd autos zoals de 911 blijven uitbrengen. Dit liet Aston Martin ook doen, anders zal het niet lang leer duren vrees ik.

      Login om te reageren
      • ouwedibbes83 zegt

        31 maart 2020 om 20:37

        @acizane80: vergeet t recente succes vd Macan niet, die bekrachtigd ook je stelling; “maak daar waar vraag naar is”

        Login om te reageren
  4. AstonMartinDriver zegt

    31 maart 2020 om 20:43

    Ik houd het maar bij mijn 2008 Aston Martin DBS coupé, manual wel te verstaan ??

    Login om te reageren
    • chrisvis zegt

      31 maart 2020 om 21:49

      @astonmartindriver: innige deelneming!!!

      Login om te reageren
  5. phoenixgent1 zegt

    31 maart 2020 om 22:20

    Veel zinnige antwoorden hierboven. Tegelijk denk ik dat Aston Martin simpelweg te laat op de SUV-trein is gesprongen, zoals Porsche dat jaren geleden deed. Nu maar hopen dat ze die kloof alsnog kunnen overbruggen, met hulp van een autofiele rijkerd. En dan nog dit: ik denk dat Aston Martin ook meer exposure nodig heeft, dankzij meer innovatiekracht en een unieker DNA. door zich verder te onderscheiden. Want namen als Maserati, Porsche en Ferrari leven gewoon meer bij het grote publiek: dat is nog een ander probleem. Maar het F1-team is ook al een goede zet.

    Login om te reageren
  6. 560pk zegt

    31 maart 2020 om 23:46

    Het grote gat aan de voorkant vervangen door een normaal front met een koel opening van normaal formaat zou ook wel eens kunnen helpen

    Login om te reageren
  7. dwfc zegt

    1 april 2020 om 00:17

    Aston heeft dan misschien geluk met Stroll maar Stroll niet met Aston …

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    1 april 2020 om 08:37

    Vreemd eigenlijk dat het zo slecht verkoopt. De modellen zijn schitterend, de merkhistorie is geniaal, en de prestaties zijn ook nog eens op peil dankzij AMG!

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      1 april 2020 om 18:18

      @dutchdriftking: het feit dat ze met dergelijke heritage geen eigen motoren (kunnen) gebruiken zegt toch al genoeg?

      Login om te reageren
  9. ericd zegt

    1 april 2020 om 09:31

    DBX gaat het wel worden als de markt aantrekt… denk ik. Is ook een logisch model voor een GT merk, meer dan bijv. voor Lamborghini. Vantage is een lelijkerd vergeleken bij de vorige, zeker ook het dashboard. Ontwerpers van de nieuwe Vantage moeten ze naar buiten nemen, tegen de muur zetten… en daar ff zo laten staan om na te kunnen denken over hun zonden. Stroll injectie stelt zo’n twee dagen verlies voor van het VW concern. De VW CEO zei dat het concern 2 miljard per week verloor.

    Login om te reageren
  10. cloverleaf zegt

    1 april 2020 om 11:33

    Aston Martin heeft een enorme potentie. Gek dat daar veel te weinig mee gedaan is… Kiezen voor een Rapide ipv een SUV is hartstikke leuk, maar tevens hartstikke dom

    Login om te reageren
  11. ghini zegt

    2 april 2020 om 10:36

    Voor degene die wel geloven in de toekomst van AM, dit is het moment om aandelen te kopen..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North