• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De elektrocar van Pininfarina komt er aan

Auteur: ricardo, gepost 14 maart 2011 om 15:28 – 11 Reacties

Pininfarina Bluecar Concept

Sinds 2007 is het Italiaanse Pininfarina bezig om een compleet nieuw elektrowaggie van de grond te krijgen. Een jaar later lieten ze deze conceptcar zien in Parijs, met de belofte dat ‘ie in 2009 op de elektromarkt zou komen. Maar nog steeds is er geen spoor van Pininfarina’s autootje te bekennen. Vorige week maakten ze echter bekend dat de contracten zijn getekend en de productie gaat beginnen.

In 2009 voorspelde CEO Silvio Pietro Angori al dat 2011 het jaar zou worden waarin de elektroauto met de naam Bluecar van de band zou rollen. En er werd opgeschept dat ze al 6.000 orders binnen zouden hebben gehaald. Vreemd, want nu blijkt dat er niet meer dan 4.000 stuks gebouwd zullen worden. Voor de productie wordt overigens het Italiaanse Cecomp ingeschakeld.

Zijn er al specs en prijzen bekend? Nee, niet van het productiemodel tenminste. Wel weten we dat er voor het conceptmodel uit 2008 een bereik van 250 km en een topsnelheid van 130 km/u werd opgegeven. De auto’s zullen na productie deels naar Frankrijk worden versleept, en daar in Parijs worden ingezet als huurauto. Logisch, aangezien de Franse investeerder Vincent Bolloré de helft van het project (150 miljoen) financiert.

Hieronder de pics van het conceptje van drie jaar geleden, we zijn benieuwd of het uiteindelijke model zich kan onderscheiden van de overige EV-gebakjes die we toe nu toe kennen.


Ook interessant!

  • Pininfarina Battista
    Eerste Pininfarina Battista van klant heeft Nederlands tintje
  • Pininfarina Teorema
    Pininfarina Teorema is slechts 1,40 meter hoog
  • Bloedmooie Pininfarina Battista met 1.900 pk is nu af!
  • Nieuwe elektrische Porsche 718
    Nieuwe elektrische Porsche 718 komt eerder dan verwacht

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

bollore, concept, Elektrisch, pininfarina

Vorig bericht: « Mazda MX-5 ’55 Le Mans: speciaal voor Zwitserland
Volgend bericht: ABHD gemist? De laatste Autoblog video’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. deedrieen zegt

    14 maart 2011 om 15:35

    Ziet er iig veel beter uit als de i_MIEV die ik vanochtend op de weg zag rijden, wat een belachelijk hok was dat…

    Maar snelle rekensom leert ook dat het een stuk duurder bakkie gaat worden: 150.000.000 / 4000 = 37500 haal daar nog enige winst uit en zit je al heel gauw boven de 40k+ en als het even kan zelfs 50k+ eurootjes.

    Login om te reageren
    • Orichy zegt

      14 maart 2011 om 16:03

      @deedrieen: €37.500,=, dan heb je het over de helft van de investering, volgens het verhaal, dus keer twee is 75.000 euro, of er moeten er nog meer gemakt gaan worden.

      OT: De auto ansich ziet er best aardig uit, past goed in het straatbeeld, geen gekke, of rare vormen.
      En 4.00 ipv de 6.000, er zijn waarschijnlijk al een aantal mensen afgehakt, door het lange wachten en de financiële crisis.
      Als men er 12.000 van weet te produceren en verkopen, dan kan de prijs een stuk naar beneden en komt uit op zo’n 30.000 euro inclusief btw. Gelukkig hoef je nog geen bpm te betalen, anders wordt het onbetaalbaar.
      Dat is dan zonder, of met weinig winst, dus bij elke meer productie wordt er meer winst gemaakt, als de prijs zo’n 30.000 euro blijft.

      Login om te reageren
      • Orichy zegt

        14 maart 2011 om 16:05

        @Orichy: 4.00 = 4.000

        Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      14 maart 2011 om 18:44

      @deedrieen: Was ook al aan het rekenen geslagen toen ik dat las. Zolang het gebruikt wordt in zo’n auto-delen-scheme is dat niet noodzakelijk een probleem. En de technologie kan verkocht worden aan andere producenten, wat meestal de bedoeling is bij dit soort kleine bedrijfjes (Tesla, Carver, …)

      Maar het is wel een mooi ding. Ze zouden er gerust meer van mogen maken, maar ik denk niet dat Pininfarina dat aankan. Voor méér zullen ze het ontwerp waarschijnlijk moeten verkopen aan een gevestigde constructeur…

      Login om te reageren
  2. F1Tim zegt

    14 maart 2011 om 15:53

    Tja, die vroege datum van 2009, die zogezegde 6000 orders… Dat zijn natuurlijk allemaal leugens om bestwil om eventuele investeerders aan het lijntje te houden. De zakenwereld is tegenwoordig zo hard dat je het vuil moet spelen.

    Login om te reageren
  3. 130peeka zegt

    14 maart 2011 om 15:55

    Gatver, vuil gedrocht.

    Ik haat het dat alle auto’s elektrisch worden.

    Login om te reageren
  4. Simpson zegt

    14 maart 2011 om 16:02

    ik vind het wel een lekker ogend bakkie, laat maar komen.
    misschien in de fabriek in Borne laten bouwen?

    Login om te reageren
  5. ascari15 zegt

    14 maart 2011 om 18:31

    Waarom zijn die EV altijd zo lelijk??

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      14 maart 2011 om 18:46

      @ascari15: Wat nou lelijk? Is een vrij realistisch gelijnd bakske. Dit zou evengoed een concept kunnen zijn voor bvb een nieuwe Honda Jazz…

      Login om te reageren
  6. tjorque zegt

    15 maart 2011 om 09:30

    lijkt op een nissan mur-spouw-ano

    Login om te reageren
  7. vegazosten zegt

    21 maart 2011 om 21:14

    Sorry, het blijft belachelijk duur! Waarom moet een EV persé duurder zijn dan bestaande auto’s? Minder onderdelen, een stel batterijen en een simpele e-motor ipv een zware motor met 1000+1 onderdelen. Maw het kan allemaal veel eenvoudiger. EV’s moeten op z’n minst even duur zijn als een stinkmobiel wil je succes hebben. Het milieu buiten beschouwing laten heeft het echt geen zin om lekker goedkoop te rijden als de auto dubbel zoveel kost. De meeste mensen kopen zeker niet een auto om het milieu te ontlasten maar uit aanstellerij, gemakzucht. Verbruik is bijzaak. Maar als het effe kan een betaalbare EV op de markt te brengen die niet duur is en zuinig is kan de hele wereld een verandering teweeg brengen! Check the Bee One!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North