• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De gaafste Defender is geen Land Rover

Auteur: machielvdd, gepost 14 juli 2020 om 21:05 – 17 Reacties

Land Rover Defender replica

Of deze Land Rover Defender nu een originele, een restomod of een replica is: wat maakt het uit als het er zo uit ziet?

Een replica bouwen: dat doe je meestal als je het origineel niet kunt betalen. Gezien de exorbitant hoge prijzen van sommige klassiekers is dat ook niet verwonderlijk. In het geval van de Land Rover Defender ligt dat toch iets anders. Daar is namelijk helemaal niet zo moeilijk aan te komen.

Land Rover Defender replica

Toch bouwde het Amerikaanse Osprey Custom Classics een replica van de Defender. Met de term replica doe je deze auto echter ernstig te kort. Deze creatie ziet er namelijk beter uit dan de meeste originele Land Rover Defenders.

Land Rover Defender replica

Osprey heeft deze Defender van de grond af opgebouwd, met een chassis van gegalvaniseerd staal als basis. Daarop is een lichtblauwe carrosserie verschenen, met diverse onderdelen van Kahn Design, waaronder een widebody-kit en een grille. De auto is verder voorzien van een lichtbruine softtop en zilveren velgen, die een prachtige combinatie vormen met de lichtblauwe lak.

Land Rover Defender replica

Als je de auto toch zelf bouwt, kun je er net zo goed meteen een andere motor in leggen. Dat is dan ook wat Osprey Custom Cars gedaan heeft. Ze hebben de Defender voorzien van een LS3 V8 van (onder andere) Corvette. Dit blok is goed voor 436 pk en 575 Nm koppel. Het is niet de eerste keer dat deze motor in een Defender gehesen wordt, dus dit moet wel een goede match zijn.

Land Rover Defender replica

Het interieur is er ook behoorlijk op vooruit gegaan ten opzichte van het origineel. We zien bruin leer dat aansluit op de softtop, fraaie stiksels en een retro stuurwiel. Met Bluetooth, Apple Carplay en een achteruitrijcamera is het interieur ook helemaal bij de tijd.

Deze Defender replica c.q. restomod is verder voorzien van een Terrafirma ophanging, een beschermplaat aan de voorkant en een externe rolkooi. Ondanks het stijlvolle uiterlijk zal de auto dus nog steeds in het terrein zijn mannetje staan.

Inmiddels vergeten hoe spartaans een originele Defender was? Kijk dan nog eens hieronder naar onze video van rijden in een Series 1

Ook interessant!

  • Land Rover Defender 90 rijtest
  • Land Rover gooit waterstof in de Defender
  • Land Rover Defender SVR gaat echt knotsgek worden
    Land Rover Defender SVR gaat echt knotsgek worden
  • Land Rover Defender 130
    Land Rover Defender gaat er ZO uit zien!

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

defender, Land Rover, replica, tuning, V8, Video

Vorig bericht: « Duitse rechter: Tesla-reclame is misleidend
Volgend bericht: Nieuwe zes-in-lijn en varianten voor Range Rover Sport »

Lees Interacties

Reacties

  1. cossiekiller zegt

    14 juli 2020 om 21:34

    Dit blijft voor mij nog steeds de gaafste Defender…

    https://www.google.com/search?q=viper+defender&client=ms-android-lge-rev1&prmd=isvn&sxsrf=ALeKk00o81ZSaEBG_xuocro5iLnWnXSxIA:1594755084953&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwimid7Svc3qAhUI3KQKHZjFB-wQ_AUoAXoECAwQAQ&biw=412&bih=695&dpr=2.63#imgrc=Y9J11Hoz9CeZEM

    Login om te reageren
  2. racert zegt

    14 juli 2020 om 21:35

    Doet me wel heel erg denken aan het Nederlandse Tophat…

    Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    14 juli 2020 om 22:10

    Jammer van de metallic lak en de kitscherige achterlicten. Buiten dat wel mooi gemaakt.

    Login om te reageren
  4. pomoek zegt

    14 juli 2020 om 22:23

    Kosda?

    Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      14 juli 2020 om 22:41

      Deze weet ik niet, maar een vergelijkbaar exemplaar moest $120.000 kosten

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        15 juli 2020 om 13:48

        Ok, dan spaar ik nog even 122 jaar!

        Login om te reageren
  5. mpgc zegt

    14 juli 2020 om 22:25

    Een LaRo met een dikke Chevy motor een bodykit is voor mij het zelfde als zo’n 911 in faux Safarirally trim ?

    Login om te reageren
  6. Esprit_de_Flandre zegt

    14 juli 2020 om 22:29

    Miljaar, dat is lelijk. Een karikatuur van de Defender. Dan is de Ineos Grenadier een pak beter gelukt.

    Overigens is het niet zo vreemd dat een Amerikaanse Custom Builder een Defender namaakt – ja, want dit is geen restomod of replica, maar gewoon namaak. In de US zijn Defenders gewoon veel duurder, omdat er minder zijn door importbeperking en veiligheidsregels destijds…

    Login om te reageren
  7. louise zegt

    14 juli 2020 om 22:30

    Doe mij deze maar: https://www.gewoonvoorhem.nl/kahn-design-land-rover-defender-svx/

    Login om te reageren
  8. Robert zegt

    14 juli 2020 om 23:04

    Zou het ook net zo beroerd rijden als het origineel?

    Login om te reageren
  9. Design_Driven zegt

    15 juli 2020 om 00:34

    Terrafirma is wel echt troep, het spul dat ik daar van heb roest en lekt harder dan mijn land rover zelf, dat voorspelt niet veel goeds.

    Ziet er verder prima uit, goede oplossing om de import beperking te omzeilen maar laat tegelijk ziet wat een onzin die is. Veiligheid en uitstoot zijn net zo erg, zoniet erger dan het origineel.

    Login om te reageren
  10. exclusivecarspotter zegt

    15 juli 2020 om 01:15

    De gaafste Defenders worden in Nederland geproduceerd in Amsterdam bij the-landrovers.com
    Wellicht een keer een mooi item voor de redactie …

    Login om te reageren
  11. mopar70 zegt

    15 juli 2020 om 06:52

    Vergeet Tophat Classics niet

    Login om te reageren
  12. potver7 zegt

    15 juli 2020 om 07:17

    In het terrein z’n mannetje staan dankzij een beschermplaat en een rolkooi? Knappe conclusie als je niet weet hoe de aandrijving opgebouwd is. Wie weet wordt alleen het linkervoorwiel aangedreven…

    Login om te reageren
  13. tenaci zegt

    15 juli 2020 om 08:03

    Ik hou van Defender (of Defender derivaten) met een LS Swap!

    Maar de dikste Defender is toch wel de Bell Aurens Longnose met de moeder aller engine swaps.

    https://www.autoblog.nl/archive/2008/06/28/bell-aurens-longnose-land-rover-met-1500pk

    Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    15 juli 2020 om 08:12

    Hij is fijn! Een LS overigens ook. Wat je project ook is, een LS is altijd een fijne oplossing.

    Login om te reageren
  15. davelepeef zegt

    15 juli 2020 om 08:54

    Doe mij maar die Defender van Tomb Raider. De versie mét Lara erin dan…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North