
Toe nou, koop nou gewoon deze Honda Prelude als reïncarnatie van een toffe tweedeurs coupé, als vuist tegen al dat crossovergeweld.
Je hoort het steeds vaker: automerken die een historisch model terug laten komen, maar dan in de vorm van iets dat wél verkoopt. En zo worden auto’s als de Mitsubishi Eclipse of Ford Capri ineens een ietwat saaie crossover. Dan ken je Honda nog niet. De Integra is terug bij hun zustermerk Acura, gewoon als dezelfde auto die het was. En de Honda Prelude? Idem dito. Die keert terug, maar dan als tweedeurs coupé op Civic-basis.

Oftewel: precies wat het altijd al was. Dankzij zijn verschijning op Wheels Mariënwaerdt hebben we nu deze smurfblauwe Honda Prelude eens in het vlees kunnen bekijken. En wederom dankzij razende reporter en collegascribent Machiel kunnen wij de impressie op Mariënwaerdt met jullie delen. Dankzij de compromissen die je toch wel moet sluiten voor een coupé is het geen populaire carrosserievorm. Maar kom op: je ziet liever dit op de weg dan een opgehoogde Civic met vier deuren, toch?

De officiële cijfers en vanafprijzen van de Honda Prelude zijn nog niet bekend gemaakt, wel is bekend dat de auto een vergelijkbare hybride aandrijflijn krijgt aan de Civic, inclusief CVT. Maar voordat je dat een reden vindt om hem niet te nemen: Honda kan ‘DCT-achtige’ schakelmomenten simuleren met een speciale instelling in de versnellingsbak. We hopen dat Honda de Prelude een beetje gunstig geprijsd kan houden. Dan wil je dit, toch?






Zeker! Ik ga overwegen privé iets groters te kopen en deze te leasen
We hoeven niet te weten hoe je de autos financieert. Of bedoel je met leasen, ‘zakelijk rijden’
Ziet er puik uit!
Altijd wel Honda fan geweest. Eens wat anders dan de standaard merken 👌🏻
Ziet er niet slecht uit. Hopelijk is er effectief een markt voor.
Ziet er echt gaaf uit. Bravo voor Honda dat ze dit op de markt brengen.
Collega van me had een eerste generatie met die meesturende achterwielen. Pfff wat was ik jaloers.
Leuke auto en net zoals ‘vroeger’ weer een 2 zitter want achterin is niet veel ruimte. Hier in Japan staat ‘ie al bij de dealer. Afgelopen week even van kunnen genieten.
Over een jaar of 5-6 zijn de kinderen uitgevlogen, dan zou de BMW zomaar eens ingeruild kunnen worden voor een Prelude. Een SUV wil ik 100% niet en tzt als mid-vijftiger zou dit weleens een leuke yolo kunnen zijn. Als het praktisch moet, hebben we altijd nog een Jazz erbij (mijn vrouw laat mij rijden wat ik wil, zolang zij maar een Jazz kan hebben)
Het nageslacht van een Taycan en Prius? Zelfs het lettertype op de derrière is “Porsche”…
Lekker origineel.
Als deze dezelfde eHEV aandrijflijn krijgt van de civic laat ik hem mooi staan. Wat een achterlijk ding is dat zeg. Rijdt altijd op een EE waarbij de ICE alleen maar dient als een generator. Ik zag Thomas van Autogefuhl een sprint met die eHEV doen, je geeft plankgas, de EE gaat vol van kiet en die ICE staat op een vast toerental 6000 RPM te maken. Je weet niet wat je meemaakt, vreselijk. Net een Chevrolet Volt daar doet de ICE ook niks als alleen maar generatortje spelen. Bij de civic gaat ie dan wel helpen de ICE, dus dan krijgt ie een koppeling met de wielen, maar dat is ergens boven de 100. Ik vind het helemaal niks.