De irritantste flitspaal van 010 is foetsie!

Auteur: , 33 Reacties

Een moment stilte voor dit grote verlies.

De irritantste flitspaal van 010 is niet meer

Maar niet heus, want als we de Rotterdammer mogen geloven was die en flitskast die in een flauwe bocht langs de Maasboulevard staat behoorlijk vervelend bloedirritant. Het Openbaar Ministerie heeft op aanraden van de politie echter besloten om het onding weg te halen omdat de flitspaal de verkeersveiligheid niet langer in positieve zin zou helpen.

Voor wie niet in of uit Rotterdam komt: de gewraakte flitspaal was langere tijd de absolute boetekoning van Nederland. Volgens AD werden er afgelopen zomer nog 17.200 weggebruikers op de foto gezet. Desalniettemin moest de paal onlangs z’n “eerste plaats” afstaan aan een flitspaal bij de Maastunnel.

De notoire hardrijder heeft echter nóg een reden om opgelucht adem te halen. Sinds het aftreden van keizer Spee is het aantal flitskasten teruggebracht van 1.400 stuks in 2011 naar 650 nu. Toch zal de politie op de Maasboulevard actief blijven met mobiele controles, dus goed opletten voor je besluit om die trappelende paardjes de vrije loop te geven.

Foto: een heerlijke BMW Z8 in hartje Roffa, door @mvdd via Autojunk



33 reacties

Dag flitspaal! Ik zal je niet missen. Ondanks dat ik na bijna 20 jaar in Rotterdam centrum wonen je maximaal 100 keer heb gezien waarvan niet een keer via het CJIB.
@stephane8200: ze staan tegenwoordig altijd met mobiele apparatuur/lasergun te meten, op diverse wisselende plekken op de maasboulevard. Daarom rijd iedereen ook gewoon netjes 50 dat hele stuk. Gewoon Cruise control aan en met een beetje geluk zit je op de groene golf
@kenner: nog nooit gezien? Ik kom er nogthans wekelijks? Of stuurt NL geen boetes naar BE :P
Ik dacht heel even te lezen dat 010 foetsie was, maar het gaat om een flitspaal die wat mij betreft best mocht blijven. Dit omdat ik 010 mijdt als de pest!!
Ik snap dat niet he! Is het zo moeilijk om de maximumsnelheid te respecteren?
@f1tim: er zullen vast veel boetes zijn van 5km per uur te hard. En die boetes zijn gewoon puur k*t
@f1tim: ja. Wel op een brede 4 baans weg waar al het kruisende verkeer is geregeld met stoplichten.

Daarbij is de maximum snelheid in het leven geroepen om veiligheid te waarborgen onder alle omstandigheden op die betreffende weg. Dit betekent dus dat onder andere omstandigheden een hogere maximale snelheid helemaal niet minder veilig hoeft te zijn. Ook zit je ermee dat wegen aan bepaalde soms onmogelijke eisen moeten voldoen om een bepaalde maximale snelheid te mogen hebben, waardoor die betreffende weg een lagere snelheid krijgt dan eigenlijk noodzakelijk. Pure bureaucratie dus soms.

Deze uitleg is gegeven omdat de toon van jou reactie mij heel erg in indruk geeft dat jij zo iemand bent die “wet is wet” roept zonder na te denken. Het mag niet dus wel doen het niet of het mag dus we doen het. Het soort mens wat niet beseft dat er in de schedel een grijze massa zit die ons mensen zelf kan laten nadenken.
@lekbak: amen, prachtig verwoord
@lekbak: Je hebt in principe gelijk, alleen wordt het zelf nadenken alleen ingezet voor eigen gewin. Een ander kan ze gestolen worden.
@f1tim:
In uw Ford Taunus uit 1969 zal dat idd niet te moeilijk zijn, echter in iedere moderne wagen zit je zo voor je het weet over de maximum snelheid heen.
@desjonnies: Op iedere moderne auto zit een limiter/cruise control.

Snelheidsovertredingen zijn in veel gevallen een keuze. De capaciteiten van je auto de schuld geven vind ik persoonlijk niet zo’n sterk argument…
@amphiby:
Probleem is dat ze er staan als geld machines voor de overheid, voor de veiligheid zet je een flitser op een gevaarlijke plek om ongelukken te voorkomen en geef je hem netjes aan zoals dat in Frankrijk gebeurd.
De Maasboulevard is een vervelende vierbaans geasfalteerde weg waar je gewoon gauw te hard rijdt, een 70 km/u zou daar gewoon acceptabel zijn.
En dan zou ik een flitspaal daar op zijn plek vinden.
Het gevolg is overigens dat iedereen in Rotterdam slaafs veertig per uur rijdt.
Laatst zat er een pliessiewagen me enorm op te duwen op zuid, op het agressieve af.
Op een weg die ooit gewoon vierbaans was maar het Rotterdams Politbureau heeft alles veranderd in tweebaans. Waarom weet geen mens.
@desjonnies: Dat ben ik best met je eens hoor. Ik kom ook genoeg wegen tegen waarvan ik me afvraag waarom ik er 30-50-60-80 moet rijden terwijl er ruimte zat is.
Maar dat neemt niet weg dat ik wel de aangegeven sneheid rijd.
@desjonnies:
Oh, ik ben jaren geleden eens twee keer kort achter elkaar daar geflitst. In een Volvo Amazon uit 1970. Ook daarmee is de maximum snelheid daar simpel te overtreden.
@f1tim: Tim als je je rijbewijs hebt mag je meepraten. ???
@f1tim: naief jij?
Shit, waar staat die paal eigenlijk bij de maastunnel? Nog nooit opgevallen eigenlijk dat daar een paal staat en ik kom er geregeld. Gelukkig heeft deze vertrekkende paal mij ook nog nooit te grazen genomen. Als je die eenmaal kent laat je het gas wel eventjes los.
@lekbak:
Naar Noord toe bij de gebouwen op Zuid weet ik het niet,
Ken je nagaan, mijn Vader vertelde dat ze altijd de Chevrolets DKW’s of Buicks in de ‘tunnel’ testten voor de oorlog of ze snel genoeg waren !
@lekbak: als ik me niet vergis aan de zuidkant net nadat je de tunnel uitkomt. Beetje hetzelfde idee als die op de Gordelweg na het tunneltje daar.
@lekbak: bij het uitkomen van de tunnel staat een flitspaal die van voren flitst.. Je hebt ook Rotterdammers die beweren dat in de tunnel zelf wordt geflitst/gelaserd maar dit is 100% een fabeltje
@rijbewijzer: meerdere malen in die tunnel het gas erop gehad ivbm de mooie akoestische eigenschappen en nooit een flitsboete gehad. Gewoon zorgen dat je met 50 erin gaat en 50 eruit, dan is er niks aan de hand.
@lekbak: als je richting zuidplein rijdt dan staat die k*tpaal net na de tunnel (meter of 200/300) aan de rechterkant (ik kan het weten want hij heeft mij wel een leuk kiekje opgeleverd, alleen de boete was niet mals). Aan de andere kant zou ik het niet weten.
@lekbak: dat staat als een paal boven water
@lekbak: richting zuid, eventjes rechts kijken direct na het uitkomen. Wel zwaaien hoor!
@lekbak:
Sinds een aantal jaren is de snelheid er inderdaad goed uit in de Maastunnel.
Vroeger reed iedereen er met 80 doorheen, maar nu hou ik me er ook strak aan de snelheid.

Maar het geluid van die Maserati Biturbo Spider van een vriend van me terwijl we met 165 door de tunnel knalden in 1998 zal ik nooit vergeten. Net zo min als mijn persoonlijk record: 180 met mijn Honda V65 Sabre, niet lang daarna. Was beide keren overigens laat in de avond / in de nacht zonder ander verkeer.
1 down; 6000 to go.
Niet meer dan wat?
Als ik zie hoe hard er soms door Amsterdam gescheurd wordt snap ik niet dat er niet veel meer flitspalen in binnensteden staan.
@r3fl3x: levert niet genoeg geld op.
@r3fl3x: sinds wanneer kan je hard over de grachten gordel rijden?
In hilversum staat ook een nasty one als je de A27 afkomt mag je in eens maar 50 terwijl het lijkt als of de snelweg een stukje door loopt. Na een flauwe bocht naar rechts tussen het gebladerte. Echt heel vals van de overheid…
Die bij de Maastunnel (zuidkant) flitst volgens mij alleen de voorzijde als je eruit rijdt. Heb ik dus geen last van op m’n motor :).
Keizer Spee weg is het beste nieuws wat ik vandaag heb gelezen..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).