De lak op deze Tesla Model S heeft 40.000 dollar gekost

Auteur: , 35 Reacties

Vijftig tinten grijs.

Zero To 60 (die je kent van DEZE Mustang) was ook dit jaar weer aanwezig op de SEMA in Las Vegas. De Amerikaanse tuner nam onder andere deze aangepakte Tesla Model S mee. Het bedrijf voorzag de elektrische sedan van een nieuwe bodykit en wielen.

Wat echter de aandacht trekt is de lak. Niet zozeer vanwege de (saaie) kleur, maar vanwege het prijskaartje. In samenwerking met coatingbedrijf PPG werd de Model S van een nieuwe laklaag voorzien, inclusief beschermfolie tegen steenslag. Kosten: 40.000 dollar. Het is een raadsel waar dat idiote bedrag op gebaseerd is. Het klinkt wel lekker in de kroeg.

Naast de lak en bodykit werd ook de binnenkant van de Tesla op een aantal punten vernieuwd. Het standaard rode interieur bleef behouden. Wel werd de boel van wat stitching voorzien. Het Zero to 60-logo werd tevens in de hoofdsteunen verwerkt. Al met al oogt deze Model S een stuk dikker in vergelijking met het standaard model.

Meer Model S tuning? Check dan deze zes voorbeelden.



35 reacties

>$40.000 voor een grijze kleur
tfw is deze meme?
@toyotafortuner: eigenlijk is het heel logisch. Een Model S heeft belastingvoordelen en is extreem goedkoop in gebruik en onderhoud.

Maar hoe onderscheid je jezelf dan als miljardair van de plebs? Precies 40k voor een lak laag.
@flutterby: Als je 40K betaalt voor grondverf-grijs dan word je niet snel miljonair; en de meeste miljonairs zullen ook niet in die onzin trappen vermoed ik …
@toyotafortuner: zo veel extra aan een batterij uitgeven tfw is deze meme??
Het ziet er eigenlijk best smakelijk uit, maar de prijs is natuurlijk om van te huilen/om te lachen (kies maar).
@berlinetta: dan kies ik voor huilen van het lachen!🤣
Ik vind de prijs wel meevallen eerlijk gezegd.
@jaso013: Kom op, 40.000 Dollar! Dat is 35.000 Euro! Voor een kleurtje… Een grijs kleurtje…
@viezefreddyw: dan is het nog een grotere meevaller!
@viezefreddyw: Leg mij eens uit waarom “groen”, “geel”, of “blauw” wel zoveel geld mag kosten?
Ik vind het overigens ook idioot hoor
@bartteeuwen: Alles mag natuurlijk, maakt niet uit welke kleur het is. Maar ja, 40.000 dollar en dan een grijze kleur… Dat kan wel wat spannender denk ik dan.
@jaso013: katertje van gisteren?:-D
Wat kost een degelijk auto herspuiten? 10k? Ik denk dan aan bijv een 5-serie, E klasse, A6,…
Een kennis heeft ooit zijn golf compleet laten herspuiten, dat was 5-6K ofzoiets.
@unknown32: ik wrap em voor 2
Mooi spul .. Speciale lak ..

Is overdag licht en s’nachts donker ..
Je weet niet wat je meemaakt ..
Mooie grondlaag
Die lak kost geen 40.000 dollar. Er word 40.000 dollar voor betaald, dat is een heel ander verhaal.
@oemplus: precies. De lak kostte $500. Maar de factuur had het getal $40.000. Over de twee kilo cocaine die na het spuiten in de kofferbak lag hebben we het niet.
@oemplus:

Bij een NLse schadehersteller geweest ..
Verzekereringswerk ..
400 tientjes grijs
@dampu020: 4000*
Sommige auto’s zijn duur, andere zijn weer goedkoop. Sommige restaurants zijn duur, andere weer niet. Johnnie Walker Red Label kost geen drol, Blue Label is wat prijziger.

Waar het om gaat is dat de ene lak de andere niet is. Als een Pagani Zonda 2 miljoen euro kost, kijkt niemand meer op. Dat een 911 twee ton kost vinden we ook normaal en dat een Ferrari het dubbele moet opbrengen hoor je ons ook niet over. Hoe specifieker en hoe arbeidsintensiever: hoe duurder.

Met lakken is dat precies hetzelfde. Er zijn enorm veel verschillende lakken. Het is niet als Forza Motorsport, dat alleen de kleur anders is. De kwaliteit, het aantal lagen, de bewerking, de bescherming, de dikte, de samenstelling en het aantal manuren kan een verschil maken.

Naarmate dit allemaal maar extremer en hoogwaardiger is, zal de prijs ook toenemen. In dit geval is het vrij extreem, maar dat geldt voor meer projecten die vrij extreem zijn. Het is niet alleen ‘het kleurtje’. Ik ben wel benieuwd wat ze allemaal met die lak hebben gedaan en wat de voordelen zijn.

Verder: dit ziet er érg goed uit. Ik heb nu al een paar keer in een Model S gezeten en ik verbaas mij erover hoe nonchalant dat ding in elkaar geflanst lijkt te zijn. De techniek is indrukwekkend, ik vind het zelfs een mooie auto. Maar voor zijn prijs is ‘ie waanzinnig slecht gebouwd. Met dit soort tuningsprojecten (net als de van Brabus) kun je zien wat je voor elkaar kan krijgen met de Model S als er even wat aandacht wordt besteed aan de afwerking. En dat het ‘slechts’ grijs is: met die zwarte velgen en het rode interieur oogt het uitstekend, eigenlijk. Ik zou hier best in rond willen rijden.
@willeme: Volledig mee eens. Nu is vuilniszakkengrijs mijn favorieten kleur op een vierwieler, dus volledig objectief ben ik niet. (Porsche GT3 in deze kleur, kwijl) Bovendien hebben wij het hier over de kleur die duur is, niet de lak. Dat zijn namelijk twee totaal verschillende dingen.
Schiet zijn doel compleet voorbij dacht ik zo.
Geen updates meer omdat hij bij een niet gecertificeerd bedrijf is geweest.
Hetzelfde kost bij Audi “maar” 4000$ dacht ik. En het verschil zie je niet hoor.
Ook wel bekend als ‘Audi-vuilzak-grijs’
De zelfde kleur heb ik op mijn velgen zitten koste maar €7,95 bij de gamma
Best knappe uitvoering zo.
Kostte een lakje bij een 911 enige tijd geleden niet iets van € 65.000?
Geslaagd in ieder geval, al zou ik voor een andere kleur zijn gegaan.
Per ongeluk een nulletje extra lijkt wel. Wat een idioot hoogbedrag. Dan zou ik liever een Tesla Solarbeam yellow spuiten
Haha dan ga je toch gewoon naar een hobbyist of Scania via een kennis dan laat je em voor 2 rugjes spuiten😂 mensen weten van ellende niet wat ze met een dikke portemonnee moeten, ik hou mn handje graag op.
Autblog is wel een beetje tesla-blog aan t worden!
De folie kan net zo duur zijn als het spuiten, maar voor 10 a 15K had t ook gekund. Mooi is t alleen niet eens.
Het standaard rode interieur werd behouden? Dat heeft Tesla nooit geleverd.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).