• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Mercedes G65 owneert nu ook de DAF Variomatic

Auteur: jaapiyo, gepost 30 juli 2018 om 10:19 – 23 Reacties

G65


De Gelände kan echt alles.

Maar moet daardoor nu wel terug naar de dealer in Amerika. De National Highway Traffic Safety Association (NHTSA) heeft namelijk vastgesteld dat Mercedes op sommige auto’s de verkeerde software geinstalleerd heeft, waardoor de G65 AMG (rijtest) extreem hard achteruit kan rijden. Bak in ‘R’, voet op het gas en goaaan met die geblazen V12! Het probleem is alleen dat de G-klasse niet de meest geschikte auto is voor dit soort capriolen. Bij meer dan 16 mijlen per uur in ‘de achteruit’ kan de zeecontainer als je het stuurwiel bedient namelijk omkieperen.

Net als bij de recente terugroepactie voor de Bugatti Chiron hoeft Mercedes geen drommen mensen voor hun dealers te verwachten met hun G65jes. Hoewel Amerika een hele belangrijke markt is voor de G, worden naar verluidt maar 20 exemplaren geaffecteerd door het issue. De G65 was in ‘Murica weliswaar niet zo duur als in Nederland, maar kostte nog altijd een dikke 200.000 Ekkerdollars. Klanten worden geïnformeerd door Mercedes en kunnen uiteraard een gratis fix komen halen. Blijft de grote vraag over: als jij er toevallig een zou hebben, zou je ‘m dan laten fixen, of houd je wel van een beetje gevaar?

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, g-klasse, g65, Mercedes, NHTSA, SUV, terugroepactie, verenigde-staten

Vorig bericht: « Facepalm! Rij-instructeur is het bokkie tijdens les
Volgend bericht: Renault: “Uitvalbeurt Max Red Bulls eigen stomme schuld” [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. 2wheeler zegt

    30 juli 2018 om 10:27

    Hoe vaker ik hem zie, hoe gaver ik het ding ga vinden. Modellen uit de jaren 80 en 90 beginnen ook zeer betaalbaar te worden, ben alleen een beetje bang voor de onderhoudskosten en in een keer van my 2017 naar my 1981 te gaan qua infotainment e.d… op de zaak kun je ze iig voordelig youngtimeren.

    Login om te reageren
    • isn1981 zegt

      30 juli 2018 om 10:45

      @2wheeler: 3 x je reactie gelezen, denk dat ik nu snap wat je bedoelt.

      Login om te reageren
      • Jantje_555 zegt

        30 juli 2018 om 11:50

        @isn1981: ik begreep het van de eerste keer, en ben dan nog Vlaamstalig!

        Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        30 juli 2018 om 12:13

        @isn1981: ja sorry, een = één en my = model year, had het beter even voluit kunnen typen, dit leest een beetje køt..

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          30 juli 2018 om 12:31

          @2wheeler: of MY, dan is het duidelijker dat het een afkorting is.

          Login om te reageren
          • sntial zegt

            30 juli 2018 om 19:57

            @SimonMc: TY

            Login om te reageren
    • lekbak zegt

      30 juli 2018 om 17:03

      @2wheeler: Infotainment is alleen maar afleiding. Maar je telefoon in een houder en een goed oortje in en je kunt bellen. Muziek kan via een simpel aftermarket radiootje met kabeltje.

      Ik denk dat je vooral spijt gaat krijgen vanwege de rijeigenschappen en het vermogen. Als dagelijkse auto kan je beter een ander model zoeken uit die tijd, of een modern koekblik en een G prive ernaast.

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        30 juli 2018 om 19:28

        @lekbak: rijeigenschappen en vermogen zijn inderdaad belangrijker en ik denk ook dat ze tegenvallen… Voor privé heb ik er het geld niet voor over. Het is of een G op de zaak als enige auto of mijn Cactus houden, motor verkopen en kijken naar een leuke Caterham / Lotus 7 of ander soort kitcar. M’n motor is af en ik ben opzoek naar een nieuw project als het huis af is.. een G was zo lekker simpel om aan te sleutelen (dacht ik althans).

        Login om te reageren
    • jvthof zegt

      30 juli 2018 om 19:22

      @2wheeler: ik heb hem de afgelopen weken in st tropez meerdere malen voorbij zien komen. Als je hem alleen ziet rijden dan is het een echte mastodont, zie je hem met bijv een x5, range rover, land rover, jeep gc of q7 dan is het maar een klein smal autootje

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        30 juli 2018 om 19:29

        @jvthof: het is inderdaad een vrij smal ding, maar dat vind ik ook wel weer grappig eigenlijk. Je schijnt ook redelijk dicht naast elkaar te zitten in de cabine.

        Login om te reageren
  2. breakingpoint zegt

    30 juli 2018 om 10:27

    Wie een J-turn probeert met dit soort auto is echt een pannenkoek

    Login om te reageren
    • reggie-boy_rood zegt

      30 juli 2018 om 11:04

      @breakingpoint: dan neymar je je wagen

      Login om te reageren
      • sntial zegt

        30 juli 2018 om 19:58

        @reggie-boy_rood: haha

        Login om te reageren
  3. vroaaar zegt

    30 juli 2018 om 10:34

    Owneert? Bedoel je owned, eert, onaneert?

    Login om te reageren
    • BrutaalAapje zegt

      30 juli 2018 om 10:55

      @vroaaar: Lijkt me dat het engels woord ’to own’ vernederlandst wordt. Bestaande tech wordt gebruikt alsof ze het zelf hebben uitgevonden… (?)

      Login om te reageren
      • vroaaar zegt

        30 juli 2018 om 11:18

        @BrutaalAapje: vernederlandsing van “to own” in derde persoon enkelvoud zou dan ownt zijn…

        Login om te reageren
        • rikus zegt

          30 juli 2018 om 11:35

          @vroaaar: Hey meester, is de zomervakantie alweer voorbij? ;)

          Login om te reageren
        • sntial zegt

          30 juli 2018 om 20:00

          @vroaaar: Franse werkwoorden eindigen op – ER. Als je “to own” verfranst heb je “Owner”. “Owner” vernederlandsen geeft dan “Owneren”. YW

          Login om te reageren
          • vroaaar zegt

            30 juli 2018 om 20:37

            @sntial: je kraamt o(w)nzin uit! Het is immers een Duitse auto, dus daar is geen woord Frans bij.

            Login om te reageren
  4. gregorius zegt

    30 juli 2018 om 11:23

    @AB: die nieuwe thuisbezorgd video die midden in de tekst komt, freeze-t mijn browser (chrome version 68.0.3440.75 (Official Build) (64-bit)) , op een aardig gepimpte Dell computer. Is nu al het 3e artikel waar t gebeurd.
    Ik hoop dat thuisbezorgd de hoofdprijs betaalt: want een advertentie video, in de tekst, dat bijna je hele scherm opvult is zeeeeeer irritant (zelfs als het mijn browser niet laat crashen).

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      30 juli 2018 om 11:36

      @gregorius: ik zal het even doorspelen aan de autoriteiten.

      Login om te reageren
    • sntial zegt

      30 juli 2018 om 20:01

      @gregorius: probeer eens met v68.0.3440.76

      Login om te reageren
  5. henkhekje zegt

    30 juli 2018 om 12:12

    als je niet beter zou weten zou je haast denken dat Volkswagen deze software geschreven heeft

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North