• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Waarom deze Bugatti Chiron stoelen in een krat zitten

Auteur: jaapiyo, gepost 23 juli 2018 om 14:02 – 28 Reacties

Chiron


Ik heb twee Chiron-stoelen, in mijn nieuuuwe krat…

Leg je een zevencijferig bedrag neer voor een hypercar, moet je nog terug naar de dealer omdat er fouten inzitten. Het zou eigenlijk niet mogen gebeuren, maar dat doet het wel. Veel vaker dan je zou verwachten zelfs. Centenario‘s, LaFerrari‘s, 918‘s, ze bleken allen een of zelfs meerdere keren retour afzender te moeten om onvolkomenheden te fixen.

Ook de Bugatti Chiron ontkwam niet aan dit triestige lot. De hypercar uit Molsheim bleek een probleem met de rugleuningen te hebben. Deze konden het begeven onder de enorme krachten die de W16 loslaat op de wervelkolommen van diens bestuurders. Klinkt spannend.

Inmiddels heeft het volgende probleem met de Chiron zich aangediend. Het gaat volgens de National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) om een probleem met de airbag in de stoel. Geinig detail: de NHTSA zegt dat Chiron eigenaren totdat het probleem verholpen is niet harder dan 20 kilometer per uur mogen rijden. Tsja, dat wordt dus met een slakkengangetje rollen, in je ruim 400 kilometer per uur snelle blaasorgel.

Het goede nieuws is dat volgens Bugatti het probleem zich maar bij twéé klanten voordoet. Het merk wijst voor de schuldvraag keihard met de vinger naar een schavuitige werknemer bij de Roemeense toeleverancier Key Safety Systems. Deze zou een hitteschild niet goed gemonteerd hebben waardoor de airbag niet het gewenste effect zou hebben in geval van een ongeval. Klinkt allemaal erg premium.

Om de klanten alsnog het idee te geven dat ze waar voor hun geld krijgen bij de aankoop van een Chiron, heeft Bugatti een speciale reddingsoperatie op touw gezet. Een team van Flying Doctors wordt naar de twee onfortuinlijke klanten in kwestie gestuurd om te beoordelen wat er precies moet gebeuren. Als wordt vastgesteld dat de airbags inderdaad een probleem hebben, worden de stoelen van de auto in een speciale premium krat naar Molsheim gevlogen. Na reparatie worden ze dan weer teruggevlogen.

Image-Credit: NHTSA

Ook interessant!

  • Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
    Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
  • Nederlandse keukenboer verkoopt zijn Bugatti Chiron
    Nederlandse keukenboer verkoopt zijn Bugatti Chiron
  • Bugatti Chiron 4-005 mag nu met pensioen
  • Nieuwste Bugatti Chiron Sport is perfect voor Alice Cooper

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

airbag, airbags, Bugatti, chiron, hypercars, stoel, terugroepactie

Vorig bericht: « Wordt de F1 deze zomer getroffen door een stoelendans?
Volgend bericht: Dit zeggen de Italiaanse media over de blunder van Vettel »

Lees Interacties

Reacties

  1. flatsix010 zegt

    23 juli 2018 om 14:20

    Waarom goedkoop doen als het ook duur kan?

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      23 juli 2018 om 20:01

      @flatsix010: service gevoel.

      Login om te reageren
  2. rbou zegt

    23 juli 2018 om 14:29

    En tijdens de reparatie mag je op een kratje zitten?

    Login om te reageren
    • joostie zegt

      23 juli 2018 om 14:31

      @rbou: Aftermarket B-merk kuipstoel erin lassen ;)

      Login om te reageren
      • gasskaas zegt

        23 juli 2018 om 14:46

        @joostie: succes met het carbon lassen

        Login om te reageren
        • ardonjr zegt

          23 juli 2018 om 15:16

          @gasskaas: lijmen dan

          Login om te reageren
        • juniorclk zegt

          23 juli 2018 om 20:20

          @gasskaas: ijzer plaatje aan schroeven en dan lassen, een echte upgrade

          Login om te reageren
    • potver7 zegt

      23 juli 2018 om 14:49

      @rbou: Bugatti heeft gratis leenfietsen ter beschikking gesteld. Worden uiteraard in een premium krat naar de betreffende klanten verstuurd.

      Login om te reageren
  3. potver7 zegt

    23 juli 2018 om 14:46

    Ik zat vanmorgen in een bus. Ik weet vrij zeker dat de airbag in de stoel waar ik op zat niet (goed) gemonteerd was. Over de veiligheidsgordel hebben we ’t even niet. Dus dan zou die bus ook niet harder mogen dan 20 km/u?

    Login om te reageren
    • notsobig zegt

      23 juli 2018 om 20:23

      @potver7: Iets met zichzelf indekken…

      Login om te reageren
  4. jorden zegt

    23 juli 2018 om 14:49

    Liefhebbers van klassieke Alfa’s moeten toch keihard lachen om zo’n artikel. Ducktape en tie-rips vanuit de fabriek meegeleverd. Dat is juist de charme! ?

    Login om te reageren
    • juniorclk zegt

      23 juli 2018 om 20:21

      @jorden: en de prijs vergelijking? Wat zou de alfa nu nieuw kosten?

      Login om te reageren
  5. deora zegt

    23 juli 2018 om 14:50

    Leuke uitjes als stoelmonteur.

    Login om te reageren
  6. n54coupe zegt

    23 juli 2018 om 15:07

    Heeft Autoblog een nieuwe voorraad gele pijltjes gekregen ofzo?

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      23 juli 2018 om 15:22

      @n54coupe: ik gok dat jaapiyo terug is van vakantie

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        23 juli 2018 om 15:29

        @escort77: vakantie? Wat is dat?

        Login om te reageren
    • lacker zegt

      23 juli 2018 om 16:16

      @n54coupe: ik wilde het net vragen. Ze waren waarschijnlijk in de aanbieding :-)

      Login om te reageren
  7. fordje zegt

    23 juli 2018 om 15:36

    Die krat zit zelfs beter inelkaar…

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      23 juli 2018 om 21:33

      @fordje: die kratje!!!

      Login om te reageren
      • fordje zegt

        23 juli 2018 om 22:49

        @rolov: die of dat, Boeije vakantie modus…. ?

        Login om te reageren
  8. vroaaar zegt

    23 juli 2018 om 17:14

    “Roemeense toeleverancier” en “premium” in 1 zin…. tja

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      23 juli 2018 om 18:00

      @vroaaar: tja, toch zul je voor ambachtelijk vakmanschap die kant op moeten. De Duitsers zijn goed in industrieel ontwerpen, procesoptimalisatie, automatisering en kwaliteitscontrole, maar echt iets maken? Dat kunnen we in West Europa helaas bijna niet meer.

      Login om te reageren
      • Erik zegt

        23 juli 2018 om 19:50

        @dondeboer: dat zegt toch wel iets over de Roemeense vakmanschap!

        Ben ik toch wel zeer blij dat ik een Dacia Logan MCV BI-Fuel bezit!

        Login om te reageren
        • Erik zegt

          24 juli 2018 om 08:36

          @erik2907: de = het …

          Login om te reageren
  9. FieRo zegt

    23 juli 2018 om 18:07

    Sommige Chiron’s halen 20 km per jaar al niet..

    Login om te reageren
  10. right zegt

    23 juli 2018 om 18:57

    Belachelijk geregeld door Bug. Kan veel efficiënter. Vervang die stoelen direct, beter voor de klant, efficiënter en sneller…. tja waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      23 juli 2018 om 20:06

      @right: denk dat de stoeltjes in kwestie geen standaard zeteltjes zijn en het repareren toch makkelijker is dan vervangen. Daarnaast zou ik gewoon de originele stoelen willen hebben in mijn miljoenen kostende hypercar.

      Login om te reageren
      • dondeboer zegt

        23 juli 2018 om 21:00

        @2wheeler: inderdaad. Meeste zullen ook een bespoke kleurenschema en dito stiksels hebben, die vervang je niet zomaar even.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North