• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Mercedes GLE: dit gaat ‘ie kosten

Auteur: Author, gepost 7 april 2015 om 18:30 – 62 Reacties

Afbeelding De Mercedes GLE: dit gaat ‘ie kostenAfbeelding De Mercedes GLE: dit gaat ‘ie kostenAfbeelding De Mercedes GLE: dit gaat ‘ie kostenAfbeelding De Mercedes GLE: dit gaat ‘ie kostenAfbeelding De Mercedes GLE: dit gaat ‘ie kostenAfbeelding De Mercedes GLE: dit gaat ‘ie kostenAfbeelding De Mercedes GLE: dit gaat ‘ie kostenAfbeelding De Mercedes GLE: dit gaat ‘ie kosten

De Mercedes GLE: dit gaat 'ie kosten
Neem een stevige zak met euro’s mee als de nieuwe GLE je hart veroverd heeft.

Nieuw is overigens een groot woord, je zou beter kunnen spreken van een gefacelifte ML. Afijn, de GLE mag vanaf € 67.600 mee naar huis. Voor dat geld krijg je een GLE 250 d met 204 pk’s. De bedragen lopen flink op bij de stevigere motoren met als hoogtepunt uiteraard de AMG’s, die pas vanaf € 167.000 mee naar huis mogen.

Leaserijders met een groot budget zijn uiteraard het meest geïnteresseerd ind e GLE 500 e 4MATIC, de hybrideversie die goed is voor 78 gram CO2 per kilometer en een theoretisch verbruik van 1 op 33. Deze versie mag voor € 79.500 mee naar huis, maar daarvoor krijgt de klant wel mooi 442 gecombineerde pk’s.

Voor u naar aanleiding van de getallen in de tabel denkt dat de Autoblog-zakjapanner het begeven heeft: er gaan wat pk’s verloren bij de samenwerking tussen elektro- en verbrandingsmotor. Vandaar dat de rekensom niet klopt.

TypeVermogenPrijs (incl. BTW en BPM)
GLE 250 d204 pk€ 67.600
GLE 250 d 4MATIC204 pk€ 72.200
GLE 350 d 4MATIC258 pk€ 82.300
GLE 400 4MATIC333 pk€ 87.500
GLE 500 e 4MATIC333 + 166 = 442 pk€ 79.500
GLE 500 4MATIC435 pk€ 123.700
Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC557 pk € 167.000
Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC585 pk€ 175.900

Uiteraard kunnen GLE’s met verschillende pakketten worden aangekleed met het AMG-pakket als meest sportieve optie. Beide AMG’s kunnen op hun beurt weer worden voorzien van exclusieve opties als een carbon motorcover, een luidere uitlaat en ander lichtmetaal.

Mercedes komt met een pickup

Overigens hebben we nog meer nieuws omtrent Mercedes. Onlangs werd de wereld opgeschrikt met het bericht dat de Duitsers met een heuse pickup bezig zijn, wat vandaag werd bevestigd. In samenwerking met Nissan komt er inderdaad een midsize pickup, die onderdelen deelt met de Nissan NP300. Meer nieuws daarover lees je HIER.

Ook interessant!

  • Ga wanstaltig je weekend in met de Wald GLE
    Ga wanstaltig je weekend in met de Wald GLE
  • Mercedes-AMG onthult viercilinder en V8 hybride constructie
  • Mercedes aangeklaagd om deuren die vingers afhakken
  • Mercedes EQS gaat op vliegreis boven Stuttgart

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, gle, Hybride, Mercedes, SUV

Vorig bericht: « Sheriff Rosco P. Coltrane (Dukes of Hazzard) is niet meer.
Volgend bericht: Rolls-Royce SUV-testwagen is sub zero cool »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rob zegt

    7 april 2015 om 18:36

    Lol, een carbon motorkap! Ze bedenken steeds gekkere dingen daar in der Heimat.

    Wat een totale onzin.

    Login om te reageren
    • Author zegt

      7 april 2015 om 18:42

      @Rob: @ziekegeest foutje mijnerzijds. Het gaat (gelukkig) niet om een carbon motorkap maar om een carbon motorcover.

      Login om te reageren
      • Ram-G-maN zegt

        7 april 2015 om 18:45

        @mauritsh: Je was me voor. Me so slow…

        Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      7 april 2015 om 18:43

      @Rob: Volgens mij is het geen carbon motorkap maar een koolstofvezel composieten motorbekleding (engine cover). Nog steeds belachelijk, maar toch heel wat anders.

      Login om te reageren
    • jippie zegt

      7 april 2015 om 19:20

      @Rob: die Heimat

      Login om te reageren
  2. audirijder zegt

    7 april 2015 om 18:36

    Best wel jammer als je net die Volvo hebt besteld met een kleine viercilinder als je voor hetzelfde geld een heerlijke zescilinder kan rijden..

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      7 april 2015 om 19:55

      @audirijder: Ik denk eerder andersom. Best jammer als je net deze Mercedes hebt besteld, als je ziet wat voor een chique wagen Volvo op de markt heeft gebracht?

      Oh en straffe kerel als jij kan voelen hoeveel cilinders er onder de kap zitten… Ben je vergeten dat de Mercedes A/CLA “AMG” ook een 4-cilinder heeft, en AMG durft noemen? Maar als Volvo een 4-cilinder in z’n zeecontainer steekt ( want dat zijn alle SUV’s ), begin je te miepen over het aantal cilinders…Lekker belangrijk.

      Ben anti-suv en zelfs pro Mercedes, maar sorry, deze GLE verbleekt wel mooi bij die nieuwe XC90 ( elke suv trouwens ).

      Login om te reageren
      • audirijder zegt

        7 april 2015 om 20:11

        @SimonMc: die auto’s zitten ook echt in hetzelfde segment…. Tevens bestel ik liever een BMW 135i, lekker 6 cilinders onder de kap.
        Wat is je punt nu dan?

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          7 april 2015 om 20:22

          @audirijder: Dus jij rijdt dan ook liever een 135i dan een i8, omdat in die i8 een 3 cilinder ligt?
          Een auto is meer dan de motor die er in ligt hoor.

          Login om te reageren
          • audirijder zegt

            7 april 2015 om 20:45

            @SimonMc: Dat zeg ik niet. Zolang je auto’s hebt in hetzelfde segment en een 135i zit niet bij een i8 in het segment, dan kies ik altijd voor de auto’s met meer cilinders tenzij het boven de 8cilinders uitkomt, dan spelen er andere keuzes mee.

            Login om te reageren
            • SimonMc zegt

              7 april 2015 om 20:48

              @audirijder: Zou je bv een Z4 kiezen boven een S2000 puur om het aantal cilinders?

              Login om te reageren
              • audirijder zegt

                7 april 2015 om 21:06

                @SimonMc: ik zou dat soort auto’s al helemaal niet kiezen. Maar ik moet eerlijk bekennen ik ben wel fan van de Duitse drie. Dus het wordt dan de BMW.

            • mashell zegt

              7 april 2015 om 20:53

              @audirijder: Bij een klein gebakje met matige geluidsdemping kun je nog horen hoeveel cilinders je hebt. Bij zo’n grote comfort SUV merk je dat helemaal niet. Daar is het belangrijker hoeveel speakers je audio installatie heeft.

              Login om te reageren
      • Pordon zegt

        7 april 2015 om 21:23

        @SimonMc: ik zou zeker voor de Mercedes gaan dan. Hoe goed een vier cilinder ook is, het zal nooit een zes cilinder worden en dat merk je echt tegenwoordig nog steeds bij het rijden.

        Login om te reageren
      • gregorius zegt

        8 april 2015 om 10:01

        @SimonMc: Je komt nu wel met een gek voorbeeld. Naar mijn mening zit er een verschil in Fun en alledaagse voertuigen.
        Tijdens een MB dagje mocht ik, oa, op een nat-gehouden vliegveld een leuk parcourtje afleggen met A250s, A45s en een C63 coupe; direct na elkaar en er werd niet lullig gedaan over snelheid ed. Leuke bakkies die A45s; het 4×4 hielp inderdaad en met de kracht zat t goed. Dan stap je in de C63; je zwabbert aan alle kanten, je zet expres de tractioncontrol laag en laat m in een lage versnelling staan. Dan komt er opeens een echte smile op je gezicht. Die A45 houdt je niet bij, maar who cares.
        Zal t me uitmaken of ik een 2.0 4cyl Volvo blok of een 3.0 6cyl MB; beide met rondom 300 pk? Waarschijnlijk niet echt: beiden zullen niet geweldig klinken en beide rijd je om van A naar B te geraken; in luxe.
        Maar voor fun-auto’s gelden de cylinders wel. Ik houd van mijn e93 330. Ik sta achter mijn keuze om niet al dat extra geld uit te geven voor de m3 versie; maar elke keer als de 6cylinders hoor, denk ik wel, had ik die m3 moeten nemen?

        Login om te reageren
      • lamborgfan zegt

        8 april 2015 om 10:12

        @SimonMc: Dat ding is godsgruwelijk lelijk! Die voorkant hebben ze per ongeluk van de fh12 af genomen en passend gemaakt vanwege tijdsdruk..

        Das dus nie hemal goed gegoaan..

        Login om te reageren
  3. ziekegeest zegt

    7 april 2015 om 18:40

    Carbon fiber motorkap + Led logoprojector = de man van het kamp

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      7 april 2015 om 19:03

      @ziekegeest:
      Vergeet de Swarovski koplampglitters niet.

      Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      7 april 2015 om 23:29

      @ziekegeest: het is GEEN carbon fiber motorkap, lezen aub.

      Login om te reageren
  4. gerjanm zegt

    7 april 2015 om 18:41

    Die witte, afschuwelijk.

    Login om te reageren
  5. bigfun zegt

    7 april 2015 om 18:44

    Iedereen zijn smaak, maar is een auto voor patsers imo

    Alle nep jeeps en mercedessen of bmw’s met hoge wielen trouwens

    Login om te reageren
    • rikdep zegt

      7 april 2015 om 19:05

      @bigfun: -1

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      7 april 2015 om 19:57

      @bigfun: +1

      Login om te reageren
      • rikdep zegt

        7 april 2015 om 20:07

        @SimonMc: -2

        Login om te reageren
  6. reistje zegt

    7 april 2015 om 18:45

    Die carbon motorcover zal wel veel gewicht schelen op deze vrachtwagen.

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    7 april 2015 om 18:50

    Wel opvallend dat er tussen de instapper en het top model een ton(!) zit. En dan heeft dit top model in dit geval nog geen opties…..

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      7 april 2015 om 23:33

      @dutchdriftking: voor die verbazing mag je voornamelijk bij de staat zijn en niet bij mercedes, ook heeft de instapper zeker niet minder opties dan het topmodel. Integendeel.

      Login om te reageren
  8. dhrwilders zegt

    7 april 2015 om 18:53

    Dit moet de oude ML vervangen toch

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      7 april 2015 om 19:58

      @dhrwilders: Zoals je kan lezen in de 2de zin, ja.

      Login om te reageren
  9. E34M5Touring zegt

    7 april 2015 om 19:07

    Voorkant vind ik een stuk beter. De achterkant vind ik nog steeds niet mooi. Ik ben geloof ik een van de weinige hier maar ik vind dat Merc op dit moment echt prachtige interieurs maakt. Incl het navi scherm. Staat lekker modern vind ik.

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      7 april 2015 om 19:16

      @E34M5Touring: die voorkant kun je aan beide kanten een baby kwijt… Ik ben er geen fan van.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        7 april 2015 om 19:19

        @awesome: Scheelt je mooi 2 Maxi Cosi’s. Dat geld kan je dan weer stukslaan op een verlichte ster en dorpellijsten met AMG in blauw neon!

        Login om te reageren
    • Rob zegt

      7 april 2015 om 19:21

      @E34M5Touring:
      Jup, de laatste tijd weten ze best leuke interieurs te bouwen. Vooral de diepe ronde klokken doen het erg goed, maar de ML is nou niet het beste voorbeeld vind ik. De C-klasse, daar doen ze het precies goed:
      http://img2.netcarshow.com/Mercedes-Benz-C-Class_Estate_2015_800x600_wallpaper_70.jpg

      Stijlvol, maar op het randje van kitsch hoor, dat wel ;-)
      Het schermpje is nog steeds niet mijn ding. Ik ben nog altijd fan van wegklapschermpjes. Audi is denk het enige merk dat dat nog heeft, jammer genoeg….

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        7 april 2015 om 19:23

        @Rob: Ik vind dat hele lichte interieur met blauw lederen bovenkant echt prachtig. Met dat moderne hout er in. Erg fraai. Mooier dan veel BMW’s op het moment.

        Login om te reageren
  10. oktaan zegt

    7 april 2015 om 19:12

    Het is en blijft overduidelijk. De Mercedes is de ultieme droom voor het paupervolk.

    Login om te reageren
  11. imdoctorbob zegt

    7 april 2015 om 19:13

    Jullie doen nog steeds altijd alsof PKs van elektromotors en brandstofmotor een soort mysterieuze rekensom is. PKs van benzinemotor en elektromotor kun je prima bij elkaar optellen, je moet ze alleen bij hetzelfde toerental bekijken.

    Login om te reageren
    • Author zegt

      7 april 2015 om 19:16

      We zeggen nergens dat het een mysterieuze rekensom is. We geven alleen de gegevens zoals die door Mercedes naar buiten zijn gebracht met een bescheiden disclaimer erbij.

      Login om te reageren
  12. meridian zegt

    7 april 2015 om 19:15

    Het mag dan allemaal zo wezen wat betreft de reacties maar Mercedes is ook nog nooit beticht van subtiliteit. Mercedes gaat eigenlijk altijd voor ‘in your face’ design. Wat weer opvallend goed samen gaat met het weggedrag van de gemiddelde Mercedes. Ook vaak niet subtiel en gebalanceerd.

    Login om te reageren
  13. Darahan zegt

    7 april 2015 om 19:19

    Waarom Mercedes haar ML vernoemt naar een jaren 90 uitrustingsniveau van een 13 in een dozijn Japanner is mij een raadsel.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      8 april 2015 om 12:36

      @Darahan: Zelfde doelgroep…

      Login om te reageren
  14. r8quattro zegt

    7 april 2015 om 19:20

    Best wel een fraai ding, maar zeker niet goedkoop, beter dan de nieuwe q7, x5.

    Echter mis ik deze wel;
    http://image.motortrend.com/f/wot/36-mpg-2014-audi-a8-among-four-new-audi-diesel-models-coming-to-la-show-293139/55291112/2014-audi-q7-tdi-rear-right-view.jpg

    Login om te reageren
  15. meridian zegt

    7 april 2015 om 19:22

    Dat dashboard ook. Wat is dat voor knoppenkermis met allerlei drukke lijnen en ik weet niet hoeveel verschillende materialen.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      7 april 2015 om 23:39

      @meridian: nog nooit in een moderne auto met touchscreen gezeten zeker? Hoogst irritant dat je constant moet kijken wat je doet. En bij sommigen moet je zelfs voor de simpelste dingen door menu’s scrollen. Een simpel knopje voor de stoelverwarming is de beste oplossing vind ik. En Vergeleken met de panamera valt dit nog reuze mee kwa knoppen!

      Login om te reageren
  16. cadrez zegt

    7 april 2015 om 20:25

    Waarom niet gewoon ML ? snap niet dat je typebenamingen zou moeten veranderen zolang er geen imagoproblemen zijn geweest met je vorige model.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      7 april 2015 om 20:41

      @cadrez: Mercedes’ modellenbenaming, is zeker voor de leek vrij verwarrend. Je had al in de off-road voertuigen G, GL,GLK en…ML. Snap je? ML was een beetje het buitenbeentje qua benaming, alhoewel het wel hun eerste SUV was. Ondertussen heb je nu ook al de GLA en GLE, dus men probeert dus echt een duidelijke lijn te trekken qua benaming.

      De CL bv, is nu ook al een tijdje S Coupe geworden, om nog meer te duiden in welke klasse deze zich bevindt.

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        8 april 2015 om 00:40

        @SimonMc: Vraag me af of de Mercedes-namen-rationalisatie eigenlijk wel nut heeft. Wie wat verstand heeft van MB en in de markt is voor een MB weet heus wel in welke klasse zijn beestje zit. Wie er geen verstand van maar wel geld voor heeft zal het zich wel laten uitleggen door de verkoper. En wie er geen verstand van en geen geld voor heeft, tja, wat maakt het uit dat die het niet snappen…

        Login om te reageren
  17. toyotafortuner zegt

    7 april 2015 om 20:37

    Lekker! Alleen blijf ik de benaming van MB enorm ruk vinden

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      7 april 2015 om 20:56

      @toyotafortuner: Jouw merk probeert de klant anders net zo te verwarren met de RAV4 en de GT86.

      Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      7 april 2015 om 23:36

      @toyotafortuner: de benaming wordt juist een stuk duidelijker..?

      Login om te reageren
  18. bugatti2405 zegt

    7 april 2015 om 20:53

    Kan verkeerd zitten maar ik dacht dat de GLE de x6/x4 van Mercedes was..?

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      7 april 2015 om 21:03

      @bugatti2405: Het magische woordje is Coupé ;) .

      Login om te reageren
  19. mashell zegt

    7 april 2015 om 21:02

    “er gaan wat pk’s verloren bij de samenwerking tussen elektro- en verbrandingsmotor”
    Er gaat natuurlijk helemaal niks verloren. De benzine- en elektromotor leveren hun maximum vermogen gewoon niet tegelijk.

    Login om te reageren
  20. kennone zegt

    7 april 2015 om 23:46

    Voorkant Mooi!! Achterkant Jammer!! (Of ik moet er nog even aan wennen)

    Login om te reageren
  21. Esprit_de_Flandre zegt

    8 april 2015 om 00:34

    Ik snap echt niet hoe men zomaar eventjes 100.000 euro (!!!) kan bijrekenen voor een AMG-versie. Akkoord, zwaardere motor, carbon stukjes, sportievere sturing/vering/ophanging/shizzle, maar dan nog! Coolere bumpers (indien naar smaak) zijn gewoon een ander stuk plastiek, wat dus niet duurder hoeft te zijn (tenzij carbon, wat het niet is), vier uitlaten kosten echt niet het dubbel van twee in productiekosten, leer kost wel wat, maar het grootste deel van de stoel blijft gelijk, etc…

    Maw: Een paar plastieken plaatjes met drie letters op zijn het duurste onderdeel van je bunker op wielen.

    Niet dat ik het zou laten moest ik zelf over de middelen beschikken hoor…

    Login om te reageren
    • mrniesoe zegt

      8 april 2015 om 11:12

      @Esprit_de_Flandre: Goh,wat ben jij een azijnzeker zeg, die auto is dan ook voor mensen MET geld, en daarbij, die hoge prijs staat ook garant voor exclusiviteit, om te voorkomen dat een Mercedes 190-Marokkaan buurman ook niet dezelfde bijna-2-ton-kostende container staat te wassen op zijn oprit op 5m van je deur…

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        8 april 2015 om 12:35

        @mrniesoe: Alsof een bijna-2-ton-kostende container-koper een Mercedes 190-Marokkaan buurman heeft…

        Login om te reageren
        • mrniesoe zegt

          8 april 2015 om 14:09

          @Esprit_de_Flandre: Yeah, weed man…

          Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          8 april 2015 om 21:08

          @Esprit_de_Flandre: Mercedes rekent niet 100.000 euro voor een zwaardere motor, de helft van die ton die je extra betaald gaat naar de staat. iets dat je ook zelf had kunnen bedenken als je ook maar enkele seconden had nagedacht voordat je begon met zeiken…
          Daarnaast heeft de amg veel duurdere ophanging en differentiëlen, remmen, velgen, koeling en ook de uitlaat zal minimaal 3 keer zo duur zijn ivm enorme hitte van de V8 t.o.v. de 4 cilinder. tel daar de motor bij op en die 50.000 extra is helemaal niet zo gek.
          ook hier had je met een beetje denkwerk zelf op kunnen komen.

          Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            10 april 2015 om 12:34

            @lambo4all: Oja, BTW en (bij jullie) BPM, niet aan gedacht idd. Ik trek mijn woorden in…

            Login om te reageren
  22. mrrallycross zegt

    8 april 2015 om 07:49

    Ik wil ook een autoblog zakjapanner.

    Login om te reageren
  23. schellekens006 zegt

    8 april 2015 om 20:26

    4 cilinder meuk.. Ik heb ook eens in 1999 een ML230 gehad. Nee pak gewoon een 6 pitter of blijf er af.

    Login om te reageren
  24. michaelcorleone zegt

    17 juni 2015 om 22:22

    De GLE AMG is een v/d mooiste SUV’s op de markt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North