• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes GLE is officieel, inclusief plug-in hybride & GLE63

Auteur: CasperH, gepost 26 maart 2015 om 07:47 – 53 Reacties

Afbeelding Mercedes GLE is officieel, inclusief plug-in hybride & GLE63Afbeelding Mercedes GLE is officieel, inclusief plug-in hybride & GLE63Afbeelding Mercedes GLE is officieel, inclusief plug-in hybride & GLE63Afbeelding Mercedes GLE is officieel, inclusief plug-in hybride & GLE63Afbeelding Mercedes GLE is officieel, inclusief plug-in hybride & GLE63Afbeelding Mercedes GLE is officieel, inclusief plug-in hybride & GLE63Afbeelding Mercedes GLE is officieel, inclusief plug-in hybride & GLE63Afbeelding Mercedes GLE is officieel, inclusief plug-in hybride & GLE63

Mercedes-Benz AMG GLE 63s
Gisteren gelekt, vandaag officieel. Maak kennis met de nieuwe Mercedes GLE, de eerste plug-in hybride SUV van Mercedes. En er is ook meteen een AMG-smaakje!

Voor het eerst slaat Mercedes de plug-in hybride-route in met een SUV, in de vorm van de GLE 500e 4MATIC. Deze is op papier zelfs zuiniger dan de GLE 250d viercilinder diesel. De BlueDIRECT V6 in de GLE 500e 4MATIC is goed voor 333 pk, de elektromotor levert 116 pk. Het gecombineerde systeemvermogen komt uit op 442 pk en 650 Nm koppel, terwijl de uitstoot op 78 gram CO2 per kilometer blijft steken. Het gemiddelde brandstofverbruik is 3.3l/100 km. Het is mogelijk om volledig elektrisch te rijden tot 130 kilometer per uur, een zeventraps 7G-Tronic Plus automaat zorgt voor de overbrenging.

Andere smaakjes die beschikbaar komen zijn de GLE 500 4MATIC (435 pk, 700 Nm, twin-turbo V8) en de GLE 400 4MATIC (333 pk, 480 Nm, twin-turbo V6) als je benzine wil rijden. Er is ook keuze uit diesels, in de vorm van de GLE 250d (204 pk, I4 diesel) en GLE 350d (258 pk, 620 Nm, V6 diesel). De diesels worden allemaal uitgerust met de nieuwe 9G-TRONIC versnellingsbak met negen versnellingen.

De snoepjes in deze “SUV Formerly Known As ML”-reeks zijn de Mercedes AMG GLE 63 en GLE 63s. Deze zijn voorzien van de bekende 5.5 liter twin-turbo V8 met 557 pk en 700 Nm. De GLE 63s krijgt 585 pk mee en 760 Nm koppel. Accelereren naar de 100 gaat in respectievelijk 4.3 en 4.2 seconden, de topsnelheid is afgeregeld op 250 maar kan optioneel naar 280 kilometer per uur worden gebracht.

Ook interessant!

  • Ga wanstaltig je weekend in met de Wald GLE
    Ga wanstaltig je weekend in met de Wald GLE
  • Mercedes-AMG onthult viercilinder en V8 hybride constructie
  • Rijtest: Lexus NX450h+ 306 pk plug-in hybride
  • plug-in-hybride
    Mercedes stopt ontwikkeling plug-in-hybrides

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, gle, gle63, Hybride, Mercedes, plug-in, SUV

Vorig bericht: « Ex-stagiair Tesla maakt je auto hacken goedkoop en simpel
Volgend bericht: Nieuwe Kia Optima is helemaal klaar voor de toekomst »

Lees Interacties

Reacties

  1. mrniesoe zegt

    26 maart 2015 om 07:50

    Mooi!

    Login om te reageren
  2. gop1 zegt

    26 maart 2015 om 07:52

    -edit: check-

    Login om te reageren
  3. nvhuijkelom zegt

    26 maart 2015 om 07:52

    De AMG heeft echt een enorm verschillend front, niet mijn smaak helaas.

    Login om te reageren
  4. donvinnie zegt

    26 maart 2015 om 07:52

    De voorkant lijkt veel op een van hun busjes

    Login om te reageren
  5. toyotafortuner zegt

    26 maart 2015 om 07:56

    Ziet er erg puik uit!

    Login om te reageren
  6. gilettelubbers zegt

    26 maart 2015 om 07:57

    Wat een verandering zeg..

    Login om te reageren
    • noshit zegt

      26 maart 2015 om 09:46

      @gilettelubbers: is ook maar een facelift

      Login om te reageren
  7. tupperware zegt

    26 maart 2015 om 07:57

    Ach, weer een bak verspilling van kostbare grondstoffen.., wanneer gaan we het weer over auto’s hebben..?

    Next.

    Login om te reageren
  8. rolov zegt

    26 maart 2015 om 07:59

    Zo 3.3 liter per 100 km. Dat is netjes. Hopelijk wordt dit de nieuwe leasetopper. Hij ziet er iig beter uit dan de Mitsubishi.

    Login om te reageren
  9. filip696 zegt

    26 maart 2015 om 08:05

    Dit had ik al verwacht. Cklasse voorlichten en gewoon de huidige achterlichten. En ja ik heb liever de vorige ml 63 dan deze..

    Login om te reageren
    • dgk1993 zegt

      26 maart 2015 om 09:01

      @filip696: Moet zeggen dat de achterlichten toch iets meer zijn gaan lijken op die van de huidige E klasse Estate. Bij mij mag er prima een GLE 63 AMG S of was het nou GLE AMG 63s voor de deur gezet worden.

      Login om te reageren
      • lfagtr35r zegt

        26 maart 2015 om 11:38

        @dgk1993: iemand die scherp is, inderdaad achterlichten van de E-Klasse Estate. Van mij mag deze ook voor de deur.

        Login om te reageren
    • marikoelolo zegt

      26 maart 2015 om 09:09

      @filip696: Ja, precies. Ook vier banden, bumpers en spiegels. Je slaat de spijker de kop!!

      Login om te reageren
  10. gregorius zegt

    26 maart 2015 om 08:17

    En ook MB zet t diesel-hybride probeersel (nog) niet voort.
    Deze zou zich uitermate lenen voor de 350d + hyb.

    Login om te reageren
  11. jippie zegt

    26 maart 2015 om 08:19

    Ik weet niet hoor maar is dit niet gewoon een ML?

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      26 maart 2015 om 11:28

      @jippie: Ik vind als je een artikel niet leest, je ook geen recht hebt om een commentaar te geven.

      Login om te reageren
  12. kevin82 zegt

    26 maart 2015 om 08:28

    Waarom weer dat losse scherm in het interieur? Heb het ook in mijn a-klasse en ben er wel aan gewend maar het blijft lelijk!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 maart 2015 om 09:24

      @kevin82: lelijk is natuurlijk subjectief. Het grote voordeel van het “losse” scherm is dat je als fabrikant gemakkelijk verschillende formaten kunt monteren zonder dat het er meteen karig uitziet als je de kleinere variant kiest. En belangrijker nog, je kunt het scherm op de optimale positie plaatsen zonder dat je een enorm hoog opgetrokken dashboard nodig hebt. BMW kiest voor een vergelijkbare oplossing, zij steken een halve iPad van boven in het dashboard.

      Login om te reageren
  13. purepet9000 zegt

    26 maart 2015 om 08:33

    Is dit niet een ML?

    Login om te reageren
    • thezonda zegt

      26 maart 2015 om 09:46

      @purepet9000: Goed gezien.

      Login om te reageren
    • m550d zegt

      26 maart 2015 om 10:03

      @purepet9000: ja, dit is de facelift van de ML. Daarbij is de naam veranderd van ML naar GLE.

      Ik zou zeggen, leer eens lezen. Best handig.

      Login om te reageren
      • purepet9000 zegt

        27 maart 2015 om 00:14

        @m550d Laatste stukje stond er niet door de app.

        Login om te reageren
    • aggy32 zegt

      26 maart 2015 om 10:45

      @purepet9000: ML = GLE

      Login om te reageren
  14. mrrallycross zegt

    26 maart 2015 om 08:44

    ze zijn goed bezig met die hybrides. Die AMG ziet er trouwens dik uit!

    Login om te reageren
  15. centho zegt

    26 maart 2015 om 08:50

    Gaaf die extra meters op het navigatiescherm.

    Login om te reageren
  16. berlinetta zegt

    26 maart 2015 om 09:01

    Mercedes levert nog altijd geen dikke diesels zo te zien. Wel jammer.

    Deze GLE vind ik niks, net als zikn voorgangers.

    Login om te reageren
  17. Dutchdriftking zegt

    26 maart 2015 om 09:06

    niet echt een knappe wagen, maar wel een stuk beter als de voorgangers

    Login om te reageren
  18. rd1991 zegt

    26 maart 2015 om 09:25

    Achterkantje is er beter van geworden, de voorkant niet. En dat losse scherm…. tsjongejongejonge…

    Login om te reageren
  19. styns zegt

    26 maart 2015 om 09:29

    13 uit een dozijn truttenschudder

    Login om te reageren
  20. lebeaunl zegt

    26 maart 2015 om 09:44

    Nou, de X5, de Q7 en nu de GLE zijn er bijgekomen en ik heb (gelukkig) geen spijt van mijn bestelde XC90 T8 R-design :-)

    Login om te reageren
    • lfagtr35r zegt

      26 maart 2015 om 12:08

      @lebeaunl: De eerste generatie ML vond ik niet echt mooi, de 2e en deze GLE vind ik wel fraai. Bij BMW waren de 1e en de 2e generatie mooi, maar is de huidige X5 weer minder. Precies andersom. XC90 is van begin af aan lekker stoer geweest.
      Komend op de Q7 wat een lelijk bak is dat geworden zeg, zo saai zo inspiratieloos. De Touareg is dan toch echt veel beter.

      Login om te reageren
    • dick1980 zegt

      8 april 2015 om 20:10

      @lebeaunl: hier nog 1! (y)

      Login om te reageren
  21. mercedestwan zegt

    26 maart 2015 om 10:05

    Na de w164 zijn ze de weg kwijt geraakt, dit doet me denken aan een sorento..

    Login om te reageren
    • lfagtr35r zegt

      26 maart 2015 om 11:34

      @mercedestwan: het is toch echt andersom, de Sorento was gebaseerd op de ML.

      Login om te reageren
  22. joostvis zegt

    26 maart 2015 om 11:19

    “Deze V8 is op papier zelfs zuiniger dan de GLE 250d viercilinder diesel.” Moet hier niet V6 staan?

    Login om te reageren
  23. SimonMc zegt

    26 maart 2015 om 11:26

    Zou het koppel van die AMG uitvoeringen anders zijn dan bij bv de CLS en E AMG’s? De CLS/E 63 heeft normaal 720Nm koppel, en de 63 S heeft er 800.

    Login om te reageren
  24. lfagtr35r zegt

    26 maart 2015 om 11:32

    Zoals ik gisteren al zei, de GLE is een prachtige SUV geworden, niets meer aan doen hij is af. Voor mij de AMG- versie graag schitterend front en natuurlijk in het wit.

    Login om te reageren
  25. toempf zegt

    26 maart 2015 om 11:41

    De 63 AMG is dus gewoon een afgeknepen 63s? En diezelfde 63s kost zeker een paar duizend euro meer dan de ‘standaard’ 63 AMG? MB heeft z’n marketing lekker voor elkaar in ieder geval.

    Login om te reageren
  26. amg65 zegt

    26 maart 2015 om 12:13

    4.2 seconde in je SUV.. Pff wat snel. Er staat trouwens bij de hybride ‘deze v8’ en vervolgens twin-turbo v6..

    Login om te reageren
  27. schellekens006 zegt

    26 maart 2015 om 12:40

    Afschuwelijke achterlichten net als de GL na de facelift. Zo jammer alleen daarom zou ik hem niet meer willen. Kan er niet aan wennen, was echt wel een fan van de eerste en tweede ML en GL.

    Login om te reageren
  28. jaapiyo zegt

    26 maart 2015 om 13:00

    Ik heb op de ML de dakkapel achterop altijd lelijk gevonden.

    Login om te reageren
  29. brummer zegt

    26 maart 2015 om 13:30

    Ik vind die iPad in de middenconsole nog steeds maar niks

    Login om te reageren
  30. reggie-boy_rood zegt

    26 maart 2015 om 13:57

    Moddervet!

    Login om te reageren
  31. kapiteinaudi zegt

    26 maart 2015 om 14:11

    Ik vind er weinig aan. Had meer verwacht van Mercedes. Ik vind vooral dat het interieur afbreuk doet aan de auto. Ik zou zelfs bijna durven zeggen dat de überlelijke X5 mooier is vanbinnen. En ik neem het merk BMW normaal niet serieus, en al helemaal niet als het op interieurs aankomt… Ik verkies de Q7 boven dit, maar als we eerlijk moeten zijn is de nieuwe XC90 wel de echte ster van de show.

    Login om te reageren
    • lfagtr35r zegt

      26 maart 2015 om 21:44

      @kapiteinaudi: Serieus de Q7 boven deze prachtbak? ik ga haast zeggen je bent niet goed :) Die saaie, inspiratieloze Q7 die dit jaar werd onthuld en die oersaai is geworden :)

      Login om te reageren
  32. mercedesclk350 zegt

    26 maart 2015 om 15:07

    De overeenkomsten tussen deze en de E Klasse gaan verder dan het onderstel, de E Klasse heeft vorig jaar ook zo’n soortgelijke facelift gekregen. Kan ie weer mee.
    De GLE werd toch die lelijke X6 kopie? Of ben ik nog niet ingeleefd in de nieuwe Mercedesnamen?

    Login om te reageren
    • lfagtr35r zegt

      26 maart 2015 om 21:40

      @mercedesclk350: Nope je hebt de normale GLE deze dus, die voorheen werd aangeduid als ML. De GLE Coupe is de tegenhanger van de BMW X6.

      Login om te reageren
  33. bouwvakkert zegt

    26 maart 2015 om 16:43

    65 foto’s 0_o

    Login om te reageren
  34. timmmehhhh zegt

    26 maart 2015 om 17:15

    Vind de gewone er wel op vooruit gegaan, maar de AMG doet me hieraan denken;

    [IMG]http://1.standaardcdn.be/Assets/Images_Upload/2015/03/12/0afd5e2a-c8bb-11e4-9e7a-e904d4b4172d_original.jpg?maxheight=416&maxwidth=568&format=jpg[/IMG]

    Login om te reageren
  35. rotterdam zegt

    27 maart 2015 om 00:06

    Die luchtroosters in het dashboard passen totaal niet in het geheel

    Login om te reageren
  36. lfagtr35r zegt

    31 maart 2015 om 17:04

    Zowel de GLE als de GLE Coupe zijn beiden mooi, Mercedes is op de goede weg.

    Login om te reageren
  37. r8quattro zegt

    5 april 2015 om 22:15

    De nieuwe GLE vind ik echt dik, Mercedes heeft veel keuze dat is mooi. Ook de Q7 en de X5 zijn gewoon lekker veel dikke spul uit Duitsland.

    Login om te reageren
  38. michaelcorleone zegt

    17 juni 2015 om 22:20

    Niets op aan te merken prachtige SUV, vooral in AMG-trim, ik zou niet kunnen kiezen tussen de GLE en de GLE Coupe allebei mooi en dik.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North