• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De milieuzone in Rotterdam gaat er komen

Auteur: ricardo, gepost 29 mei 2015 om 11:24 – 117 Reacties

De milieuzone in Rotterdam gaat er komen


Terugkomend op de autohaters in Rotterdam: de geopperde milieuzone is vannacht door de gemeenteraad aangenomen.

Dit betekent concreet dat benzine-auto’s van voor juli 1992 en dieselauto’s van voor 2001 volgend jaar niet meer welkom zijn in het centrum van de havenstad. Woont u binnen het met rood omlijnde gebied, dan is uw op leeftijd rakende auto niet meer welkom. Op straffe van een geldboete. Hoe hoog deze wordt is nog niet bekend.

De milieuzone in Rotterdam gaat er komen

Het doel van deze uit Duitsland gekopieerde umweltzone is het verbeteren van de luchtkwaliteit. En ja, manieren zoeken om de lucht die we ademen schoner te maken is natuurlijk volstrekt begrijpelijk. Maar auto’s beoordelen op basis van registratiedatum en niet naar de daadwerkelijke uitstoot is compleet van de pot gepleurt, om het even op z’n 010’s te zeggen. Nu mag u vanaf 1 januari 2016 met een Lupo 1.2 TDI (81 gram CO2) het centrum niet in, terwijl een Mercedes G-Klasse 400 CDI (340 gram CO2) geen strobreed in de weg wordt gelegd, om maar twee uitersten te noemen. Dat is niet alleen krom, het is ook volstrekt oneerlijk. Om nog maar te zwijgen over het feit dat iedere gemeente nu zijn eigen milieuzoneregeltjes aan het verzinnen is. Stelletje godvergeten ambtenaren-aan-het-werk-houders.

De gemeenteraad wil verder een soort milieusticker voor buitenlandse auto’s hanteren, omdat deze niet gecontroleerd kunnen worden door de volautomatische boetemachine mileuzonecamera’s (al is het nog de vraag hoe ze dat gaan controleren, want de cams kunnen geen stickers lezen). Verder moet de milieuzone uitgebreid worden met een verbod op vervuilende tweetaktscooters, aangevuld met een sloopregeling en subsidiepotje voor elektrische scooters. 67-plussers die alleen AOW hebben kunnen een mileuzonevrijstelling krijgen.

Ook interessant!

  • Video: zo voelt het om een spookrijder tegen te komen
    Video: zo voelt het om een spookrijder tegen te komen
  • Flitspalen voor Herriemakers
    Flitspalen voor herriemakers in Rotterdam
  • Golf-bestuurder ramt zes auto's in Rotterdam
  • BMW mag Rotterdam als proeftuin blijven gebruiken
    BMW mag Rotterdam als proeftuin blijven gebruiken

Nieuwste artikelen

  • Vergeet de MC20, dit is de Maserati MCPura
  • Video: Wat is hier het verhaal achter?
  • Dit is de nieuwe Mazda CX-5, met 2,5 liter instapper
  • Mercedes geeft EV’s mínder range bij terugroepactie, wegens brandgevaar
FacebookTweetPinLinkedIn

milieuzones, rotterdam, Verkeer

Vorig bericht: « Hyundai heeft een serieus probleem met de FIFA
Volgend bericht: Haha! PSC Motors wil een supercar met 1.700 pk bouwen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Baron zegt

    29 mei 2015 om 11:27

    Autootje pesten

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      29 mei 2015 om 11:36

      @Baron: ach .. Zie het van de zonnige kant .. Die mensen hoeven nu ook nog maar de helft van hun houderschapsbelasting af te dragen .. Mwhahahaha ..

      Login om te reageren
    • thierryvth zegt

      29 mei 2015 om 12:59

      @Baron: wil niet zeggen dat het helpt of rechtvaardig is maar iedereen die in Rotterdam centrum woont weet dat er wat gebeuren moet.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        29 mei 2015 om 13:29

        @thierryvth:
        Yep, als inwoner van Rotterdam snap ik die heisa ook niet.
        Telkens de drogrede proberen te illustreren met de Co2 uitstoot van de Lupo 3l is ook lachwekkend. Alsof Co2 het probleem is.
        Roet, fijnstof en NoX, dat zijn de boosdoeners en dat dek je dus niet simpel af door alleen naar de Co2 uitstoot te kijken.

        Wil je het goed doen dan zou je een umweltsticker moet koppelen aan de 3gastest met de APK, ook niet perfect maar wel logistiek uitvoerbaar.

        Dat de politiek deze oplossing niet kon bedenken….
        Tja, die denken in symbolen, niet in oplossingen….

        Login om te reageren
        • jrsmoke zegt

          29 mei 2015 om 14:33

          @jrk68: Ik moest even hier aan denken

          http://youtu.be/pDxQIHoTmxs

          Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          29 mei 2015 om 18:14

          @jrk68: goed plan, en het is ook nog eens ergens op gestoeld.

          Ik vind de artikelen over dit onderwerp wel erg eenzijdig. Elke keer wordt er hetzelfde tegenargument genoemd (net die ene zuinige auto die tijd noemen, knap hoor…) en niemand komt met een opplossing.

          Daarom hulde voor wat volgens mij een goed uitvoerbaar plan moet zijn.

          Login om te reageren
      • Baron zegt

        29 mei 2015 om 13:36

        @thierryvth: Als het niet helpt en ook niet rechtvaardig is, waarom dan wel? Ben benieuwd

        Login om te reageren
        • thierryvth zegt

          29 mei 2015 om 16:20

          @Baron: het ging mij om het pesten, domme belsuiten zijn niet per definitie pest acties

          Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    29 mei 2015 om 11:29

    Eerst de W124,s en nu dit weer .. Zet flink door met die links verkapte kopvoddentax ..

    Login om te reageren
    • parker zegt

      29 mei 2015 om 12:16

      @lincoln: op de w124’s zit/zat een zeer lucratieve sloopregeling in Rotterdam, de kroon op jarenlang mrb ontduiken

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      29 mei 2015 om 12:36

      @lincoln: d66, CDA en Leefbaar Rotterdam… Ik weet niet waar jij het idee vandaan hebt dat links dit besloten heeft maar alleen de VVD stemde tegen.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        29 mei 2015 om 12:41

        @w0o0dy: mondiaal gezien is zelfs de pvv een linkse kliek ..

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          29 mei 2015 om 12:47

          @lincoln: ja, maar tegenstanders uit de weg ruimenbgaat zelfs Geert tever…. Dus wat moet je dan? :-p

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            29 mei 2015 om 12:53

            @w0o0dy: en voor Volkert-volk is dat dan weer geen belemmering ..

            Login om te reageren
            • w0o0dy zegt

              29 mei 2015 om 13:30

              @lincoln: lijkt me niet dat we een hele groep gelijk moeten stellen aan 1 individu met psychische problemen…

              Login om te reageren
              • lincoln zegt

                29 mei 2015 om 13:37

                @w0o0dy: tuurlijk moeten we niet generaliseren .. En op de man spelen is ook zo gemeen .. Blijft er eigenlijk weinig over .. Tenzij je een rechtertje bent ..

  3. redneckdarian zegt

    29 mei 2015 om 11:31

    dit gaat echt nergens meer over .

    goed geschreven trouwens met een duidelijke mening. waar ik het compleet mee eens ben!

    Login om te reageren
    • postzegel zegt

      29 mei 2015 om 13:58

      @redneckdarian: Beetje jammer alleen dat de CO2 uitstoot niets met de luchtkwaliteit te maken heeft. In Nederland is de CO2 uitstoot dan wel belangrijk, maar feitelijk zegt het alleen iets over het verbruik. Niet over hoe schoon de auto is.
      De Euro normen ( Euro 1 t/m 6 ) zeggen qua luchtkwaliteit voorals iets over de hoeveelheid vervuilende stoffen ( NOx, PM10 ) er mogen worden uitgestoten. Een Lupo 3L is dan wel extreem zuinig, en nog best schoon ook ( roetfilter heeft ie dan weer niet volgens mij ), een Euro 6 vrachtwagen met een CO2 uitstoot die vele malen hoger ligt, kan toch schoner zijn dan een Lupo 3L.

      Rant much?

      Nee, ben desondanks nog steeds TEGEN een jaartal als grens. Zegt inderdaad niets over hoe vervuilend een auto is. Ben VOOR invoer op basis van uitstootgegevens, beetje jammer alleen dat we die in Nederland zo slecht geregisteerd hebben dat jan-met-de-pet het niet zomaar kan achterhalen ( ovi.rdw.nl -> Leuk, maar alleen bij bedrijfswagens worden Euro normen al langere tijd geregistreerd ).

      Login om te reageren
  4. lamborgfan zegt

    29 mei 2015 om 11:32

    Hoe kan het dat elke gemeente/stad dit allemaal zelf kan bepalen? Nu weet ik dat de mensen het in de 2e kamer erg “druk” hebben met miljoenen naar afrika te pompen.. Maar zouden ze aub niet voor een keer voor het volk op willen komen..

    Nope..

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      29 mei 2015 om 12:36

      @lamborgfan: Vind het opvallend dat sinds de PvdA helemaal kaput is (want crisis, nu voelt iedereen is hoe het is als er inhoud van je portomonnee naar niet werkende paupers gaat, simpel gezegd), er ineens heel veel verantwoordelijkheden door wordt geschoven naar gemeentes. Laat daar na 329 jaar PvdA nog heul veul van die lui zitten.

      Login om te reageren
      • bigfun zegt

        29 mei 2015 om 13:36

        @lekkaah: ja inderdaad nog niet aan gedacht

        Het land word sowieso niet door ministers of wethouders bestuurd maar door ambtenaren

        Pvda helpt democratie om zeep!

        Oplossing: bij elke verkiezing ook nieuwe ambtenaren!
        In ieder geval opnieuw solliciteren.
        Ambtenaren kunnen tegenwoordig absoluut niet meer neutraal zijn!

        Login om te reageren
  5. 406_v6 zegt

    29 mei 2015 om 11:33

    Fijn, na Utreg wordt Rotjeknor dus ook een no-go area.

    Zeg gemeenteraad van Rotjeknor; doet de toelatingsdatum eens ff fijn veranderen naar Duits model (ik weet het, dat ligt gevoelig) veranderen.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      29 mei 2015 om 13:34

      @406_v6:
      In Rotterdam iets veranderen naar Duits model…?
      U weet dat u dan een open zenuw raakt…?
      Deze stad probeert die ene “verandering naar Duits model” al 75 jaar krampachtig uit te poetsen.
      Ze proberen het niet voor niets met Manhattan aan de Maas, het feit dat ik er mag wonen is al gevoelig genoeg….

      Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    29 mei 2015 om 11:35

    Het is toch ongelofelijk! Echt een totaal kansloze regeling. Maar hoe druk ik me er ook over ga maken, ze zullen er in 010 niet wakker van liggen. En een AOW’er mag er wel in, alsof de auto dan ineens minder uitstoot. Totale onzin. Het brommer verbod vind ik op zich prima, maar breid het even uit naar alle benzine gestookte brommers. Maar een slooppremie, kom op zeg, als je geen brommer kan betalen ga je maar lekker fietsen…..

    Login om te reageren
    • parker zegt

      29 mei 2015 om 12:24

      @dutchdriftking: dat van die AOW’er is natuurlijk weer zo’n poldercompromis zodat die stink-SP niet ging dwarsliggen. Symboolpolitiek van de bovenste plank, aangezien die AOW’er een auto helemaal niet kán betalen. Zoveel geld verspillen we aan politieke partijen à la SP die nulkommanul waarde toevoegen in dit land. Droeve roeptoeters..

      Login om te reageren
  7. raoulkroes zegt

    29 mei 2015 om 11:37

    Het is Rotterdam maar

    Login om te reageren
    • thierryvth zegt

      29 mei 2015 om 13:02

      @raoulkroes: beetje respect voor de enige echte stad in NL, als er in de rest van Nederland wat te halen was geweest hadden de Duitsers daar hun bommen wel op gegooid

      Login om te reageren
      • raoulkroes zegt

        29 mei 2015 om 13:09

        @thierryvth: Ja oké, en wat wil je daar mee zeggen?

        Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        29 mei 2015 om 15:22

        @thierryvth: Als je ergens je bommen op gooit, is er doorgaans NIKS meer te halen…

        Login om te reageren
      • draadloos zegt

        29 mei 2015 om 16:11

        @thierryvth: ze hebben nog te weinig bommen op rotterdam gegooid..

        Login om te reageren
        • silenro zegt

          29 mei 2015 om 18:01

          @draadloos: is het misschien een idee om gewoon lief te doen tegen elkaar? Gewoon, omdat het bijna weekend is en dergelijke?

          Login om te reageren
  8. roller zegt

    29 mei 2015 om 11:37

    ‘de geopperde milieuzone is vannacht door de gemeenteraad aangenomen.’

    Wow, ambtenaren die ’s nachts aan het werk zijn? Of is dit bij de donderdag avond borrel even vlug besloten? Dat laatste zou wel het een en ander verklaren…

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      29 mei 2015 om 11:45

      @roller: dubbele uurtjes schrijven + gratis eten zonder af te hoeven wassen ..

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        29 mei 2015 om 12:36

        @lincoln:
        + het neuQen op kosten van de zaak…..

        Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          29 mei 2015 om 15:25

          @desjonnies: yab yum zit in Amsterdam. Toegegeven, het is een escort, dus die dames zullen wel ff naar het zuiden (pun intended) afgereisd zijn…

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            29 mei 2015 om 15:39

            @e1000bmw523i:
            Op de ’s Gravendijkwal zitten clubs genoeg, laat dat nu net de straat zijn waar je sinds 1 januari niet meer met de vrachtwagen mag komen….

            Login om te reageren
    • thierryvth zegt

      29 mei 2015 om 13:03

      @roller: Rotterdam is een bedrijf wij werken 24/7

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        29 mei 2015 om 13:38

        @thierryvth:
        Juist, hoe herken je een Rotterdammer….?
        Aan zijn opgerolde mouwen, zelfs bij min 20!
        Amsterdammers zijn dan weer net Duitsers, altijd een grote B#K….

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          29 mei 2015 om 17:57

          @jrk68: en in Eindhoven denken ze eerst na voordat ze iets roepen of de mouwen opstropen en doen ze het dus efficiënter en grotendeels in stilte….

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            29 mei 2015 om 20:07

            @w0o0dy:
            Logisch, van de daken schreeuwen waar je extacy lab staat is heel onhandig….
            Of wordt er in Eindhoven ook nog op een bonafide manier geld verdiend….

            Login om te reageren
            • w0o0dy zegt

              29 mei 2015 om 20:15

              @jrk68: nou ja 100% bonafide dat weet ik niet maar Asml, Phillips, VDL en een hele berg technische bedrijven hebben ze daar wel… Dus als Amsterdam de mond is en Rotterdam de ontblootte armen dan is Eindhoven de hersens…

              Login om te reageren
              • jrk68 zegt

                29 mei 2015 om 20:35

                @w0o0dy:
                ASML zit in Veldhoven, niet in Eindhoven.
                Het hoofdkantoor van Philips zit inmiddels in Islamsterdam.
                En VDL is een voetbalclub in Maassluis, als het nog bestaat…,
                of doelde jij op die ijzerboer uit Hapert die nu zijn hoofdkwartier in Eindhoven heeft.
                Mooi bedrijf dat hij heeft opgebouwd door failliete boedels op te kopen, slim maar niet bepaald technisch hoogdravend.

              • w0o0dy zegt

                29 mei 2015 om 22:58

                @jrk68: VDL maakt tegenwoordig Mini’s, ontwikkelt en bouwt Bussen die in Europa goed bekend staan en nog veel meer…. “Sinds de oprichting in 1953 is dit familiebedrijf uitgegroeid tot een onderneming met 84 bedrijven, verspreid over 19 landen en met circa 10.000 medewerkers.”

                Phillips zit alleen met een kantoor in Amsterdam… De echte brains zitten daar niet.
                Asml zit formeel in Veldhoven maar dat is meer Eindhoven dan Schiedam bij Rotterdam hoort.

                De regio Eindhoven is al sinds het begin van deze eeuw verantwoordelijk voor een flink deel van de welvaart in NL.

                “Zuidoost-Nederland is nu al goed voor 35% van de export, 45% van de private R&D en 55% van alle toegekende patenten. De plannen zorgen voor ‘meer geld in de Nederlandse kaslade’, € 40 miljard extra op jaarbasis”

              • jrk68 zegt

                30 mei 2015 om 00:09

                @w0o0dy:
                Ga er even serieus op in w0o0dy, beetje stangen moet kunnen toch?
                Als ik echt voor “mijn” stad op zou moeten komen dan zou dat Frankfurt zijn, maar dat is niet in clichés te vatten….

              • w0o0dy zegt

                30 mei 2015 om 08:43

                @jrk68: ik heb verder niets met Eindhoven… Alleen respect voor wat men daar laat zien.

  9. guusboum zegt

    29 mei 2015 om 11:45

    Pfew, Gelukkig valt mijn biturbo supercharged v8 Powerstroke Ford f250 diesel er buiten…

    Login om te reageren
  10. Kuifje zegt

    29 mei 2015 om 11:45

    Mijn foto! :D http://www.autojunk.nl/2015/04/65-mustang-tuning

    OT: zo stom dat ze dit niet op CO2 uitstoot baseren! Of is dat niet zo makkelijk als het lijkt?

    Login om te reageren
  11. lekbak zegt

    29 mei 2015 om 11:48

    Tja, dan moet mijn vriendin maar om Rotterdam heen rijden om bij de maashaven te komen met mijn Mercedes uit april ’92. 30 kilometer rijden is vast beter voor het milieu dan ff door de stad rijden met een totaal van 20 km.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      29 mei 2015 om 12:21

      @lekbak: past goed in het plaatje van marathon-lopers geld geven en laten invliegen om een stukkie doelloos te laten rennen ..

      Login om te reageren
      • ter zegt

        29 mei 2015 om 12:36

        @lincoln: En een teringzooi van bekertjes achterlaten over het hele parcour….

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          29 mei 2015 om 13:39

          @terrorizer:
          Komop, zo houden we de steuntrekkers nog een beetje bezig, die kunnen niet allemaal bij parkeerbeheer aan de slag hé….

          Login om te reageren
  12. norge zegt

    29 mei 2015 om 11:48

    Ondertussen op het water…
    http://krisdedecker.typepad.com/.a/6a00e0099229e888330147e09534d9970b-320wi

    (OVVS)

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      29 mei 2015 om 12:16

      @norge: mensen die dat soort reacties plaatsen hebben net zoveel verstand van scheepvaart als een ambtenaar in Rotterdam van auto’s. Ze zien een rookpluim en beginnen te roepen…

      Login om te reageren
      • norge zegt

        29 mei 2015 om 12:20

        @lekbak: Aah, die rookpluim is niet vervuilend?

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          29 mei 2015 om 13:41

          @norge:
          Toen die foto in 1972 gemaakt werd wel, ik vermoed dat het gevaar van die pluim inmiddels wel geweken is….

          Login om te reageren
        • lekbak zegt

          29 mei 2015 om 14:05

          @norge: die rookpluim wordt niet uitgestoten in de binnenstad. Die rookpluim bestaat uit relatief grote roetdeeltjes die niet mega diep in de longen doordringen. Die roetdeeltjes uit die rookpluim slaan neer in vochtige lucht, handig op water. Zeevaart is per tonkilometer verreweg de schoonste vorm van transport. Juist de burgers en bestuurders van Rotterdam zouden een stijve piel moeten krijgen van dat aanblik aangezien de haven het enige bestaansrecht van Rotterdam is.

          Dat alles maakt het niet minder vervuilend uiteraard maar het zijn wel redenen om er niet al te hard op af te geven. Of om er ontzettend streng tegen op te treden.

          Login om te reageren
          • 406_v6 zegt

            29 mei 2015 om 14:14

            @lekbak: per ton meest zuinig, daar kan ik meekomen; maar als je weet wat voor bocht die schepen bunkeren, dan is het vervuilingspercentage ineens heel hoog. Als je die zooi in een hedendaagse schraap-diesel gooit loopt ie geheid in elkaar.

            Login om te reageren
            • lekbak zegt

              29 mei 2015 om 14:31

              @406_v6: als je water in een schraapdiesel gooit loopt die ook vast. Het is gewoon een hele andere brandstof die stookolie, slechts het principe van zelfontbranding is gelijk.

              Overigens draaien ze in de havens (in ontwikkelde gebieden dan) op lichtere minder vervuilende brandstof.

              Een beetje schip is al snel vijftigduizend ton, oplopend tot een paar honderd duizend ton. Reken maar uit hoeveel vrachtwagens van 30 ton je daar tegenover moet zetten. Dan kunnen ze aardig wat uitstoten voordat ze vervuilender zijn.

              Login om te reageren
              • marinepower zegt

                30 mei 2015 om 08:36

                @lekbak: gelukkig zijn er geen handelaren die afgewerkte olieen, sludge en andere chemische teringzooi door de de stookolie mengen. De grootste boeven zitten in de maasmond regio. Ook nog steeds na het RTC debacle.

          • desjonnies zegt

            29 mei 2015 om 17:26

            @lekbak:
            Als Aboutaleb weggaat stel ik voor om u voor te dragen als burgemeester, u snapt namelijk wat Rotterdam doet tikken.

            Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        29 mei 2015 om 12:38

        @lekbak: wil jij dat FF inhaleren dan? Je bevindingen horen we dan wel als j van de zuurstof af bent..

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          29 mei 2015 om 14:12

          @w0o0dy: ik heb meermalen in een dergelijke rookpluim gestaan. Duurt een kwartiertje voor ik als ex astmapatiënt weer de oude ben.

          De enige keer dat ik een xenos binnen ben geweest heb ik letterlijk anderhalve dag last gehad van de geparfumeerde lucht die daar hangt.

          Doe mij maar een beetje (veel) roet…

          Login om te reageren
  13. RiKe zegt

    29 mei 2015 om 11:48

    Wederom een volstrekt belachelijke, en idiote regeling. Precies wat ik van Nederland verwacht

    Login om te reageren
  14. gieltj zegt

    29 mei 2015 om 11:49

    Dus een Merc E200 uit ’81 op lpg mag ook niet..?
    Dit land gaat echt naar de klote op deze manier

    Login om te reageren
    • parker zegt

      29 mei 2015 om 12:21

      @gieltj: nee, maar daar kun je wel stevig op cashen onder de sloopregeling

      Login om te reageren
  15. tjvisserman zegt

    29 mei 2015 om 11:50

    Bij elke APK een CO2 uitstoot testje doen en dat in een database voor de mileucamera’s pompen lijkt me een betere oplossing, dan blijft die database prima up to date. Is helemaal niet veel moeite.

    Login om te reageren
  16. 991gt3rs zegt

    29 mei 2015 om 11:52

    Klootzakken

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      29 mei 2015 om 14:55

      @991gt3rs:
      Wie, als je dergelijke uitspraken doet dan is enig motivatie wel op zijn plaats.
      Anders is het zo’n leeg geschreeuw….

      OVVS

      Login om te reageren
      • 991gt3rs zegt

        29 mei 2015 om 17:01

        @jrk68: spreekt ook niet voor zich… vul dat zelf maar in

        Login om te reageren
  17. norge zegt

    29 mei 2015 om 12:11

    Knappe ambtenaar die een sticker op mijn auto plakt..

    (OVVS)

    Login om te reageren
  18. parker zegt

    29 mei 2015 om 12:16

    Super dit, alle ouwe barrels de stad uit!

    Login om te reageren
  19. willemseles zegt

    29 mei 2015 om 12:19

    Er wordt vanuit gegaan ,dat zodoende vieze dieseluitstoot buiten deze zone blijft hangen. Ze zijn wel de Nederlandse wind vergeten. Onzin maatregels.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      29 mei 2015 om 12:46

      @willemseles:

      Je mag binnen de milieuzone ook GEEN Nederlandse wind meer laten !

      Login om te reageren
  20. stephanotis zegt

    29 mei 2015 om 12:27

    Als je CO2-voorbeelden aanhaalt terwijl het hier gaat om vanuit Europa opgelegde regelgeving met normen voor stikstofdioxide (NO2) en fijnstof (PM10) vraag ik me af of je wel weet waar je mee bezig bent @Ricardo ? Lees anders de koersnota nog ff snel door:
    http://www.rotterdam.nl/Clusters/Stadsontwikkeling/Document%202015/Duurzaam/Def%20Koersnota%20Schone%20Lucht%2029%20april%202015.pdf

    Gelukkig is er de PvdA to the rescue (alweer, en nee, ik stem er niet op), waardoor die Lupo straks gewoon mag.

    Login om te reageren
  21. rikus zegt

    29 mei 2015 om 12:34

    Die velgen op die Mustang…..

    Login om te reageren
  22. rickpetrolhead zegt

    29 mei 2015 om 12:37

    Wat probeert men toch te stimuleren? Suburbanisatie?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      29 mei 2015 om 13:48

      @rickpetrolhead:
      Nope, mensen die om het milieu geven zijn doorgaans de beterverdienende hogeropgeleiden, die zitten nu in de suburbs.
      Haal je die terug naar de stad dan is dat goed voor de economie.

      Althans, beter dan de subversieve types die er nu hun handeltjes drijven. Laten we wel wezen, van zwervers, junks, steuntrekkers en dealers die.nu die dure m2’s grond bezet houden wordt de stad niet beter (lees rijker).
      #rendementsdenken….

      Dus zo bezien vind ik het raar dat mijn club tegenstemde.

      Login om te reageren
  23. rickknows zegt

    29 mei 2015 om 12:41

    Wakker worden luitjes, het is tijd om de rode pil te slikken. Agenda 21 iemand???? Het plan om iedereen in steden te laten wonen in appartementen van 60m2. Iedere vorm van zelfstandig vervoer is verboden, met als excuus milieu en veiligheid. Ga maar met elkaar in discussie over CO2 en fijnstof, dan heb je tenminste niet in de gaten wat er feitelijk plaats vindt. In de vorm van baby stapjes voltrekt het plan zich, uiteindelijk zullen alle auto’s geweerd worden (ja, zelfs elektrische).

    Login om te reageren
  24. hondar zegt

    29 mei 2015 om 12:45

    Leefbaar Nederland… of worden we straks autovrij Nederland. Je lost hier niks mee op en spekt alleen de gemeentekas…..

    Login om te reageren
  25. njaja zegt

    29 mei 2015 om 12:51

    Waarom praat iedereen over CO2 uitstoot? Het is een broeikasgas en heeft weinig te maken met de lucht kwaliteit. Ik bedoel hiermee dat CO2 niet derect slecht voor de gezondheid is. Anders is dat als het gaat om CO, NOx, roet en andere bijproducten van de verbranding. Deze worden aan banden gelegd door de EURO normen. En deze zijn wel aan leeftijd gekoppeld!

    Om anders te zeggen. Die mercedes 400 CDI EURO-6 stoot absoluut minder direct schadelijke stoffen uit dan een oude EURO 3 diesel, dat deze 4 keer minder diesel verbrand (en naar rato minder co2) is weer wat anders.
    Lees hier meer:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_emissiestandaard

    Login om te reageren
  26. thierryvth zegt

    29 mei 2015 om 12:55

    Ja top! Rij sinds 2 maanden elektrisch en net als een gestopte roker ben ik direct gaan zijken over die vervuilende stink auto’s in mijn stad.

    Login om te reageren
  27. desjonnies zegt

    29 mei 2015 om 12:55

    Geloof me, dit is nog maar het begin, ze willen meer voor zichzelf en hun corrupte vriendjes en ze zullen ons krijgen.

    En als er één schaap over de dam is, volgen er meer.

    Hun eigen achterban schijten ze in hun bek, letterlijk, maar dit opent uiteraard de weg naar mooie EU subsidies of andere douceurtjes voor de gemeentes zodat ze weer leuke educatieve projectjes kunnen opzetten.

    Of nog betere daklozen-krant-rovers in de gemeente raad kunnen laten vegeteren, het gaat namelijk helemaal niet om het milieu, het gaat keihard om de poen.

    De grap van dit alles is dat ik een jaar of 20 terug in Venezuela werkte op een offshore project en in Caracas zat voor een paar dagen vakantie en een bezoek aan de Antillen.
    De benzine prijs ging omhoog van 0,13 naar 0,19 cent de liter .

    Er reden tanks door de straten van Caracas, er was een heel volksoproer en de regering draaide de belastingverhoging als de bliksem terug.
    En wij , wij zijn vet lui en slaafs geworden zo simpel is het .

    Login om te reageren
    • parker zegt

      29 mei 2015 om 15:16

      @desjonnies: ja, en kijk hoe florissant het Venezuela nu vergaat ;-)

      Login om te reageren
    • thierryvth zegt

      29 mei 2015 om 17:57

      @desjonnies: dit verklaart wel een hoop van je comments, is wel heel simpel dit, nog ff en je gaat zeggen dat het probleem niet bestaat maar dat deed je eigenlijk al.
      televaag abonnee ?

      Login om te reageren
  28. wopfe zegt

    29 mei 2015 om 13:06

    Baal echt enorm, betekend gewoon dat ik van januari 2016 tot januari 2019 mijn auto in de garage moet laten staan, want 36 jaar oud. Heb al gemaild met de gemeente of er wellicht een regeling is te treffen voor oldtimers van bijna 40. Zal wel niet. Ik rijd denk ik 8 km per jaar binnen de zone (20x400m van huis naar de ring), verder wil ik alleen de stad maar uit en dan kom ik ook op max 2000 km per jaar. Blijft over: sluiproute de stad uit, moet kunnen volgens mij, of paar keer per jaar boete betalen om de stad in en uit te komen…

    Het verhaal klopt gewoon niet, pleur dan een deel van het centrum dicht voor auto’s van buiten de stad. O nee, we hebben net voor een paar honderd miljoen het halve centrum van ondergrondse parkeergarages voorzien(!) voor mensen die geen belasting betalen in Rotterdam.

    Login om te reageren
    • sacha zegt

      29 mei 2015 om 13:18

      @wopfe: buitenlands kenteken erop?

      Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      29 mei 2015 om 13:51

      @wopfe: een draaimechanisme voor je kentekenplaatwissel om langs de camera’s te rijden.

      Login om te reageren
    • parker zegt

      30 mei 2015 om 08:24

      @wopfe: voor oldtimers komt een ontheffing, lees de stukken ff

      Login om te reageren
      • wopfe zegt

        30 mei 2015 om 11:24

        @parker: ja graag, heb je een link naar die stukken?…volgens mij 40 jaar en ouder…

        Login om te reageren
  29. bassssss zegt

    29 mei 2015 om 13:15

    Zo oneerlijk, opa en oma met kleinkind op de achterbank van de lupo mogen de stad niet in en asociaal en doelloos rondrijdende bontkraagjes in een R32 of C-klasse AMG wel….dit is zo ongelofelijk oneerlijk, en haalt zn doel niet!

    Login om te reageren
  30. wopfe zegt

    29 mei 2015 om 13:29

    @sacha hmmm, ook nog een idee :) Ga eens met een vriend uit Zwitserland gaan praten…Die platen staan zowiezo wel mooi op een rode auto, heb ook al idee voor de kentekenplaat: FY-GM-010

    Login om te reageren
  31. rnej zegt

    29 mei 2015 om 13:34

    mijn Triumph motorfiets mag ook gewoon nog het centrum in.. ohja, hij heeft geen katalysator, is getuned en braakt extra veel troep uit…

    maar een golfje sdi uit ’98 die 1:24 rijdt mag niet… ? :’-)

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      29 mei 2015 om 14:23

      @rnej:Mijn vakkundig afgetrapte TDM850 verbruikt een liter olie op duizend km. Stinkt door vervuilde carbs een uur in de wind. Ik maak nog maar ff een rondje door Rotterdam voordat ik dat ga fixen…

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      29 mei 2015 om 14:58

      @rnej:
      Logisch toch, zo’n SDi uit het jaar kruik braakt meee roet uit dan de gemiddelde oceaanstomer, om over het olieverbruik nog maar te zwijgen….

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        29 mei 2015 om 15:50

        @jrk68: Sdi is zonder turbo, dat zijn nog ouderwets goede motoren. Ook braken ze niet die bekende roetwolk uit omdat er geen turbo eerst op moet spoelen. Niet dat ze nooit roken maar beslist niet zo erg als een turbodiesel.

        Login om te reageren
  32. wopfe zegt

    29 mei 2015 om 13:51

    Ik denk dat Hamer ook wel kan sluiten :( http://www.mggarage.nl/

    Login om te reageren
    • thierryvth zegt

      29 mei 2015 om 16:36

      @wopfe: Nu is Hamer toevallig een goede kennis/vriend van me maar die heeft inderdaad een probleem, er word wel gekeken nu naar ontheffingen. Er stond recent ook een artikel in de krant over zijn garage weet alleen niet meer precies waar. Maar hamer is ook niet de enige er zijn aardig wat garages in de binnenstad en dat zijn geen grote dealers dus hun klanten rijden veelal oude auto’s. ik vermoed echter dat de gemeente maar al te graag de auto garage’s uit de binnen stad weg wil hebben ook vanwegen geluid en parkeer overlast. Valt sowieso niet mee om aan de millieuwetten te voldoen, mijn ouwe had vroeger ook een garage in de binnen stad en die is er op leeg gelopen.

      Login om te reageren
  33. 850t5r zegt

    29 mei 2015 om 13:55

    milieuzone gaat er komen, ze zeiden ook dat er een goeie voetbalclub met dito stadion zou komen… De milieuzone lijkt me een stuk realistischer overigens…

    Login om te reageren
  34. trustmeiamanengineer zegt

    29 mei 2015 om 14:09

    Man man man

    Login om te reageren
    • parker zegt

      29 mei 2015 om 15:40

      @trustmeiamanengineer: nee, geldt ook voor vrouwen

      Login om te reageren
  35. philipf zegt

    29 mei 2015 om 15:36

    Lekker bezig… Not!

    Login om te reageren
  36. DennisS65B40 zegt

    29 mei 2015 om 15:59

    Ik zie het rode lijntje maar wat betekent het zwarte lijntje??

    Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      5 juni 2015 om 20:31

      @audir8v10: volgensmij is het daar al de zone…

      Login om te reageren
  37. bimmerfanatic97 zegt

    29 mei 2015 om 17:39

    Wel grappig dat rotterdam dit invoert. De luchtkwaliteit daar lijkt me eerder slecht omdat het naast europoort ligt. In de petroleumhavens is pas echt sprake van uitstoot! De havens heb je nodig, dus dan maar symboolpolitiek op oneerlijke gronden. Kanjers!

    Login om te reageren
  38. pro1969 zegt

    29 mei 2015 om 18:16

    Heb een auto van 30 juni 1992?

    Login om te reageren
  39. Den zegt

    29 mei 2015 om 22:31

    Slaat nergens op, typisch gevalletje particuliertje pesten. Ondertussen wordt er elke dag in de Botlek en Pernis vele malen meer rotzooi de lucht in gepompt, dan dat wij Rotterdammers in 10 jaar uitstoten met onze auto’s. Doe daar nu eerst maar ‘ns wat aan.

    Login om te reageren
  40. poarneemn zegt

    29 mei 2015 om 23:25

    Dat zal me me reet roesten

    Login om te reageren
  41. 1000bochten zegt

    30 mei 2015 om 01:12

    Ik zie dat de lijn strak langs mijn huis woont en ik nog net aan de goede kant woon. Maar hoe zit het met eigenaars van een klassieker of youngtimer aan de andere kant van de lijn? Mogen die hun auto niet houden?

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      30 mei 2015 om 05:20

      @1000bochten: wel houden, niet voor de deur zetten.

      Login om te reageren
  42. maniaxdream zegt

    30 mei 2015 om 07:35

    Is het niet eens tijd dat wij een actie of petitie gaan opzetten waarbij de invloed van milieu zones verrekend gaat worden in het MRB?

    Ik mag straks geen stad meer in met mijn auto… Maar wel de volle map lappen…

    Iemand inhoudelijk meer kennis?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      30 mei 2015 om 08:01

      @maniaxdream:
      Om te beginnen met een vraag, betaal jij nog motorrijtuigenbelasting?
      Dan zou ik daar eerst mee ophouden, je bent dan de enige die nog motorrijtuigenbelasting betaald, de rest betaald al jaren houderschapsbelasting en die gaat over het bezit van de auto en niet over het gebruik van de weg.

      De belasting die werd geheven over het gebruik heette trouwens wegenbelasting, ook die belasting bestaat al wat jaartjes niet meer.

      Dus als ik het goed begrijp speelt u met het idee van een petitie tegen een niet bestaande fiscaliteit.

      Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        5 juni 2015 om 20:29

        @jrk68: bestaat wegenbelasting opeens niet meer? ik ga later toch maar in jou stad/dorp wonen

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          5 juni 2015 om 20:47

          @gwnbmw:
          Sec genomen bestaat de wegenbelasting al zo’n 20 jaar niet meer.
          Dat is ooit motorrijtuigenbelasting geworden en nu heet het houderschapsbelasting.
          Dat die termen nog steeds doorelkaar gebruikt worden maakt het nog niet correct.
          Ik betaal dus gewoon houderschapsbelasting, net als ieder ander die in het bezit is van een motorvoertuig.

          Login om te reageren
          • gwnbmw zegt

            7 juni 2015 om 08:46

            @jrk68: oke maar dan is wegenbelasting van ver voor mijn tijd en toch dacht ik dat ie bestond… raar.

            Login om te reageren
  43. mrrallycross zegt

    30 mei 2015 om 23:32

    Ja Natuurlijk, nog meer van die kansloze zones!

    Login om te reageren
  44. gwnbmw zegt

    5 juni 2015 om 20:28

    beste mensen. niet onbelangrijk. importeer jij een diesel uit 1980 uit duitsland en je laat er nieuwe nederlandse platen opzetten mag je gewoon de zone in. dit komt omdat de boetemachinetjes werken op kentekens en kijken hoe oud die zijn, niet hoe oud de auto is.

    Login om te reageren
  45. norge zegt

    7 juni 2015 om 09:53

    Het zal druk worden ,rond Rotterdam…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North