• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Schokkend: zoveel verdient Utrecht nu al aan milieuzone

Auteur: Dizono, gepost 27 mei 2015 om 15:21 – 89 Reacties

Mueslizone Utrecht


Melkkoeien blijken het goed te doen bij schone lucht.

Henk Westbroek en consorten hebben een pleurishekel aan Lupo 3L’s en andere stokoude diesels, en sinds begin deze maand mogen die Utrecht dan ook niet meer in. Tenminste, niet gratis. Je kunt Utrecht namelijk eenvoudig binnenrijden en wat bij de OV-chipkaart maar niet blijkt te lukken, gaat in de Domstad uitstekend: achteraf afrekenen. Elke dag kopen gemiddeld 130 automobilisten zo’n vrijkaartje à 90 euro om de ‘hoofdstad der hatelijke stoplichten’ in te mogen.

Utrecht lijkt daarmee een groter attractiepark voor oude diesels dan de Efteling dat is voor jengelende koters. Vanaf 1 mei is er namelijk al ruim 300.000 euro aan entreegeld opgehaald, aldus RTL Nieuws. Er zijn zelfs plannen om de entreeprijzen voor oude diesels te verhogen naar 160 euro, een vrachtwagenkaartje kost nu al 250 euro. Daarnaast krijgen volgend jaar alleen dieselauto’s onder de tien jaar gratis toegang, als het aan de gemeente ligt.

De opbrengsten zijn een bittere pil voor de KNAC, die vandaag in een kortgeding lijnrecht tegenover de gemeente Utrecht en gelegenheidsvriendjes Milieudefensie staan. Hun argument? Milieuzones leveren niets op. Wat betreft uitstoot zullen ze dicht bij de waarheid zitten -iedereen lijkt immers vrolijk door te dieselen- maar qua kosten lijkt de milieuzone een behoorlijk lucratieve melkkoe. En melkkoeien worden niet naar de slacht gebracht, zoveel moge ondertussen duidelijk.

Ook interessant!

  • Politie pakt 16-jarige Porsche joyrider in Utrecht
    Politie pakt 16-jarige Porsche joyrider in Utrecht
  • In Utrecht heb je de meeste kans op schade aan je auto
    In Utrecht heb je de meeste kans op schade aan je auto
  • Achtervolging eindigt pijnlijk voor C63 AMG in Utrecht
    Achtervolging eindigt pijnlijk voor C63 AMG in Utrecht
  • Video: politieachtervolging Utrecht eindigt met crash
    Video: politieachtervolging Utrecht eindigt met crash

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

boetes, Diesel, milieuzones, utrecht

Vorig bericht: « Dronken een ongeluk veroorzaakt? Verzekeraars lappen wel
Volgend bericht: Doe net als Bram en rij een Maserati voor weinig »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    27 mei 2015 om 15:24

    Net alsof het ook daadwerkelijk om het milieu zou gaan.
    Veel succes KNAC, maar ik vrees het ergste.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      28 mei 2015 om 09:50

      @viezefreddyw: ik helaas ook… Ik wist ook niet dat ze deze uitzondering op de regel hadden.

      Het is op zich een goede zaak om de kwaliteit van de lucht in de binnenstad te verbeteren. Dus ondanks dat de maatregel iets te rigoreus is, vind ik het wel een goede. Nieuwe auto’s zijn aanmerkelijk schoner dan oude. En ja, er zijn 3L Lupo’s die in die categorie vallen, helaas. Maar ook heel veel ‘vuilere’ diesels. Je moet ergens een lijn zetten.

      Maar €90 om tóch de binnenstad in te mogen vind ik schandalig. De gemeente Utrecht heeft principes, maar voor €90 gooien ze die graag voor je overboord!

      Login om te reageren
  2. goodolddays zegt

    27 mei 2015 om 15:26

    Gewoon weer een verkapte smerige belasting. De JSF en Fyra projecten moeten ook ergens van betaald worden, ook al is dit regionaal.

    Als het geld nou is nuttig besteed werd…

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      27 mei 2015 om 15:35

      @goodolddays:
      Van dat geld wordt de daklozenopvang gesponsord, krijgen illigaaltjes die niet weg willen uit het pittoreske Utrecht krijgen er bad, bed en brood van en jij zegt dat het niet nuttig besteed wordt?

      Login om te reageren
      • goodolddays zegt

        27 mei 2015 om 16:22

        @jrk68: ik zeg helemaal niks. Maar hoe mooi was het geweest als al dat soort projecten gewoon betaald kon worden omdat men geen miljarden over de brug had gegooid met projecten als de Fyra en de JSF en een tal van andere geweldige projecten.

        Dan waren dit soort verkapte regionale belastingen niet nodig, want dat is het gewoon…

        Login om te reageren
        • racerx zegt

          27 mei 2015 om 21:35

          @goodolddays: Ja inderdaad, want dat is ook echt hoe het werkt…

          Gemeentelijke -en staatsuitgaven zijn behoorlijk gescheiden. De al jaaaaren van tevoren gereserveerde budgetten voor vervanging F-16 of aanleggen van een HSL hebben weinig te maken met uitkeringen, daklozen en andere linkse beslommeringen.

          Login om te reageren
  3. norge zegt

    27 mei 2015 om 15:27

    Whoehaha, laat dat Utrecht toch lekker links liggen….

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      27 mei 2015 om 16:53

      @norge: letterlijk!

      Login om te reageren
    • Megakix zegt

      27 mei 2015 om 18:47

      @norge: ligt aan de aanrijdroute, toch ?

      Login om te reageren
  4. Eko zegt

    27 mei 2015 om 15:27

    Massaal aan de American V8!!

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      27 mei 2015 om 16:54

      @Eko: Nope. Een Duitse V12 diesel die olie zuipt als een ketter.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        27 mei 2015 om 17:51

        @e1000bmw523i: Kan maar één auto zijn!

        Login om te reageren
        • dubcars zegt

          27 mei 2015 om 20:21

          @Jochempie: Hoor ik daar nou een Q7 aankomen?

          Login om te reageren
  5. jrk68 zegt

    27 mei 2015 om 15:28

    Dus elke dag rijden er 130 visueel gehandicapten de Utrechtse milieuzone in, let wel, dat zijn degene die in een vieze auto rijden.
    Het is immers niet zo dat het niet aangegeven wordt dat je er niet in mag.
    Dat gegeven baart mij meer zorgen dan die zogenaamde vervuilers….

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      27 mei 2015 om 15:50

      @jrk68: Ja borden lezen, sommige weggebruikers hebben er enorm veel moeite mee.

      Login om te reageren
    • volkswagena4tdi zegt

      27 mei 2015 om 16:09

      @jrk68: Ja heel gek , gehandicapten p plaatsen vallen ook al niet op.

      Login om te reageren
    • jpoers zegt

      27 mei 2015 om 17:07

      @jrk68: uhm hoeveel mensen weten niet in wat voor auto ze rijden. Hoe vaak gaat de ANWB wel niet op pad om weer een tank leeg te pompen omdat er benzine dan wel diesel ingegooid is terwijl juist het andere sap erin hoort.

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        27 mei 2015 om 18:23

        @jpoers: dat Is toch hun fout? Het heeft er lang genoeg gestaan als waarschuwing.

        Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        27 mei 2015 om 21:34

        @jpoers: inherent aan huurauto’s…

        Login om te reageren
  6. Jantje_555 zegt

    27 mei 2015 om 15:31

    zie je in London toch ook…je mag er met je 4keer4 niet binnen, tot je ff betaalt, dan mag ie wel binnen!

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      27 mei 2015 om 17:41

      @Jantje_555: Congestion charge, ’t is ook geen boete.

      Login om te reageren
  7. kapitein zegt

    27 mei 2015 om 15:31

    Ja mooi is dat. Die Groen linksers leggen hun principes wel voor een dagje aan de kant als je 90 euro lapt..

    Belachelijk dit..

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      27 mei 2015 om 15:38

      @kapitein:
      Yep, voor €5 mag je van die zelfde club je auto in Westraven parkeren en vandaaruit de hele dag gratis met het openbaar vervoer de stad bezichtigen.
      Lijkt mij een prima deal….

      Login om te reageren
      • werf76 zegt

        28 mei 2015 om 10:08

        @jrk68: Dat doen mensen niet..veel te veel moeite.

        Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        28 mei 2015 om 10:50

        @jrk68: Met het Nederlandse OV heb je dan ook de hele dag nodig….

        Login om te reageren
  8. trustmeiamanengineer zegt

    27 mei 2015 om 15:36

    Gewoon niet meer in die steden komen, en je geld lekker ergens anders uitgeven. Mijn oom mijdt om die reden ook alle steden in Duitsland waar je zo’n achterlijke groen sticker voor nodig hebt. Zet natuurlijk geen zoden aan de dijk, maar is gewoon een principe kwestie.

    Login om te reageren
  9. mcaa zegt

    27 mei 2015 om 15:36

    Hilversum zal wel balen als Utrecht laat zien hoe schoon hun lucht wel niet is…

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      27 mei 2015 om 17:00

      @mcaa: Hilversum heeft meer boompjes. Vooral richting de Trompenberg…

      Login om te reageren
      • mcaa zegt

        27 mei 2015 om 17:40

        @e1000bmw523i: sarcasm, do you speak it?

        Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          27 mei 2015 om 17:54

          @mcaa: Yep, evenals ironie en cynisme…

          Login om te reageren
  10. hammerman zegt

    27 mei 2015 om 15:38

    Hmm, misschien moet de gemeente waar ik woon ook maar zo’n zone instellen. Kunnen de gemeentelijke belastingen omlaag… ;-)

    Login om te reageren
    • blaze3027 zegt

      27 mei 2015 om 22:36

      @hammerman: nou wij rotterdammers ruilen graag met je

      Login om te reageren
  11. hondar zegt

    27 mei 2015 om 15:39

    Ja, dit is echt heel slecht! Wat schiet je hier nou mee op. Ik was al niet zo’n fan van Utrecht, maar nu kom ik er helemaal niet meer!

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      27 mei 2015 om 18:25

      @hondar: mooi. Lonely Planet zette onze stad boven Amsterdam als must see. Het zegt genoeg lijkt mij.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        27 mei 2015 om 19:01

        @rolov:
        Jij woont ook in Rotterdam…?

        Login om te reageren
  12. desjonnies zegt

    27 mei 2015 om 15:40

    – Maar Henk, zelfs je naam is mooi, we leven toch in een VRIJ land?

    Login om te reageren
    • casperfcb zegt

      27 mei 2015 om 15:49

      @desjonnies: allang niet meer hoor.

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      27 mei 2015 om 16:00

      @desjonnies:
      Wat verwacht je van iemand die zich bezighoudt met vraagstukken als, kan je dansen op de maan, is er leven op Pluto….

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        27 mei 2015 om 18:50

        @jrk68: ..en Belgistan verheerlijkt :)

        Login om te reageren
  13. zakar36 zegt

    27 mei 2015 om 15:40

    En dan vinden mensen en de overheden het raar dat sommige niet geloven in milieuvervuiling…

    Login om te reageren
  14. reistje zegt

    27 mei 2015 om 15:41

    Wat ik mij af vroeg, met een buitenlands kenteken kunnen ze je niet checken(=pakken) lijkt mij?

    Verder blijft ik het belachelijk vinden. Maar zoals @jrk68 al zei, je krijgt toch een bord te zien als je er niet in mag met je rollin’ coal?

    Login om te reageren
    • peewee05 zegt

      27 mei 2015 om 16:17

      @reistje: klopt, tot op heden worden buitenlandse kentekens niet beboet omdat de gemeente geen toegang heeft tot de gegevens van de eigenaar. Lekker blijven rijden dus!

      Login om te reageren
      • norge zegt

        27 mei 2015 om 17:04

        @peewee05: Jeeha ga ik lekker door Urecht kachelen , oh shit mijn auto is niet oud genoeg..

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          27 mei 2015 om 17:43

          @norge: Tegen de tijd dat je bij Utrecht bent vanuit Noorwegen hebben ze de regels al weer aangescherpt, dus je kunt gerust instappen. Neem nog even een bakkie!

          Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          27 mei 2015 om 19:03

          @norge:
          De Volvo wel….

          Login om te reageren
          • norge zegt

            28 mei 2015 om 15:28

            @jrk68: En die verbruikt als een mammoettanker :) …Wel benzine…

            Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    27 mei 2015 om 15:49

    Als ze nou gewoon al die K-brommers verbannen uit de stad (met allemaal vooroorlogse techniek) dan zijn ze zo van het uitstootprobleem af. Ze hebben een keer een test gedaan, en toen bleek dat een brommertje ongeveer het dubbele van een vrachtwagen uitstoot….

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      27 mei 2015 om 16:05

      @dutchdriftking:
      Wat is er mis met en zo vervuilend aan deze K brommer…?
      http://images.motorcycle-usa.com/PhotoGallerys/2009-bmw-1300-13.jpg

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        27 mei 2015 om 17:44

        @jrk68: Wat er vervuilend aan is, is de opening in die chromen pijp, aan de rechterkant van het achterwiel. Wat er mis mee is, is dat ik er niet op zit.

        Login om te reageren
    • werf76 zegt

      28 mei 2015 om 10:10

      @dutchdriftking: Het feit dat je een krachtterm als “K” moet gebruiken om je verhaal te verduidelijken vind ik erger.

      Login om te reageren
  16. toniominestrone zegt

    27 mei 2015 om 15:54

    Wie kan er überhaupt een rede verzinnen om in Utrecht te willen zijn?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      27 mei 2015 om 16:01

      @toniominestrone: Je zou er eens naar school kunnen gaan om het verschil tussen rede en reden te leren?

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        27 mei 2015 om 17:46

        @berlinetta: Ik snap het probleem niet, ik kan prima een rede verzinnen om niet in Utrecht te zijn, waarin ik verschillende redenen aankaart.

        Login om te reageren
      • toniominestrone zegt

        27 mei 2015 om 20:05

        @berlinetta: Daar heb je een punt, maar nog geen redeN om naar Utrecht te gaan.

        Login om te reageren
    • ricardo zegt

      27 mei 2015 om 19:07

      @toniominestrone:

      – Vrouwenoverschot
      – Cafés- en terrassenoverschot
      – Mooie grachten-overschot
      – Het is Amsterdam niet

      Login om te reageren
      • toniominestrone zegt

        27 mei 2015 om 20:06

        @Ricardo: Wereld stad, dat Utrecht! Echt!

        Login om te reageren
  17. desjonnies zegt

    27 mei 2015 om 16:03

    Waar ik voor vreesde wordt waarheid :

    Iedere gemeente gaat dit straks invoeren onder het excuus van ‘milieu’

    Vergeet niet dat den rooden mensch in veel gemeentes al decennia lang dienst uitmaakt en den Rooden Mensch heeft nu eenmaal een ontzettende hekel aan andere mensen en zal alles doen om den anderen mensch uit zijn leefomgeving te verwijderen zodat hij daar rustig en comfortabel zijn kinderen in zo’n afschuwelijke bakfiets kan vervoeren

    Dat het gehele milieu geneuzel van leugens en bedrog en frauduleuze onderzoeken aan elkaar hangt, iets waar ene Sepp Blatter en Bernie Ecclestone nog heilige dictators bij vergeleken zijn, zal den Rooden Mensch aan zijn Rooden Reet roesten.

    HET probleem waar wij allemaal mee te maken hebben is namelijk den overbevolking maar mede door den Roode Mensch en den Mensch met den Bijbel blijven we hier fok-subsides afgeven voor onszelf, omdat wij onszelf zo verschrikkelijk belangrijk vinden.

    En worden er regelmatig bakerpraatjes de wereld in geslingerd over de generaties na ons.
    Wel de generaties na ons – ik mag hopen dat ze hun zaad verstandiger weten te gebruiken dan wij- anders zie ik het zeer somber in voor de homo-sapiens en dar helpt een vervuilende Diesel in een Nederlandse stad geen ene reet aan

    Rond 1800 waren er één miljard mensen

    Eind jaren vijftig 3 miljard mensen

    In 1999 6 miljard

    En 2012 zeven miljard

    We fokken dus als konijnen en ieder mens moet eten drinken en schijten, need I say more ?

    Het mooiste van alles is : Niemand, maar dan ook niemand onderkent dit probleem, niemand heeft het erover maar dit is volgens mij het enige probleem wat er op de wereld is.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      27 mei 2015 om 16:13

      @desjonnies:
      Er zijn meer mensen die zich daar zorgen over maken.
      Zo was ik ooit met een vriendinnetje op een symposium met Jane Goodall en Ab Osterhaus in de aula van het Erasmus.

      Dit was tentijde van de Chinese vogelgriep.
      Zij kon het niet laten om Ab Osterhaus even te vertellen dat hij zinloos werk deed, wat was er immers mis met een goede vogelgriep….
      Zij vond dat een probaat natuurlijk middel tegen de overbevolking.

      Ik hou het er maar op dat de beschaving ons soms ernstig parten speelt.

      Login om te reageren
    • stephanotis zegt

      27 mei 2015 om 17:09

      @desjonnies: Jouw ballen eerst, meneer H. Niemand!
      In China hebben ze toch echt hun best gedaan en zeker ook in Europa valt het wel mee: in 2050 zal de bevolking met 1/8 zijn afgenomen, terwijl die in de USA nog met bijna de helft toeneemt, om het maar niet te hebben over de verdubbeling van het aantal moslims naar 3 miljard. (www.overbevolking.info)

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        27 mei 2015 om 17:34

        @stephanotis:
        ik heb twee zwerfkatten die bij mij resideren Mr Papalamelullos !
        Dus dat wat dat betreft.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          27 mei 2015 om 17:46

          @desjonnies: Woont die naast meneer Papalamepiemellos?

          Login om te reageren
    • norge zegt

      27 mei 2015 om 17:13

      @desjonnies: Vraag me af of jij de zelfde boeken lees als ik… :)

      Login om te reageren
    • werf76 zegt

      28 mei 2015 om 10:12

      @desjonnies: Voor dit soort dingen zijn oorlogen en ziekte epidemieën uitgevonden :)

      Login om te reageren
  18. qriss zegt

    27 mei 2015 om 16:15

    Wat ik dus niet snap, of ik moet ergens een artikel met uitleg gemist hebben:

    – Als ik wegenbelasting betaal, waarom mag ik dan nog niet op die wegen rijden?
    – Krijg ik een deel van mijn wegenbelasting terug als ik besluit om daar niet te rijden?
    – Krijg ik een deel van mijn wegenbelasting terug als ik besluit om een vrijkaart te kopen daar?
    – Als ik nou geen geld heb om een nieuwe auto te kopen, maar wel netjes al mijn belastingen betaal, hoe willen ze me dan gaan dwingen om ook deze belasting nog te gaan betalen? Of willen ze voor mij een nieuwe auto kopen zodat ik er wel mag rijden?

    – Waarom maakt dit land zichzelf en daarmee de autobranche kapot?

    Login om te reageren
    • norge zegt

      27 mei 2015 om 17:14

      @qriss: Van harte, U bent den enige in Nederland die wegenbelasting betaald….

      Login om te reageren
      • qriss zegt

        27 mei 2015 om 17:20

        @norge: Het was meer bedoelt vanuit het standpunt dat iemand die wegenbelasting betaald, daar eigenlijk gewoon moet mogen rijden, en volgens de wet volgens mij niks verkeerd doet, toch?

        Of kan een agent een boete schrijven omdat je op een weg rijdt waar je volgende de belastingdienst al voor betaald hebt, maar volgens Utrecht niet?

        Login om te reageren
        • norge zegt

          27 mei 2015 om 17:22

          @qriss: Er is niemand die wegenbelasting betaald. En als je de houderschap belasting bedoelt , dit geeft recht op? Juist..

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            27 mei 2015 om 17:29

            @norge: houderschapsbelasting is net als de hondenbelasting. De betaal je ook om een hond te mogen houden, maar die hond mag nog steeds niet overal zijn behoefte doen. Je auto mag je met de houderschapsbelasting ook houden (je mag er zelfs van houden) maar je mag die auto nog altijd niet overal zijn gassen laten uitstoten.

            Login om te reageren
            • norge zegt

              27 mei 2015 om 17:34

              @mashell: Dat is mijn punt toch? :=)

              Login om te reageren
    • silenro zegt

      27 mei 2015 om 17:38

      @qriss: U bent in de war; dit is een plan waar de BOVAG stiekem heel blij mee is, want oudere auto’s leveren aan onderhoud en reparaties minder op als de verkoop van een nieuwe of jong gebruikte als vervanger.

      Dat er legio mensen zijn die geen geld hebben voor een vervangende auto word hierbij even vergeten helaas..

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        27 mei 2015 om 19:10

        @silenro:
        Een auto is een luxe, geen eerste levensbehoefte….

        Ergo, als je hem niet kan betalen is hij, of te duur, of je zult slimmer en/of meer uren moeten werken….

        Login om te reageren
        • silenro zegt

          27 mei 2015 om 20:41

          @jrk68: voor veel mensen is de lijst met mogelijkheden gewoon niet zo groot.. Ik zou ze de kost niet willen geven die door wat voor omstandigheden dan ook geen andere auto kunnen kopen en hem wel nodig hebben..

          Voorbeeld is een collega van mij, rijd dan wel een benzine auto, maar heeft 3 kinderen met het syndroom van Down.. Kan het hoofd met moeite boven water houden.. Heeft een auto nodig als levensbehoefte.. Kan je zulke mensen dan verplichten een andere auto te kopen? Ik denk van niet namelijk…

          Ik rijd zelf ook een diesel die inmiddels Utrecht niet meer in mag.. En vanaf 2016 ook verboden in mijn woonplaats. Ook al kán ik wel een andere betalen, ik heb daar gewoon niet zoveel trek in. Auto is in absolute topconditie, waarom zou ik dan wat anders moeten kopen? Maar door dit soort geitenwollensokken figuren word je gewoon in de hoek geschoffeld helaas..

          Login om te reageren
  19. Rick-dos zegt

    27 mei 2015 om 16:28

    Is de auto nou een melkkoe of zijn de mensen die die zone inrijden te dom om hun eigen kont af te vegen dan wel zijn het verstokte dieselaars?

    Denk het laatste.

    Als ik elke dag een straat inrij waar ik niet in mag rijden, en ik krijg daar elke dag een bekeuring voor, is mijn auto dan de melkkoe of ben ik dan een ontiegelijk eigenwijze rund?

    Maar goed, zal wel weer te simplistisch denken. O. En het is natuurlijk allemaal de schuld van links. Ook zo’n lekker simplistisch uitgekauwde onzin redenering van de bovenste plank….

    Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      27 mei 2015 om 18:26

      @Rick-dos: T is nou niet bepaald de schuld van rechts..

      Login om te reageren
    • Megakix zegt

      27 mei 2015 om 18:55

      @Rick-dos: linksch ende rechts…het is slechts voer voor de quasi-denkers onder ons…voeding voor de verveelde geest.

      Login om te reageren
  20. utregcity zegt

    27 mei 2015 om 16:34

    Je kan Utrecht veel nageven, maar het te verwachten begrotingstekort die de Tour de France zal veroorzaken, wordt op deze manier toch netjes gedicht! :)

    Login om te reageren
  21. dafmaf zegt

    27 mei 2015 om 16:37

    Ik begrijp niet waarom je Henk Westbroek erbij haalt, want die is al minstens 15 jaar niet meer actief in de gemeentepolitiek. En een groot deel van de gemeenteraad vindt het ook onzin, maar ja meerderheid enzo.

    De kosten van de camera’s waarmee nu de hele binnenstad is omgeven zijn 750.000 euro, dus het is nog een weekje of tien en ze hebben de kosten eruit. Ondertussen wordt IEDEREEN die nu Utrecht binnenrijdt gescand. Totale privacyschending alleen voor het milieu. Als dat zo is, mag de opbrengst van de boetes gestoken worden in subsidiëring van de aankoop van milieuvriendelijke auto’s en het aanplanten van bomen.

    Login om te reageren
  22. TDI-goeroe zegt

    27 mei 2015 om 16:43

    hoe kan zo’n verbod nou standhouden? pure discriminatie. Voor die oude auto’s moet ook het volle pond MRB betaald worden en dan worden je bepaalde bieden ontzegd, doei!

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      27 mei 2015 om 19:15

      @TDI-goeroe:
      Breng ze nou niet op ideeën, straks gaan ze de motorrijtuigenbelasting weer invoeren….

      Login om te reageren
  23. 991gt3rs zegt

    27 mei 2015 om 16:48

    Tja, wat kan je hier nou als burger tegen doen? Welke landen gaan volgen? Waar gaat dit heen met Nederland? Het houd niet op……niet vanzelf….

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      27 mei 2015 om 19:59

      @991gt3rs: Wat je hier als burger tegen kan doen? Vrij veel. De politiek is natuurlijk volledig afhankelijk van de burger. De vraag die je moet stellen is wat kan ik er aan doen om de burger zo ver te krijgen er wat tegen te doen?

      Login om te reageren
  24. lincoln zegt

    27 mei 2015 om 16:49

    Mhoewawawahaha .. Komen de verontwaardigden met hun zelfverzonnen kopvoddentax op de proppen ..

    Login om te reageren
  25. phaeton zegt

    27 mei 2015 om 17:08

    Bewijsstuk A: https://www.youtube.com/watch?v=TmLEVx_BbOE

    Als men door rood rijdt en een bekeuring krijgen, ziet men vaak de fout in. Het was ook niet de intentie om door rood te rijden (per ongeluk, net na oranje, noem eens wat). De boete is dan (extra) effectief, omdat men in het vervolg beter op let. Waarschijnlijk alleen de eerste week en daarna weer als vanouds, maar na enkele boetes (of snelheid) krapt het merendeel zich toch achter de oren. Misschien toch het gedrag maar eens aanpassen. Het doel van de overheid is gehaald: rustiger verkeer, minder files, noem een dwarsstraat.

    Als mensen (automobilisten) gedrag vertonen zoals in bovenstaand filmpje, zich er niets van aan trekken en het toch wel doen, wanneer is het doel dan bereikt? Met andere woorden, zoals KNAC zegt: waar ligt de winst? Wat als er geen financiën zijn bij de gedupeerden? Wat als men in de binnenstad MOET zijn? Het doel is schonere lucht en een prettigere leefomgeving in de drukke binnenstad (naar ik veronderstel). Op deze wijze wordt dat niet gehaald. Wat wordt hiermee betaald? De subsidies voor stekkerauto’s die op snelwegen hun uitstoot weer compenseren met een verbruik van 1:10 bij 140?

    De aanpak moet vanuit de landelijke politiek komen en hangt domweg samen met BPM, muesliPolo’s, MRB, etc. En dan hebben we het nog niet eens over hoe elektriciteit wordt opgewekt, maar enfin. Deze beperkte regelingen bij meerdere gemeenten zijn gebaseerd op populisme en wanbeleid.

    Login om te reageren
  26. niex zegt

    27 mei 2015 om 18:48

    aaaah weer zon nieuwtje waar je als geemigreerde nederlander vrolijk van word :) dit zal doorgaan tot de mensen het niet meer pikken maar dat duurt blijkbaar nog ff. milieu, ik maak me er idd zorgen over. maar hoe het wordt gebruikt om ons nog verder uit te kleden dat is nog vele malen erger. intussen gebeurt er 3x niks om alle aanwezige technieken te benutten ten gunste van dat milieu. hypocriete bureaucraatjes zijn het allemaal….

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      27 mei 2015 om 18:57

      @niex: haha, goed gezien kerel ! In welk land woon jij ? Ben van plan op relatief korte termijn ook te verkassen naar verweggistan. Eerst nog even het bedrijf laten groeien en de boel daarna zien te verkopen.

      Login om te reageren
  27. E34M5Touring zegt

    27 mei 2015 om 18:49

    Met een buitenlands kenteken krijg je geen bekeuring want de apparatuur kan die niet scannen…. Dus al die ‘seizoenswerkers’ die hier al graties rijden kunnen zonder zorgen met hun Wolga diesel uit het jaar kruik de stad in…..

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      27 mei 2015 om 18:58

      @E34M5Touring: dat laatste…is ook door diezelfde politici gecreëerd; voel me sinds enkele jaren geen nederlander meer.

      Login om te reageren
  28. mrrallycross zegt

    28 mei 2015 om 11:28

    Jammer. Nu gaan andere steden dit namelijk kopiëren.

    Login om te reageren
  29. mightymike zegt

    28 mei 2015 om 17:59

    Oke je betaald om met je (oudere) diesel de stad in te mogen vanwege de uitstoot dus het milieu. Kan ik inkomen, maar de €300.000 die dit project tot nu toe opgeleverd heeft wordt gebruikt voor? Extra investeren in groen/ Gratis zonnepanelen voor huisbezitters/ etc? Dus eigenlijk heeft het totaal niks te maken met het milieu?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North