• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Utrecht blundert met milieuzone: verkeersbord nog niet af

Auteur: JordyS, gepost 28 oktober 2014 om 21:39 – 28 Reacties

Voorlopig kunnen we nog volop dieselen in Utrecht


Dat betekent dat we nog vier maanden langer richting de binnenstad kunnen zonder roetfilters en dat soort gekkigheid, want de milieuzone komt er op z’n vroegst per 1 mei 2015.

De gemeente Utrecht wilde oude, vervuilende auto’s vanaf 1 januari de toegang tot de binnenstad ontzeggen, maar daarvoor heb je wel een geldig verkeersbord nodig. Het ministerie van Infrastructuur en Milieu heeft echter wel andere dingen aan het hoofd en gaat het Utrechtse bord niet meenemen in het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens.

Dat bericht kwam naar buiten via het Utrechtse college van B en W en wordt vanzelfsprekend met gejuich ontvangen, want vrijwel niemand zag iets in het gebiedsverbod voor de oude dieselauto’s. GroenLinks-wethouder Lot van Hooijdonk zal nu tot en met 1 februari moeten wachten voor het reglement weer gewijzigd kan worden, terwijl deze nieuwe regels vervolgens pas drie maanden later van kracht worden.

Je kunt daarom op z’n vroegst op 1 mei bekeurd worden als je met je vieze, stinkende dieselauto van voor 2001 de stad in gaat. De linkse rakkers uit het stadsbestuur zullen je er overigens nog wel op aanspreken als je ze wat CO2 in het gezicht blaast, maar kunnen je voorlopig helemaal niets maken. Dus: iemand in voor een nieuwjaarstochtje, 1 januari aanstaande, dwars door de stad?

Foto: NWCCR

Ook interessant!

  • Politie pakt 16-jarige Porsche joyrider in Utrecht
    Politie pakt 16-jarige Porsche joyrider in Utrecht
  • In Utrecht heb je de meeste kans op schade aan je auto
    In Utrecht heb je de meeste kans op schade aan je auto
  • Achtervolging eindigt pijnlijk voor C63 AMG in Utrecht
    Achtervolging eindigt pijnlijk voor C63 AMG in Utrecht
  • Video: politieachtervolging Utrecht eindigt met crash
    Video: politieachtervolging Utrecht eindigt met crash

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

groenlinks, milieuzones, utrecht, Verkeer

Vorig bericht: « Fiscus krijgt info ANPR-scans, kan 7 jaar bij jouw ritjes
Volgend bericht: Nieuw: plus size crash test dummies »

Lees Interacties

Reacties

  1. knipperlichtje zegt

    28 oktober 2014 om 21:50

    Verbied dan gewoon brommers, ben je van die fijnstofbommen af en gaat de verkeersveiligheid ook nog eens flink omhoog.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      28 oktober 2014 om 23:29

      @knipperlichtje: Spijker. Kop. Raak.

      Ik rijd in een dieselende Passat met bouwjaar maart 2006 en deze “mag” nog gewoon de stad in. Maar z’n vier maanden oudere broertje (met exact dezelfde specificaties) mag dat dus niet. Zo leg je met één voorbeeld al uit hoe bizar deze arbitraire maatregel feitelijk is.

      Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      29 oktober 2014 om 11:09

      @knipperlichtje: klopt helemaal. Maarja wat verwachten we ook van die ambtenaren die niks van verbrandingsmotoren afweten. Brommers, grasmaaiers en bladblazers dat zijn de boosdoeners.

      Eigenlijk moeten we met ze allen op brommertjes door de stad gaan rijden de komende jaren en dan komen ze er opeens achter dat het heel dom is geweest om auto’s te weren.

      Login om te reageren
  2. potver7 zegt

    28 oktober 2014 om 21:51

    Het verkeersbord is dus wel af, maar nog niet officieel aangeduid als geldig verkeersbord. Subtiel verschilletje…

    Persoonlijk denk ik dat brommers en scooters veel meer bijdragen aan luchtvervuiling dan die enkele oude diesel. Tweetaktmotoren zijn er weliswaar steeds minder, maar scooters met geregelde driewegkatalysator zijn echt een zeldzaamheid dus al die apparaten gooien heel wat narigheid de atmosfeer in.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      28 oktober 2014 om 23:16

      @potver7: Als bomenknuffelaar ben ik het helemaal met je eens. door dit soort idiote regels worden effectieve ingrepen niet meer serieus genomen. Echt een heel slecht plan.

      Login om te reageren
    • super zegt

      29 oktober 2014 om 08:22

      @potver7:
      subtiele verschillen is niet iets waar geenstijl-autoblok gekkies aan doen, schreeuwen, schoppen, knee-jerk, en onderbuik-puberen dat is waar het om gaat!

      Login om te reageren
    • stamp zegt

      29 oktober 2014 om 15:57

      @potver7: Het bord is niet af. Want een verkeersbord is pas af, als ’t is goedgekeurd. Geen goedkeurig = geen rechtsgeldigheid = een waardeloos, niet werkzaambord.

      Login om te reageren
  3. azenomei zegt

    28 oktober 2014 om 21:52

    Vieze linkse boomknuffelaars en hun bullshit regeltjes en gezeur. Mogen stinkbrommers nog wel? En wie pakken ze daarna? De stinkroker? Of die stink koeien die CO2 uitbouten.

    Login om te reageren
  4. Design_Driven zegt

    28 oktober 2014 om 21:58

    Hoe controleren ze dit, Als ik straks met mijn Disco met buitenlands kenteken kom krijg ik dan een boete?

    Login om te reageren
  5. haaldie20inchvanjegolfaf zegt

    28 oktober 2014 om 21:58

    Discriminatie! Nu kan geen ene Turk meer naar Utrecht! (190D)

    Login om te reageren
    • E550 zegt

      29 oktober 2014 om 01:38

      @haaldie20inchvanjegolfaf: Nee dat is meer voor de Marokkanen.

      Login om te reageren
  6. sanderm3 zegt

    28 oktober 2014 om 22:47

    Laat ze me eerst maar geld geven voor een Schone auto, dan praten we verder, tot die tijd rij ik gewoon met mn auto overal heen waar ik maar WIL !

    Login om te reageren
    • sanderm3 zegt

      28 oktober 2014 om 22:48

      @sanderm3: Ik betaal immers Wegenbelasting! Net als wij hier állemaal

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        29 oktober 2014 om 00:54

        @sanderm3: Je maakt een denkfout, overigens heel begrijpelijk. Dat je belasting betaalt betekent nog niet dat je privileges krijgt. Zo werkt het nu eenmaal niet in dit land.

        Login om te reageren
        • sanderm3 zegt

          29 oktober 2014 om 08:30

          @moveyourmind:

          Login om te reageren
          • sanderm3 zegt

            29 oktober 2014 om 08:32

            @sanderm3: maar we hebben het hier niet over privé terrein, maar gewoon openbare weg

            Login om te reageren
    • super zegt

      29 oktober 2014 om 08:23

      @sanderm3:
      ja; “geef mij geld” idd erg mooie mentaliteit

      Login om te reageren
      • sanderm3 zegt

        29 oktober 2014 om 08:34

        @super: dus de mentaliteit van die gemeente is béter?

        Login om te reageren
    • utr1984 zegt

      29 oktober 2014 om 23:11

      @sanderm3: Utrecht geeft ook subsidie voor je oude auto.

      Login om te reageren
  7. series2 zegt

    28 oktober 2014 om 22:56

    Perioden is iets engs… moet je zoveel mogelijk zien te voorkomen! Oprotten met milieuzones! Weg met het communisme en weg met die vertrutting van de samenleving! Plus dat je met een Hummer wel in de milieuzone mag…… zeer triest. Ohja, China en Rusland zijn een miljard keer groter dan Nederland en hebben schijt aan regels! Alsof wij het verschil gaan maken! Echt weer zo’,n kut GroenLinks idee!

    Login om te reageren
    • series2 zegt

      28 oktober 2014 om 22:57

      @series2: perioden moet zijn: verbieden

      Login om te reageren
    • pomoek zegt

      28 oktober 2014 om 23:15

      @series2: okay en nu weer even een pilletje innemen…

      Login om te reageren
  8. series2 zegt

    28 oktober 2014 om 22:58

    Hup stinkbrommers!! We hebben zelf allemaal zo n pleuresding gehad!

    Login om te reageren
    • styns zegt

      29 oktober 2014 om 00:14

      @series2: ja juist! Trek je tomos uit de schuur!

      Login om te reageren
  9. lincoln zegt

    29 oktober 2014 om 08:59

    dan is dit al bij het Europese hof geweest ..
    bij minimaal 3 ministeries in NL voorgelegd ..
    de provincie heeft er zijn hoofd over gebogen ..
    de burgemeester en wethouders hebben het duidelijk moeten maken ..
    wijkagenten verrot gescholden ..
    buurtvaders in de ziektewet ..

    is er geen bordje voor ..

    wat een ontwikkelingsland joh ..
    simpele zielen ..

    Login om te reageren
  10. desjonnies zegt

    29 oktober 2014 om 09:19

    Fantastisch, iedere bevolking krijgt de bestuurders die ze verdienen.
    En deze bestuurders maken zich druk om een zichzelf oplossend probleem, een probleem wat geen probleem is.
    Het prachtige is dat het hele land meegaat in dit gekkenhuis, ook de tweede Maasvlakte wordt een milieu zone voor vrachtwagens, omdat er weleens 10 ??? (een optimistische schatting mijnerzijds) niet Euro 5 trucks per dag naar Maasvlakte II willen.

    Wat een wollenfoppenfietspompenlullen land zijn we geworden.

    Laten we eens de ECHTE problemen onder ogen zien en aanpakken !

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      29 oktober 2014 om 09:20

      @desjonnies:

      Laten we eens de ECHTE problemen onder ogen zien en aanpakken !

      Douchebag : ECHTE problemen, die privatiseren we, onder het mom van goedkoper en zo !

      Login om te reageren
      • series2 zegt

        29 oktober 2014 om 19:07

        @desjonnies: eens eens eens!!!

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North