De nieuwe Aston Martin GTE is hier

Auteur: , 25 Reacties

Nu is het de beurt aan de raceversie om te shinen.

Vanmiddag waren alle ogen op Aston Martin gericht. Na 12 jaar maakten we eindelijk kennis met een nieuwe generatie Vantage. De Britten spelen het spelletje slim, want opnieuw kijkt de wereld naar Gaydon. Dit keer voor de Vantage GTE, de racer op basis van de nieuwe Vantage.

Aston Martin meldt trots dat de nieuwe Vantage GTE er al 13.000 testkilometers op heeft zitten. Onder andere op het Spaanse circuit Navarra kreeg de racer 30 uur nonstop op zo’n donder. Net als bij het reguliere model, huist er een 4.0 biturbo V8 van AMG onder de kap. Prestatiecijfers heeft Aston Martin niet bekendgemaakt. Het remsysteem van de GTE is afkomstig van Alcon, Öhlins was verantwoordelijk voor de ophanging en Michelin ontwikkelde banden voor de raceauto.

De nieuwe Vantage GTE moet het succesverhaal van zijn voorganger gaan voortzetten. De oude Vantage GTE stamt uit 2012 en heeft 37 overwinningen op naam staan, waaronder twee Le Mans-overwinningen.

De racer zal onder andere in actie komen tijdens het FIA World Endurance kampioenschap. De eerste race van het nieuwe seizoen staat gepland op 5 mei 2018 op Spa-Franchorchamps. Uiteraard is de nieuwe Vantage GTE volgend jaar ook van de partij op Le Mans.



25 reacties

Waarom de Opel Vivaro de ideale bus voor jou is, bekijk het hier!.
Ik heb hier niks mee.
@dutchoutlaw: Ik wel.
@dutchoutlaw: je denkt zeker dat het een elektrische variant is?
@bitd: Nee. Ik heb gewoon niks met dit soort auto’s of andere echte race wagens. Ik ben meer van het “normale spul.”
Hmm ze hadden de kleurtjes door elkaar gehaald denk ik😉 Dat geel staat stukken beter op deze auto
WTH die diffuser!!!
@baan: het stuur is net zo WTH
@baan: check de diffusor van de vorige, het is een kenmerk van de aston martin racers van oa lemans
Laten we het erop houden dat het ontwerp nog wat op me in moet werken. Zo op basis van deze foto’s vind ik de raceversie een stuk fraaier dan de straatversie, al was het alleen maar omdat die neus niet zo stomp over komt. Die kleur is echter ge-wel-dig. Heerlijk dat Aston het lef heeft om zo’n signaaltint op hun auto aan te bieden. Top.
Los van het debuut van deze prachtige GTE, is het sowieso een enorme aanrader om het 6 uur WEC op Spa te bezoeken. Het gebrul en gejank van de LMP en GT auto’s is fantastisch in de Ardenne, en persoonlijk vind ik het heel uniek dat je in die 6 uur het hele circuit kan rondlopen en echt in iedere bocht kan fotograferen.
@audiworker: klinkt als een mooie aanrader. Zeker gezien het feit dat racen met een conventionele motor met uitsterven wordt bedreigd.
@audiworker: wij bezoeken al jarenlang de 6 uur van de nurburgring, ook een hele mooie race om eens te bezoeken en goed aan te rijden
Die banden producenten hebben het maar druk.. ieder rap modelletje heeft tegenwoordig “speciaal ontwikkelde banden”. Bij een 400+ gummert snap ik nog het nog wel maar iedere gt racer of beetje sport auto het zowat speciaaltjes
Pas op, diffuser steekt uit
grootknoppige senioren telefoon op de middenconsole nogal meh… maar ik wil er best wel een keertje mee boenderen
@geelbarrel: pffffffff misschien heb je het niet gezien maar dit is een racewagen dus lekker belangrijk hoe de schakelaars er uit zien, als ze hun werk maar betrouwbaar doen en de coureur met 200+ op de teller en met de G krachten de juiste knop kan vinden al dan niet in het donker…..
@cabrioot: met ook nog eens handschoenen aan
@gulli: inderdaad. Meeste mensen denken dat het een paneel is met losse schakelaars zoals “vroeger”maar dit is een bedieningspaneel voor de slimme zekeringkast die alles in auto regelt
Zie hier de Mercedes-AMG GT3 in een ander jasje
@breinstein: niet helemaal, deze heeft de 4L biturbo v8, de AMG GT3 heeft de ouderwetse 6.2 V8 😁
@breinstein: Nee, want Aston Martin Racing auto’s worden omgebouwd door ProDrive en niet door Aston Martin zelf en volgens mij is de AMG GT3 door AMG zelf gebouwd.
Het is nu al het mooiere zusje van de DB11!
Welke zou Bond gebruiken in de nieuwe film?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).