• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Audi RS 6 Avant wordt een beest

Auteur: RubenPriest, gepost 24 juli 2018 om 09:37 – 51 Reacties

De nieuwe Audi RS 6 Avant wordt een beest


De gezinswagen van Audi Sport gaat naar een nieuw niveau.

Volgend jaar maakt de wereld kennis met de gloednieuwe Audi RS 6 Avant. We blikten al eens vooruit op deze nieuwe topper en nu komen de specificaties op tafel. Als we Autocar mogen geloven, dan wordt de RS 6 Avant een knaller op de autobahn. Zoals het een RS-product betaamd zal het bochtenwerk niet fantastisch zijn, maar in het geval van een station als de RS 6 Avant maakt het vrij weinig uit.

In de huidige PK-wedloop doe je niet mee onder de 600 pk. De laatste RS 6 Performance scoorde je met 605 pk en de nieuwe RS 6 zal om en nabij de 600 pk als instapvermogen hebben. Zo staat Audi’s gezinsknaller weer gelijk met de BMW M5 en de Mercedes-AMG E63. De bestaande twinturbo 4.0-liter V8 zal wederom als basis dienen voor dit succesrecept.

Omdat de nieuwe RS 6 Avant op de tweede generatie van het MLB-platform komt te staan, zal de Audi minder wegen in vergelijking met zijn voorganger. Meer vermogen en minder gewicht is altijd goed nieuws. Naar verluidt snelt de nieuwe RS 6 in slechts 3,6 seconden naar 100 km/u. Bizarre tijden voor een gezinsauto die dankzij Quattro praktisch is in alle omstandigheden. Standaard zal de Avant gelimiteerd worden op 250 km/u, met een optionele topsnelheid van 310 km/u.

De onthulling van de Audi RS 6 Avant is in het najaar van 2019 op de Frankfurt Motorshow.

Ook interessant!

  • Bruine Audi RS6 Avant
    Bruine Audi RS6 Avant is eindelijk weer cool
  • duurste RS6 van Europa
    Duurste RS6 van Europa is een oude bekende
  • Kies maar: 3x ABT Audi RS
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, Audi, avant, rs6, station

Vorig bericht: « Tesla Model 3 Performance komt met Track Mode
Volgend bericht: Boeventuig jat Audi S5 Coupé van AB-lezer nabij Maastricht »

Lees Interacties

Reacties

  1. ghost zegt

    24 juli 2018 om 09:48

    Beter een hybride, wil je eigenlijk niet, maar doordat ie dan 6km elektrisch kan rijden, is ie nagenoeg vrij van uitstoot en betaal je amper BPM en halftarief MRB.

    #allemaalaandeRS6

    Login om te reageren
    • sjouveur zegt

      24 juli 2018 om 10:57

      @ghost: Dat was voorheen zo, nu niet meer dankzij WLTP

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        24 juli 2018 om 11:32

        @sjouveur: het is iets realistischer maar een hybride-aandrijflijn zal hoe dan ook helpen want BPM en MRB zijn nog altijd met dezelfde al geldende regels verbonden aan de bedragen die betaalt moeten worden.

        Login om te reageren
  2. mikje90 zegt

    24 juli 2018 om 09:48

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
    • simonferrari zegt

      24 juli 2018 om 10:45

      @mikje90: Ik ben dan toch altijd benieuwd wat voor ‘nutteloze bijdrage’ je hebt geschreven ;)

      Login om te reageren
      • dijan zegt

        24 juli 2018 om 10:51

        @simonferrari: Alles wat HIJ schrijft??

        Login om te reageren
      • mikje90 zegt

        24 juli 2018 om 12:31

        @simonferrari: ik citeer mezelf: saaaaaaaaaaaaaai

        Login om te reageren
        • jaapies zegt

          24 juli 2018 om 12:49

          @mikje90: citeren is iets anders dan zijn!

          Login om te reageren
          • mikje90 zegt

            24 juli 2018 om 14:31

            @jaapies: klopt ouwe taalnazi

            Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    24 juli 2018 om 09:58

    Op basis van wat ik nu heb gelezen, wordt het dus een auto die net zo snel is als de M5 of de E63, maar alleen minder goed de bocht om wil.

    Login om te reageren
    • drommedaris zegt

      24 juli 2018 om 10:08

      @berlinetta: idd heel snel maar meer niet

      Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      24 juli 2018 om 10:15

      @berlinetta: Mierenneukerij natuurlijk maar de E63S is sneller naar de 100. Maar goed, dat is dus mierenneukerij.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        24 juli 2018 om 10:27

        @viezefreddyw: Ja eens, de M5 is ook sneller. Wellicht dat de officiele tijd nog wat wordt aangepast.

        Login om te reageren
    • langejohn zegt

      24 juli 2018 om 12:38

      @berlinetta: Altijd dat gezeur over de bochten, 9 van de 10 bestuurders heeft niet eens de skills (of ballen) om zo’n ding hard door een bocht te jagen.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        24 juli 2018 om 13:42

        @langejohn: Wat je niet hebt, kan je wel krijgen (of leren in dit geval). Moet het materiaal we mee werken.

        Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        24 juli 2018 om 14:07

        @langejohn:Eerder 1 op 999 denk ik zo. De huidige bandjes icm alle electronica laten je enorm ver gaan. Voor het te laat is geven de meeste het al op.

        Login om te reageren
        • jorden zegt

          25 juli 2018 om 15:35

          @fmgarcia: er zijn dus situaties waarin opgeven wèl het beste plan is. Een boom koppen behoort naar mijn idee niet tot een prettige rijervaring.

          Login om te reageren
    • TimD zegt

      24 juli 2018 om 23:08

      @berlinetta: en toch beter verkopen! Das knap….

      Login om te reageren
  4. aarsgewei zegt

    24 juli 2018 om 09:59

    Had eigenlijk wel iets extra’s verwacht van audi, de acceleratie was eigenlijk hun enige unique selling point t.o.v. de concurrentie. Het is afwachten wanneer de eerste van de 3 komt met een extra elektromotor. Denk dat Mercedes bij de facelift het 48v systeem wel zal inbouwen.

    Login om te reageren
    • dare2think zegt

      24 juli 2018 om 10:41

      @aarsgewei: Omdat ze Quattro hadden ja. Doordat de concurrenten dat nu ook hebben is het voordeel als sneeuw voor de zon verdwenen.

      Login om te reageren
  5. E34M5Touring zegt

    24 juli 2018 om 10:01

    Hebben jullie al extra opslagruimte aangeschaft voor Autojunk?

    Login om te reageren
  6. karhengst zegt

    24 juli 2018 om 10:19

    Best mooi zo in het rood. Maar in de praktijk zal ramkraakzwart wel weer de boventoon gaan voeren.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      24 juli 2018 om 10:24

      @karhengst: is dat niet gewoon een foto van de huidige rs6?

      Login om te reageren
    • maroksahbe zegt

      24 juli 2018 om 11:46

      @karhengst: zei iemand ramkraak??

      Login om te reageren
  7. tge1 zegt

    24 juli 2018 om 10:31

    In volle vaart naar de milieustraat en naar de lokale basisschool. Ik vind dit soort auto’s nog altijd onbegrijpelijk.

    Login om te reageren
    • sanderp zegt

      24 juli 2018 om 10:44

      @tge1: Dit zijn autobahnknallers. Dus met 250 naar je huis in Oostenrijk om een weekendje te gaan skiën. Maar ik geef je gelijk, doe mij maar een fun auto, zoals een 911 en dan een normale station er naast.

      Login om te reageren
      • pa045 zegt

        24 juli 2018 om 11:21

        @sanderp: pas nog door Duitsland gereden. Knap wanneer je meer dan 3 keer de 250 aantikt, zonder geheel gestrest en bezweten aan te komen op je bestemming in Oostenrijk. Veel te druk en vrije snelweg is er ook bijna niet meer.

        Login om te reageren
        • sanderp zegt

          24 juli 2018 om 11:32

          @pa045: Ligt eraan welk moment/plaats het is. Eergisteren best lange stukken 200 kunnen rijden, maar als de leon 250 zou doen had dat best gekunt.

          Login om te reageren
        • scooper zegt

          24 juli 2018 om 12:08

          @pa045: hier moet ik aangeven dat je het volledig verkeerd hebt. Probleem is dat de meeste mensen die dit roepen misschien 4x per jaar Duitsland aandoen (als ik het verkeerd heb, mijn excuses). Ik rij minimaal 2x per maand tussen Kroatië en Nederland, meestal in de nacht, maar vaak genoeg ook overdag. Buiten de spitstijden heb je meer dan genoeg ruimte om zelfs lange stukken dik boven de 200 te rijden. Vooral het eerste stuk van Nürnberg naar München, dat is tientallen kilometers rechtuit met enkel heuvels, dit is een plek waar ik bijna nooit onder de 230 zak, met stressvrije topsnelheden over de 250…

          Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          24 juli 2018 om 13:25

          @pa045: Dat is het hele punt, in zo’n ding zweet je niet want dat je merkt met zo’n ding niet eens dat je 250 gaat.. kan ‘ie namelijk makkelijk hebben en is nog fool proof ook.. 3x 250 door heel DLD? LOL!, als het 2 minuten duurt voordat je op die snelheid zit, zeker.

          Login om te reageren
  8. burninrubber zegt

    24 juli 2018 om 10:32

    Ik vraag me altijd wat mensen nou zo geweldig vinden aan Audi?? Voor hetzelfde geld heb je een Mercedes/BMW/Jaguar/Lexus die beter stuurt en niet dertien in een dozijn is.

    Login om te reageren
    • torsen zegt

      24 juli 2018 om 11:08

      @burninrubber: Waarschijnlijk omdat het gros van de mensen onder goed sturen verstaan dat als ze aan het stuur draaien de auto een bocht door gaat. Hard een bocht door gaan vinden ze eng.
      Termen als onder- en overstuur hebben ze waarschijnlijk wel eens van gehoord maar vragen naar de betekenis zal waarschijnlijk niet het juiste antwoord opleveren.

      Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      24 juli 2018 om 13:17

      @burninrubber: styling (smaak), beter imago (ik ken mensen die een audi minder patserig vinden dan de rest), afwerking, ergonomie (is gewenning, maar als je uit een golf komt, klopt een audi wel) , grotere kofferbak (zeker in de fwd’s), merkbeleving, veiligheid, ervaren prijskwaliteitsverhouding, restwaarde, allemaal valide argumenten. Misschien niet voor jou of mij, maar blijkbaar voor andere mensen wel.

      Ik zou het rijtje dat jij noemt overslaan en een Giulia halen. Want die vind ik het mooist. Of misschien zelfs een Ghibli. Tweedehands,dat wel.

      Login om te reageren
  9. HZW zegt

    24 juli 2018 om 10:41

    Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de nieuwe RS6 gewoon de Hybrid aandrijflijn krijgt van de Panamera Turbo S E-Hybrid, dus 680 pk.

    Login om te reageren
    • shadowbroker zegt

      24 juli 2018 om 14:00

      @HZW: Klinkt best aannemelijk voor mij

      Login om te reageren
    • evdw zegt

      25 juli 2018 om 09:15

      @hzw: Dat heb je gelezen in de eerste link van dit artikel.

      Login om te reageren
  10. sanderp zegt

    24 juli 2018 om 10:42

    Doe mij maar een “Porsche Panamera turbo S E-hybrid sport turismo”. Daarin kan je tenminste ook de bocht om.

    Login om te reageren
  11. ttr6 zegt

    24 juli 2018 om 10:45

    Onbegrijpelijk, deze PK race. Alsof het verschil tussen 4 sec naar 100 of 3,4 sec naar 100 iets aan beleving toevoegd. Alleen maar op verjaardagfeestjes….Zie het succes van een handgeschakelde 911 met “ook veel PK maar atmosferisch” die als warme broodjes verkocht wordt. Of wat een beetje klassieker tegenwoordig doet….Ik begrijp werkelijk niet wat het die grote 3 bezielt om R&D geld in dit soort auto’s te blijven steken. De wereld staat aan een enorme energietransfusie , maar daar trekken wij ons niet van aan, weer een paar 100 mio € ’s in een 600PK station pompen……

    Login om te reageren
    • dijan zegt

      24 juli 2018 om 10:50

      @ttr6: Je leest het hierboven ; De m5 is sneller ,ook de Mercedes is sneller. Het zal er heus wel aan verdiend zijn .

      Login om te reageren
    • torsen zegt

      24 juli 2018 om 11:44

      @ttr6: Wat is denk je een belangrijker resultaat voor een automerk van de twee onderstaande opties?
      – Het verschil aan beleving wat 0,6 seconden sneller op de 100 geeft voor het beperkt aantal kopers van dit soort auto’s
      – Dat er over dit soort auto’s gesproken word tijdens verjaardagsfeestjes omdat ze 0,6 seconden sneller op de 100 zitten

      Login om te reageren
      • ttr6 zegt

        24 juli 2018 om 13:32

        @torsen: wat mij betreft optie 1, maar ik zal wel een slechte marketeer zijn.

        Login om te reageren
      • jorden zegt

        25 juli 2018 om 15:37

        @torsen: de visite een stukje meenemen?

        Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      24 juli 2018 om 12:41

      @ttr6:
      Je begrijp het niet.
      Sinds 1982 zijn de mannenpiemols wereldwijd kleiner aan het worden en daarom is er behoefte aan PK compensatie.
      In sommige landen waar men niet bij machte is om,zich dit soort auto’s aan te schaffen is penosverlenging weer enorm populair.

      Login om te reageren
      • torsen zegt

        24 juli 2018 om 13:15

        @desjonnies: “In sommige landen waar men niet bij machte is om,zich dit soort auto’s aan te schaffen is penosverlenging weer enorm populair.”

        Weet niet zeker of je nou M5(20d) bedoelt of letterlijk.

        Login om te reageren
      • ttr6 zegt

        24 juli 2018 om 13:31

        @desjonnies: Ha, dank je. Weer een mysterie opgelost :)

        Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      24 juli 2018 om 13:27

      @ttr6: Er is vraag naar. Zo simpel is het. En je hebt helemaal gelijk, het gaat om de ‘bragging rights’. Is een mannending. Mijn auto is sneller dan die van jou. Mijn fiets is lichter dan die van jou. Mijn stereoapparatuur is bij volle maanlicht gemaakt door elfjes. Mijn WiFi is zo snel dat ik 8 4K-films gelijk kan streamen. Mijn vrouw is zo goed in bed dat ik in de rij moet staan als ik ook een keer wil.

      Login om te reageren
      • 911targa zegt

        24 juli 2018 om 14:52

        Geweldig! @dondeboer:

        Login om te reageren
  12. RutgerK zegt

    24 juli 2018 om 12:44

    Dat wordt natuurlijk een hybride zoals de Panamera. Gezien de toekomst van de M modellen is het een logische stap om tot nog wat extra performance te komen.

    Login om te reageren
  13. dracae zegt

    24 juli 2018 om 15:23

    Dit is best leuk, net als de M5, AMG, Panamera etc.. maar….niet zo leuk als een paar jaar (decennia) geleden.
    Het lijkt allemaal te veel op elkaar.
    Allemaal vierwielaandrijving, allemaal gruwelijk hard door de bocht ( ja ook die Audi) en als ergste: allemaal net geen 4 liter V8 of (als je een model kleiner gaat) net geen 3 liter 6 cilinder.
    Niet omdat 4 liter het technische ideaal is, maar vanwege wetjes en regels in o.a. China.

    Dit maakt sommige Jaguars en Cadillacs ineens een stuk interessanter.

    Login om te reageren
  14. drommedaris zegt

    24 juli 2018 om 16:40

    Dus samenvattend: nog even wachten totdat ze in Nederland rond gaan rijden en Autojunk wordt dagelijks 10 keer bestookt met RS6 fotos

    Login om te reageren
  15. T5Power zegt

    24 juli 2018 om 17:17

    Waar houdt het op. Ik ga zaterdag een RS6 Plus van begin 2005 halen, dus uit tijd dat RS6’en (Plus) nog maar 480pk hadden :-p

    Ps Mijn RS4 cabrio is verkocht

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North