
Driften yo!
Tesla wilt iets serieus neerzetten met de nieuwe Model 3 Performance. Door middel van een toekomstige update krijgen bestuurders de beschikking over een Track Mode. De feature kwam aan het licht via YouTuber Marques Brownlee. Via het vreselijke videoplatform Instagram TV deelde hij beelden van een Model 3 Performance met deze functie. Later bevestigde Tesla tegenover Motor Authority dat een dergelijke functie inderdaad in de pijplijn zit voor de Model 3 Performance.
Met de functie geactiveerd, wordt het vermogen anders verdeeld over de wielen. Johnny, la gente esta muy loca gaan zit er overigens niet in. Diverse rijhulpsystemen kunnen niet uitgeschakeld worden, waardoor de auto zal ingrijpen wanneer de Tesla het nodigt acht. Daarnaast wordt er gesproken over een simulatie werking van een mechanisch gelimiteerd slipdifferentieel. Het woordje simulatie is hier een sleutelwoord, dus er is twijfel of de Model 3 Performance daadwerkelijk een uitdagende stuurmansauto gaat worden.
De Track Mode, die vermoedelijk onder een andere naam gelanceerd gaat worden, zit niet vanaf dag één gebakken in de Tesla Model 3 Performance. De functie zal op een later moment via een over-the-air update aan de elektrische auto worden toegevoegd.





‘De Track Mode, dat vermoedelijk onder een andere naam gelanceerd gaat worden, zit niet vanaf dag één gebakken in de Tesla Model 3 Performance. De functie zal op een later moment via een over-the-air update aan de elektrische auto worden toegevoegd.’
Eerst even wat geld bedelen bij leveranciers en dan komt het…
Dus toch nog maar even vasthouden aan de echte hot hatches die dan ook nog 3 keer zo goedkoop zijn.
@Jantje_555: welke dan? Ben wel benieuwd, ook al snap ik je vergelijking niet helemaal. Gok dat er weinig Renault/ Ford RS rijders uberhaupt denken aan een Model 3 als ring speeltje maar goed. Beiden zijn met respectievelijk 45 en 50K zeker niet 3 keer zo goedkoop, dus die zal je niet bedoelen.
Interessanter is misschien dat ze te bestellen zijn en naar verluidt 1-3 maanden (!!) levertijd hebben. Ik kreeg vanmorgen een mailtje daarover:
https://3.tesla.com/model3/design#battery
Prijzen zijn ook vermeld.
@stephane8200: overigens lijkt de levertijd me tamelijk optimistisch uitgedrukt, maar dat terzijde.
@stephane8200: Die levertijd geldt voor wanneer je hem als Amerikaan besteld. In Europa moeten we nog tot 2019 wachten.
@Elja: ik mag aannemen dat het vraag-gebaseerd is en niet locatie. Alhoewel Europa qua logistiek en organisatie letterlijk wat verder weg ligt.
In beide scenario’s veronderstelt het levering op korte termijn in tegenstelling tot de realisatie tot zover. Ben benieuwd.
@stephane8200: Zoals Elja zegt, die levertijd klopt. Levering alleen Noord Amerika. Nog niet Europa.
@crepito: wat je zegt is wat je denkt te weten op basis van wat Tesla gecommuniceerd heeft. Mijn perspectief is vanuit de markt benaderd en dat hoeft niet noodzakelijk overeen te stemmen. Landen als Noorwegen (10-15%) en Nederland (15-20%) hebben relatief een veel groter volume verkopen en gezamenlijk in absolute zin misschien wel de helft (~ 200.000) van het totale volume van de VS ( ~ 500.000). Dit is relatief gezien minder dan een procent van de totale markt in de VS. Als je in een beperkter afzetgebied meer kan verkopen zou je daar als fabrikant wat mee kunnen doen. Maar dat zijn mijn gedachten en niet het beleid van Tesla natuurlijk.
@stephane8200: Ken je iemand die een order heeft geplaatst buiten Noord Amerika dan? Ik heb het nog niet gezien. Ze zullen met de geografische uitrol doorgaan als er genoeg vraag is in Noord Amerika met de duurdere modellen. Heeel misschien dat ze Q4 internationaal de Performance versie uitrollen ivm marge..
@crepito: lees nu eens wat er staat. Ik geef mijn mening over hoe ik het zou doen. Je stelt de verkeerde vraag.
Marges snap ik niet want dat zou impliceren dat de prijs in Europa hoger zou zijn en dat is bij mijn weten niet het geval. Hoe bedoel je dat?
@stephane8200: Vraag ging over je reactie op mijn reactie over levertijd vanuit oogpunt Tesla of de markt, voor de Performance versie. Die levertijd lijkt gewoon te kloppen als je de orders ziet voor dat model. Ze geven voorrang aan de Performance en AWD versie, vanwege hogere marge op deze modellen. Zoals Tesla communiceerde zullen de leveringen internationaal starten in de eerste helft van 2019. Wellicht dat ze dit eerder doen voor louter de Performance versie als er geen vraag meer zou zijn voor de Performance versie in Noord Amerika.
Best geinig dat er softwarematig allerlei trucjes uit te halen zijn met zo’n elektrische auto.
Gaaf dat zo’n update gewoon ‘via de lucht’ mogelijk is. Op dat gebied heeft Tesla toch wel een streepje voor op andere fabrikanten.
Jaja een ‘Track Mode’. Zonder opgewaardeerde ‘Track remmen’ en ‘Track banden’ rijdt een Model 3 geen deuk in een pakje boter.
@dare2think: Ik weet dat Autoblog liever schrijft over financiële zaken rondom Tesla (‘auto’blog?) maar die twee zaken zijn dus wel geüpgrade tov een reguliere Model 3.
@crepito: die performance versie heeft inderdaad brake upgrade beschikbaar.
https://www.wsj.com/articles/first-ever-review-of-the-tesla-model-3-performance-a-thrilling-modern-marvel-1532022533
https://www.wsj.com/articles/first-ever-review-of-the-tesla-model-3-performance-a-thrilling-modern-marvel-1532022533
https://www.wsj.com/articles/first-ever-review-of-the-tesla-model-3-performance-a-thrilling-modern-marvel-1532022533
@crepito: drie keer posten is wel wat overdreven hoor;-)
@f31bmw320d: Tja, als er geen rare foutmeldingen in de app zouden zitten…
“Tesla Model 3 komt” was al voldoende geweest.