De nieuwe Audi RS4 komt er ook als sedan

Auteur: , 60 Reacties

RS-letters op een sedan. We zien ze graag, maar bij de huidige generatie van de A4 mocht het niet zo zijn. De volgende lichting gaat daar verandering in brengen.

De nieuwe Audi RS4 komt er ook als sedan

Wegens onvoldoende vraag is er van de huidige generatie RS4 (B8) nooit een sedan gemaakt. We hebben ‘m schijnbaar liever als Avant. Bij de nieuwe RS4 ligt dat volgens Audi anders. Volgens Autocar is de vraag vanuit de Verenigde Staten en China groot genoeg om Quattro GmbH hun magie ook op de sedancarrosserie uit te laten voeren.

Het is niet de eerste keer dat Audi een RS4 op sedanbasis bouwt. Dit dezen ze ook al met de tweede generatie (B7), wat een reeks prettige doch ingetogen powerauto’s opleverde.

Bovendien mogen we de nieuwe RS4, die zijn V8 inruilt voor een turbogeblazen V6 met ruwweg 500 pk, al een stuk eerder op de markt verwelkomen. Bij de huidige RS4 zat er een gap van vier jaar tussen de introductie van de plebs-A4 en de powerversie, de nieuwe RS4 mogen we volgend jaar al verwachten.

Shoppr0n: X-Tomi



60 reacties

Nu nog de loterij winnen :( Heerlijke bak
Heerlijk, een RS4 sedan is altijd zo lekker dik!
De kleur verwijst naar het betere alternatief: een M4.
@BmwMPower: Liever de M3. En spiegels in carrosseriekleur.
@phaeton: liever een C63 S
@BmwMPower: zucht.
@BmwMPower: Mr. Funnypants.
@kapiteinaudi: Ik loop niet te sollen met een kapitein, ben gewoon serieus.
Echt.
@BmwMPower: Yeah right…je weet niet eens hoeveel deuren een m4 heeft ;)
@BmwMPower: Dan toch eerder de M3 lijkt mijn.
Toch liever de AMG C63 S… want V8
Supergaaaff!!
Goed nieuws. Die RS-sedans zagen er mijns inziens altijd lekkerder uit dan de Avantjes.
@berlinetta: Wait, what?
@phaeton: Ja, ik zei het. Ik vind een RS-sedan mooier dan een avant. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik een avant lelijk vind. Er zijn auto’s die er als station zelfs beter uit zien dan als sedan (Volvo V60 bijvoorbeeld).
@berlinetta: inderdaad, sedan bijna altijd veel stijlvoller dan een besteller.
Geef mij maar een M4, die helt meer naar overstuur en de RS4 naar onderstuur.
@elias: Uit rijtesten blijkt juist dat de M4 zoveel naar overstuur neigt dat hij moeilijk te rijden is. Ook niet ideaal dus.
@berlinetta: Geef mij maar overstuur in plaats van onderstuur.
@elias: of leer gewoon rijden
Bamm! @narcotic: 😂
@narcotic: 👍
@narcotic:
Dat wil hij ook, onderstuur kan elke onbenul handelen, om goed om te gaan met overstuur heb je wagenbeheersing nodig.
Dus goed beschouwd slaat je reactie helemaal nergens op.
Onderstuur is makkelijker te corrigeren, dus handiger in t huidige verkeer @elias:
@MARS:
Heb je dat in de bobo gelezen?
@super: Hahaha, grappig knul..
@MARS: in het huidige verkeer lijkt het me handig om überhaupt niet de grenzen van je grip op te gaan zoeken.
Ik heb ’t niet over opzoeken van grenzen @knipperlichtje:
@elias: ohja want die M4 onderstuurd natuurlijk helemaal niet..

Keep on dreaming, het is gewoon een vet varken met sportschoenen..
@lamborgfan: En de audi niet of wat?! RS4/M4 zijn op precies hetzelfde gebaseerd (middelgrote sedan met veel PK) dus je reactie slaat nergens op
@lamborgfan: Ik snap niet helemaal wat je vriendin hiermee te maken heeft..
@lamborgfan: Je reactie slaat echt helemaal nergens op! En het is helemaal vreemd dat dit van een ‘lambofan’ komt, omdat die zo bekend staan om lichtgewicht supercars..
@Ricardo, wederom, lees nou eens je stukje door voordat je het plaatst. Domme schrijffouten zijn niet nodig en onprofessioneel.
Mooi plofkraakmateriaal… Alleen zou ik die gele dan laten staan.
@sel777: mwah… met het oliespoor dat zo’n TFSI-blok achter laat heeft de politie weinig moeite om te achterhalen waar de daders vandaan kwamen.
@RRRobert:

Lekt een Audi olie. … ik snap ‘m ff niet? Of probeer je dat te linken aan het feit dat er enkele jaren geleden bij bepaalde blokken bovenmatige olieconsumptie voordeed – zoals elk ander merk ook wel eens een kwaaltje heeft.

Dit is dan wel van al die grappen de meest mislukte ooit
@prop: en als een VAG een kwaaltje heeft, ligt dat altijd aan de rijstijl van de bestuurder, het kan echt niet aan de auto liggen…want die zijn zoooooooo perfect.
@deboes:

Nope. Weet niet wasr je exact op doelt. Dat staat er zeer waarschijnlijk los van en had echt met de kwaliteit te maken – of probeerde je ook al een VAG olie grap te maken?
@deboes: vag haters zien wat ze willen zien..

Wt hell kan een ketting, dsg bak of een ruit die naar beneden dondert nou met de rijstijl te maken hebben? Dat olie gedoe wisten ze jaren geleden al maar blijkbaar is er niemand die het boeit want wat is het voor moeite om er een drup olie in te knikkeren? Pcies..

Even voor de duidelijkheid, ik zelf vind het niet mijn kopje thee maar in mijn omgeving zitten nogal wat vag rijders.
RS4… M3-4… als twee honden vechten voor een been, loopt de derde er mee heen! Welkom Giulia QV! :-)
@nick007: Ik help het je hopen, al denk ik niet dat de Giulia klanten bij Audi weg gaat trekken. Daarvoor is de filosofie achter beide merken te verschillend. Het zakelijke en perfectionistische Audi tegenover het stukken minder rationeel vormgegeven Alfa Romeo. Dat spreekt heel andere mensen aan.

Toch zal de Giulia naar mij mening Alfa Romeo weer op de kaart kunnen zetten. Want wat een bella machina is het!
Och wat leuk, 500pk die in bedwang moet worden gehouden door allerlei hulpcomputers. Spannend zeg. Vergeten ze niet de voorverwarmde en tevens geventileerde massagestoelen te installeren, anders moet de fijngevoelige doelgroep met tedere billetjes ‘m niet hoor…

Ik ben in ieder geval al geruime tijd helemaal uitgekeken op dit totaal oninteressante segment. Ook de C-klasse met AMG pretpakket en de M3 -wat wel een creatie lijkt van een foute Oostblok tuner- doen me he-le-maal niks…..
@Rob: als deze ontzettend gave autos je niets doen, wat doet je wel wat dan?
@wimbraber:
Een auto die in balans is? Ze zijn namelijk een beetje doorgeschoten met al die power.
Er even vanuit gaande dat de RS4 zeker een ton gaat kosten: kun je ook een uiterst comfortabele sloep als de BMW 535i en daarnaast een leuke sportwagen als de MX-5 of Scooby BRZ kopen.

Dan heb je en een auto die uitblinkt in comfort en een auto die uitblinkt in lol/sportiviteit, in plaats van een halfgebakken auto met te veel péékáás….
@Rob: Helemaal mee eens. Zo’n RS4, M3/4 of C-Klasse is ook veel te zwaar om nog sportief te zijn. Als ik dan zo’n lomp ding moest rijden, dan liever een Nissan GT-R, zelfde recept maar veel puurder en je rijd niet voor lul.
@Rob: Beetje jammer
Nu nog een RS6 sedan en dan is het goed
Pfff doe mij maar een C63 AMG. Die heeft tenminste nog een V8. Pff al dat downsizen BAH.
3…4….Zie het verschil niet?
Dat grijze voorbumber accent vind ik erg mooi zo, verder ook geslaagd en misschien, heel misschien wel mooier dan de avant
Er zou nu ook een RS5 Sportback komen, het beste van twee werelden IMHO.
Die willen de ramkrakers toch niet hebben.
Gaap
Aan de kleur te zien, zat er net nieuwe olie in.
Ik vond het stiekem wel ‘leuk’ dat VAG, gewoon geen moeite deed om zo’n sedan te maken.
Zo dat beetje, NEE we doen niet alles. Maarja dat is nu dan ook gedaan.
@Hupke: nee ze doen niet alles? Dat dacht je werkelijk?
@rolov: nou.. Over de RS4L voor de Chinese markt wordt nog driftig gediscussieerd… Maar de rekenmachines lijken de overhand te hebben dus die zal ook nog wel komen 😉
Lekker! Vraag mij af welke versie er nu meer verkocht gaat worden
Lekker bezig!
Kijk eens aan, en dan zo’n mooie blauwe, helemaal top!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).