• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Audi RS4 komt er ook als sedan

Auteur: ricardo, gepost 23 juli 2015 om 19:03 – 60 Reacties

De nieuwe Audi RS4 komt er ook als sedan


RS-letters op een sedan. We zien ze graag, maar bij de huidige generatie van de A4 mocht het niet zo zijn. De volgende lichting gaat daar verandering in brengen.

Wegens onvoldoende vraag is er van de huidige generatie RS4 (B8) nooit een sedan gemaakt. We hebben ‘m schijnbaar liever als Avant. Bij de nieuwe RS4 ligt dat volgens Audi anders. Volgens Autocar is de vraag vanuit de Verenigde Staten en China groot genoeg om Quattro GmbH hun magie ook op de sedancarrosserie uit te laten voeren.

Het is niet de eerste keer dat Audi een RS4 op sedanbasis bouwt. Dit dezen ze ook al met de tweede generatie (B7), wat een reeks prettige doch ingetogen powerauto’s opleverde.

Bovendien mogen we de nieuwe RS4, die zijn V8 inruilt voor een turbogeblazen V6 met ruwweg 500 pk, al een stuk eerder op de markt verwelkomen. Bij de huidige RS4 zat er een gap van vier jaar tussen de introductie van de plebs-A4 en de powerversie, de nieuwe RS4 mogen we volgend jaar al verwachten.

Shoppr0n: X-Tomi

Ook interessant!

  • Nieuwe generatie Audi A4
    Nieuwe generatie Audi A4: 'zowel EV als S4 TDI'
  • Gespot - De gloednieuwe Audi RS3 Sedan
  • Nieuwe Audi A4
    Nieuwe Audi A4 krijgt eindelijk achterwielaandrijving!
  • Audi RS Nogaro Editions
    Audi RS Nogaro Editions geven hoedtik aan RS2

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, Audi, quattro, RS4, sedan

Vorig bericht: « ABT klapt met 400 pk over de Audi S3 sedan
Volgend bericht: Rolls-Royce Wraith is een rijdende ode aan Inspector Morse »

Lees Interacties

Reacties

  1. johnsmith zegt

    23 juli 2015 om 19:07

    Nu nog de loterij winnen :( Heerlijke bak

    Login om te reageren
  2. jobberns zegt

    23 juli 2015 om 19:10

    Heerlijk, een RS4 sedan is altijd zo lekker dik!

    Login om te reageren
  3. BmwMPower zegt

    23 juli 2015 om 19:11

    De kleur verwijst naar het betere alternatief: een M4.

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      23 juli 2015 om 19:14

      @BmwMPower: Liever de M3. En spiegels in carrosseriekleur.

      Login om te reageren
      • schellekens006 zegt

        24 juli 2015 om 15:05

        @phaeton: liever een C63 S

        Login om te reageren
    • narcotic zegt

      23 juli 2015 om 19:37

      @BmwMPower: zucht.

      Login om te reageren
    • kapiteinaudi zegt

      23 juli 2015 om 19:39

      @BmwMPower: Mr. Funnypants.

      Login om te reageren
      • BmwMPower zegt

        23 juli 2015 om 20:26

        @kapiteinaudi: Ik loop niet te sollen met een kapitein, ben gewoon serieus.
        Echt.

        Login om te reageren
        • redbeams zegt

          24 juli 2015 om 01:50

          @BmwMPower: Yeah right…je weet niet eens hoeveel deuren een m4 heeft ;)

          Login om te reageren
    • HZW zegt

      23 juli 2015 om 20:40

      @BmwMPower: Dan toch eerder de M3 lijkt mijn.

      Login om te reageren
  4. unclesem zegt

    23 juli 2015 om 19:12

    Toch liever de AMG C63 S… want V8

    Login om te reageren
  5. Dylan zegt

    23 juli 2015 om 19:13

    Supergaaaff!!

    Login om te reageren
  6. berlinetta zegt

    23 juli 2015 om 19:13

    Goed nieuws. Die RS-sedans zagen er mijns inziens altijd lekkerder uit dan de Avantjes.

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      23 juli 2015 om 19:15

      @berlinetta: Wait, what?

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        23 juli 2015 om 19:17

        @phaeton: Ja, ik zei het. Ik vind een RS-sedan mooier dan een avant. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik een avant lelijk vind. Er zijn auto’s die er als station zelfs beter uit zien dan als sedan (Volvo V60 bijvoorbeeld).

        Login om te reageren
    • alfablog zegt

      23 juli 2015 om 20:36

      @berlinetta: inderdaad, sedan bijna altijd veel stijlvoller dan een besteller.

      Login om te reageren
  7. elias zegt

    23 juli 2015 om 19:15

    Geef mij maar een M4, die helt meer naar overstuur en de RS4 naar onderstuur.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      23 juli 2015 om 19:18

      @elias: Uit rijtesten blijkt juist dat de M4 zoveel naar overstuur neigt dat hij moeilijk te rijden is. Ook niet ideaal dus.

      Login om te reageren
      • elias zegt

        23 juli 2015 om 19:21

        @berlinetta: Geef mij maar overstuur in plaats van onderstuur.

        Login om te reageren
        • narcotic zegt

          23 juli 2015 om 19:38

          @elias: of leer gewoon rijden

          Login om te reageren
          • MARS zegt

            23 juli 2015 om 19:51

            Bamm! @narcotic: ?

            Login om te reageren
          • fmgarcia zegt

            23 juli 2015 om 20:35

            @narcotic: ?

            Login om te reageren
          • carnut zegt

            23 juli 2015 om 21:13

            @narcotic:
            Dat wil hij ook, onderstuur kan elke onbenul handelen, om goed om te gaan met overstuur heb je wagenbeheersing nodig.
            Dus goed beschouwd slaat je reactie helemaal nergens op.

            Login om te reageren
        • MARS zegt

          23 juli 2015 om 19:50

          Onderstuur is makkelijker te corrigeren, dus handiger in t huidige verkeer @elias:

          Login om te reageren
          • super zegt

            23 juli 2015 om 20:36

            @MARS:
            Heb je dat in de bobo gelezen?

            Login om te reageren
            • MARS zegt

              23 juli 2015 om 21:20

              @super: Hahaha, grappig knul..

              Login om te reageren
          • knipperlichtje zegt

            23 juli 2015 om 20:56

            @MARS: in het huidige verkeer lijkt het me handig om überhaupt niet de grenzen van je grip op te gaan zoeken.

            Login om te reageren
            • MARS zegt

              23 juli 2015 om 21:22

              Ik heb ’t niet over opzoeken van grenzen @knipperlichtje:

              Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      23 juli 2015 om 22:59

      @elias: ohja want die M4 onderstuurd natuurlijk helemaal niet..

      Keep on dreaming, het is gewoon een vet varken met sportschoenen..

      Login om te reageren
      • elias zegt

        23 juli 2015 om 23:04

        @lamborgfan: En de audi niet of wat?! RS4/M4 zijn op precies hetzelfde gebaseerd (middelgrote sedan met veel PK) dus je reactie slaat nergens op

        Login om te reageren
      • mistermiata zegt

        24 juli 2015 om 13:24

        @lamborgfan: Ik snap niet helemaal wat je vriendin hiermee te maken heeft..

        Login om te reageren
      • mistermiata zegt

        24 juli 2015 om 13:27

        @lamborgfan: Je reactie slaat echt helemaal nergens op! En het is helemaal vreemd dat dit van een ‘lambofan’ komt, omdat die zo bekend staan om lichtgewicht supercars..

        Login om te reageren
  8. jackass266 zegt

    23 juli 2015 om 19:24

    @Ricardo, wederom, lees nou eens je stukje door voordat je het plaatst. Domme schrijffouten zijn niet nodig en onprofessioneel.

    Login om te reageren
  9. sel777 zegt

    23 juli 2015 om 19:36

    Mooi plofkraakmateriaal… Alleen zou ik die gele dan laten staan.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      23 juli 2015 om 19:52

      @sel777: mwah… met het oliespoor dat zo’n TFSI-blok achter laat heeft de politie weinig moeite om te achterhalen waar de daders vandaan kwamen.

      Login om te reageren
      • prop zegt

        23 juli 2015 om 20:45

        @RRRobert:

        Lekt een Audi olie. … ik snap ‘m ff niet? Of probeer je dat te linken aan het feit dat er enkele jaren geleden bij bepaalde blokken bovenmatige olieconsumptie voordeed – zoals elk ander merk ook wel eens een kwaaltje heeft.

        Dit is dan wel van al die grappen de meest mislukte ooit

        Login om te reageren
        • deboes zegt

          23 juli 2015 om 22:31

          @prop: en als een VAG een kwaaltje heeft, ligt dat altijd aan de rijstijl van de bestuurder, het kan echt niet aan de auto liggen…want die zijn zoooooooo perfect.

          Login om te reageren
          • prop zegt

            23 juli 2015 om 23:02

            @deboes:

            Nope. Weet niet wasr je exact op doelt. Dat staat er zeer waarschijnlijk los van en had echt met de kwaliteit te maken – of probeerde je ook al een VAG olie grap te maken?

            Login om te reageren
          • lamborgfan zegt

            23 juli 2015 om 23:05

            @deboes: vag haters zien wat ze willen zien..

            Wt hell kan een ketting, dsg bak of een ruit die naar beneden dondert nou met de rijstijl te maken hebben? Dat olie gedoe wisten ze jaren geleden al maar blijkbaar is er niemand die het boeit want wat is het voor moeite om er een drup olie in te knikkeren? Pcies..

            Even voor de duidelijkheid, ik zelf vind het niet mijn kopje thee maar in mijn omgeving zitten nogal wat vag rijders.

            Login om te reageren
  10. nick007 zegt

    23 juli 2015 om 19:50

    RS4… M3-4… als twee honden vechten voor een been, loopt de derde er mee heen! Welkom Giulia QV! :-)

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      23 juli 2015 om 20:16

      @nick007: Ik help het je hopen, al denk ik niet dat de Giulia klanten bij Audi weg gaat trekken. Daarvoor is de filosofie achter beide merken te verschillend. Het zakelijke en perfectionistische Audi tegenover het stukken minder rationeel vormgegeven Alfa Romeo. Dat spreekt heel andere mensen aan.

      Toch zal de Giulia naar mij mening Alfa Romeo weer op de kaart kunnen zetten. Want wat een bella machina is het!

      Login om te reageren
  11. Rob zegt

    23 juli 2015 om 20:17

    Och wat leuk, 500pk die in bedwang moet worden gehouden door allerlei hulpcomputers. Spannend zeg. Vergeten ze niet de voorverwarmde en tevens geventileerde massagestoelen te installeren, anders moet de fijngevoelige doelgroep met tedere billetjes ‘m niet hoor…

    Ik ben in ieder geval al geruime tijd helemaal uitgekeken op dit totaal oninteressante segment. Ook de C-klasse met AMG pretpakket en de M3 -wat wel een creatie lijkt van een foute Oostblok tuner- doen me he-le-maal niks…..

    Login om te reageren
    • wimbraber zegt

      23 juli 2015 om 20:57

      @Rob: als deze ontzettend gave autos je niets doen, wat doet je wel wat dan?

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        23 juli 2015 om 21:37

        @wimbraber:
        Een auto die in balans is? Ze zijn namelijk een beetje doorgeschoten met al die power.
        Er even vanuit gaande dat de RS4 zeker een ton gaat kosten: kun je ook een uiterst comfortabele sloep als de BMW 535i en daarnaast een leuke sportwagen als de MX-5 of Scooby BRZ kopen.

        Dan heb je en een auto die uitblinkt in comfort en een auto die uitblinkt in lol/sportiviteit, in plaats van een halfgebakken auto met te veel péékáás….

        Login om te reageren
        • mazdarx zegt

          24 juli 2015 om 09:51

          @Rob: Helemaal mee eens. Zo’n RS4, M3/4 of C-Klasse is ook veel te zwaar om nog sportief te zijn. Als ik dan zo’n lomp ding moest rijden, dan liever een Nissan GT-R, zelfde recept maar veel puurder en je rijd niet voor lul.

          Login om te reageren
        • rdamnn zegt

          24 juli 2015 om 10:30

          @Rob: Beetje jammer

          Login om te reageren
  12. tiemegommer zegt

    23 juli 2015 om 20:20

    Nu nog een RS6 sedan en dan is het goed

    Login om te reageren
  13. 730ld zegt

    23 juli 2015 om 20:25

    Pfff doe mij maar een C63 AMG. Die heeft tenminste nog een V8. Pff al dat downsizen BAH.

    Login om te reageren
  14. norge zegt

    23 juli 2015 om 20:29

    3…4….Zie het verschil niet?

    Login om te reageren
  15. gitaarknul zegt

    23 juli 2015 om 20:38

    Dat grijze voorbumber accent vind ik erg mooi zo, verder ook geslaagd en misschien, heel misschien wel mooier dan de avant

    Login om te reageren
  16. HZW zegt

    23 juli 2015 om 20:43

    Er zou nu ook een RS5 Sportback komen, het beste van twee werelden IMHO.

    Login om te reageren
  17. trustmeiamanengineer zegt

    23 juli 2015 om 21:21

    Die willen de ramkrakers toch niet hebben.

    Login om te reageren
  18. deboes zegt

    23 juli 2015 om 22:32

    Gaap

    Login om te reageren
  19. deboes zegt

    23 juli 2015 om 22:37

    Aan de kleur te zien, zat er net nieuwe olie in.

    Login om te reageren
  20. Hupke zegt

    23 juli 2015 om 23:27

    Ik vond het stiekem wel ‘leuk’ dat VAG, gewoon geen moeite deed om zo’n sedan te maken.
    Zo dat beetje, NEE we doen niet alles. Maarja dat is nu dan ook gedaan.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      24 juli 2015 om 08:02

      @Hupke: nee ze doen niet alles? Dat dacht je werkelijk?

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        24 juli 2015 om 08:15

        @rolov: nou.. Over de RS4L voor de Chinese markt wordt nog driftig gediscussieerd… Maar de rekenmachines lijken de overhand te hebben dus die zal ook nog wel komen ?

        Login om te reageren
  21. mrrallycross zegt

    25 juli 2015 om 07:49

    Lekker! Vraag mij af welke versie er nu meer verkocht gaat worden

    Login om te reageren
  22. philipf zegt

    25 juli 2015 om 09:33

    Lekker bezig!

    Login om te reageren
  23. Dutchdriftking zegt

    25 juli 2015 om 10:00

    Kijk eens aan, en dan zo’n mooie blauwe, helemaal top!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North