• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Mazda CX-5 heeft een vanafprijs [updated]

Auteur: Author, gepost 9 maart 2017 om 13:03 – 30 Reacties

De nieuwe Mazda CX-5 heeft een vanafprijs
Onlangs werd de nieuwe versie van ’s lands best verkopende Mazda gepresenteerd. Er hangt dus veel van de verse CX-5 af, maar hoeveel euro’s mag je meebrengen voor zo’n Japanse SUV?

Deur in huis: hij mag mee vanaf 30.990 euro (60 euro meer dan het uitgaande model) en staat vanaf de maand juni in de showroom. Voor dat geld krijg je een CX-5 in S uitvoering met Skyactiv-G 165 benzinemotor en een handbak met zes verzetten. Wie het schakelen liever aan de Skyactiv-Drive automaat overlaat is 1.000 euro extra kwijt, waar Mazda trots bij vermeldt dat steeds meer kopers voor de automaat kiezen. Deze instapper is verder voorzien van LED koplampen, cruise control en allerhande veiligheidssystemen.

Mazda rust de CX-5 uit met G-Vectoring Control, dat middels (lichte) remingrepen zorgt voor een betere wegligging en een veiliger weggedrag. Verder beloven de Japanners meer comfort dankzij nieuwe stoelen, meer isolatie en verbeterde wielophanging die zorgt voor minder trillingen.

Uiteraard komen er ook andere motoren met meer pk’s in de CX-5 te liggen. Zo verwacht men de 2.5 met 192 pk rond oktober in de showroom te kunnen zetten. Prijzen daarvan zijn helaas nog niet bekend. Hetzelfde geldt voor de 2.2 diesel die met 150 of 175 pk te bestellen is.

UPDATE (17-05): De prijs van de andere motoren zijn inmiddels bekend! De 2.5 SkyActiv-G met 194 pk kost 50.290 euro. De versie met 160 pk mag mee voor 46.490 euro en de SkyActiv-D diesel met 150 pk mag mee vanaf 39.990 euro. De topdiesel (alleen leverbaar met AWD en automaat) staat vanaf 53.990 euro in de prijslijsten.

Ook interessant!

  • Vernieuwde Mazda CX-5
    Vernieuwde Mazda CX-5 is lekker aangenaam dik
  • Mazda CX-50 is de ruige broer van de CX-5
  • Waarom de vernieuwde Mazda CX-5 de beste keuze voor jou is
  • 3 redenen om te kiezen voor de Mazda CX-30

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

cx-5, geld, Mazda, SUV

Vorig bericht: « De Renault ZOE is de aantrekkelijkste elektrische auto
Volgend bericht: De Panamera volgens Mansory-recept »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    9 maart 2017 om 13:15

    Dit is nou echt een auto waarvan ik denk, “huh, nu al?”. Net als bij de Honda Civic is het gevoelsmatig een auto die nog wel even mee had gekund.

    Dat gezegd hebbende, ook de nieuwe CX-5 ziet er weer prima uit en is ook gewoon goed geprijsd. Laten we hopen dat de kopers/leasers deze wat vaker kiezen dan bijvoorbeeld een Renault Kadjar of VW Tiguan.

    Login om te reageren
  2. granlusso zegt

    9 maart 2017 om 13:16

    Prima prijs, beste allrounder in dit segment naar mijn mening.

    Login om te reageren
  3. kennone zegt

    9 maart 2017 om 13:17

    Volgensmij het enige merk wat niet aan downsizing doet in dit segment. Vind ik mooi!!

    Login om te reageren
    • 123bat zegt

      9 maart 2017 om 13:35

      @kennone: Toyota/Lexus monteert nog ouderwetsch grote 2.5l motoren in de SUV’s (RAV4, NX) en sedan (IS). Dat zijn dan wel hybrides.

      Login om te reageren
      • bergmm zegt

        9 maart 2017 om 15:55

        @123bat: en dat komt denk ik dat het systeem het betrouwbaarst is zonder turbo erbij. En de compensatie van de elektro motor vwb. De kracht onderin.

        Login om te reageren
  4. E34M5Touring zegt

    9 maart 2017 om 13:21

    Ziet er weer fris en strak uit! Net even wat aggresiever dan voorheen maar dat kan ie goed hebben!

    Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    9 maart 2017 om 13:22

    Dat Mazda he, wat zijn zij goed bezig zeg. Ze bouwen nu al een aantal jaren hele mooie auto’s met vloeiende en elegante lijnen met hier en daar wat scherpe hoeken. Ik vind het erg mooi. En alle modellen zijn heel herkenbaar Mazda maar ook onderling ontzettend goed herkenbaar. Dat vind ik bijzonder knap.

    Login om te reageren
    • freezzr zegt

      9 maart 2017 om 13:34

      @viezefreddyw: en toch, elke keer bij een keuze voor een nieuwe bolide, je kijkt even naar Mazda en uiteindelijk kies je iets anders.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        9 maart 2017 om 16:03

        @freezzr: Komt grotendeels omdat Mazda het niet super doet bij de leasemaatschappijen. Zonde.

        Login om te reageren
        • Takamoto zegt

          9 maart 2017 om 18:02

          @viezefreddyw: Klopt inderdaad. Ik rij sinds oktober in een Mazda 2 diesel (vrij zeldzaam overigens op de Nederlandse wegen). Weliswaar iets duurder in de lease dan een Polo, 206, Fiesta etc., maar wel direct vol met opties (die ook daadwerkelijk zinvol zijn voor een business uitvoering). Daarnaast rijdt het echt subliem. De 1.5 diesel komt geen moment vermogen tekort en pakt in iedere versnelling vlot door. De 6-bak maakt het een zeer comfortabele en zuinige cruiser voor lange stukken. Ik heb ook een proefritje gemaakt met een VW Polo 1.0 diesel, maar was hier na 100 meter al op afgeknapt. Kwam op zich nog vlot vooruit, maar de 3-cilinder produceerde een enorme bak herrie, niet heel prettig bij minimaal 180 kilometer per dag woon-werk verkeer. Hopelijk dat er meer Mazda geleased gaan worden, zodat ze wat voordelig worden (en het straatbeeld opleuken!).

          Login om te reageren
        • freezzr zegt

          9 maart 2017 om 18:24

          @viezefreddyw: dat, maar wat ook sterk meespeelt is een stuk merkbeleving. Er zijn maar weinigen waar het hart sneller van gaat kloppen als er een Mazda sleutel op de tafel ligt. Hoe goed het ook is, en hoeveel opties er ook standaard op zitten. Je hebt liever die Volvo, BMW of Audi…

          Login om te reageren
        • roland78 zegt

          9 maart 2017 om 18:54

          @viezefreddyw: Ik wilde graag een Mazda 6 leasen. Maar als station met handbak heeft dit model een c-label en dat kunnen we niet leasen. De sedan rijdt ontzettend (echt ontzettend) lekker, maar is gewoon niet handig. Toch gekozen voor een andere station met automaat.

          Login om te reageren
    • carlover66 zegt

      9 maart 2017 om 15:43

      @viezefreddyw: helemaal gelijk, maar wat freezzr zegt klopt ook wel weer. Maar natuurlijk mag zeker gezegd worden dat Mazda top bezig is. Zij passen zich tenminste nog een beetje aan de Europese wensen aan.

      Login om te reageren
  6. dromedaris zegt

    9 maart 2017 om 13:36

    Ah meer isolatie, goed voor mijn E-peil.

    Login om te reageren
  7. 888natan zegt

    9 maart 2017 om 13:51

    Mooie auto voor een goede prijs maar de achterkant kan mij helaas niet bekoren. Ik vind de achterlichten iets te klein en wat hooggeplaatst en ten tweede op foto 9 het idee of het een grote deuk is. Kan ook door de foto lijken.

    Overall, prima auto hoor!

    Login om te reageren
  8. hammerman zegt

    9 maart 2017 om 14:10

    165 pk voor de instapper en slechts €1000 meerprijs voor de automaat uitvoering. Erg netjes!

    Login om te reageren
  9. hammerman zegt

    9 maart 2017 om 14:10

    165 pk voor de instapper en slechts €1000 meerprijs voor de automaat uitvoering. Erg netjes!

    Login om te reageren
  10. 3246cm252kw zegt

    9 maart 2017 om 14:23

    Ben ik nou de enige die direct aan een Maserati denkt?

    Login om te reageren
  11. lekkerlinksrijden zegt

    9 maart 2017 om 14:25

    Beetje goed uitgeruste versie zal dan rond de 35.000 liggen, misschien iets meer. Maar dan heb je toch wel een knappe auto met fijne motor, mooi interieur en veel ruimte. Dat doen ze niet verkeerd

    Login om te reageren
    • roland78 zegt

      9 maart 2017 om 18:57

      @lekkerlinksrijden: TS+ met automaat is €36.490 (bron: AutoWeek). Prima prijs lijkt me.

      Login om te reageren
  12. Boomer zegt

    9 maart 2017 om 14:41

    Wat een onwijs lelijk hok… maar ja lekker goedkoop dus we zullen hem hier helaas wel veel gaan zien, met name met een gezin er in, moeders met kort pittig kapsel in een modieus kleurtje, vaders met adidas slippers en witte sportsokken, 2,3 kids achterin en een caravan er achter…

    Login om te reageren
    • hight96 zegt

      9 maart 2017 om 15:25

      @airc: Lekker ben jij

      Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      9 maart 2017 om 15:50

      @airc: Raar beeld van de werkelijkheid heb jij.

      Login om te reageren
    • ekidey zegt

      9 maart 2017 om 16:26

      @airc: not sure if trolling…or being serious.

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      9 maart 2017 om 17:59

      @airc:

      “Mazda is goed bezig de laatste tijd” .. dat is het obligate zinnetje voor deze middelmatige leasebakken voor middelmatig volk ..

      Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      9 maart 2017 om 23:31

      @airc: ben jij dat Parker?

      Login om te reageren
  13. mrrallycross zegt

    9 maart 2017 om 14:59

    Ik denk dat we er weer veel gaan zien in NL. Dat is positief

    Login om te reageren
  14. toyotafortuner zegt

    9 maart 2017 om 23:31

    Doe mij maar een Soul Red met de 2.5 en automaat.

    Login om te reageren
  15. vpowert zegt

    15 maart 2017 om 18:56

    Hela @MauritsH! Dat prachtige G-Vectoring Control werkt niet met remingrepen, maar met wegnemen van aandrijving. De buren van Road and Track hebben er een leuk verhaaltje over geschreven http://www.roadandtrack.com/new-cars/news/a29737/how-mazda-g-vectoring-works/ Zoom-Zoom! ;-)

    Login om te reageren
    • Author zegt

      15 maart 2017 om 20:16

      Mea culpa! Als goedmakertje gaan we hier binnenkort eens een artikel aan wijden en dat is een belofte :)

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North