De nieuwe Mazda CX-5 heeft een vanafprijs [updated]

Auteur: , 30 Reacties

Onlangs werd de nieuwe versie van 's lands best verkopende Mazda gepresenteerd. Er hangt dus veel van de verse CX-5 af, maar hoeveel euro's mag je meebrengen voor zo'n Japanse SUV?

Deur in huis: hij mag mee vanaf 30.990 euro (60 euro meer dan het uitgaande model) en staat vanaf de maand juni in de showroom. Voor dat geld krijg je een CX-5 in S uitvoering met Skyactiv-G 165 benzinemotor en een handbak met zes verzetten. Wie het schakelen liever aan de Skyactiv-Drive automaat overlaat is 1.000 euro extra kwijt, waar Mazda trots bij vermeldt dat steeds meer kopers voor de automaat kiezen. Deze instapper is verder voorzien van LED koplampen, cruise control en allerhande veiligheidssystemen.

Mazda rust de CX-5 uit met G-Vectoring Control, dat middels (lichte) remingrepen zorgt voor een betere wegligging en een veiliger weggedrag. Verder beloven de Japanners meer comfort dankzij nieuwe stoelen, meer isolatie en verbeterde wielophanging die zorgt voor minder trillingen.

Uiteraard komen er ook andere motoren met meer pk’s in de CX-5 te liggen. Zo verwacht men de 2.5 met 192 pk rond oktober in de showroom te kunnen zetten. Prijzen daarvan zijn helaas nog niet bekend. Hetzelfde geldt voor de 2.2 diesel die met 150 of 175 pk te bestellen is.

UPDATE (17-05): De prijs van de andere motoren zijn inmiddels bekend! De 2.5 SkyActiv-G met 194 pk kost 50.290 euro. De versie met 160 pk mag mee voor 46.490 euro en de SkyActiv-D diesel met 150 pk mag mee vanaf 39.990 euro. De topdiesel (alleen leverbaar met AWD en automaat) staat vanaf 53.990 euro in de prijslijsten.



30 reacties

Dit is nou echt een auto waarvan ik denk, “huh, nu al?”. Net als bij de Honda Civic is het gevoelsmatig een auto die nog wel even mee had gekund.

Dat gezegd hebbende, ook de nieuwe CX-5 ziet er weer prima uit en is ook gewoon goed geprijsd. Laten we hopen dat de kopers/leasers deze wat vaker kiezen dan bijvoorbeeld een Renault Kadjar of VW Tiguan.
Prima prijs, beste allrounder in dit segment naar mijn mening.
Volgensmij het enige merk wat niet aan downsizing doet in dit segment. Vind ik mooi!!
@kennone: Toyota/Lexus monteert nog ouderwetsch grote 2.5l motoren in de SUV’s (RAV4, NX) en sedan (IS). Dat zijn dan wel hybrides.
@123bat: en dat komt denk ik dat het systeem het betrouwbaarst is zonder turbo erbij. En de compensatie van de elektro motor vwb. De kracht onderin.
Ziet er weer fris en strak uit! Net even wat aggresiever dan voorheen maar dat kan ie goed hebben!
Dat Mazda he, wat zijn zij goed bezig zeg. Ze bouwen nu al een aantal jaren hele mooie auto’s met vloeiende en elegante lijnen met hier en daar wat scherpe hoeken. Ik vind het erg mooi. En alle modellen zijn heel herkenbaar Mazda maar ook onderling ontzettend goed herkenbaar. Dat vind ik bijzonder knap.
@viezefreddyw: en toch, elke keer bij een keuze voor een nieuwe bolide, je kijkt even naar Mazda en uiteindelijk kies je iets anders.
@freezzr: Komt grotendeels omdat Mazda het niet super doet bij de leasemaatschappijen. Zonde.
@viezefreddyw: Klopt inderdaad. Ik rij sinds oktober in een Mazda 2 diesel (vrij zeldzaam overigens op de Nederlandse wegen). Weliswaar iets duurder in de lease dan een Polo, 206, Fiesta etc., maar wel direct vol met opties (die ook daadwerkelijk zinvol zijn voor een business uitvoering). Daarnaast rijdt het echt subliem. De 1.5 diesel komt geen moment vermogen tekort en pakt in iedere versnelling vlot door. De 6-bak maakt het een zeer comfortabele en zuinige cruiser voor lange stukken. Ik heb ook een proefritje gemaakt met een VW Polo 1.0 diesel, maar was hier na 100 meter al op afgeknapt. Kwam op zich nog vlot vooruit, maar de 3-cilinder produceerde een enorme bak herrie, niet heel prettig bij minimaal 180 kilometer per dag woon-werk verkeer. Hopelijk dat er meer Mazda geleased gaan worden, zodat ze wat voordelig worden (en het straatbeeld opleuken!).
@viezefreddyw: dat, maar wat ook sterk meespeelt is een stuk merkbeleving. Er zijn maar weinigen waar het hart sneller van gaat kloppen als er een Mazda sleutel op de tafel ligt. Hoe goed het ook is, en hoeveel opties er ook standaard op zitten. Je hebt liever die Volvo, BMW of Audi…
@viezefreddyw: Ik wilde graag een Mazda 6 leasen. Maar als station met handbak heeft dit model een c-label en dat kunnen we niet leasen. De sedan rijdt ontzettend (echt ontzettend) lekker, maar is gewoon niet handig. Toch gekozen voor een andere station met automaat.
@viezefreddyw: helemaal gelijk, maar wat freezzr zegt klopt ook wel weer. Maar natuurlijk mag zeker gezegd worden dat Mazda top bezig is. Zij passen zich tenminste nog een beetje aan de Europese wensen aan.
Ah meer isolatie, goed voor mijn E-peil.
Mooie auto voor een goede prijs maar de achterkant kan mij helaas niet bekoren. Ik vind de achterlichten iets te klein en wat hooggeplaatst en ten tweede op foto 9 het idee of het een grote deuk is. Kan ook door de foto lijken.

Overall, prima auto hoor!
165 pk voor de instapper en slechts €1000 meerprijs voor de automaat uitvoering. Erg netjes!
165 pk voor de instapper en slechts €1000 meerprijs voor de automaat uitvoering. Erg netjes!
Ben ik nou de enige die direct aan een Maserati denkt?
Beetje goed uitgeruste versie zal dan rond de 35.000 liggen, misschien iets meer. Maar dan heb je toch wel een knappe auto met fijne motor, mooi interieur en veel ruimte. Dat doen ze niet verkeerd
@lekkerlinksrijden: TS+ met automaat is €36.490 (bron: AutoWeek). Prima prijs lijkt me.
Wat een onwijs lelijk hok… maar ja lekker goedkoop dus we zullen hem hier helaas wel veel gaan zien, met name met een gezin er in, moeders met kort pittig kapsel in een modieus kleurtje, vaders met adidas slippers en witte sportsokken, 2,3 kids achterin en een caravan er achter…
@airc: Lekker ben jij
@airc: Raar beeld van de werkelijkheid heb jij.
@airc: not sure if trolling…or being serious.
@airc:

“Mazda is goed bezig de laatste tijd” .. dat is het obligate zinnetje voor deze middelmatige leasebakken voor middelmatig volk ..
@airc: ben jij dat Parker?
Ik denk dat we er weer veel gaan zien in NL. Dat is positief
Doe mij maar een Soul Red met de 2.5 en automaat.
Hela @MauritsH! Dat prachtige G-Vectoring Control werkt niet met remingrepen, maar met wegnemen van aandrijving. De buren van Road and Track hebben er een leuk verhaaltje over geschreven http://www.roadandtrack.com/new-cars/news/a29737/how-mazda-g-vectoring-works/ Zoom-Zoom! ;-)
Mea culpa! Als goedmakertje gaan we hier binnenkort eens een artikel aan wijden en dat is een belofte :)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).