Bij GM hadden ze dat platform delen nog niet helemaal in de vingers, maar Magna/GAZ/KGB gaat dit natuurlijk wel goed doen.
Ze hebben een cursusje “sharing lessons learned” gevolgd en van uber-blogger Lutz begrepen dat je beter al je ontwikkelde spullen kunt recyclen. Doen ze bij VAG ook en daar slikt iedereen ook dat een A3 echt zoeper-premium is en 2x zo duur en kleiner dan een Skoda Octavia. Als Angela Merkel haar charmes nog even in de strijd gooit, dan kunnen we Opel eindelijk een keer uit de klauwen van GM redden. Daarmee staat de deur dan wagenwijd open voor allerlei interessante nieuwe modellen. De terugkomst van de Senator lijkt ons een hele mooie. Daarvoor kan tevens het achterwielaangedreven platform van de Volga GAZ-31105 gebruikt worden. Of niet dan?
Met dank aan Luc be voor de tip!
Senator? Volga? Boata? Ik snap er niets meer van.
Wat een suf model
@hierboven
Ik ook niet…Moet Opel net als de Chinezen modellen gaan kopieren om de crisis te overlen ofzo?
“De terugkomst van de Senator lijkt ons een hele mooi (…)” ? :)
Kia Borat?
De Fiat deal is nog niet van de baan.
Misschien een Chysler LX platform voor de Senator?
http://www.alfablog.nl/2009/08/10/fga-weer-in-beeld-bij-opel-kwestie/
Wordt dan eerder een Opel Gemeenteraadslid
hehe @ hierboven, een leuk grapje, dat is het.
autoblog speculatie into high gear? ALS de senator terug komt moet hij boven de insignia staan en dus concureren met de a8, 7-serie, enz
@Laue, eeeh A6, 5 serie, E klasse zou ik dan eerder zeggen.
@ Laue
Een Insignia is ter grootte van een Mondeo, Laguna of A4.
vind de insignia anders behoorlijk concureren met de E klasse / a6 dus de senator mag er wel boven staan. het oude model is een flinke sloep met RWD, 6lijn turbo. Die dingen gaan ook als een speer.
is dit niet gewoon een Omega?
Wat is nou de boodschap? Dat ALS Opel de Senator opnieuw op de markt brengt, dit kan op basis van de Volga?
@ Aid de senator is/was een stukje groter/luxer daarom vind ik ook dat ALS hij komt dat hij moet concureren met de a8 / 7-serie.
Ik wou dat de Senator echt terug kwam. Was één van mijn fijnste wagens.
De vervanger voor deze prachtige Volga staat al klaar, en het is een Chrysler Sebring geworden, genaamd Volga Siber.
Knap hoor, de 2,4L ZMZ 4021 motor uit dit gevaarte perst er 81 pk uit, een topsnelheid van 140 en 0-100 in een vlotte 22 sec.!
http://www.gaz-company.com/gaz31105Tech.aspx
Wat een sneu artikel…
Ik kon het artikel wel waarderen :) Goeie.
De Opel Senator leefde toch gewoon verder als Holden Commodore? Die lijkt trouwens erg op de Opel Vectra, het zou voor GM niet zo moeilijk geweest zijn om daar een Opel versie van te maken. De reden waarom ze dat niet deden is veeleer dat die toch niet zou verkopen in Europa waar merksnobisme regeert.
@Ivanadrive
Volgens mij was de Holden Commodore hetzelfde als de Opel Commodore en deze was net wat kleiner/minder luxe dan de Senator.
Zou wel erg gaaf zijn als er weer een nieuwe Senator komt, maar dan moet er ook wel een nieuwe Monza komen.
De nieuwe saab deelt zijn platform met de insignia, heeft alleen een grotere wielbasis. Dus is het voor opel goed te doen om de insignia in een langere versie uit te brengen, iets luxer, en dan senator te dopen.
Alleen wie koopt dat ? Dat is het probleem. Dus de ontwikkeling kan niet uit.
Gaaf hok, lekker old skool. Dink zegt: doen!
Vergeet niet dat de Volga al 40 jaar in productie is, dus in het kader van duurzaamheid zijn ze goed bezig daar in Rusland! Niks wegwerpmaatschappij, gewoon langzaam evolueren en schaven, dan blijf je prima bij de tijd…! ;-)
Zie hier het begin:
Hmm, plaatje lukt niet helemaal, nog eens:
@JPM: Die ‘Boata’ volgens jou, is de Russische schrijfwijze voor Volga, cyrillisch weet je wel ;)
Enige onderbouwing? nee. Gewoon goedkoop scoren.
m.a.w. de Senator krijgt Citroen Saxo koplampjes zoals de Volga..?
zal hoe dan ook mooier zijn dan de Insignia ontwerpstijl :P
ze zouden beter een nieuwe opel manta a maken met dezelfde lijn en ronde lichten:)