• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Peugeot Rifter: het nieuwe familiebusje is hier

Auteur: RubenPriest, gepost 21 februari 2018 om 07:40 – 47 Reacties

Afbeelding Peugeot Rifter: het nieuwe familiebusje is hierAfbeelding Peugeot Rifter: het nieuwe familiebusje is hierAfbeelding Peugeot Rifter: het nieuwe familiebusje is hierAfbeelding Peugeot Rifter: het nieuwe familiebusje is hierAfbeelding Peugeot Rifter: het nieuwe familiebusje is hierAfbeelding Peugeot Rifter: het nieuwe familiebusje is hierAfbeelding Peugeot Rifter: het nieuwe familiebusje is hierAfbeelding Peugeot Rifter: het nieuwe familiebusje is hier

Peugeot Rifter neemt afscheid van iconische Partner
Een nieuwe look, een nieuwe naam.

Na de nieuwe Citroën Berlingo en de nieuwe Opel Combo was het wachten op de nieuwe Partner. In tegenstelling tot de twee eerdere busjes, slaat Peugeot een andere weg in. De Franse autobouwer laat ‘Partner’ op de plank liggen en heeft met Rifter voor een geheel nieuwe naam gekozen.

Net als de Berlingo en Combo, heeft de Rifter een familieneusje van het merk gekregen. In dit geval dus van Peugeot. Omdat de Rifter op het EMP2-platform staat, heeft de auto veel overeenkomsten met de twee andere busjes die ook op dit platform staan. De vijfpersoons Rifter is 4,40 lang en de variant met zeven zitplaatsen meet 4,75 meter in de lengte.

De Rifter heeft met het PEUGEOT i-Cockpit een volwassen interieur gekregen. Denk aan een groot 8-inch touchscreen en een head-up display. De auto biedt 775 liter bagageruimte. Kies je voor de verlengde versie en gooi je alle stoelen plat, dan kun je genieten van maar liefst 4.000 liter bagageruimte.

Het busje komt met twee benzinevarianten en drie dieselvarianten op de markt. Het gaat hier om de PureTech 110pk S&S met handgeschakelde vijfversnellingsbak en volgend jaar komt daar de PureTech 130 pk S&S met achttraps automaat bij. De drie diesels betreffen de BlueHDi 75 pk, BlueHDi 100 pk en BlueHDi 130 pk S&S. Laatstgenoemde is leverbaar met een automaat.

De nieuwe Peugeot Rifter beleeft zijn wereldpremière op de Geneva Motorshow. Vanaf september is ‘ie te koop. Prijzen worden in een later stadium bekendgemaakt.

Ook interessant!

  • Peugeot e-Rifter koop je met je verstand
  • Nieuwe Peugeot 308: dit is de prijs
  • nieuwe Peugeot 308
    Nieuwe Peugeot 308 is langer en meer premium
  • SPOTiCAR, het nieuwe occasionlabel voor Peugeot, Citroën en Opel!

Nieuwste artikelen

  • Video: Gefeliciteerd met je nieuwe auto
  • Renault 5 vs. Nissan Micra: zoek de verschillen
  • Deze peperdure Marktplaats-occasion is bekend van tv
  • Nu in vol ornaat: de nieuwe Volvo XC70
FacebookTweetPinLinkedIn

busje, geneve-2018, Peugeot

Vorig bericht: « Officieel: dit is de nieuwe Porsche 911 GT3 RS [updated]
Volgend bericht: Nieuwe Ford Edge voor Europa is hier »

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotaprius zegt

    21 februari 2018 om 07:54

    Zoo en dat om 7:54 op de woensdag morgen.

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      21 februari 2018 om 07:59

      @toyotaprius: zet de Rifter naast de Duster in de kast en de schoonmaakspullen zijn weer op geruimd. Zou de Rifter diesel trouwens Rifter D worden of D Rifter?

      Login om te reageren
      • v6ti zegt

        21 februari 2018 om 08:01

        @stephane8200: waarschijnlijk Rifter HDi

        Login om te reageren
        • stephane8200 zegt

          21 februari 2018 om 08:03

          @v6ti: echt?

          Login om te reageren
      • tjorque zegt

        21 februari 2018 om 08:09

        @stephane8200: drifter zeker ni, want fwd ?

        Login om te reageren
      • karhengst zegt

        21 februari 2018 om 08:18

        @stephane8200: ik gok op Rufter

        Login om te reageren
        • stephane8200 zegt

          21 februari 2018 om 09:13

          @karhengst: wel met partikelfilter dan, hoop ik.

          Login om te reageren
          • sr20det zegt

            21 februari 2018 om 12:41

            @stephane8200: die zijn ouderwets

            Login om te reageren
            • stephane8200 zegt

              21 februari 2018 om 13:18

              @sr20det: echt?

              Login om te reageren
      • baardmijt zegt

        21 februari 2018 om 13:46

        @stephane8200: Sinds ik mijn superhandige Bipper heb staat mijn Duster maar te verstoffen.

        Login om te reageren
        • stephane8200 zegt

          21 februari 2018 om 14:07

          @baardmijt: Jumpy in de lucht van blijdschap.

          Login om te reageren
  2. harrie zegt

    21 februari 2018 om 07:55

    Ziet er wel het meest in balans uit van de drie, bij Citroën en Opel is het neusje er echt opgeplakt.
    Vooral bij de Opel lijkt het alsof ze standaard koplampen uit het schap er met een zware moker op ‘gemonteerd’ hebben.

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      21 februari 2018 om 08:10

      @harrie: om het met de woorden van JC te zeggen: “let me mend that with a hammer”

      Login om te reageren
  3. alassad zegt

    21 februari 2018 om 07:56

    Niet slecht. Als de prijs goed is, is t eigenlijk de ideale gezinsauto!

    Login om te reageren
  4. autodrop zegt

    21 februari 2018 om 07:59

    Stiekem vind ik dit dus mooier (en praktischer) dan al die opgehoogde hatchbacks die de titel SUV meekrijgen.

    Login om te reageren
    • rnej zegt

      21 februari 2018 om 08:04

      @autodrop: eens. plus dat die dingen vaak amper meer binnenruimte hebben

      Login om te reageren
  5. mout zegt

    21 februari 2018 om 07:59

    “Omdat de Rifter op het EMP2-platform staat, heeft de auto veel overeenkomsten met de twee andere busjes”
    Nou… Als dat de reden was, zou hij ook op een C5, ProAce, Grandland X, Aircross of DS 7 moeten lijken, om maar eens wat te noemen.
    Ik zou zeggen dat het komt doordat de verschillende merken alleen een frontje mochten ontwerpen.

    Login om te reageren
    • daaf242 zegt

      21 februari 2018 om 08:38

      @mout: nee het klopt wel, onderstel is in de basis hetzelfde als de door jou genoemde auto’s.

      Login om te reageren
      • mout zegt

        21 februari 2018 om 09:47

        @daaf242: Ik bedoel: Auto’s op een platform hoeven niet meer op elkaar te lijken dan een C5 op een Grandland X. Deze drie lijken veel meer op elkaar. Dit is op de bumper na driemaal dezelfde auto.

        Login om te reageren
  6. beefcake zegt

    21 februari 2018 om 08:01

    Rufter? Zal wel veel gassen uitstoten.

    Login om te reageren
    • henk_he zegt

      21 februari 2018 om 08:13

      @beefcake: de grap waarvan je wist dat die zou komen ?

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        21 februari 2018 om 12:56

        @henk_he: Voorspelbaar dus…

        Login om te reageren
    • raoufff zegt

      21 februari 2018 om 13:50

      @beefcake: klopt, het is dus een rijdende rufter

      Login om te reageren
  7. techniekmeneer zegt

    21 februari 2018 om 08:04

    Een automaat met een draaiknop… Wanneer zien ze nou eens in dat dit waardeloos is?

    Login om te reageren
    • porschepdk zegt

      21 februari 2018 om 08:08

      @techniekmeneer: valt best mee. Op de Ranges prima.

      Login om te reageren
    • alassad zegt

      21 februari 2018 om 08:24

      @techniekmeneer: want?

      Login om te reageren
    • daaf242 zegt

      21 februari 2018 om 08:39

      @techniekmeneer: wat is er mis mee? Waarom heb je zo’n grote pook nodig bij een automaat?

      Login om te reageren
  8. E34M5Touring zegt

    21 februari 2018 om 08:07

    Komt er dan ook een Rifter Teepee? Naast de Bipper Teepee? Echt, wie verzint die namen bij PSA…

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      21 februari 2018 om 08:18

      @e34m5touring:
      I need teepee for my bunghole!

      Login om te reageren
      • marinepower zegt

        21 februari 2018 om 08:41

        @harrie: cornholio! Neah.

        Login om te reageren
      • Gulli zegt

        21 februari 2018 om 13:13

        @harrie: ik kwam er dus van de week achter dat een bung hole ook serieus iets is. Het is het gat in een vat (whisky/wijn) waar je het kraantje doorheen steekt. *mind=blown*

        Login om te reageren
    • Loek zegt

      21 februari 2018 om 13:47

      @E34M5Touring: de nieuwe Expert heeft geen Tepee versie, die heet Traveller. Denk dat de Rifter de familieversie is, de bestelversie gaat gewoon weer Partner heten. Denk ik.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        21 februari 2018 om 14:48

        @720s: Gelukkig. Een auto Teepee noemen, dan ben je echt niet lekker bezig.

        Login om te reageren
      • Dizono zegt

        21 februari 2018 om 15:00

        @720s: dit dus. De naam Partner is ijzersterk, geen reden om die te veranderen. Dit is puur gedaan om dr personenversie iets meer van het busje af te positioneren. Zou me niks verbazen als de besteller ook een simpeler en doelmatiger interieur kriigt.

        Login om te reageren
  9. mikje90 zegt

    21 februari 2018 om 08:15

    Wel een heel praktische auto die ongetwijfeld super confortabel is. Alleen die midden console is zo saai en lelijk. en een beetje leeg met zo weinig knoppen.

    Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    21 februari 2018 om 08:26

    Wat een enorme middenconsole. een 3 persoons bedrijfsuitvoering zit er niet in zeker?

    Login om te reageren
  11. raceface zegt

    21 februari 2018 om 09:28

    Wat is het toch met psa dat ze zo’n belachelijke auto’s bouwen altijd. Het is niet mooi, de kwaliteit is ruk, en er zijn altijd 2 of meer auto’s die exact hetzelfde zijn maar dan met een ander logo.. er zijn vast mensen die dit kopen (best een hoop denk ik) maar toch zal er never zo’n raar psa product inkomen bij mij. Tenminste niet van de nieuwere generatie…

    Login om te reageren
    • Stijnson zegt

      21 februari 2018 om 14:08

      @raceface: Deze auto’s zijn gebouwd vanwege de ruimte. In Belgie en Frankrijk rijden er veel rond op geel kenteken. De reden dat ze in NL bijna niet te zien zijn heeft te maken met de prijzen. Voor bijna het zelfde geld heb je een 308 station.

      Login om te reageren
  12. mstiic zegt

    21 februari 2018 om 10:36

    Andere neusje erop en voilaaa de nieuwe opel combo

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      21 februari 2018 om 10:41

      @mstiic: ja deze dus: https://www.autoblog.nl/nieuws/dit-is-de-eerste-opel-combo-met-franse-invloeden-106946

      Login om te reageren
  13. ikleesookoverautos zegt

    21 februari 2018 om 10:42

    Wat een slechte naam zeg. Wel een mooi kleurtje.

    Login om te reageren
  14. tstile zegt

    21 februari 2018 om 11:42

    De vorige was super, bankje voorin. Ideaal als bestelauto. Knop voor de automaatbak zat op het dashboard, naast het stuur.

    Dankzij die 3e zitplaats heb ik die bestelauto nog redelijk kunnen doorverkopen.

    De afschrijving op deze auto’s is trouwens bizar. Ik kan iedereen aanraden om een gebruikte te kopen…

    Login om te reageren
  15. Esprit_de_Flandre zegt

    21 februari 2018 om 12:58

    Zoals verwacht de mooiste van de drie…

    Login om te reageren
  16. Gulli zegt

    21 februari 2018 om 13:14

    Dikke V6 turbo erin en achterwielaandrijving van maken, heb je een Drifter

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      21 februari 2018 om 16:17

      @gulli:

      Zoiets?
      https://www.youtube.com/watch?v=3PLEK3z8qK8&t=152s

      Login om te reageren
  17. Loek zegt

    21 februari 2018 om 13:48

    Zowel de Berlingo als de Combo ben ik geen fan van, maar deze is wel goed gelukt. Het is niet het segment waarin ik zou shoppen maar het is wel het mooiste wat dit segment te bieden heeft. En het zal praktisch zijn.

    Login om te reageren
  18. ArnoldH zegt

    21 februari 2018 om 15:28

    Duidelijk te zien dat deze als eerste is ontworpen en dat ze voor opel en citroen er een andere neus op hebben gemaakt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North