• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Toyota Auris is een strakke Astra-killer

Auteur: Loek, gepost 7 maart 2018 om 20:48 – 37 Reacties

Toyota Auris 2018 op Genève
Het wordt een drukke boel in het C-Segment.

C-Segment hatchbacks blijven mateloos populair. De Astra, Focus en Golf zijn al jaren een fenomeen en horen in sommige landen, waaronder Nederland, steevast bij de best verkopende modellen. Vandaar dat vele merken een dergelijke auto aanbieden. Zo ook Toyota, die de derde generatie van de Auris meeneemt naar Genève.

De eerste neigde een beetje naar de Corolla, wat het niet per definitie een slechte auto maakt, maar wel een vrij saaie. Hij kwam echter na een facelift als hybride. Al wordt hij daar alleen figuurlijk spannender van, was dat het moment dat Nederland de Auris ook een beetje begon te kopen. Toen bij de tweede generatie de hybride standaard werd en hij ook als Touring Sports (rijtest) kwam, maakte hij in Nederland al helemaal furore. De derde generatie heeft dus een flinke taak om op zich te nemen.

Qua techniek worden vooral de hybride aandrijflijnen gepromoot en waarschijnlijk gaan de meeste Nederlanders daar ook voor. Op het gebied van styling is hij vrij bescheiden gebleven voor een Toyota. De uitbundige C-HR staat bijvoorbeeld bekend om de ruige styling met veel hoeken en vouwen, de Auris krijgt de bekende “X-styling” die het familiegezicht kenmerkt, maar verder niks extreems. Van achter gezien is er wel een beetje Mazda 3 uit 2010 in te herkennen, maar dat komt vooral omdat Toyota de “lexus-lights” herintroduceert. Los van dat alles kijken we naar een hele strakke, no-nonsense Japanse Astra- en Golf-killer. Of hij dat ook echt gaat doen zien we ASAP.

Ook interessant!

  • Nieuwe Toyota Sequoia
    Nieuwe Toyota Sequoia: groot en uitgesproken
  • supra onderdelen
    Toyota levert nieuwe onderdelen voor oude Supra's
  • Toyota onthult niet geheel vrijwillig de nieuwe Tundra
  • Corolla
    Dit is de nieuwe Toyota Corolla Cross, een compacte SUV

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

auris, Autoshows, geneve, geneve-2018, hatchback, Hybride, Toyota

Vorig bericht: « De Polestar 1 is dé nieuwe ster aan het firmament
Volgend bericht: Mansory maakt de 720S kneiterdik »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rick-dos zegt

    7 maart 2018 om 21:06

    Voor een Toyota ziet dat er verdomd lekker uit. Als ik in dat segment zou shoppen zou die hoog op mijn lijstje staan. In ieder geval boven de Golf en Astra.

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      7 maart 2018 om 21:25

      @Rick-dos: Eens. ik zou wel direct dat afschuwelijke blauwe logo normaal laten maken.

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        7 maart 2018 om 21:58

        @stfu: dat heeft elke hybride Toyota, ik betwijfel of je die achterwege kunt laten. Of je moet de 1.6 nemen, maar ik ben bang dat die motor fiscaal in Nederland het onderspit zal delven.

        Login om te reageren
        • hammerman zegt

          8 maart 2018 om 00:05

          @720s: de 1.6 is al lang niet meer leverbaar. Sinds een paar jaar hebben ze naast de hybride uitvoering een 1.2 turbo. Die wordt ook leverbaar in dit model.

          Login om te reageren
          • Loek zegt

            8 maart 2018 om 07:49

            @hammerman: die motor bedoelde ik idd. Maar als je het mij vraagt schiet je dan in je eigen voet, die hybridemotoren zijn prima.

            Login om te reageren
    • Jaymz zegt

      7 maart 2018 om 22:10

      @Rick-dos: het lijkt erop dat Toyota eindelijk de vacature voor een designer heeft ingevuld.

      Login om te reageren
    • peug206 zegt

      7 maart 2018 om 22:35

      @Rick-dos: ik heb toevallig afgelopen week een ritje kunnen doen met een nieuwe Astra (station). Ik moet zeggen dat dit toch vrij positief was. Het ziet er allemaal goed uit en ik kon met mijn 1m93 comfortabel zitten, zonder met mn knieën tegen de middenconsole of het stuur aan te knellen. Iets wat me dus bij een Golf wat minder slaagt.

      Login om te reageren
  2. basr32 zegt

    7 maart 2018 om 21:10

    Helaas hybride…

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      7 maart 2018 om 21:11

      @basr32: Sinds ze die V12’s overboord hebben gekieperd voor de Corolla ben ik er ook een beetje klaar mee ..

      Login om te reageren
    • fanboy zegt

      7 maart 2018 om 21:56

      @basr32: Meer power, minder kosten. Mooi toch.

      Login om te reageren
      • basr32 zegt

        7 maart 2018 om 22:10

        @fanboy: Saaie bakken voor saaie mensen.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          7 maart 2018 om 23:06

          @basr32: zonder gekheid: echt waar?

          Dit is een C-segment auto, zoals @720s al aangeeft. Ik kan even niet zo snel een concurrent bedenken die er veel spannender uitziet.

          Maar ja, misschien zijn we te verend geraakt. Ik slaap nog elke avond door te kijken naar een foto van een witte ‘95er Corolla Wagon diesel :-).

          Login om te reageren
        • fanboy zegt

          8 maart 2018 om 07:22

          @basr32: Haha, en meneer rijdt zeker Volkswagen? :P

          Login om te reageren
          • basr32 zegt

            10 maart 2018 om 16:56

            @fanboy: Een R32 ja, elke dag genot om mee te rijden.

            Login om te reageren
  3. toyotavenray zegt

    7 maart 2018 om 21:13

    Ze zijn lekker bezig met de hybrides. Zeker de versie met 180 pk word een aanrader.

    Login om te reageren
  4. coubie74 zegt

    7 maart 2018 om 21:17

    Sorry hoor, maar ik kan dit echt niet mooi vinden. Geen lekkere strakkere lijnen, maar een onrustig of druk ogende auto.

    Login om te reageren
    • simonferrari zegt

      7 maart 2018 om 23:43

      @coubie74: Eens! Er zitten goede styling elementen in, maar het overall plaatje is veel te druk en onrustig. Nee dan toch echt liever een Golf of Astra.

      Login om te reageren
  5. drdre1 zegt

    7 maart 2018 om 21:20

    Vind ‘m voor Toyota begrippen wel goed gelukt. Veel beter dan de laatste Prius bijvoorbeeld.

    Login om te reageren
  6. toniominestrone zegt

    7 maart 2018 om 21:40

    Inderdaad, goed gekeken naar het Opel design.

    Login om te reageren
  7. postzegel zegt

    7 maart 2018 om 21:55

    Mogen we dan ook een foto van de achterkant? Een schuin detail van een achterlicht is niet genoeg hoor. Zeker niet als ik er Lexus Look lampen in moet gaan zien. 12 foto’s van de zijkant maar geen full rear shot? Denk de volgende keer even aan een lekker wijf; die wil je toch ook goed van alle kanten keuren?

    Login om te reageren
    • simonferrari zegt

      7 maart 2018 om 23:43

      @postzegel: Het interieur mag er van mij ook wel bij..

      Login om te reageren
      • hammerman zegt

        8 maart 2018 om 00:08

        @simonferrari: bij Autoweek wisten ze te melden dat men de binnenkant niet kon bekijken. Erg donkere ramen rondom en afgesloten neem ik aan.

        Login om te reageren
  8. tokosenang zegt

    7 maart 2018 om 22:01

    Lancia Delta!

    Login om te reageren
  9. karhengst zegt

    7 maart 2018 om 22:03

    Booskijkers zullen in ieder geval door het vierdehands petvolk niet meer zelf aangebracht hoeven worden.

    Login om te reageren
  10. allesmetturbo zegt

    7 maart 2018 om 22:12

    Met 180 pk en een lekker fris design gaat toyota wel weer de goede kant op. Dit ziet er nog best oke uit, veul beter dan die priusdingen

    Login om te reageren
  11. ontploffer zegt

    7 maart 2018 om 22:27

    Serieus een leuk design! Ze durven als een van de weinige nog wat aparts te doen.. bij Toyota. Alleen die lijn voor op de motorkap… waarom in gods naam hadden ze die niet weg kunnen laten?

    Login om te reageren
  12. BaRa zegt

    7 maart 2018 om 22:29

    Dan toch liever deze:
    https://www.autoblog.nl/gallery/Honda/Urban_EV_Concept/Honda-Urban-EV-Concept-01.jpg

    Login om te reageren
    • sjonniedeluxe zegt

      7 maart 2018 om 23:21

      @BaRa: een concept van een ander merk. Hoe is dat gerelateerd aan deze Auris die binnenkort op de markt is?

      Login om te reageren
  13. tge1 zegt

    7 maart 2018 om 22:56

    Gaaf ding met mooi design! Samen met de Mazda 3 de perfecte auto voor mij in dit segment.

    Login om te reageren
  14. sjonniedeluxe zegt

    7 maart 2018 om 23:21

    Vooral benieuwd naar de station. Ze hebben nog kans om daar de achterbumper-fout recht te zetten.

    Login om te reageren
  15. gop1 zegt

    7 maart 2018 om 23:31

    HIj ziet er zeker vet uit en i.c.m. die 180 pk hybride lijkt het me de ideale wagen.

    Login om te reageren
  16. RiKe zegt

    8 maart 2018 om 00:13

    Ten opzichte van de generatie hier voor een verbetering, echter kan ik nog niet blij worden van een voorkant met een hanglip (onder de koplampen) en afgezakte Mazda 3 achterkant.

    Login om te reageren
  17. toyotafortuner zegt

    8 maart 2018 om 00:16

    Dit vind ik toch wel de mooiste Auris

    Login om te reageren
  18. ikleesookoverautos zegt

    8 maart 2018 om 06:21

    @720s De eerste neigde een beetje naar de Corolla. Joh?

    Dat is in principe ook gewoon een Corolla en heet in andere landen ook nog steeds een Corolla.

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      8 maart 2018 om 17:16

      @ikleesookoverautos: Klopt, maar de Corolla die in 2007 uit de markt werd gehaald is de laatste Corolla die we hier hebben gehad, en de Auris leek qua algemeen design heel erg op die uitgaande Corolla. Uiteraard is het ook gewoon een Corolla, elders heet de Auris ook gewoon zo.

      Login om te reageren
  19. Dutchdriftking zegt

    8 maart 2018 om 08:16

    Zo knap is Corolla sinds 1986 niet meer geweest!

    Login om te reageren
  20. hollandbest zegt

    8 maart 2018 om 17:30

    Wat een achterkant… Afschuwelijk

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North