• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Nissan GT-R gaat letterlijk volwassen worden

Auteur: willeme, gepost 21 augustus 2019 om 22:58 – 29 Reacties

Nissans GT-R


Jazeker, een stemgerechtigde GT-R.

De impact van de Nissan GT-R laat zich eenvoudig omschrijven. Het Japanse monster werd ontworpen en ontwikkeld om de 911 Turbo van de troon te stoten. Dat deed de snelle Nissan met verve. Voor het geld van een 997 Carrera had je een auto die sneller was dan een 911 Turbo. Goede deal.

Nissan GT-R Spec V (R35) '09

Maar de tijd des tijds begint wel een beetje aan de auto te knagen. Sinds de GT-R Proto concept uit 2001, is er qua design weinig veranderd. De GT-R kwam op de markt in 2008. In die tussentijd is de auto zeer geregeld voorzien van een technische update. De laatste modelupdate dateert uit 2016 en dat was meteen een hele flinke: de transmissie en het interieur werden grondig aangepakt. Ook kreeg de ‘R35’ een nieuwe snuit.

Nissan GT-R Egoïst (R35) '10

Maar verder bleef veel bij het oude. De concurrentie heeft ook niet stil gezeten. Ergo: de jaartjes beginnen wel degelijk te tellen voor deze super-Nissan. Maar volgens GT-R ontwikkelingschef Hiroshi Tamura zit een opvolger er voorlopig niet in. In gesprek met Motoring geeft hij aan dat ze nog een belangrijke beslissing moeten afwachten.

Nissan GT-R Anniversary (R35) '13

Er gaan al langer geruchten dat de nieuwe Nissan GT-R een geëlektrificeerde aandrijflijn gaat krijgen. Dat bevestigt Tamura nogmaals. Maar het is de mate waarin dat gaat gebeuren. Aanvankelijk was het de bedoeling dat de GT-R een hybride aandrijflijn zou krijgen. Daarvoor is het nu eigenlijk te laat. Op dit moment zijn er voldoende auto’s als de Honda NSX die aan die behoefte voldoen. De nieuwe Nissan GT-R gaat hoogstwaarschijnlijk geheel elektrisch worden.

Nissan GT-R 50th Anniversary Edition (R35) '19

Het gaat alleen wel eventjes duren voordat het zo ver is. Hoe moet het dan met de huidige GT-R? Daar heeft Tamura ook een antwoord op. De GT-R R35 blijft namelijk tot die tijd in productie als het aan hem ligt. Volgens de Tamura is de R35 dusdanig ontworpen dat ‘ie met gemak 20 jaar mee moet kunnen gaan. Juist, je leest het goed: tot 2028 dus. Dus mocht je twijfelen of je moest wachten of kopen, sla je slag bij de Nissan dealer.

Nissan GT-R

Van boven naar onder:
Nissan GT-R Spec V (R35) ’09
Nissan GT-R Egoist (R35) ’10
Nissan GT-R 45th Anniversary (R35) ’15
Nissan GT-R 50th Anniversary (R35) ’19
Nissan GT-R50 Concept by Italdesign ’18

Ook interessant!

  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: zo maak je zelf een Nissan GT-R van Lego
    Video: zo maak je zelf een Nissan GT-R van Lego
  • huidige Nissan GT-R
    Huidige Nissan GT-R wordt een heuse hybride
  • Volgende Nissan GT-R
    Volgende Nissan GT-R toch niet elektrisch?

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

gt-r, Nissan, r35

Vorig bericht: « Het grote vergelijk: Audi RS6 vs Alpina B5 vs E63S AMG
Volgend bericht: Dit is de Aston Martin Vantage met een ‘normale’ grille »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    21 augustus 2019 om 23:10

    Ben ik de enige die deze generatie GT-R maar niets vind? Ja, het gaat heel hard voor stukken minder geld maar er zit voor mijn gevoel geen ziel in. Heel klinisch. Begin ook wel R35 moe te worden na een goede 10 jaar.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      21 augustus 2019 om 23:16

      @viezefreddyw: toch is het nog steeds een verbluffend goed rijdend apparaat, het gemak waarmee zo’n ding snelheid maakt is ronduit indrukwekkend. En ik ben echt wel wat gewend.

      Login om te reageren
      • bassx zegt

        21 augustus 2019 om 23:33

        @amghans: Prijs is in 10 jaar bijna verdubbeld, dat mag dan ook wel.

        Login om te reageren
    • isn1981 zegt

      21 augustus 2019 om 23:16

      @viezefreddyw: Ik denk niet dat je de enige bent, maar ik deel je mening niet. Ik vind het echt een super auto mooi en goed ontworpen en het rijd echt geweldig. Ik heb vorig jaar 4 weken 1 mogen rijden van een kennis. Ik heb echt 4 weken met een dikke grijns in gereden. Als ik heb ooit kan aanschaffen als fun auto erbij dan zou ik het zonder twijfel direct doen.

      Login om te reageren
    • mikje90 zegt

      22 augustus 2019 om 00:57

      @viezefreddyw: Same, ik vind hem ook niet mooi zowel binnen als buiten niet. Ik vond de R32, R33 en R34 wel weer mooi.

      Login om te reageren
    • cabriohater zegt

      22 augustus 2019 om 03:29

      @viezefreddyw: toen hij uitkwam had ik mijn twijfels. Maar dat werd steeds minder, door alle goede reviews, door alle trackrecords, door te zien hoe het alle concurrenten versloeg. En dan nog alle dragracing records. Technisch geavanceerd en erg goed voor mods net als zijn voorgangers.

      Login om te reageren
    • racerx zegt

      22 augustus 2019 om 10:22

      @viezefreddyw: Niet mee eens en zo klinisch is hij niet eens… aandrijflijn is goed hoorbaar en rauwer dan een 911 Turbo. Daarnaast vind ik het ontwerp vrij tijdloos.

      Login om te reageren
  2. moveyourmind zegt

    21 augustus 2019 om 23:20

    Toen hij net uit was vond ik de GT-R echt een enorm gave bak. Lekker dik en hij oogde destijds bijna futuristisch.

    En nu vind ik het nog steeds een enorm gave bak. Dat futuristische is er al lang en breed vanaf, maar anno 2019 oogt hij als een heerlijk pure old school sportwagen en is juist dat “ouderwetse” zijn grote kracht.

    Wat mij betreft kan hij nog wel een paar jaartjes mee.

    Login om te reageren
  3. Robert zegt

    21 augustus 2019 om 23:25

    Nog altijd vind ik dit een geweldige auto, ook na al die jaren. En dat -ie zo lang in productie blijft (en nog steeds goed mee kan met de concurrentie) maakt hem alleen maar meer iconisch.

    Login om te reageren
  4. niex zegt

    21 augustus 2019 om 23:52

    Als ik er 1 zie staan of rijden dan is mijn dag altijd weer beter. Na zoveel jaar. Dan heb je iets goeds ontworpen.

    Login om te reageren
  5. tjorque zegt

    21 augustus 2019 om 23:58

    Ik denk dat dit de enige Nissan is die ik wel zou willen.
    Maar ik denk niet dat ik hem zou kopen als ik hem zou kunnen betalen… er is zoveel meer leuks op de markt.

    Login om te reageren
    • emping zegt

      22 augustus 2019 om 02:28

      @tjorque: Nissan Cefiro A31, Nissan Sunny GTI-R,Patrol Nismo, 240Z, Sylvia, 300ZX. Zou ik ook wel willen.

      Login om te reageren
  6. dracae zegt

    22 augustus 2019 om 00:09

    En de volgende wordt elektrisch….. weer een legende die gaat sterven.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      22 augustus 2019 om 06:42

      @dracae: gebeurd elke paar jaar, en nieuwe legendes staan elke paar jaar op.

      Login om te reageren
  7. janmetdelangeachternaam zegt

    22 augustus 2019 om 00:16

    De allereerst versie van de r35 zoals bovenaan afgebeeld blijft toch wel de mooiste

    Login om te reageren
  8. vaakbenjetebang zegt

    22 augustus 2019 om 00:43

    Toen hij uitkwam vond ik hem maar niets. Een vadsige Playstation-special met 480 pk, met de afmetingen en massa van een VW Transporter. Boeiend.

    Maar… Met de jaren is ben ik bijgedraaid. Na een dagje sturen met de 550 pk-versie past slechts één woord: RESPECT. In kapitalen. Wat een apparaat. Niks gaat harder per euro. En ondanks alle elektronica voelt het ding ‘levend’ aan, bij gebrek aan een beter woord. Op de Aurobahn is het het zoveelste umpteen-horsepower kanon. Maar zoek een bergpas op en hij wordt 2 keer zo klein en je gooit en smijt er mee alsof het niks is. De adrenaline komt uit je oren. Ik wil er een.

    Login om te reageren
  9. jagftype zegt

    22 augustus 2019 om 01:53

    Afgezien alle playstation reacties, het was mijn voorlaatste auto. Vrijwel nieuw gekocht, bizarre auto absoluut en konden (kunnen) tot op heden ten dage weinig andere auto’s aan tippen. Kan simpelweg geen kritiek hebben, hooguit het estitische oogpunt….

    Login om te reageren
    • porker zegt

      22 augustus 2019 om 09:52

      @jagftype: en nu een JAG? Cabrio? Leeftijd dingetje?

      Login om te reageren
  10. cabriohater zegt

    22 augustus 2019 om 04:00

    Vreemd genoeg vind ik de gtr in het echt altijd veel mooier dan op foto’s. Prijs is natuurlijk wel een ding, een Nissan sportauto met Nissan Juke interieur die auto’s verslaat die 2 of 3 keer zo duur zijn is gewoon intressanter dan een Nissan sportauto

    Login om te reageren
    • cabriohater zegt

      22 augustus 2019 om 04:01

      @cabriohater: met een premium interieur die even duur is als een AMG GT.

      Login om te reageren
  11. rob5nismo zegt

    22 augustus 2019 om 06:18

    Ik vind het nog steeds een mooie auto om te zien. Sommige auto’s worden lelijk oud maar deze niet

    Login om te reageren
  12. jimwillemse zegt

    22 augustus 2019 om 08:30

    Ik heb ooit is een gesprek gehad met een verkoper bij VKV Amsterdam. De Gtr verkoopt totaal niet meer.
    Zij hadden er 1 verkocht in een heel jaar. iedereen is er ook wel een beetje op uit gekeken.

    Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    22 augustus 2019 om 08:58

    Door de uitstoot is het USP in Nederland wel verdwenen. Maar in Amerika heb je nog altijd voor een spotprijs supercar prestaties! Wellicht verkoopt hij daar voorlopig nog wel even.

    Login om te reageren
  14. spykerboy zegt

    22 augustus 2019 om 09:34

    Tja, nooit een GTR fan geweest (heb supra gehad, dat zegt denk al genoeg), maar van alle GTR’s blijft dit toch wel echt BY FAR de meest FUGLY versie die ze gemaakt hebben, na dik 10 jaar blijf ik hem honds lelijk vinden… wel jammer dat de volgende elektrisch gaat worden…. dan word ie sws never nooit interessant meer (voor mij in ieder geval)

    Login om te reageren
    • dper4mance zegt

      22 augustus 2019 om 11:45

      @spykerboy: toch rijdt die 10 jaar oude GTR rondjes om die nieuwe BMW Z4 coupe met Toyota logo…

      Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        22 augustus 2019 om 11:49

        @dper4mance: ik heb het ook niet over de huidige supra, maar de MKIV nog.. Daarbij zou mij dat echt worst wezen, gaat om het gevoel dat een auto geeft en de beleving, heb meermaals de R35 gereden, maar geeft mij totaal geen wow gevoel ofzo, laat mij echt koud, dan liever iets langzamers (zoals mn M3) dan een auto wat sneller is maar ik nooit van zou genieten zelf.

        Login om te reageren
  15. michaelcorleone zegt

    22 augustus 2019 om 10:35

    Persoonlijk vind ik het design ook een van de sterkste punten van de Nissan GT-R (R35).
    Ziet er nog steeds strak uit na vele jaren en is zonder twijfel mijn onbetwiste favoriet.

    Login om te reageren
  16. berlinetta zegt

    22 augustus 2019 om 11:08

    Het is niet per se mijn type sportauto, maar ik kan hem wel enorm waarderen. Ik vind hem ook best fraai (wel zonder spoilertje) en de prestaties zijn bizar.

    Login om te reageren
  17. gtrolo zegt

    22 augustus 2019 om 23:17

    Gezien mijn nickname kan ik hier geen objectief commentaar op geven…? ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North