• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Peugeot 308 mag nog even blijven

Auteur: RubenPriest, gepost 11 juni 2020 om 08:51 – 23 Reacties

Peugeot 308

Peugeot heeft de 308 van een update voorzien. Dat betekent dat het model nog even mag blijven.

De Peugeot 308 van deze generatie werd in 2013 gepresenteerd. Enkele jaren later, in 2017, volgde er een facelift. De verwachting is dat de Franse autofabrikant volgend jaar met een nieuwe generatie 308 komt. Nog voordat het zover is komt Peugeot met een kleine update voor de 308.

Peugeot 308 SW
Peugeot 308 hatchback

Tenzij iemand de nieuwe kleur Bleu Vertigo bestelt, is het verschil met het uitgaande model amper te zien. Alleen die hard Peugeot-fans zullen deze vernieuwde 308 in een oogopslag herkennen. Zo introduceert het merk verder een nieuw setje lichtmetalen velgen. Voor de grootste verandering moet je in het interieur zijn. Daar tref je voortaan de volledig digitale i-Cockpit van Peugeot met een centraal geplaatst touchscreen.

De C-segmenter kun je of met een driecilinder benzinemotor of met een viercilinder diesel krijgen. In het geval van de benzinemotor gaat het om de 1.2 PureTech. Het blok is verkrijgbaar als PureTech 110 met een handgeschakelde 6-bak en als PureTech 130 met dezelfde handbak, of de 8-traps automaat. Dieselen kan met de 1.5 BlueHDi met 130 pk. Je kunt de diesel zowel met de handbak als automaat krijgen.

Peugeot 308 update prijzen

De prijzen voor 1 juli zijn ook meteen gecommuniceerd. Het begint bij 23.850 euro voor de 1.2 PureTech 110 in de Blue Lease Active uitvoering. Wil je 130 pk dan moet je minstens 27.250 euro betalen. De goedkoopste diesel staat voor 29.120 euro op de stoep. Het model is te verkrijgen als hatchback en als station.

Ook interessant!

  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • Nieuwe Peugeot 308: dit is de prijs
  • nieuwe Peugeot 308
    Nieuwe Peugeot 308 is langer en meer premium
  • Peugeot 308 SW
    Dit kost de fraaiste C-segment station van dit moment

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

308, Peugeot

Vorig bericht: « Alpina B5 en D5 S: kanonnen tot 621 pk
Volgend bericht: Kia e-Soul Cargo is Kia’s elektrische bedrijfswagen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    11 juni 2020 om 09:03

    Hij is er dus alweer zeven jaar, niet gedacht eigenlijk dat hij er intussen alweer zolang zou zijn.

    Login om te reageren
    • poes zegt

      11 juni 2020 om 09:35

      @dutchdriftking: grappig, ik heb juist het gevoel dat het inmiddels een behoorlijk verouderd ding is. Vast geen slechte auto (neem aan inmiddels uitontwikkeld) en best ruim, maar toch zou ik deze niet snel op m’n shortlist zetten.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        11 juni 2020 om 10:40

        @poes: Hij is natuurlijk sowieso niet bijzonder spannend, maar Dat hij alweer zo lang op de markt is wist ik niet.

        Login om te reageren
  2. mike0709 zegt

    11 juni 2020 om 09:15

    Heb met een ’15 model inmiddels 200k km gedieseld, valt langzaam uit elkaar maar is in de basis een fijne auto. Tijd voor een nieuw model is het wel gezien de huidige reeks die Peugeot voort zet met andere modellen.

    Login om te reageren
  3. faalhaas zegt

    11 juni 2020 om 09:38

    Mijn vriendin is ook 7 jaar, en die vinden jullie niet oud.

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      11 juni 2020 om 10:23

      Whahahaha :-)

      Login om te reageren
    • joejojo2012 zegt

      11 juni 2020 om 11:02

      Smeerpijp :P

      Login om te reageren
  4. bsxc2 zegt

    11 juni 2020 om 09:51

    Waarom zou iemand dit ding nog nieuw kopen (buiten leasemaatschappijen) om, de tweedehandsprijzen van de 308 (meestal bouwjaren 2013-2016 met 120.000-180.000 km) zijn belachelijk laag.

    Login om te reageren
  5. Loek zegt

    11 juni 2020 om 10:27

    Het is nog steeds een mooie auto om te zien. Wat hem voor mij heeft verpest is dat alle leaserts voor de basisversie gaan zonder LED-koplampen en met die lelijke LED-stripjes onder de koplampen en die smoelt minder goed. Maar als je upgradet naar een GT-Line of GTI dan heb je gewoon een mooie auto staan. Helemaal de estate, in de goede specificatie een mooie keuze in dit segment.

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      11 juni 2020 om 14:51

      Ik weet inderdaad nog dat de 14%-uitvoeringen van destijds allemaal voorzien waren van halogeen.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 juni 2020 om 16:34

      @720s: GT line suggereert sportiviteit en dat is deze wagen totaal niet. De GTI is veel te duur.

      Login om te reageren
  6. Captain zegt

    11 juni 2020 om 10:45

    Onlangs was ik bij de Peugeot dealer en er stond een 308 op een sokkel met grote verlichte letters ‘New 308’.
    Verbaasd vroeg ik aan de verkoper of dit niet een model van 2013 was en zei die ‘ja, maar deze is nog niet verkocht, dus die is nieuw’ ?

    Login om te reageren
    • raoufff zegt

      11 juni 2020 om 13:11

      @Captain: binnenkort is dat dus een ‘barnfind’.

      Login om te reageren
  7. saxoke zegt

    11 juni 2020 om 11:33

    Eindelijk met de mooie digitale klokken winkel die in 2013 al bij PSA op het schap lag voor de Picasso. Die had er vanaf het eerste moment in moeten zitten. Nu nog een deftige rijpositie geven en het wordt nog iets met dat ding. Oja, en dikke motoren leveren en blijven leveren. Het gat tussen een 1.2 met 130pk en een GTi met 270pk is te groot. Daar missen ze een 160pk, 200pk en 230pk versie.

    Login om te reageren
  8. kratovski zegt

    11 juni 2020 om 12:14

    Mja. Beetje automobiele treurnis eigenlijk. Dit zou de laatste C-segmenter zijn die ik zou aanschaffen.

    Login om te reageren
    • jer81 zegt

      11 juni 2020 om 13:30

      Dat dacht ik ook toen ik hem in 2017 voor een half jaar in de maag gesplitst kreeg. Gek klein steurtje met stomme tellers erboven en een vervelend touch screen. Na twee weken was ik eraan verknocht en vond ik het jammer om hem na dat half jaar in te moeten leveren.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        11 juni 2020 om 17:21

        @jer81: ik heb er 4 jaar geleden 4 maanden in gereden. Het rijdt heerlijk, Peugeot is echt een power en drive train specialist maar het infotainment was een gruwel en van de stoelen heb ik 8 maanden rugpijn gehad.

        Login om te reageren
  9. jer81 zegt

    11 juni 2020 om 13:27

    Laatst nog proefgereden in een nieuwe 308 (benzine). Heb er in 2017 een half jaar in gereden (diesel) . Ik vind het echt een fijne auto om in te rijden. Maar vond hem al wel wat op leeftijd overkomen zeker qua klokkenwinkel. Dat hebben ze nu aangepakt.
    Blij dat ik voor een andere auto ben gegaan anders had ik best wel gebaald.

    Login om te reageren
  10. Stellantis rules the sky zegt

    11 juni 2020 om 13:28

    Blijf het een mooi model vinden dat lekker rijdt. Tegelijkertijd kijk ik uit naar de opvolger.

    Login om te reageren
  11. bernoulli zegt

    11 juni 2020 om 14:50

    Als je in de markt bent voor een C-segmenter en je luistert nog naar CD’s.

    Peugeot is de laatste jaren goed bezig qua design. Hebben echt een eigen stijl ontwikkeld. Deze 308 past er totaal niet meer bij. Hierbij hebben ze veel te veel naar de Golf van toen gekeken. Het is net een Golf VI die door een stel Chinezen onderhanden is genomen.

    Verder zijn het volgens mij op zich prima wagens. Alleen is het jammer dat de enorme kofferbak ten koste is gegaan van de ruimte op de achterbank. Daar kun je niet normaal zitten. Veel te krap.

    Login om te reageren
    • jer81 zegt

      11 juni 2020 om 17:46

      Ik denk juist dat Volkswagen met de Golf 8 heel veel naar deze Peugeot 308 heeft gekeken.

      Login om te reageren
      • menaz zegt

        11 juni 2020 om 20:36

        @jer81: neh. Die hebben gewoon goed naar de Golf 7.5 gekeken.

        Login om te reageren
  12. 308driver zegt

    13 juni 2020 om 00:25

    De Peugeot 308 SW: inmiddels aan m’n derde bezig. Zo’n mooie, complete auto! Je begrijpt gewoon niet, waarom niet iedereen er in rijdt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North