• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Peugeot e-208 is nu al een succesje

Auteur: RubenPriest, gepost 4 oktober 2019 om 11:53 – 27 Reacties

De Peugeot e-208 is nu al een succesje


De Franse autofabrikant is tevreden over de huidige gang van zaken.

De nieuwe Peugeot 208 is in twee smaakjes gepresenteerd. Als reguliere 208, met verbrandingsmotoren, en als e-208. Laatstgenoemde gaat vooral interessant zijn voor de Nederlandse zakelijke rijder. Voor de gemiddelde consument is de hatchback wellicht nog een tikkeltje te duur, maar de zakelijke rijder kan straks met acht procent bijtelling betaalbaar elektrisch rijden. Overigens is de e-208 zeker niet alleen. De Peu krijgt onder meer concurrentie van Opel met de Corsa-e en de dit jaar vernieuwde Renault Zoe is tevens een geschikte kandidaat.

Peugeot is vooralsnog zeer tevreden als het gaat om de interesse naar de e-208. Tegenover Automotive News Europe stelt Peugeot CEO Jean-Philippe Imparato dat er meer animo is voor de e-208 dan in eerste instantie werd verwacht. De Franse autobouwer dacht dat ongeveer 10 procent van de 208-productie de e-208 zou betreffen. Zoals het er nu naar uitziet moet die verwachting bijgesteld worden naar 20 procent. Peugeot denkt 300.000 stuks per jaar te gaan bouwen van de elektrische 208.

Imparato stelt dat Peugeot 40.000 serieuze orders heeft staan voor de 208, waarvan de helft voor de e-208 zijn. In het interview zegt de CEO verder dat de cost of ownership (COO) van de e-208 vergelijkbaar zal zijn met de 130 pk sterke 1.2 EAT8 benzinevariant van de 208. Hoe het zit met de Nederlandse orders op dit moment is niet duidelijk, die vraag hebben we wel aan Peugeot Nederland gesteld.

Update: Peugeot Nederland stelt dat de e-208 ook hier in ons land een succes is. Vooralsnog zijn er meer bestellingen voor de e-208 in vergelijking met de de nieuwe 208 met een verbrandingsmotor. Daar moet wel bij gezegd worden dat de huidige 208 nog leverbaar is. Exacte cijfers over reserveringen en bestellingen stelt Peugeot niet te kunnen geven.

Ook interessant!

  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?
  • Goedkoopste Peugeot 208 GTI
    De goedkoopste Peugeot 208 GTI heeft een kleurtje
  • Video: stoer doen achterin je zelfrijdende Peugeot 508..
    Video: stoer doen achterin je zelfrijdende Peugeot 208..
  • Peugeot en Opel fleuren het straatbeeld flink op

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

208, autoverkoop, e-208, Elektrisch, Peugeot

Vorig bericht: « BMW 2 GC: dit zijn de eerste modelvarianten
Volgend bericht: Wetenschap: verlagen max. snelheid nauwelijks effect »

Lees Interacties

Reacties

  1. berlinetta zegt

    4 oktober 2019 om 12:09

    “In het interview zegt de CEO verder dat de cost of ownership (COO) van de e-208 vergelijkbaar zal zijn met de 130 pk sterke 1.2 EAT8 benzinevariant van de 208.”

    Lijkt mij toch dat de e-208 na loop van tijd goedkoper gaat zijn, anders denk ik er weinig interesse zal zijn.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      4 oktober 2019 om 12:43

      @berlinetta: Klopt, en restwaarde is hoger, en gebruikskosten lager. Maarrrrr, de hogere aanschafprijs is de grote equalizer hier…

      Login om te reageren
    • iannuzi zegt

      4 oktober 2019 om 12:58

      @berlinetta: ik denk ook dat de CEO de TCO (Total Cost of Ownership) bedoelde.

      Login om te reageren
  2. autodrome zegt

    4 oktober 2019 om 12:11

    In zijn klasse is het echt een leuke auto. Hoop dat het een knallend succes wordt voor Peugeot. Mag ook wel weer een keer, een serieuze verkooptopper want ze timmeren goed aan de weg. Vindt de interieurs echt geweldig en ook het design is onderscheidend, maar het waren niet de best sturende auto’s. Heb 4 jaar geleden in een 508 SW gereden in Italie, man o man wat een zwabberbak, totaal geen gevoel met de weg en vooral gericht op comfort. Het hoeft geen scherpsturende hypercar te zijn, maar dit was wel heel erg wollig en gevoelloos. Hoop dat ze dit in de huidige generatie beter hebben geregeld(volgens de commercials wel) ….

    Login om te reageren
    • stationcar zegt

      4 oktober 2019 om 13:15

      @autodrome:
      Mijn vorige 5008 (jeweetwel, die suffe l*llenbak) stuurde superstrak, goed door de 2.0 dieselmotor voelde je wel een beetje veel aandrijfkrachten in je stuur, maar desalniettemin reed hij beter dan de S Max die ik ook overwogen heb (en die alom bejubeld word).
      Mijn huidige 5008 (net nieuw) stuurt ook strak, maar je merkt dat de demping een stuk meer op comfort is afgesteld. Ook prima natuurlijk, maar je pakt een klaverblad toch net even iets minder hard.

      Login om te reageren
      • autodrome zegt

        4 oktober 2019 om 15:42

        @stationcar: had het over een 508sw van 5 jaar geleden en sprak de hoop uit dat het beter zou worden. Dat is klaarblijkelijk ook bij Peug aangekomen, chapeau, blij voor je pik. Overigens denk ik dat de S-Max nog steeds de best sturende in zijn klasse is, maar dat is subjectief. Heb er 1 gereden namelijk en dat ging best goed voor zo een ‘hoge’ auto …

        Login om te reageren
        • stationcar zegt

          4 oktober 2019 om 15:53

          @autodrome:
          Vaak wordt de S Max inderdaad benoemd als best sturende auto in zijn klasse, maar de vorige 5008 reed zeker net zo goed, al reed hij mijns inziens net een tandje scherper. Overigens won hij om die reden ook de dubbeltest in de AW destijds. Maar wat je al aangeeft, het is subjectief. Bovendien was de vorige 5008 lelijk en de S Max zag er best aardig uit.

          Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    4 oktober 2019 om 12:21

    Tja, het is een normaal uitziende auto, welke voor de zakelijke rijder met veel voordelen te rijden is. En laten we eerlijk zijn, een gewone 208 verkocht ook al prima, en diens sterke punt was zeker niet de emotie van de aandrijflijn dus daar kan het bij deze ook niet aan liggen. Onder aan de streep is het dus niet eens zo heel gek dat deze goed verkoopt.

    Ziet iemand van jullie wel eens de 508 rijden? Deze schitterende ‘nieuwe’ Peugeot zou ik graag leasen (IPV de e-208) als ik er voor in de markt was, echter lijkt men deze auto massaal links te laten liggen….

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      4 oktober 2019 om 12:26

      @dutchdriftking: Die klasse is dood, zie je nog wel eens een Passat rijden?

      Login om te reageren
    • rogers zegt

      4 oktober 2019 om 12:33

      @dutchdriftking: iedereen die nu in de markt is voor een lease auto in deze prijsklasse gaat voor de Tesla model 3… Logisch dat de d segment sedans het dit jaar moeilijk hebben in Nederland

      Login om te reageren
      • birdnerd84 zegt

        4 oktober 2019 om 12:35

        @rogers: Lease verpest de hele automarkt. Al helemaal als je vaak maar tussen x aantal merken mag kiezen

        Login om te reageren
        • noodlesoup zegt

          4 oktober 2019 om 12:52

          @birdnerd84: ik zou eerder willen stellen, lease maakt de automarkt. De invloed van de fiscaliteit op keuzes is natuurlijk enorm. Maar zonder lease mogelijkheid zou het wagenpark een stuk schraler zijn. Uiteindelijk moeten we de conclusie trekken dat mensen voor wat betreft auto’s eerder een rationele keuze maakt dan een emotionele. Mensen hebben geven hun geld liever aan andere zaken uit.

          Login om te reageren
    • powerblue zegt

      4 oktober 2019 om 13:03

      @dutchdriftking: ik rijd sinds drie weken in de nieuwe 508. Het is daadwerkelijk een heel fijne auto!

      Login om te reageren
    • stationcar zegt

      4 oktober 2019 om 13:23

      @dutchdriftking:
      Verkoopcijfers van Autoweek van 2019 tot nu toe:

      Peugeot 508: 846
      VW Passat: 1229
      Ford Mondeo: 612
      Renault Talisman: 197

      Het D segment is inderdaad dood. Stukgemaakt door de almaar groeiende C segmenters en het steeds duurder worden van D segmenters, jammer.

      Ontopic;
      Mooi voor Peugeot, die orders :-)

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        4 oktober 2019 om 14:44

        @stationcar: Alleen de Passat verkoopt dus nog redelijk. Al valt de 508 niet eens tegen. De Guilia verkoopt denk ik helemaal beroerd?

        Login om te reageren
        • stationcar zegt

          4 oktober 2019 om 15:12

          @dutchdriftking:
          Ik was ook nieuwsgierig dus ik heb het maar even opgezocht, maar 639 stuks tot nu toe.
          Beroerd natuurlijk, als je het vergelijkt met de 3 Serie waarvan er 3861 zijn verkocht, maar vergeleken met de Mondeo en Passat niet eens superslecht.

          Login om te reageren
    • 123bat zegt

      4 oktober 2019 om 14:10

      @dutchdriftking: ja de nieuwe 508 zie ik af en toe! En dan verdraai ik m’n nek bijna als een uil om ‘m na te kijken.. serieus fraaie auto

      Login om te reageren
    • autodrome zegt

      4 oktober 2019 om 15:45

      @dutchdriftking: schitterende auto, zou lekker tegen de trend ingaan, interesseert jou toch niks ….

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        4 oktober 2019 om 15:50

        @autodrome: Haha helaas buiten budget. Gaat een 159 worden.

        Login om te reageren
        • phaeton zegt

          4 oktober 2019 om 19:22

          @dutchdriftking: Een 159 koop ipv een 508 lease? Heeft @willeme lopen fluisteren?

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            4 oktober 2019 om 19:36

            @phaeton: nee daar voor wou ik hem al. Sinds de Rai 15 jaar geleden….

            Login om te reageren
  4. koeberg zegt

    4 oktober 2019 om 12:44

    De helft van de serieuze orders van de 208 betreffen de e-208 en daarom wordt de productieverwachting bijgesteld van 10% naar 20%..?
    Snap ik nou iets niet of snapt de directie iets niet? Moet dat niet 50% zijn?

    Login om te reageren
    • WinkeB zegt

      4 oktober 2019 om 12:59

      @koeberg: Denk dat die 20% eerder op termijn voorzien is, en die 50% eerder een momentopname is bij lancering

      Login om te reageren
  5. fanboy zegt

    4 oktober 2019 om 17:21

    Als we naast Tesla ook nog een paar Europese en Koreaanse fabrikanten hebben die in staat zijn honderdduizenden elektrische auto’s te produceren (dus qua accu productie maar ook qua vraag) dan gaat het heel erg hard, in ieder geval in Europa. En zal de lithium prijs wat schommelen maar uiteindelijk wel lager uitkomen.

    Login om te reageren
  6. markos78 zegt

    4 oktober 2019 om 17:42

    E-08

    Login om te reageren
  7. 20klepper zegt

    4 oktober 2019 om 17:57

    Serieus leuke auto geworden, vooral zo in die kleur!

    Login om te reageren
  8. tomas123 zegt

    4 oktober 2019 om 18:56

    ”Peugeot denkt 300.000 stuks per jaar te gaan bouwen van de elektrische 208.”, dit is dus niet waar. Peugeot denkt 300.000 208’s te bouwen, waarvan in eerste instantie 10% e-208, dus 30.000 stuks, wat op te rekken is naar 20% e-208’s, dus 60.000 stuks.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North