BMW 2 GC: dit zijn de eerste modelvarianten

Auteur: , 45 Reacties

Welke motorvarianten zijn beschikbaar met de lancering? We kunnen het je vertellen.

BMW 2 GC: dit zijn de eerste modelvarianten

Volgend jaar komt er een nieuwe belangrijk model van BMW. Een auto die gaat concurreren met de Mercedes A-klasse sedan en de Audi A3 sedan. BMW arriveert met de 2 Serie Gran Coupé wat laat op het feestje gezien de concurrentie, maar beter laat dan nooit.

De Duitse autofabrikant heeft eerder officieel bekendgemaakt dat de onthulling op de LA Autoshow zal zijn. De marktintroductie is in het voorjaar van 2020. Dankzij een man in een regenjas kan Autoblog.nl exclusief mededelen wanneer de 2 Serie Gran Coupé in de showroom staat en met welke motoren de auto in eerste instantie gaat komen.

De BMW 2 Serie Gran Coupé staat naar verwachting eind maart bij de dealers. Het model zal verkrijgbaar worden als 218i, M235i xDrive en als 220d xDrive. De 218i is een 140 pk en 220 Nm koppel sterke driecilinder turbo benzinemotor, de 220d is een viercilinder diesel met 190 pk en 400 Nm koppel. Het topmodel is de M235i xDrive. Net als de 1 Serie is dit een tweeliter turbomotor met 306 pk en 450 Nm koppel.

De kans bestaat dat het motorengamma in een later stadium nog zal worden uitgebreid. Daar valt nu echter nog niets over te zeggen.



45 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Zo’n 220d met 400nm koppel is natuurlijk al een heel fijn ding, het lijkt er op dat deze alleen met X-drive komt?
@dutchdriftking: Ik vind 140 pk alleen wel een beetje weinig, zeker gezien de .20d benaming. Had toch meer richting de 170-180 pk verwacht.
@berlinetta: 140pk is niet veel, maar 400nm is in dagelijks verkeer wel heel prettig. Normaliter leveren diesels met een dergelijk koppel overigens ook wel rond de 180pk. Benieuwd wat hier precies de reden van is.
@dutchdriftking: iets met fiscaliteit en turbo’s
@dutchdriftking: is dat niet gewoon een typfout? Die 20d in de bmw levert in zowat alle modellen toch al een tijdje 190pk?
@kennone: Ja dat dacht ik ook. En wat moeten een 218d en 216d dan voor pk’s hebben?
Een 218 driecilinder met 140 pk..dan liever mijn ouderwetse n42 met 138pk wat regelmatig wat aan mankeert
@ruben_vandenberg: koppel is stukken hoger
@bohica: Die kleine turbomotoren hebben veel kracht onderin maar de fit is er vaak snel uit. Kan je alsnog veel schakelen..
@birdnerd84: en dat vinden we… lekker sportief!
@ruben_vandenberg:
Wat mankeert er dan aan de n42? En waarom die dan toch liever dan een drie cilinder?
Maar waar blijft nou die elektrische variant? Gewoon in een BMW zoals je het gewend bent? Niet in een vage dure i3 of i8 of een Mini. Nee gewoon een achterwielaangedreven 2, 3 of 4 serie met wat power.

Kan je hem gewoon 235 noemen, met 350pk of nm o.i.d. Niet dat geneuzel van de 35i code wat geen 3,5 liter blok is en ook geen 350pk heeft. Laten we het maar niet hebben over die 3 cilinder.
@fanboy: Precies, waneer komen de gewone auto’s met normale prestaties maar wel elektrisch? Gewwon C en D segment, fatsoenlijke ruimte en kofferbak, gewoon 100 kw, 500 km range.
@realhustler: heb je een 4 serie van 2.300kg… dat wil je toch niet?
@fanboy: ik hoop dat dat nog HEEEEEEEEL VEEL jaren duurt, optieven met die elektro troep!
@spykerboy: Gaat het?
@spykerboy: Haha veel plezier met de 3 cilinder dan. Want de meeste kopen die 2 liter turbo toch niet, en dat is ook al geen 6 in lijn meer. Gelukkig krijg je wat extra motorgeluid door wat speakertjes.
@fanboy: al is het een 50cc motortje, heb ik nog altijd liever dan een ev.. autos moeten ronken en ruiken voor mij :)
@spykerboy: Haha treffend voorbeeld die 50cc. Wat een langzame kl*te dingen zijn dat, die kunnen alleen maar herrie maken en stinken.

Maar zeg nou eens eeriljk, dit soort BMW’s zijn toch verre van de originele merkwaarden van BMWs? Geen 6 in lijn, geen achterwielaandrijving. Is toch net zo oninteressant als een Golfje o.i.d.?
@fanboy: bmw is gewoon weer terug bij af hoor met alle kettingproblemen van de B38 (118i 318i etc) en de B48 (320i 330i etc) en ze waren zo zeker dit keer dat ze de ketting helemaal achterin de motor hebben geplaatst dat wanneer er iets gebeurt de hele motor eruit moet.

Heb vorige week al 3 verhalen gehoord en toevallig een 120i met de B48 bij een garage zien staan met de hele motor eruit vanwege kettingproblemen. Ik ben al jaren BMW fan maar ze leren het ook nooit. Ik ga echt overstappen op Mazda..
@tanzanitef30n: ik zit al langere tijd op heel wat (buitenlandse) BMW fora en heb nog nooit gehoord van b48 ketting problemen. Ook als je googled op ‘b48 timing chain’ vind je geen problemen. Een bmw monteur die ik ken heeft er nog nooit van gehoord. De b48 is over het algemeen een behoorlijk probleemloos blok. Dus dit is meer een ‘mijn broer heeft een kennis en die een achterneef en daar een verre vriend van en die las het op het viva forum’ verhaal….
@fanboy: Eens, was ook niet specifiek bedoeld kwa eletrische BMW’s maar autos int algemeen ;)

Ik zou ook zeker niet snel een nieuwe BMW kopen als ik het geld had, lekker gebruikt kopen :) scheelt een hoop afschrijving ook waardoor je de leukere modellen kan rijden :)
@spykerboy: alsof het voor je dagelijks vervoer wat uit maakt. Om gewoon van a naar b te knorren is zo’n electro karretje prima.
@pielemuis: voor mij zeker wel, als ik toch electro moet, dan maar ov… zit geen enkele lol in het rijden van die elektro troep in mijn optiek…
@fanboy: De iX3 moet de eerste worden.
@fanboy: dacht dat er een nieuw elektrisch model zat aan tekomen i5 of zoiets
Ziet er goed uit, ik dacht eerst dat er maar een foto van een 8 serie was bijgevoegd
Met de CLA niet A klasse.
@neymar: er is ook een A-klasse sedan.
@sollie1984: maar als je er een zonder typeplaatjes ziet is het lastig om te bepalen of het een A sedan of CLA is. Zo lastig dat ik me afvraag waarom er twee modellen zijn.
@mashell: koplampen en achterlampen, dan nog die schuin aflopende ‘coupé daklijn…
@momo: Dat zijn inderdaad ook de enige verschillen volgens mij.
Beetje jammer dat er niks tussen 218 en 235 zit. Gewoon voor als je 140 pk te weinig vindt en 306 pk teveel. (En te weinig km rijdt voor een diesel)
@mrmk210: nu is t idd een beetje alles of niets! Hopelijk volgt al n paar maandjes na de intro de rest. Zou dit beleid georiënteerd zijn op de leaserijder (instapper) en de BMW fanaat die niet kan wachten (dik gemotoriseerd)? Met als idee dat de eerste groep grote aantallen doet en de tweede groep minder prijsbewust is en BMW daar marge kan pakken.
@mrmk210: Die komen later nog wel. Zo doen vrijwel alle merken het.
De 220d met slechts 140pk is een typo’tje volgens mij. Moet denk ik 190 pk zijn. Oftewel 140 kW.
Oogt in ieder geval ontelbaar x beter dan dat ontiegelijke varken van een 1 serie….. denk dat dit de nieuwe topper word voor lease ipv de 1 serie
@spykerboy: heb hem vorige week bij de dealer gezien. Vond hem in real life een stuk beter te pruimen als op de foto’s. Zelfs de grille 😀
@spykerboy: volgens mij is het varkensfront bijna hetzelfde en wordt deze nog duurder dan een 1 serie. Ik denk dat dit in Nederland bijna niet zal verkopen, de mensen willen toch liever een echte 3 serie als ze een sedan willen en een 1 serie als iets compacters zoeken.
@mashell: Mensen willen vooral een badge, dit geldt vooral bij “premium”merken.
met voorwielaandrijving van de 1-serie, of met achterwielaandrijving van de aanstaande 2-serie?
@jochempie: voorwielaandrijving
@RubenPriest: brrr, jammer. Ik dacht dat de 2 coupe straks nog achterwielaandrijving houdt. 2GC staat op 1 serie platform en 2 coupe op ingekort 3 serie platform?
@ouwedibbes83: Volgens mij blijft de coupe achterwielaandrijving houden inderdaad. Voorlopig dan.
Zijn toch de zelfde motoren als in de nieuwe 1 serie (waar hij op gebaseerd is). Ik had gehoopt dat ze het gat tussen de benzinemotoren een beetje zouden op vullen. Met een 220 bijvoorbeeld.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).