• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW 2 GC: dit zijn de eerste modelvarianten

Auteur: RubenPriest, gepost 4 oktober 2019 om 10:50 – 45 Reacties

BMW 2 GC: dit zijn de eerste modelvarianten


Welke motorvarianten zijn beschikbaar met de lancering? We kunnen het je vertellen.

Volgend jaar komt er een nieuwe belangrijk model van BMW. Een auto die gaat concurreren met de Mercedes A-klasse sedan en de Audi A3 sedan. BMW arriveert met de 2 Serie Gran Coupé wat laat op het feestje gezien de concurrentie, maar beter laat dan nooit.

De Duitse autofabrikant heeft eerder officieel bekendgemaakt dat de onthulling op de LA Autoshow zal zijn. De marktintroductie is in het voorjaar van 2020. Dankzij een man in een regenjas kan Autoblog.nl exclusief mededelen wanneer de 2 Serie Gran Coupé in de showroom staat en met welke motoren de auto in eerste instantie gaat komen.

De BMW 2 Serie Gran Coupé staat naar verwachting eind maart bij de dealers. Het model zal verkrijgbaar worden als 218i, M235i xDrive en als 220d xDrive. De 218i is een 140 pk en 220 Nm koppel sterke driecilinder turbo benzinemotor, de 220d is een viercilinder diesel met 190 pk en 400 Nm koppel. Het topmodel is de M235i xDrive. Net als de 1 Serie is dit een tweeliter turbomotor met 306 pk en 450 Nm koppel.

De kans bestaat dat het motorengamma in een later stadium nog zal worden uitgebreid. Daar valt nu echter nog niets over te zeggen.

Ook interessant!

  • Officieel: BMW 4 Serie Gran Coupé
  • BMW 4-Serie Gran Coupe komt er eindelijk in de versie die je wil
  • Koop deze oude BMW 2-Serie Gran Coupé op Marktplaats
  • BMW 8-Serie Collector Edition glimt als een spiegel

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

2-serie, BMW, gran-coupe

Vorig bericht: « Man 59 km/u te hard over A28 Zwolle, geeft bijzondere reactie
Volgend bericht: De Peugeot e-208 is nu al een succesje »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    4 oktober 2019 om 10:57

    Zo’n 220d met 400nm koppel is natuurlijk al een heel fijn ding, het lijkt er op dat deze alleen met X-drive komt?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      4 oktober 2019 om 12:03

      @dutchdriftking: Ik vind 140 pk alleen wel een beetje weinig, zeker gezien de .20d benaming. Had toch meer richting de 170-180 pk verwacht.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        4 oktober 2019 om 12:22

        @berlinetta: 140pk is niet veel, maar 400nm is in dagelijks verkeer wel heel prettig. Normaliter leveren diesels met een dergelijk koppel overigens ook wel rond de 180pk. Benieuwd wat hier precies de reden van is.

        Login om te reageren
        • dromedaris zegt

          4 oktober 2019 om 12:34

          @dutchdriftking: iets met fiscaliteit en turbo’s

          Login om te reageren
        • kennone zegt

          4 oktober 2019 om 13:32

          @dutchdriftking: is dat niet gewoon een typfout? Die 20d in de bmw levert in zowat alle modellen toch al een tijdje 190pk?

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            4 oktober 2019 om 14:35

            @kennone: Ja dat dacht ik ook. En wat moeten een 218d en 216d dan voor pk’s hebben?

            Login om te reageren
  2. ruben_vandenberg zegt

    4 oktober 2019 om 10:58

    Een 218 driecilinder met 140 pk..dan liever mijn ouderwetse n42 met 138pk wat regelmatig wat aan mankeert

    Login om te reageren
    • bohica zegt

      4 oktober 2019 om 11:09

      @ruben_vandenberg: koppel is stukken hoger

      Login om te reageren
      • birdnerd84 zegt

        4 oktober 2019 om 11:53

        @bohica: Die kleine turbomotoren hebben veel kracht onderin maar de fit is er vaak snel uit. Kan je alsnog veel schakelen..

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          4 oktober 2019 om 12:04

          @birdnerd84: en dat vinden we… lekker sportief!

          Login om te reageren
    • zeilboot zegt

      4 oktober 2019 om 11:11

      @ruben_vandenberg:
      Wat mankeert er dan aan de n42? En waarom die dan toch liever dan een drie cilinder?

      Login om te reageren
  3. fanboy zegt

    4 oktober 2019 om 11:01

    Maar waar blijft nou die elektrische variant? Gewoon in een BMW zoals je het gewend bent? Niet in een vage dure i3 of i8 of een Mini. Nee gewoon een achterwielaangedreven 2, 3 of 4 serie met wat power.

    Kan je hem gewoon 235 noemen, met 350pk of nm o.i.d. Niet dat geneuzel van de 35i code wat geen 3,5 liter blok is en ook geen 350pk heeft. Laten we het maar niet hebben over die 3 cilinder.

    Login om te reageren
    • realhustler zegt

      4 oktober 2019 om 11:16

      @fanboy: Precies, waneer komen de gewone auto’s met normale prestaties maar wel elektrisch? Gewwon C en D segment, fatsoenlijke ruimte en kofferbak, gewoon 100 kw, 500 km range.

      Login om te reageren
      • bassx zegt

        4 oktober 2019 om 17:21

        @realhustler: heb je een 4 serie van 2.300kg… dat wil je toch niet?

        Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      4 oktober 2019 om 11:21

      @fanboy: ik hoop dat dat nog HEEEEEEEEL VEEL jaren duurt, optieven met die elektro troep!

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        4 oktober 2019 om 11:29

        @spykerboy: Gaat het?

        Login om te reageren
      • fanboy zegt

        4 oktober 2019 om 11:48

        @spykerboy: Haha veel plezier met de 3 cilinder dan. Want de meeste kopen die 2 liter turbo toch niet, en dat is ook al geen 6 in lijn meer. Gelukkig krijg je wat extra motorgeluid door wat speakertjes.

        Login om te reageren
        • spykerboy zegt

          4 oktober 2019 om 13:01

          @fanboy: al is het een 50cc motortje, heb ik nog altijd liever dan een ev.. autos moeten ronken en ruiken voor mij :)

          Login om te reageren
          • fanboy zegt

            4 oktober 2019 om 13:38

            @spykerboy: Haha treffend voorbeeld die 50cc. Wat een langzame kl*te dingen zijn dat, die kunnen alleen maar herrie maken en stinken.

            Maar zeg nou eens eeriljk, dit soort BMW’s zijn toch verre van de originele merkwaarden van BMWs? Geen 6 in lijn, geen achterwielaandrijving. Is toch net zo oninteressant als een Golfje o.i.d.?

            Login om te reageren
            • tanzanitef30n zegt

              4 oktober 2019 om 14:07

              @fanboy: bmw is gewoon weer terug bij af hoor met alle kettingproblemen van de B38 (118i 318i etc) en de B48 (320i 330i etc) en ze waren zo zeker dit keer dat ze de ketting helemaal achterin de motor hebben geplaatst dat wanneer er iets gebeurt de hele motor eruit moet.

              Heb vorige week al 3 verhalen gehoord en toevallig een 120i met de B48 bij een garage zien staan met de hele motor eruit vanwege kettingproblemen. Ik ben al jaren BMW fan maar ze leren het ook nooit. Ik ga echt overstappen op Mazda..

              Login om te reageren
              • elmerblues zegt

                5 oktober 2019 om 13:16

                @tanzanitef30n: ik zit al langere tijd op heel wat (buitenlandse) BMW fora en heb nog nooit gehoord van b48 ketting problemen. Ook als je googled op ‘b48 timing chain’ vind je geen problemen. Een bmw monteur die ik ken heeft er nog nooit van gehoord. De b48 is over het algemeen een behoorlijk probleemloos blok. Dus dit is meer een ‘mijn broer heeft een kennis en die een achterneef en daar een verre vriend van en die las het op het viva forum’ verhaal….

            • spykerboy zegt

              4 oktober 2019 om 14:48

              @fanboy: Eens, was ook niet specifiek bedoeld kwa eletrische BMW’s maar autos int algemeen ;)

              Ik zou ook zeker niet snel een nieuwe BMW kopen als ik het geld had, lekker gebruikt kopen :) scheelt een hoop afschrijving ook waardoor je de leukere modellen kan rijden :)

              Login om te reageren
      • pielemuis zegt

        4 oktober 2019 om 11:49

        @spykerboy: alsof het voor je dagelijks vervoer wat uit maakt. Om gewoon van a naar b te knorren is zo’n electro karretje prima.

        Login om te reageren
        • spykerboy zegt

          4 oktober 2019 om 13:00

          @pielemuis: voor mij zeker wel, als ik toch electro moet, dan maar ov… zit geen enkele lol in het rijden van die elektro troep in mijn optiek…

          Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      4 oktober 2019 om 12:04

      @fanboy: De iX3 moet de eerste worden.

      Login om te reageren
    • sonnybonds zegt

      4 oktober 2019 om 14:02

      @fanboy: dacht dat er een nieuw elektrisch model zat aan tekomen i5 of zoiets

      Login om te reageren
  4. janmetdelangeachternaam zegt

    4 oktober 2019 om 11:12

    Ziet er goed uit, ik dacht eerst dat er maar een foto van een 8 serie was bijgevoegd

    Login om te reageren
  5. neymar zegt

    4 oktober 2019 om 11:16

    Met de CLA niet A klasse.

    Login om te reageren
    • sollie1984 zegt

      4 oktober 2019 om 11:38

      @neymar: er is ook een A-klasse sedan.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        4 oktober 2019 om 12:06

        @sollie1984: maar als je er een zonder typeplaatjes ziet is het lastig om te bepalen of het een A sedan of CLA is. Zo lastig dat ik me afvraag waarom er twee modellen zijn.

        Login om te reageren
        • momo zegt

          4 oktober 2019 om 12:16

          @mashell: koplampen en achterlampen, dan nog die schuin aflopende ‘coupé daklijn…

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            4 oktober 2019 om 13:14

            @momo: Dat zijn inderdaad ook de enige verschillen volgens mij.

            Login om te reageren
  6. mrmk210 zegt

    4 oktober 2019 om 11:18

    Beetje jammer dat er niks tussen 218 en 235 zit. Gewoon voor als je 140 pk te weinig vindt en 306 pk teveel. (En te weinig km rijdt voor een diesel)

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      4 oktober 2019 om 11:47

      @mrmk210: nu is t idd een beetje alles of niets! Hopelijk volgt al n paar maandjes na de intro de rest. Zou dit beleid georiënteerd zijn op de leaserijder (instapper) en de BMW fanaat die niet kan wachten (dik gemotoriseerd)? Met als idee dat de eerste groep grote aantallen doet en de tweede groep minder prijsbewust is en BMW daar marge kan pakken.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      4 oktober 2019 om 12:05

      @mrmk210: Die komen later nog wel. Zo doen vrijwel alle merken het.

      Login om te reageren
  7. dtwo zegt

    4 oktober 2019 om 11:21

    De 220d met slechts 140pk is een typo’tje volgens mij. Moet denk ik 190 pk zijn. Oftewel 140 kW.

    Login om te reageren
  8. spykerboy zegt

    4 oktober 2019 om 11:22

    Oogt in ieder geval ontelbaar x beter dan dat ontiegelijke varken van een 1 serie….. denk dat dit de nieuwe topper word voor lease ipv de 1 serie

    Login om te reageren
    • mc96 zegt

      4 oktober 2019 om 11:51

      @spykerboy: heb hem vorige week bij de dealer gezien. Vond hem in real life een stuk beter te pruimen als op de foto’s. Zelfs de grille ?

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 oktober 2019 om 12:15

      @spykerboy: volgens mij is het varkensfront bijna hetzelfde en wordt deze nog duurder dan een 1 serie. Ik denk dat dit in Nederland bijna niet zal verkopen, de mensen willen toch liever een echte 3 serie als ze een sedan willen en een 1 serie als iets compacters zoeken.

      Login om te reageren
      • alfapeter zegt

        4 oktober 2019 om 12:59

        @mashell: Mensen willen vooral een badge, dit geldt vooral bij “premium”merken.

        Login om te reageren
  9. Jochempie zegt

    4 oktober 2019 om 11:26

    met voorwielaandrijving van de 1-serie, of met achterwielaandrijving van de aanstaande 2-serie?

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      4 oktober 2019 om 11:27

      @jochempie: voorwielaandrijving

      Login om te reageren
      • ouwedibbes83 zegt

        4 oktober 2019 om 11:50

        @RubenPriest: brrr, jammer. Ik dacht dat de 2 coupe straks nog achterwielaandrijving houdt. 2GC staat op 1 serie platform en 2 coupe op ingekort 3 serie platform?

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          4 oktober 2019 om 12:05

          @ouwedibbes83: Volgens mij blijft de coupe achterwielaandrijving houden inderdaad. Voorlopig dan.

          Login om te reageren
  10. mc96 zegt

    4 oktober 2019 om 11:28

    Zijn toch de zelfde motoren als in de nieuwe 1 serie (waar hij op gebaseerd is). Ik had gehoopt dat ze het gat tussen de benzinemotoren een beetje zouden op vullen. Met een 220 bijvoorbeeld.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North