• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Porsche 911 GTS is strakgetrokken [updated]

Auteur: Author, gepost 9 januari 2017 om 08:42 – 40 Reacties

Afbeelding De Porsche 911 GTS is strakgetrokken [updated]Afbeelding De Porsche 911 GTS is strakgetrokken [updated]Afbeelding De Porsche 911 GTS is strakgetrokken [updated]Afbeelding De Porsche 911 GTS is strakgetrokken [updated]Afbeelding De Porsche 911 GTS is strakgetrokken [updated]Afbeelding De Porsche 911 GTS is strakgetrokken [updated]Afbeelding De Porsche 911 GTS is strakgetrokken [updated]Afbeelding De Porsche 911 GTS is strakgetrokken [updated]

De Porsche 911 GTS is strakgetrokken
De Duitsers knallen er maar meteen vijf modelvarianten uit.

De nieuwe GTS is vanaf de maand maart van dit jaar te bestellen als Carrera, Carrera 4 (beide als coupé en cabriolet) en als Targa 4. Onder de kap ligt uiteraard de geblazen 3.0 zescilinder, die in dit verband goed is voor 450 pk in plaats van 420 pk in de gewone Carrera. Het koppel van de GTS bedraagt 550 Nm.

Alle GTS’en zijn leverbaar met de handbak met zeven verzetten of de optionele PDK. Porsche Active Suspension Management (PASM) is standaard op dit model en alle varianten staan dan ook op het PASM sport chassis, welke 10 mm lager bij het asfalt hangt.

Prestatiescijfers? Hebben we! De snelste GTS is de Carrera 4 Coupé met PDK en Sport Chrono-pakketje. Deze gaat van 0-100 km/u in 3,6 tellen. De hoogste topsnelheid is voor de Coupé met RWD en een handbak, deze gaat 312 km/u. Wel drukt Porsche ons op het hart dat alle varianten de 300 km/u ruimschoots halen.

Qua uiterlijk onderscheidt de GTS zich van andere elfjes met de brede koets, iets gewijzigde aerodynamica, smoked achterlichten, zwarte details (luchtinlaat vóór, een streep tussen de achterlichten en uitlaatpijpjes). Ook in het interieur zijn de nodige GTS-details aanwezig, daarvoor verwijzen we je naar de gallery. Een rijtest met de vorige GTS check je trouwens HIER.

Nederlandse prijzen zijn op moment van schrijven niet bekend. In Duitsland kun je ‘m echter al bestellen, dus we verwachten binnen afzienbare tijd te kunnen melden wat de GTS hier kost.

UPDATE: Dat wachten op de NL prijzen ging inderdaad rap! Via de mail kregen we de volgende bedragen door, de 911 GTS is vanaf nu te bestellen en vanaf maart worden de eerste exemplaren geleverd.

  • 911 Carrera GTS € 156.700
  • 911 Carrera 4 GTS € 166.100
  • 911 Carrera GTS Cabrio € 171.000
  • 911 Carrera 4 GTS Cabrio € 181.400
  • 911 Targa 4 GTS € 181.400

Ook interessant!

  • Porsche 992 GTS rijtest video
    Porsche 992 GTS rijtest video
  • 911 SC door Porsche in ere hersteld
  • Mijn Auto: Porsche 911 Carrera CS van Arjen
  • Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet America is snaarstrak
    Porsche 911 Carrera GTS America laat je roeren

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, 991-II, Cabrio, Coupe, detroit-2017, gts, Porsche, targa

Vorig bericht: « Mercedes punt de GLA en GLA45 AMG lichtjes bij
Volgend bericht: Koop de Aston van Max Verstappen! [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. pomoek zegt

    9 januari 2017 om 08:51

    Ik heb even op de Porsche site gekeken naar foto’s van de huidige GTS. Het ligt waarschijnlijk aan mij of aan het te kleine scherm van mijn telefoon. Maar ik zie echt geen verschil tussen oud en nieuw.

    Login om te reageren
    • nabz zegt

      9 januari 2017 om 09:00

      @pomoek: vooral herkenbaar aan de 3D achterlichten.

      Login om te reageren
    • fanboy zegt

      9 januari 2017 om 09:27

      @pomoek: Haha, dat ik heb al een jaar of 20.

      Login om te reageren
      • trolle zegt

        9 januari 2017 om 09:35

        @fanboy: porsche is eerder de Apple van de autofabrikanten. Copy paste, noem het nieuw en zogoed als niemand die het verschil ziet (en maar extra blijven vragen)

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          9 januari 2017 om 10:18

          @trolle: En verkopen doet het. Maar ik heb allang geen idee meer welke Porsche hoe snel gaat en wat voor motor e.d.

          Ik zie ook vrij veel Porsches (Amsterdam en het Gooi0, het exclusieve is er allang vanaf. Zo af en toe komt er eentje langs die extremer is vormgegeven en meer uitlaten heeft (en ik zie dat dat affabriek is) dan weet ik ook wel dat die harder gaat. Maar verder ben ik het spoor bijster.

          Het is echt lachwekkend hoe ontiegelijk veel verschillende versies van dezelfde auto ze hebben.

          Login om te reageren
          • trolle zegt

            9 januari 2017 om 10:38

            @fanboy: ik versta mij er ook niet aan dat ze zo blijven verkopen. Ook al kom je een 911r tegen (die is exclusief) er is geen kat die het merkt want het ziet er toch weer uit als de zoveelste carrera. Een gt2/3 ziet er dan weer extremer uit maar die ben je zo weer vergeten als er bv een f-type langskomt. De porsches mogen dan wel goed rijden maar in 99% van de gevallen zijn het zakenmannen/vrouwen die maximum aan 120 op de snelweg rijden of een wagen nodig hebben om naar de kapper te gaan en te laten zien dat ze geld hebben.

            Login om te reageren
            • fanboy zegt

              9 januari 2017 om 10:59

              @trolle: Inderdaad, zo ervaar ik het ook.

              Zag er tijdje terug in rijden met 4 uitlaten (affabriek volgens mij) en zeer brede wielkasten. Leek mij ook wel een 4wd versie. Ik dacht, dat moet echt een van de snelste 911’s zijn. Maar voor hetzelfde geld als die Porsche, heb je ook een Ferrari of Aston Martin. Die doen mij toch echt veel meer als er eentje langs komt. Het boxer geluid is erg leuk hoor, daar niet van.

              Login om te reageren
              • flatsix010 zegt

                9 januari 2017 om 11:24

                @fanboy: voor een ton meer heb je een fatsoenlijke Ferrari of aston Martin. Dan heb je nog onderhoudskosten… een Porsche is gewoon een fantastisch ding met een geweldige prijs/kwaliteit/prestatie verhouding

              • rhellema zegt

                9 januari 2017 om 12:25

                @fanboy: ik ben dan toch wel heel erg benieuwd welke Ferrari of Aston Martin je in gedachten hebt die kwa prijs en prestaties op hetzelfde niveau zitten.

            • rhellema zegt

              9 januari 2017 om 12:30

              @trolle: mag ik je een serieuze vraag stellen? Waarom ben je van mening dat iemand die een auto koopt moet voldoen aan jouw eis betreffende exclusiviteit?

              Login om te reageren
            • 87sandyd zegt

              9 januari 2017 om 13:23

              @trolle: Iedereen zou maximaal 120 (oke 130) moeten rijden op de snelweg. Of moet meneer/mevrouw 200 gaan rijden omdat deze een Porsche rijdt?

              Login om te reageren
          • rhellema zegt

            9 januari 2017 om 10:57

            @fanboy: ik vind mensen die in dit prijssegment standaard exclusiviteit verwachten eerder lachwekkend. Porsche biedt genoeg mogelijkheden om de auto volledig naar eigen smaak samen te stellen zonder dat je daarmee te koop loopt. Exclusiviteit hoeft niet altijd opvallend te zijn.

            Login om te reageren
            • trolle zegt

              9 januari 2017 om 12:19

              @rhellema: ik zou dan eerder voor een ruf gaan ipv een gewone porsche, een wagen naar smaak aangepast is ook niet exclusief. Er zullen er zowieso nog hetzelfde rondrijden

              Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      9 januari 2017 om 10:12

      @pomoek: Het verschil zit hem dan ook met name in de motor. De 991.1 GTS had nog het oude atmosferische blok. Deze is nu uiteraard vervangen door het nieuwe turboblok.

      Login om te reageren
  2. lekkerlinksrijden zegt

    9 januari 2017 om 09:11

    @nabz: misschien kun je vragen aan Porsche of ze de turbo er af kunnen halen als je niet van geblazen houdt?

    Login om te reageren
  3. flatsix010 zegt

    9 januari 2017 om 09:15

    911 targa GTS met handbak is de mooiste en veelzijdigste 911 die er is.

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      9 januari 2017 om 10:14

      @flatsix010: Inderdaad. En dan in dit rood of het blauw met een lichtere kleur van velgen. Voor de rest niets meer aan doen. En eigenlijk is hij dan nog mooier dan een 911R. En sneller in de echte wereld, want je hebt veel meer koppel in de lage toeren door de turbo.

      Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    9 januari 2017 om 09:24

    Meer dan dit heb je absoluut niet nodig.

    Login om te reageren
  5. kraakensmaak zegt

    9 januari 2017 om 09:55

    Helaas geen atmosferisch blok meer.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 januari 2017 om 16:13

      @kraakensmaak: maar de Turbo is nu standaard. Eindeloos doorsparen is niet langer nodig!

      Login om te reageren
  6. 87sandyd zegt

    9 januari 2017 om 09:56

    Voor mij een blauwe GTS targa met PDK aub! Heerlijk cruisen over de boulevard

    Login om te reageren
  7. breakingpoint zegt

    9 januari 2017 om 10:08

    Mooi, MAAR die LED strip tussen de achterlichten, afschuwelijk. Dit doet afbreuk aan de kont

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      9 januari 2017 om 10:11

      @breakingpoint: Volgens mij heeft alleen de versie met vierwielaandrijving een ledstripje toch? Bij de andere versie is het gewoon een rooster.

      Login om te reageren
    • gietturbo zegt

      9 januari 2017 om 13:08

      @breakingpoint: led strip is een Porsche dingetje, vroeger hadden alle 4s uitvoeringen een reflector tussen de achterlichten . Alle andere uitvoeringen niet. Juist mooi dat Porsche hier aan vast houdt , koop een 4 of een S en je hebt het niet!

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        9 januari 2017 om 16:00

        @gietturbo: was de reflector niet gewoon gekoppeld aan de dikke kont van de 4 wiel aandrijving?

        Login om te reageren
        • gietturbo zegt

          10 januari 2017 om 18:16

          @mashell: nee is 4s dingetje . Heeft ook de dikke kont en turbo look

          Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    9 januari 2017 om 10:10

    Mijn favoriete 911. Dit is voor mij de ultieme versie. De 991 GTS heeft mij ervan overtuigd dat de 911 toch wel echt een begeerlijke wagen is. Het liefst zou ik hem dan willen als RWD-coupé met handbak.

    Login om te reageren
  9. leaper035t zegt

    9 januari 2017 om 10:38

    Ah de GTS, mijn favoriete 911. Neem hem met een aero pack (met of zonder duck tail) en je hebt imo de perfecte 911!

    Login om te reageren
  10. Gulli zegt

    9 januari 2017 om 10:39

    Ik weet dat de ‘oude’ GTS modellen een heerlijk asociale bak herrie maakten. Hoe zit dat met hun turbobroertjes?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      9 januari 2017 om 11:31

      @gulli: Ietsje meer gedempt uiteraard. Persoonlijk vind ik hem beter klinken. De 911 maakte nooit echt een fraai geluid vond ik.

      Login om te reageren
  11. gietturbo zegt

    9 januari 2017 om 13:32

    Ik dacht dat de gts een uitvoering was, wel coupe of cabrio maar wist niet dat hij ook als achterwiel of 4 leverbaar was

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      9 januari 2017 om 14:21

      @gietturbo: De GTS is wat dat betreft vergelijkbaar met de S-uitvoering. Beide uitvoeringen zijn namelijk verkrijgbaar op alle modellen van de 911, dus rwd, awd, coupe, cabrio en targa.

      Login om te reageren
  12. mrrallycross zegt

    9 januari 2017 om 13:52

    Steeds als ik een “oude” Porsche hoor zonder turbo krijg ik wel een verlangen terug

    Login om te reageren
  13. Onehp zegt

    9 januari 2017 om 13:56

    De Carrera S was al erg goed en deed mee met (veel) sterker spul op circuit terwijl ie veel bruikbaarder is. Deze moet zo de perfecte real world 991 zijn met handbak (R niet meegeteld). Graag basisuitvoering met schaalstoelen (na proefzit).

    Login om te reageren
  14. Pallas zegt

    9 januari 2017 om 15:25

    Waarom zijn persfoto’s altijd zo verschrikkelijk overbewerkt? Lijken wel modelautootjes!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 januari 2017 om 16:12

      @pallas: waarschijnlijk omdat de wagen helemaal niet op dat circuit en die bochtige bergweg geweest is. Daar wordt gephotoshopt bij het leven. Ik ben het met je eens dat het vaak helemaal geen mooie foto’s oplevert.

      Login om te reageren
  15. pinut187 zegt

    9 januari 2017 om 19:54

    Doe mij maar een Turbo

    Login om te reageren
  16. toyotafortuner zegt

    9 januari 2017 om 22:19

    Alle 911en heten nu GTS? Dear lord.

    Login om te reageren
  17. rensso zegt

    10 januari 2017 om 07:04

    Ongetwijfeld de beste Porsche van dit moment maar voor mij reden om mijn gts in te ruilen. Atmosferisch!!!

    Login om te reageren
  18. rensso zegt

    10 januari 2017 om 10:19

    Niet in te ruilen bedoel ik

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North