De Porsche 918 is een onbetrouwbaar kreng

Auteur: , 42 Reacties

Leuk dat die 918 ondanks minder power en veel meer gewicht minimaal net zo snel blijkt te zijn als de LaFerrari en de P1, maar verwacht niet dat ze elke avond trouw bij jou in de garage staat.

918

Het alombekende hypercar trio is opgebouwd uit een Brit, een Italiaan en een Duitser. Vraag de gemiddelde ‘kenner’ welke van de drie naar verwachting het vaakst bij de dealer staat en de kans is groot dat de Italiaan of Brit als favoriet wordt aangewezen voor deze twijfelachtige eer. Stereotypes uit het verleden zijn immers net als John McClane, ze sterven maar moeizaam.

Toch is het juist de Duitse dikbolide die inmiddels al voor de zoveelste keer wordt teruggeroepen naar de dealers. Jawel, je leest het goed, de vierde keer. Dankzij de Amerikaanse National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) weten we namelijk dat er 306 van de 918 Porsche 918’s een pitstop moeten maken vanwege problemen met de voorwielophanging. Het berichtje van de NHTSA leest op klassiek droge wijze:

“Front lower control arms may crack

A cracked lower control arm may affect vehicle handling, increasing the risk of a crash.”

Eerder moest de 918 ook al terug vanwege het feit de bekabeling van de ventilator beschadigd zou kunnen raken door een koolstofvezel onderdeel. Tevens waren er nog problemen met het chassis, de achteras, iets met de elektronica en de gordels.

Hoewel de LaFerrari ook al eens terug moest naar de dealer, zou ons advies aan eigenaren van de 918 dan ook zijn: ruil dat kreng gewoon tegen een eiland. Of verkoop ‘m en schaf die geweldige voorganger van de 918 met V10 aan, nu het nog kan.



42 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
BIj mooie auto’s is het meestal net als bij bloedmooie auto’s. Ja brengen beleving en avontuur. Ze zitten vol passie en het is waar elke gezonde man van droomt… maar wie kiest voor betrouwbaarheid kan beter terecht bij een lelijke toyota.
@fiestacruizer: ik vermoed dat je bij de tweede “auto’s”, dames bedoeld? Of heren, i’m not judging…
@fiestacruizer: *vrouwen
@fiestacruizer: toyota roept ook genoeg terug
@fiestacruizer: helaas kiezen veel jan modalen echter niet voor een Toyota maar voor een dikke duitser die eigenlijk niet in het budget past. En vieren leegloop projecten hoogtij. De ANWB vaart ook wel bij die duitse prut…
@buutvrij: klopt de ANWB vaart in Tourans
@fiestacruizer: just love my ugly toyota corolla
@maferick74: What a beautiful prius! (said no man ever)
@maferick74: ik sluit me aan heb er 2
Dus als ik het goed heb kan uit dit bericht ophalen dat de P1 het minst bij de garage staat van de 3?! Hebben die britten het toch verdomd goed voor elkaar.
@biohazardracer: geloof er geen reet van eigenlijk :)
@lekkaah: Een McLaren is heel betrouwbaar, zo lang er maar geen Honda motor in zit…
@donvincenzo: nee, want daar zijn ze toch best vaak wereldkampioen mee geworden in het verleden…
Plak er een Alfa badge op en noem het “karakter” ..

Problem solved ..
@lincoln: True story…
@lincoln: Of benoem het feit dat het VAG is, dan verklaart het zichzelf.
@lincoln: En iedereen loopt er ineens mee weg omdat het merk 25 jaar geleden een hitje had.
Je hoeft het toch niet zelf te repareren. Kun je ondertussen lekker in de showroom rond snuffelen of een andere Porsche als leenauto meekrijgen.
@thomasthomas: Dan zou ik een GT3 of GT4 meenemen. Daar kun je nog een hoop lol mee beleven tov de 918. De rest is allemaal een flinke stap terug.
Zou dat kunnen komen doordat Porsche op het laatste moment allerlei aanpassen heeft verricht aan de 918 om zo de concurrentie te kunnen bijbenen? Het is wel opvallend te noemen.
As good as a car can be… shortly
Porsche neemt geen enkel risico, voor je het weer een soort familie Walker weer achter je aan.
@harrie:

Niet iedereen is zo slim als jij om geen autofabrikant te zijn ..

Echt heeeeeeeel slim van je ..
That’s it, ik koop de McLaren.
@pomoek: Dat wordt dan wel een 2e hands http://www.autoblog.nl/nieuws/deze-12-autos-zien-we-niet-meer-terug-in-2017-93889
@siebren: ah, ok, dan blijf ik wel doorrijden in mijn 20 jaar oude derde handje.
Alfa karakter? Alfs gt 1.9 jtd heeft mij nooit in de steek gelaten… ik hoorde dat teller op de 398.000 was
@elemento:

Plak er een Kia badge op en noem het een saai grafhok ..

Another problem solved ..
@elemento: Tsja, het is het 1 of het ander voor de fabrikant, of betrouwbare wagens maken voor de volwassen klant met spaarcentjes, die over 3-6 terug komt om lachend een nieuwe af te nemen, of 1 maal een onbetrouwbaar stuk stront te verkopen om ze vervolgens nooit meer terug te zien.

Maar wacht, er is meer! Doordat die meuk voor een koek en een ei op de markt worden gesmeten, en veel pubers ‘voor waaainig’ in een blitze 16 kleppert willen rijden, krijgt Alfa Romeo daarvoor in ruil dus wel een zeer loyale jonge fanbase voor terug!
@elemento: een teller die geluid maakt?! Zou toch dringend eens laten nazien,
Zolang het een terugroepactie is en gratis is is er niets aan het handje toch?
Ik hekel altijd dit soort stemmingkwekerij. Op zo’n kleine oplage kun je nu eenmaal niet zo goed tests uitvoeren. Daarnaast wil de klant in dit segment het nieuwste van het nieuwste, geen doorgewinterde en uitontwikkelde techniek. Zou dus geen problemen hebben met een terugroepactie (dus geen pechstatistiek). Betekent niet direct dat je met panne op de vluchtstrook staat.
@maarten123: ik denk dat Porsche deze aanval van @jaapiyo wel kan hebben :-).
Zolang het om terugroep acties gaat is er geen probleem. Toyota’s worden ook wel eens teruggeroepen.
May crack … ik zou eens graag willen weten wat erachter zit.
Productie foutje of een of ander onbenul dat erachter gekomen is dat carbon sowieso vol scheurtjes zit…
Zonder nu direct de fanboy ui te hangen, wijzig aub die titel even, riooljournalist! Het aantal terugroepacties is geen maat voor betrouwbaarheid…wellicht is er zelfs een omgekeerd verband. Leve de 918! :)
Dat is al probleem nummer 6, gaat de goede kant op..
Porsche is tegenwoordig beter in sjoemeldiesels, trekhaken en walvissen. Typisch VAG
auto is mannelijk hoor, weet niet waarom er “ze” in het artikel staat…dit zou een autowebsite toch wel moeten weten.
Wat een afgang!
Wel eens gehoord van uitontwikkeling?

Neem een 911. Die is al 50 jaar in productie, en evalueerd. Kijk niet gek op als over 10 jaar een electromotor voorin de neus ligd en een flinke accu op de achteras. Toepasselijk 911 E.
Zo, dat was m’n glazenbol.
@tarquesh: nou de 911 is juist het voorbeeld van een onbetrouwbaar kreng, pas na tientallen jaren prutsen aan dat modelletje kreeg porsche het voor mekaar om hem betrouwbaar te maken, hoewel de motor nog steeds op de verkeerde plek zit.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).