Porsche haalt alle 918 Spyders terug naar de werkplaats

Auteur: , 37 Reacties
Ja, ook deze Porsche 918 mag terug naar de werkplaats

Porsche 918-bezitters opgelet: het is weer tijd om je bolide naar de dealer te brengen.

De Duitse fabrikant haalt enkele honderden Porsches 918 terug, omdat de bekabeling van de ventilator beschadigd zou kunnen raken door een koolstofvezel onderdeel. In de werkplaats wordt dan ook gecheckt of alles in orde is en mocht er een beschadigde kabelboom geconstateerd worden, dan wordt de boel meteen aangepast en gerepareerd.

Porsche maakte bekend dat het gaat om alle 918’s die geproduceerd werden voor april 2015. In andere woorden: heb je een 918, dan kun je er voor 99 procent zeker van zijn dat de inmiddels bekende enveloppe weer op de deurmat valt. Dat gebeurde eerder namelijk al kort voor kerst 2014 (problemen met het chassis) en een paar maanden daarvoor (reparaties aan de achteras).



37 reacties

Ajohhhh!
He bah, moet ik alwéér terug naar de Porsche dealer met dat ding!
@jobberns: ik wist niet dat 1:18 modellen ook een kabelboom hebben?
@maurits123: haha, goeie!
@maurits123: 9:18 modellen wel
En daar betaal je dan zo veel geld voor.
@mercedesclk350: ja kan altijd wat zijn hè. Wees blij dat ze gewoon netjes terugroepen. Het Is niet zo dat die eigenaren zonder vervoer zullen zitten zoals de gewone sterveling.
@rolov: Wat ik bedoel is dat iemand hier een miljoen voor neerlegt, om binnen een paar maanden die auto al drie keer terug te moeten brengen vanwege een “foutje”.
Ik koop een tweedehands auto voor een fractie van dat bedrag en ik rij er nog steeds mee rond zonder dat er ook maar iets mee aan de hand is.
Als ik 25k voor een auto betaal en hij doet het erg goed, dan zou je dat op z’n minst ook verwachten van een auto waar je 1 miljoen voor betaalt.
@mercedesclk350: ja, want gebruikte auto’s hebben nooit een terugroepactie.
@mercedesclk350: met een Prius betaal je relatief weinig, maar is ook veel mee. Het zegt doorgaans niks.
Nu is het een echte supercar
@theyoungsaablover: Nee dat is pas als ie tot de grond toe platgebrand is…
Gelukkig zijn het vooral beleggingsobjecten/garagequeens dus de kans dat er echt iets mis gaat is niet echt groot.
Ferdinand facepalm
Kijk eens aan, kunnen ze meteen een gratis service beurtje doen.
Voor iedereen die een auto wilt die een auto wilt waar je nooit last mee hebt: koop een Suzuki Jimmy. Die worden al jarenlang volgens hetzelfde recept gebouwd, en door de simpele maar effectieve bouwwijze gaat er nooit wat mis.

Als je een hypermoderne sportwagen wilt met het nieuwste van nieuwste betreft technisch vernuft, loop er met een grote bocht omheen: bij dit soort auto’s komt het wel vaker voor dat er toch nog dingen gewijzigd moet worden. Heeft niet zozeer te maken dat het ding door dronken chimpansees zonder instructieboekje in elkaar is gezet, maar omdat het een ontzettend complexe auto is. Porsche is mans genoeg om de fouten toe te geven en de modificaties kostenloos toe te passen.

Het is slikken omdat je het Bruto Nationaal Product van Albanië er op stuk hebt geslagen, maar hé, de 918 is complexer dan Enver Hoxha.

En wil je voor 9 ton een auto die nooit kapot gaat, koop 50 Suzuki Jimny’s. Ofzo.
@gtwillem: Het spijt me dat ik dit zeg maar wil je je kennis over een Suzuki Jimmy showen of ben je trots dat het bbp van Albanië weet?
@jervier: als je ironie een beetje begrijpt, weet je dat het BNP van Albanië hoger is dan een miljoen euro ;-).

En de Suzuki Jimny is gewoon een supergaaf karretje!
Terugroepactie 2.239 is een feit? Heeft porsche al zoveel x de auto’s terug geroepen?
@lexusfan: in het populistische brein van de autoblogger wel.

Dat gezeur altijd over terugroepacties is nogal kinderachtig en helpt totaal niet in het stimuleren van autofabrikanten om openheid van zaken te blijven geven en actie te ondernemen. Ik heb liever dat een fabrikant 11 jaar (!) na dato een auto terugroept omdat er iets mis kán zijn met de airbag (zoals met mijn e46 coupe laatst) dan eentje die pas iets gaat doen als het kalf verdronken is.

Daarnaast is het ondanks al het testen onmogelijk om een 100% perfect product neer te zetten, zeker gezien het feit dat de aandeelhouders steeds kortere levenscyclussen eisen.
Jongens, we moeten weer aan de bak. Nog één keer oefenen: “1-2-3, Teee-Rùùù-ùggg!!!”
Iets wat stilstaat slijt toch niet?
Aan de andere kant heeft ieder nadeel zijn voordeel.In dit geval zien we vaker een Porsche 918.
Hopelijk houden de 3 918’s die deelnemen aan de gumball het lang genoeg vol
Een Paul Walkertje 2.0
Voorheen noemde je dit soort dingen de charme van een exoot! Het hoorde er gewoon bij. Maar een terugroepactie voor een mogelijk beschadigde kabelboom? Kan zoiets niet bij de eerst volgende service beurt even in orde gemaakt worden?
@jorden:
Misschien had dat bij een servicebeurt gedaan kunnen worden.
Echter, stel er brand er eentje af voor die service, dan hebben we de poppen aan het dansen.
Vroeger hoorde dat misschien bij de charme van, vroeger hadden mensen ook een andere verwachting van een auto en een exoot in het bijzonder.
Zo werden nukken en onvolkomenheden gezien als karakter i.p.v. Mankementen en falen van de fabrikant.
Waar staan die kroontjes achter de namen voor?
@Erickson: wat denk je? Deze reaguurders hebben allemaal zelf een 918.
@erickson: dat zijn bilridders bekroont door de Elitaire orde van AB finance. ;-)
@Erickson: I will never tell!
@SimonMc: dat is een Premium-badge…

You do the math…
@SimonMc: reactie was voor @erickson bedoeld.
Thanks for de heads up AB!
Ja het blijft vag…

Sorry haha
Hoort niet gebeurt wel, zolang Porsche dit netjes afhandelt is er niets aan de hand.
Is dit het VAG effect op Porsche?
Oh,nee, die hebben nooit terugroep actie’s.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).