• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche moet 918 Spyder opnieuw terughalen naar fabriek

Auteur: JordyS, gepost 23 december 2014 om 21:59 – 32 Reacties

Porsche roept de 918 Spyder weer terug


Het personeel in de fabriek van Porsche werkt met kerst vermoedelijk gewoon door, want er staan ruim tweehonderd 918 Spyders te wachten op een fix.

Auto van het Jaar of niet: Porsche roept in totaal 205 van zijn supercars terug, omdat bepaalde chassis-onderdelen voor problemen zouden kunnen zorgen. Het zou gaan om een voorzorgsmaatregel, want volgens de Duitse fabrikant hebben zich geen klanten met klachten gemeld. De constructiefout kwam namelijk aan het licht tijdens een interne kwaliteitscheck.

Het is niet exact duidelijk wat er mis is, maar Porsche heeft zo’n twee dagen nodig om de 918 Spyder weer veilig de weg op te sturen. Daaruit zou je kunnen concluderen dat er het nodige gefixt moet worden, maar dat kunnen we niet met zekerheid zeggen. Het is overigens niet de eerste keer dat de 918 Spyder teruggeroepen wordt: eerder dit jaar repareerde Porsche bij 46 auto’s namelijk de achteras.

Foto: Autojunk

Ook interessant!

  • Video - Porsche 918 en Ferrari GTC4 Lusso geramd door BMW
  • Driemaal Porsche 550 Spyder in Nederland. Uniek!
  • Is dit de ultieme Porsche-collectie?
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

918, Hybride, Porsche, terugroepactie

Vorig bericht: « Gedeeltelijke doorstart Halfords komt alsnog van de grond
Volgend bericht: Scheuren maar: Ford Sierra Cosworth naar de veiling »

Lees Interacties

Reacties

  1. ukbob zegt

    23 december 2014 om 22:03

    Zat toevallig net nog eens de uitgebreide test van Chris Harris te kijken… Echt een kijktip! Van de drie (Laffe À, P1 en 918) zou deze t zeker worden voor mij… Of 10 andere prachtauto’s dje nog op t ‘lijstje’ staan ;)

    Login om te reageren
    • stefetta zegt

      23 december 2014 om 23:02

      @ukbob: Ik kan die test nergens vinden… linkje?

      Thanks!

      Login om te reageren
      • stephanotis zegt

        24 december 2014 om 01:24

        @stefetta:
        Proving Electric Cars Won’t Suck – /DRIVE on NBC Sports: EP08 PT03
        https://www.youtube.com/watch?v=NCoH1tWBKuU
        Proving Electric Cars Won’t Suck – /DRIVE on NBC Sports: EP08 PT04
        https://www.youtube.com/watch?v=LC5DaAwJhpU

        Login om te reageren
    • saikol zegt

      23 december 2014 om 23:42

      @ukbob: de 918 is de enige auto die echt mooi is uit zichzelf, niet een die je moet leren waarderen of waardeert om zijn prestaties..

      Login om te reageren
  2. motiondrive zegt

    23 december 2014 om 22:05

    Door al deze terugroepacties hebben we tegenwoordig wel veiligere auto’s. Vroeger lieten ze deze auto’s gewoon doorrijden, nu worden de problemen opgelost en doet de media alsof er iets vreselijks aan de hand is.

    Login om te reageren
    • raym zegt

      24 december 2014 om 08:09

      @motiondrive: idd. En het kromme is zou deze auto’s of bmw toyota of wat voor merk dan ook niet worden terug geroepen. En er gebeurt wat loopt de media ook te zeiken dat ze er niks aan doen. Nu doen ze dat wel en krijg je altijd van laffe artikelen. Of zo auto ineens levensgevaarlijk is

      Login om te reageren
      • motiondrive zegt

        24 december 2014 om 16:38

        @raym: Dat klopt, ben ik helemaal met je eens. En dan worden ALLE fabrikanten gelijk getrokken met die paar fabrikanten die af en toe eens (of sommige wat vaker dan af en toe) echte grove fouten maken.

        Login om te reageren
  3. bikevscar zegt

    23 december 2014 om 22:09

    Daar gaat de winst uitkering!

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      24 december 2014 om 07:18

      @bikevscar: Daar gaat de winst, uitkering! Of bedoel je de winstuitkering? http://www.spatiegebruik.nl/

      Login om te reageren
      • bikevscar zegt

        24 december 2014 om 08:46

        @sir_smokalot: je moet nu niet zo gaan doen he, dat jij geen winst”uitkering” hebt gehad moet je niet op mij afreageren;-)

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          24 december 2014 om 08:57

          :)

          Login om te reageren
  4. mrrallycross zegt

    23 december 2014 om 22:26

    Tja vag he…

    Of is dat flauw? ;)

    Login om te reageren
  5. Rob zegt

    23 december 2014 om 22:30

    Mijn buurman, een totale techniekfreak op leeftijd, heeft altijd niks dan lof over Porsche. Niet omdat hij zo dol is op sportwagens, maar omdat hij Porsches kwalitatief gezien de beste auto’s ter wereld vindt. Volgens hem is er geen enkele autofabrikant te wereld die met zoveel zorgvuldigheid en precisie zijn auto’s in elkaar schroeft en laat controleren dan Porsche (exact zijn woorden). Twijfelen aan zijn woorden doe ik niet zo gauw; meneer heeft meer verstand van techniek in zijn kleine teen dan ik ooit zal hebben….

    Maar als ik dit soort berichten lees begin ik toch te twijfelen en denk ik: waarom ontdekt Porsche dit soort constructiefouten nu pas? Zeker bij een model als de 918, het paradepaardje. Dat zou toch in alle opzichten een vlekkeloze auto moeten zijn?

    Login om te reageren
    • motiondrive zegt

      23 december 2014 om 22:32

      @Rob: Je buurman heeft gelijk. Wij werken met sportauto’s in de verhuur en op het circuit. Die hebben nogal wat te lijden. Ferrari’s gaan altijd kapot, Lamborghini’s zijn altijd kapot, maar Porsches gaan altijd door! Een Porsche zit veel degelijker in elkaar dan vrijwel alle andere auto’s. Maar omdat het sportauto’s zijn krijgen ze wel ook meer voor hun kiezen.

      Login om te reageren
      • faalhaas zegt

        23 december 2014 om 23:00

        @motiondrive:
        Kan ik ook bevestigen wat hierboven gezegd wordt.(Wel rechtstreeks van de monteurs, ikzelf zat bij het raceteam).
        Maar het kunnen kleine dingen zijn, niet eens een maandagochtend montage of iets dergelijks.
        Recentelijk zoiets gehad;
        Bij een toeleverancier voor een bepaalde autofabrikant was verkeerd zand bij de gietmallen voor de turbo’s gebruikt. Men was bang dat er gas in zat, of dat de structuur van het materiaal niet meer op orde was. En deze heb ik steekproefsgewijs moeten onderzoeken.

        Login om te reageren
      • maxw126 zegt

        24 december 2014 om 12:55

        @motiondrive: behalve het oliefilter van de Cayenne Mk1, man man man, wat is dat een potje janken.

        Login om te reageren
    • jorden zegt

      23 december 2014 om 22:43

      @Rob: nieuwe techniek en tijdsdruk van de concurrentie kunnen factoren zijn. Een nieuwe generatie 911 is in verhouding, makkelijk en vertrouwd om te ontwikkelen voor Porsche. Ik denk ook dat een nieuwe 911 nog veel intensiever en langer getest wordt.
      Het is natuurlijk geen toeval dat Ferrari, McLaren en Porsche zowat tegelijk een paradepaardje presenteren.

      Login om te reageren
      • stfu zegt

        23 december 2014 om 23:21

        @jorden: exact. Automerken hebben tegenwoordig veel meer haast met een nieuw model uitbrengen. Concurrentie is moordend en hevig onderworpen aan nieuwe features en gadgets.

        Login om te reageren
    • robert110 zegt

      23 december 2014 om 22:45

      @Rob: Er is kans dat de fout niet eens in iedere auto zit. Het kan ook een werknemer zijn geweest die op maandag ochtend zijn koffie niet heeft gehad en 5 chassis verkeerd in elkaar heeft geschroefd. Maar aangezien Porsche een naam heeft hoog te houden en graag het zekere voor het onzekere neemt lopen ze maar al te graag alle 918’s even langs voordat er 5 verongelukken door een constructie fout.

      Login om te reageren
      • erem13 zegt

        23 december 2014 om 22:54

        @robert110: In de tekst staat dat er ruim tweehonderd 918’s te wachten staan voor een reparatie, dus het lijkt me eerder een productiefout dan een fout van een werknemer

        Login om te reageren
        • mauricerma zegt

          23 december 2014 om 23:33

          @erem13: lijkt me sws al sterk dat er aan zo’n auto een persoonlijke fout gemaakt kan worden door een fabriekswerknemer, waarsch word dit werk ook door een robot gedaan, 10 x gecheckt daarna door een computer, zo gaat dat namelijk ook in de audi A1 fabriek waar k laatst geweest ben

          Login om te reageren
          • patab zegt

            23 december 2014 om 23:39

            @mauricerma: worden de 918 niet met de hand gemaakt?

            Login om te reageren
            • scalemaster zegt

              24 december 2014 om 01:02

              @patab

              Dit soort hypercars (van grote fabrikanten )worden juist NIET met de hand gebouwd om zoveel mogelijk ”human error” uit te sluiten.

              Merken als Pagani en Koenigsseg en in kleinere mate McLaren bouwen wel weer de auto grotendeels met de hand op omdat deze geen 100 tal miljoenen hebben om een assemblagelijn op te zetten voor 1 enkel model.

              Bugatti even uit het verhaal gehouden ,want dat was een ”prestige project” van vw.

              Login om te reageren
              • patab zegt

                24 december 2014 om 01:12

                @scalemaster: ik heb effe zitten googelen en volgens mij staat er op verschillende plaatsen dat die toch met de hand wordt gemaakt?

              • scalemaster zegt

                24 december 2014 om 01:36

                @patab:

                Hier een goed verhaal over de assemblage van een 918…
                Dit is toch anders dan dat Pagani zijn auto’s bouwt….

                Daar waar Pagani en derivaten het frame en monocoque handmatig in elkaar frommelen gaat dat bij porsche toch meer geautomatiseerd…

                Assemblage van de electriek en motor is uiteraard wel handwerk..

                Grappig weetje…

                van 204 gebouwde Porsches per dag zijn er 4 van het type 918 en de rest 911

              • baars1992 zegt

                25 december 2014 om 14:24

                @scalemaster: je weetje klopt niet echt… Aangezien meer dan 50% van de productiecapaciteit de Cayenne betreft. Dus je zou hooguit kunnen zeggen dat dit voor Zufenhausen geldt, echter ben je dan ook weer de Cayman en de Boxsters vergeten.

                Dus eigenlijk kunnen we concluderen dat die bron van jou niet zeer legit is.

        • Tonnie zegt

          24 december 2014 om 01:44

          @erem13: beide is mogelijk, dus een voorzorgsmaatregel. Goed van porsche, maar t blijft op de een of andere manier slechte reclame.

          Login om te reageren
  6. MARS zegt

    24 december 2014 om 00:08

    ‘Het is niet exact duidelijk wat er mis is, maar dat kunnen we niet met zekerheid zeggen.’
    Schrijf dan geen artikel!

    Login om te reageren
  7. scalemaster zegt

    24 december 2014 om 01:37

    @scalemaster

    Ik vergeet de link.
    https://autos.yahoo.com/blogs/motoramic/inside-the-porsche-918-spyder-factory–where-even-the-screwdrivers-are-smart-155031438.html

    Login om te reageren
    • patab zegt

      24 december 2014 om 01:44

      @scalemaster: das iets da ik morgen zal bekijken. Dankje voor de moeite!
      Maar uitgaand van wat je net hebt neer getypt kunnen we ervan uitgaan dat het een semi-hand-crafted auto is. Als je het zo kan noemen tenminste :p

      Dus in de nabije toekomst kunnen we eigenlijk weten da wij na elke 50ste 911 die we tegen komen een 918 kunnen verwachten! Da belooft dan! :-)

      Login om te reageren
  8. TimD zegt

    24 december 2014 om 09:15

    Wij krijgen een Turbo S als leen auto ! Ook geen straf

    Login om te reageren
  9. lamborgfan zegt

    24 december 2014 om 16:24

    Mmm beetje een tupperware modelletje zeker..

    (Nee, das een grapske!) mooie ingewikkelde machine, waar natuurkundige wetten tot het uiterste gevergd worden.. (Ofzoiets..) Vrolijke kerstfeest alle medebloggers hoHoHO!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North