• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Porsche Boxster krijgt een viercilinder

Auteur: autoblogger, gepost 3 november 2008 om 20:55 – 45 Reacties

Porsche Boxster S Design Ed

De nieuwe generatie van de Porsche Boxster zal leverbaar worden met een viercilinder, zo zeggen insiders uit Stuttgart. Het zou voor het eerst zijn dat er een Boxster met vierpitter op de markt komt. De verwachting is dat we de nieuwe Boxster in 2011 mogen verwelkomen.

Het meest economische model is op dit moment de 2,7-liter Boxster en Cayman, welke allebei 222 gram/km uitstoten. Met een nieuwe viercilinder basisversie moet dit “the most economical Porsche ever” worden. Met behulp van een turbo krijgt de open sportwagen een vermogen van 200+ pk, daarnaast wil men de auto ook een stuk lichter maken. Nu maar hopen dat die Coxster ook eens in productie gaat (via autocar).

Ook interessant!

  • Maak een hypercar van je doodgewone Porsche Boxster
    Maak een hypercar van je doodgewone Porsche Boxster
  • toekomst Porsche 718
    Toekomst Porsche 718 bekendgemaakt
  • Porsche Boxster 25 Years rijtest
    Porsche Boxster 25 Years rijtest
  • Boxster Spyder 2.0
    Boxster Spyder 2.0 met viercilinder is extra puur

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

boxster, Porsche

Vorig bericht: « AMG Driving Academy @ Hockenheimring
Volgend bericht: Ook BMW legt de productie stil »

Lees Interacties

Reacties

  1. RenJie zegt

    3 november 2008 om 20:58

    geen problemen mee, breng maar lekker uit met een 4 cilinder, doet de TT-s ook, dus waarom niet? :)

    Login om te reageren
  2. RenJie zegt

    3 november 2008 om 20:58

    Oh wacht, wat wel belangrijk is.. is de 4cyl een boxermotor of gewoon in lijn?

    Login om te reageren
  3. VonStroke zegt

    3 november 2008 om 20:59

    Altijd al de farce geweest uit het Porsche-gamma, nu doen ze er nog een schepje bovenop.

    Werkelijk hilarisch :P (zit hier echt iemand op te wachten?)

    Login om te reageren
  4. Citrofiel zegt

    3 november 2008 om 20:59

    En terecht. Ook de sportwagens moeten mee met de milieuhype. Hoewel… Alleen Porsche mag dit doen. Die heeft toch al zijn imago vernacheld met de Cayenne en toekomstige diesels… :roll: Ik moet er niet aan denken dat er een Italiaanse sportwagen met viercilinder komt…

    Login om te reageren
  5. CrazyHenkie zegt

    3 november 2008 om 21:00

    ach, icm met een turbo wordt t wel wat. Maar eigenlijk vind ik dan wel dat het een boxer moet zijn, en GEEN Audi/VAG motor (bijv. de 2.0 TFSi) want dan is het echt een dubbelpremium TT oid :S

    Login om te reageren
  6. AMG Powerrr zegt

    3 november 2008 om 21:02

    Beetje jammer. FF buurtjeleen spelen bij Subaru ! Hoeven ze zelf geen 4 cilinder te ontwikkelen

    Login om te reageren
  7. AMG Powerrr zegt

    3 november 2008 om 21:03

    Aan de andere kant hebben een Z4 en een SLK ook een 4 pitter

    Login om te reageren
  8. Emil zegt

    3 november 2008 om 21:04

    Prima als de auto aansprak blijft maken op een goede sportauto. :D

    Login om te reageren
  9. Larrs zegt

    3 november 2008 om 21:07

    Wordt het bijna een Porsche 914. :P

    Al is een Boxster een echte Porsche.

    Login om te reageren
  10. w0o0dy zegt

    3 november 2008 om 21:14

    Gewoon de huidige 6 cilinder van de Boxster s verkleinen tot een 2,2liter 4 cilinder boxer. Die moet ongeveer op 200pk uitkomen… aangezien de 3,4 liter nu 295pk heeft. Met een gewicht van rond de 1200kg wil dat best vooruit.

    Mensen kunnen wel miepen dat het een armeluis Porsche is, of een wijven auto…. maar rij er maar eens mee…. vreselijk lekkere balans, dakje eraf…. knallen als je zin hebt, relaxed cruisen als je van het weer en de omgeving of van het gezelschap van de dame naast je wil genieten.
    Life ain’t bad, just ignore the small minded.

    Login om te reageren
  11. RenJie zegt

    3 november 2008 om 21:16

    @AMG Powerrr

    de Z4 heeft geen 4cyl..

    Login om te reageren
  12. RenJie zegt

    3 november 2008 om 21:18

    ..excuses, was de 2 liter helemaal vergeten! :P

    Login om te reageren
  13. Mathias zegt

    3 november 2008 om 21:19

    Porsche heeft ooit nog een budget versie van de 911 gemaakt namelijk de 912. Met 4 cilinder boxer motor. Zag er net hetzelfde uit als een 911 maar ging natuurlijk niet zo hard.

    Login om te reageren
  14. DRU zegt

    3 november 2008 om 21:22

    Als ie daardoor ook nog eens cheap-ass wordt, dan wordt het een salesbeest. Logische stap dus. 2 vliegen in 1 klap. 1: Groen norm halen, 2: Het merk nog dichter bij de armoedzaaier brengen en dus veel verkopen.

    Login om te reageren
  15. www.stijnvankooten.com zegt

    3 november 2008 om 21:23

    Ik heb altijd al achter de mening gestaan dat een Boxster geen echte Porsche was! Het is dan nu toch uitgekomen!

    Login om te reageren
  16. Nick zegt

    3 november 2008 om 21:35

    @Citrofiel: Alfa-Romeo Guilia? Ferrari Mondial? Lancia Delta?

    Login om te reageren
  17. Citrofiel zegt

    3 november 2008 om 21:55

    @ Nick; Alfa en Lancia zijn niet zo verschrikkelijk exclusief en sportief, niet vergelijkbaar met Ferrari, Maserati en Lamborghini in ieder geval. Dus daar heb ik het niet over. Want Porsche is toch met name een concurrent van de laatste drie. Dat laat de Ferrari Mondial in jouw reactie over. Maar wat wil je daar nou over zeggen? Toch niet dat hij een viercilinder heeft hè? In dat geval raad ik je aan toch eventjes na te kijken wat er precies in de Mondial lag. ;) Overigens waren er wel heel vroege Ferrari’s met viercilinders, als ik me niet vergis, maar die zijn zo vroeg dat ze eigenlijk voor de massa geen deel uitmaken van de herinnering aan Ferrari, en dus ook geen deel zijn van een traditie. Nu ik erover nadenk… Je had het vast niet over de Mondial, maar over de 500 Mondial, een van die vroege viercilinder racers! Okeee… Nou, dat heb ik ook al uitgelegd.

    Login om te reageren
  18. Soulmaster zegt

    3 november 2008 om 21:58

    Ik heb zelf een paar jaar in een 968 gereden. Met een dikke vier cilinder 3L moter in het vooronder en dat beviel heel best.

    Denk dat ze van de nieuwe 4 pitter ook wel weer een topmachine gaan maken

    Login om te reageren
  19. sebastianchubasco zegt

    3 november 2008 om 22:08

    @wooody
    mee eens als ze een boxer 4 cilinder zouden ontwikkelen. maar die gaat er natuurlijk niet komen als het maar voor 1 model is. bij de cayenne hebben ze dat ook niet gedaan. hier komt natuurlijk de allerlaatste 1.8 TFSI motor in. een kleine stap naar een TDI als je het mij vraagt. met een prijs (schat ik) van 49000 euro een leuke instapporsche met het hart van een scirocco. nu nog leuke golf wieldoppen erop… en we zijn echt terug bij de 914.

    Login om te reageren
  20. Rick dos zegt

    3 november 2008 om 22:18

    Ik heb om de één of andere reden een afkeer tegen viercilinders. Vooral als het in het hogere segment van de markt is.

    Het moet voor mij op z’n minst 6 cilinders hebben anders mag je het van mij houden

    Login om te reageren
  21. willie zegt

    3 november 2008 om 22:39

    dat vier cilinders meer dan genoeg zijn om retesnelle sportwagens te bouwen weten ze bij lotus al sinds jaar en dag. net zoals de meeste duitsers zelf, kunnen ook de meeste duitse “sportwagens” een afslankkuur gebruiken.

    Login om te reageren
  22. Huin zegt

    3 november 2008 om 22:39

    Boxster Light!
    Beetje kilo’s eraf, van 6 naar 4 cilinder boxer en inderdaad een beetje de oude 914 vibe.
    Heb dat altijd al een leuke bak gevonden en een beetje meer ruimte tussen de 911 en de Boxster is ook wel prima.

    Login om te reageren
  23. Nick zegt

    3 november 2008 om 23:02

    @Citrofiel: Ja, de échte Mondial/Monza met door de Lampredi ontwikkelde 4-in-lijn, het waren wellicht privateer one-offs maar ze waren straatlegaal en werden ook ter naamgesteld.
    Niet de wagen waar de naam Mondial aangeplakt was in de jaren tachtig en begin jaren negentig.

    Lamborghini en Maserati vallen er buiten.

    Login om te reageren
  24. Citrofiel zegt

    3 november 2008 om 23:33

    @ Nick; Dan moet je toch echt dat 500 erbij zetten, want dat staat er overal bij. En gewoon ‘Mondial’ verwijst altijd naar het latere model. Tenminste, als ik zo even rondkoekeloer op google. ;)

    Login om te reageren
  25. Fout zegt

    4 november 2008 om 00:01

    Ah porsche heeft al lang afgedaan bij mij met zn marketingtrucs en marktuitbreidingen.
    (maar een 997 facelift blijft wel lekker)

    Login om te reageren
  26. Bert zegt

    4 november 2008 om 08:47

    Wat maakt het nou uit hoeveel cylinders de motor heeft. Als Porsche een mooie 4 cylinder kan ontwikkelen met turbo gaat het heus wel vooruit.
    Boxter wordt toch door 80% vrouwen gereden of stylisten die niet zo heel snel hoeven.

    Login om te reageren
  27. Texhnolith zegt

    4 november 2008 om 08:54

    /me kijkt naar z’n eigen 4cil met 250pk. Nog even en er komt 280-300 pk uit :)

    Wordt het helemaal makkelijk Porsche Boxers eruit te rijden bij het stoplicht met m’n Nissan :)

    Login om te reageren
  28. AllAutomotive.nl zegt

    4 november 2008 om 09:22

    Stelling : Als Porsche een Boxster met viercilinder turbo uit zou brengen met 245 pk, hetzelfde dus als de 6 cilinder, voor dezelfde prijs maar met fors mindere uitstoot dan zouden tegenwoordig veel consumenten deze uitvoering serieus overwegen…..

    Gaarne reactie ;-)

    Login om te reageren
  29. Sorcerer zegt

    4 november 2008 om 09:55

    Dat wordt dan inderdaad de 2.0 TFSi van VAG…

    Login om te reageren
  30. Mardec zegt

    4 november 2008 om 11:31

    @ DRU

    Denk je echt dat hij goedkoper gaat worden?!

    Sigh hier gaat het enige wat ik tof vond aan de boxster :-(

    Login om te reageren
  31. Citrofiel zegt

    4 november 2008 om 11:57

    @ Mardec; Euhm, dus de Boxster vond je alleen tof om de hoge prijs?! :D

    Login om te reageren
  32. Richard Brunsveld zegt

    4 november 2008 om 12:36

    Oké ik neem het woord Boxter nooit meer in de mond.

    Login om te reageren
  33. Wollie zegt

    4 november 2008 om 14:21

    Goh, oude tijden herleven.

    Dus er komt (waarschijnlijk) weer eens een (1.4?) VW/Audi-blokje in een Porsche te liggen. Net als ooit de (overigens voor Porsche zeer succesvolle) 924.
    Gewoon een goed idee van Porsche!

    Login om te reageren
  34. Vinny_93 zegt

    4 november 2008 om 15:24

    De kleinste Porsche wordt… De kleinere Porsche…

    Login om te reageren
  35. Brian zegt

    4 november 2008 om 15:40

    2.0 4 cilinder boxermotor met turbo =D
    Laten we zeggen een vermogen van 240 pk, dat komt wel goed ;)
    Porsches zijn al veelzijdig, nu is het verbruik nog lager, dus nóg veelzijdiger!

    Login om te reageren
  36. autogier zegt

    4 november 2008 om 15:52

    als je een 4cilinder biturbo hebt en je haalt er 280pk uit en minder gewicht zou dat wel voor uit gaan.
    maar de boxer was toch al geen echte porsche dus kan een 4cilinder ook wel zolang ze het maar niet in een 911 doen

    Login om te reageren
  37. autogier zegt

    4 november 2008 om 15:52

    @ mezelf boxster

    Login om te reageren
  38. MATSS zegt

    4 november 2008 om 20:40

    dan is het de boxster Turbo terwijl het eigenlijk de basisversie is

    Login om te reageren
  39. Cantago zegt

    4 november 2008 om 20:59

    Doe ni zo stom! Gewoon een 6 pitter er in! Rare mensen daar… Flauwe grappen…

    Login om te reageren
  40. Ruof A Idua zegt

    4 november 2008 om 21:22

    ja hoor. We zijn er weer. Wijvenauto, d’r moet een zescilinder in, Porsche heeft toch al afgedaan met de Cayenne. Hou toch op. Gewoon weer een goed idee: een lichtere zuinige maar toch snelle uitvoering van een prima sportwagen. Voor hen die het nog niet wisten: Porsche is een autofabrikant en extreem succesvol. Ze doen dus in de ogen van heel wat mensen goed werk.

    Login om te reageren
  41. Timo zegt

    5 november 2008 om 12:01

    @CITROFIEL : Ik begrijp wat je bedoeld met je statement over concurrentie van Ferrari, lamborghini etc.
    Maar tegenwoordig is een Alfa al exclusiever dan een Porsche !!

    Die Kl****e dingen staan overal!! Ik zie op een dag meer Porsche’s rijden dan bv. Peugeot’s 406 coupés

    En over smaken kan men niet twisten ma Lelijk dat die dingen geworden zijn !!

    Die cayenne: wat een lelijke mastodont van een auto is dat!! Lijkt op een Nijlpaard….verbruikt zoveel als India…
    En klasse heeft die absoluut niet.

    De C 4 S …..Is Porsche’s bodybuilder ziet eruit alsof ie wat kan maar is gewoon een standaard 911 met een Turbo Bodykit…..ook lelijk naar mijn mening.

    Nee een standaard 911 liefst nog het oude model 60 / 70 ies met de Fuchs wielen…….achtertractie want 4×4 is voor Porsche rijders die geen Porsche rijden kunnen…das de enige die ik nog iets of wat vind….

    Maar je kan beter 50.000 euro sparen en als je klasse wil een Alfa Gt of (Als het Duits moet zijn ) een Audi A 5 kopen…

    Wil je snelheid ?kan je voor veel minder geld Snelle wagens aanschaffen die veel exclusiever zijn

    En wil je alles en mag het de prijs van een Porsche zijn?? Koop dan toch gewoon een Maserati!!….klasse ,exclusiviteit en snelheid in een pakket…

    P.s. Dit is mijn mening…ik weet dat velen het hier niet mee eens zijn ma ik wou gewoon eens mijn idee belichten…

    Login om te reageren
  42. Timo zegt

    5 november 2008 om 12:03

    P.s. excuses voor de leestekens…..ik weet dak er enkele vergeten ben….

    Login om te reageren
  43. porschelover zegt

    6 november 2008 om 11:29

    Ik moet altijd weer zuchten van opmerkingen als “het is geen echte porsche” als ik door deze blog heen lees. Eigenlijk is het heel simpel, de auto is ontworpen en gebouwd door porsche. dus is het een porsche, klaar. Dat is mijn gevoel erover. Of gaan we aan de hand van de aankoopprijs bepalen wanneer iets een echte auto is? Ik bedoel, hij kost minimaal 1.5ton dus is ie echt, ooh, hij kost maar 77duizend dus is het een “armeluizeauto voor iemand die de “echte” niet kon betalen”? Dus die duizenden die er nu in rondrijden zijn allemaal armeluizen, vrouwen en kappers en moeten we niet serieus nemen….Kom op zeg…. De boxster/cayman is een mooie auto die als je de moeite zou doen om er in te rijden je echt wel zou overtuigen van zijn kwaliteiten en waarbij ik echt niet het gevoel heb niet met een echte porsche te rijden.

    Login om te reageren
  44. Ronald zegt

    6 november 2008 om 12:16

    Dit is toch niet normaal!! Een 4-Cylinder in een Porsche. Straks bouwen ze hem nog met LPG af fabriek!. Als je Volkswagen overneemt hoef je niet direct al hun ideeen over te nemen… Een boxster of een Cayman liggen toch al erg gevoelig en zijn eigenlijk geen echte Porsche’s.

    -> Als je geen sportauto wilt koop dan gewoon een Lada en laat Porsche rijders ook echte Porsche rijders blijven!

    Ik zie toch ook geen 3 cylinder Ferrari of zou men dat wel OK vinden! Of is Fiat nog niet zover?

    Login om te reageren
  45. Flippie Flink zegt

    22 november 2008 om 09:51

    prima. de boxster is toch al een vrouwen auto (met name de 986) dus die 4 cylinder past prima bij de doelgroep. beetje Golf is vandaag de dag sneller dan een Boxster

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North