• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De racecarrière van Antonio Giovinazzi

Auteur: Author, gepost 4 april 2017 om 13:04 – 19 Reacties

De racecarrière van Antonio Giovinazzi


Wellicht tegen de verwachtingen was Giovinazzi de revelatie van de eerste race in Melbourne. Tijd voor een voorstelrondje!

Zoals bekend crashte Pascal Wehrlein tijdens de Race of Champions met een driewieler. Klinkt grappig, maar dat was het allerminst. De Duitse Mauritaniër blesseerde zich zo ernstig dat hij de eerste races van dit seizoen moet missen. Het lege Sauber-stoeltje wordt tijdelijk opgevuld door Ferrari-pupil Antonio Giovinazzi en bij de eerste race in Australië deed deze Ferrari-protegé eigenlijk helemaal niks fout.

Giovinazzi werd geboren in 1993 en begon zijn carrière uiteraard in de karts. Verschillende Italiaanse en Europese kampioenschappen later maakte hij in 2012 de overstap naar de Formula Pilota China, waar hij meteen in z’n eerste seizoen kampioen werd.

In 2013 volgden de Britse en Europese Formule 3-kampioenschappen. Met name in de Britse F3 was Giovinazzi behoorlijk succesvol en dus werd in 2016 de overstap gemaakt naar de GP2, waar hij teamgenoot werd van Red Bull-beschermeling Pierre Gasly. Die laatste werd in 2016 kampioen, met 8 puntjes voorsprong op Giovinazzi.

Eind vorig jaar maakte Ferrari bekend dat Giovinazzi voor hen in de simulator zou gaan testen en niet veel later werd de Italiaan gepresenteerd als de nieuwe derde rijder van het team. Vervolgens maakte Wehrlein een koprol en Sauber, dat nauwe banden onderhoudt met Ferrari en er ook shopt voor motoren, liet Giovinazzi naast Marcus Ericsson.

Giovinazzi kwalificeerde zich meteen 0,2 seconde achter z’n meer ervaren teamgenoot en de Italiaan reed de wedstrijd netjes uit op P12. Geen overdonderend resultaat wat natuurlijk voor een groot deel aan de Sauber ligt. Wel overdonderend was het feit dat Giovinazzi nauwelijks op foutjes te betrappen was, terwijl mede-rookie Lance Stroll (om maar een voorbeeld te noemen) duidelijk meer aanpassingsprobleempjes had en dat ondanks duizenden testkilometers.

Onze gok: Giovinazzi krijgt bij Ferrari en Sauber nog wat tijd op te rijpen. Zodra Raikkonen met een welverdiend pensioen wordt gestuurd zal de Italiaan het stuurtje van de scharlaken rode racer overnemen. Dat wordt dan de eerste Italiaanse Ferrari-coureur sinds Giancarlo Fisichella, die bij een invalbeurt in 2009 helaas geen potten wist te breken.

Ook interessant!

  • Charles Leclerc beroofd van peperduur horloge
    Het is wéér feest bij team Ferrari
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Red Bull vindt snelheid nieuwe Mercedes motor alarmerend

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Antonio Giovinazzi, Ferrari, Formule 1, Pascal Wehrlein, Racing, sauber

Vorig bericht: « Waarom deze gave Bentley een EV werd
Volgend bericht: Voor 9 rooitjes ben je de baas van de weg »

Lees Interacties

Reacties

  1. motoragent zegt

    4 april 2017 om 13:20

    En dan doodleuk na de race vertellen dat hij het rustig aan heeft gedaan, omdat hij niet wist hoe snel de banden degraderen. Ik zie het wel zitten met Tonio, heeft een goede stabiele indruk achter gelaten na Australië.

    Daar zit hem ook het grootste gevaar: In China zal hij weer moeten presteren. Als reserverijder heb je maar beperkte kans om je te bewijzen, dat heeft hij in principe vorige race al gedaan. Een paar foutjes in China en hij heeft geen kans meer zich te revancheren.

    Login om te reageren
  2. gwnbmw zegt

    4 april 2017 om 13:24

    dit wordt wel een probleem voor werhlein, doe heeft jiet getest en geen races gereden als ie over een paar races weer terug komt…

    Login om te reageren
  3. mrrallycross zegt

    4 april 2017 om 13:51

    Hahaha die Lance stroll. Deze giovanazzi is wel een baas. Die komt er wel. Toch was die 12 met een sauber niet slecht toch

    Login om te reageren
  4. pinut187 zegt

    4 april 2017 om 14:37

    Er hoort ook gewoon op z’n minst 1 Italiaan op de grid te staan en het liefst ook nogeens in een Ferrari. Is extra leuk voor de Ferrari fan boys.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      4 april 2017 om 15:22

      @pinut187: Mee eens, ten minste een Duitser, een Engelsman, een Fransman, een Italiaan, een Spanjaard maar ook één Amerikaan. Voor het Steve Warson effect.

      Login om te reageren
    • ramshoek zegt

      4 april 2017 om 16:51

      @pinut187:
      Wat mij betreft moeten er bovenal de 20 beste coureurs ter wereld op die grid staan. En als er effe geen goeie Italianen zijn – zoals de afgelopen jaren – jammer dan!
      Het is al te vaak voorgekomen dat goeie Nederlanders, Belgen, Denen of uit welk land die talenten dan ook kwamen, naast de pot piesten omdat ergens een team of sponsor vond dat een Duitser, Braziliaan of Rus interessanter voor de sponsoren zou kunnen zijn…

      Login om te reageren
  5. Edge zegt

    4 april 2017 om 14:54

    Ik heb alle vertrouwen in Giovinazzi. Laten we hopen dat zijn auto heel blijft en hij in China weer een puike race rijdt. Deze jongen verdient het om op de grid te staan.

    Login om te reageren
  6. ahs1979 zegt

    4 april 2017 om 15:18

    Als Giovanazzi ook in Bahrein voor Sauber rijdt, wat volgens de verklaring van Pascal zeker een mogelijkheid is dan kan Antonio geen testwerk meer doen voor Ferrari als “young driver”. Zie ook dit artikel van James Allen: https://www.jamesallenonf1.com/2017/04/out-until-sochi-the-curious-case-of-pascal-wehrlein-and-f1-super-sub-giovinazzi/

    Login om te reageren
  7. gregorius zegt

    4 april 2017 om 15:31

    Is er iemand die wel fan van Wehrlein is?
    Hij is toch, net aan, DTM kampioen geworden (ondanks maar 2 overwinningen, niet de meeste overwinningen en nooit 2x op het podium in 1 weekend).
    Het zal toch komen omdat ie zo’n ongelovelijke rotkop heeft. Compleet unlikeable.
    Beetje het Kvyat probleem: dat is een gast die ook gewoon dingen heeft gewonnen en ook nog wel eens een boek leest enzo. Maar ja, hij spreek irritant en heeft ook een pleurisuitstraling.

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      4 april 2017 om 15:39

      @gregorius: gaat niet helemaal op. Alles wat je noemt heeft Raikkonen ook en iedereen vindt dat, terecht, een eindbaas.

      Login om te reageren
      • mrrallycross zegt

        4 april 2017 om 16:38

        @str8six: Räikkönnen presteert/ heeft laten zien dat hij ook op de baan een echte baas is. Bij hem is het plaatje compleet. Die wehrlein heb ik nog nooit wat verrassends zien doen en uit verhalen blijkt het niet echt een hele leuke gozer te zijn.

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          4 april 2017 om 16:48

          @mrrallycross: Wehrlein is idd een pisventje. Maar dat heeft minder met z’n hoofd te maken dan met z’n acties, wat hierboven “gesuggereerd” wordt. Laat die Sjon van Atsie maar mooi in die Sauber rijden.

          Login om te reageren
  8. rickthestig zegt

    4 april 2017 om 15:41

    Rookie of the year 2017!

    Login om te reageren
    • vtechlover zegt

      4 april 2017 om 16:47

      @rickthestig: haha niet een beetje vroeg?

      Login om te reageren
      • rickthestig zegt

        5 april 2017 om 10:39

        @vtechlover: nee hoor. Stroll bakt er niks van en Van Doorne is geen echte rookie

        Login om te reageren
  9. ramshoek zegt

    4 april 2017 om 16:58

    Een goeie eerste GP, zeker gezien de gebrekkige voorbereiding.
    Een degelijk pad naar de F1 toe. Degelijk, maar niet super spetterend; geen stormachtige Hamilton, Alonso of Verstappen carrière.
    Wel de meest veelbelovende Italiaan sinds een tijdje en daarmee springt de Italiaanse pers meteen boven op Ferrari.
    Bij Ferrari kiezen ze al jaaaaren mannen met een hoop ervaring en aanzien. Ik geloof nooit dat Ferrari Giovinazzi volgend jaar al in het stoeltje van Kimi Raikkonen zet. De druk op Ferrari zou echter wel eens zo groot kunnen worden dat ze een goed stoeltje voor 2018 moeten organiseren bij een gedegen subtopper.

    Login om te reageren
  10. fmgarcia zegt

    4 april 2017 om 18:08

    Mauritaniër? Klinkt als noord west afrika, maar hij is half mauritiaans. En half Duits en inderdaad een saaie lul. Wel een rappe. Maar Giovinazi ook en doet het wat beter voor de camera. Ik kreeg op Dtm cpz geen blik van Wehrlein toen hij gewoon op paddock liep en alle coureurs met fans aan het chille waren. Pascal liep stug door bij iedereen. Miss gaat dit wel zijn straf worden.

    Login om te reageren
  11. alassad zegt

    4 april 2017 om 18:18

    Elke keer als giovanazzi lees, kan ik dat niet dan met een dik Italiaans accent doen. Wat een bazennaam

    Login om te reageren
    • alassad zegt

      4 april 2017 om 18:19

      @alassad: niet *anders* dan met…

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North