Alleen hoef je daarvoor niet bij moederbedrijf Land Rover aan te kloppen. Het zijn de kniplustige ombouwers van Newport Convertible Engineering (NCE) die deze taak op zich nemen.
Newport Convertible Engineering heeft al menig auto tot cabrio vermaakt, met als gevolg dat bepaalde vierwielers beslist geen schoonheidsprijs meer verdienden. Ook de vierdeurs Range Rover Autobiography werd onlangs gescalpeerd door de Amerikanen, maar het nieuwste project behelst een Range Rover Supercharged Autobiography. Hierbij sneuvelen de achterdeuren en worden de voorste deuren een stuk verlengd. Pats, een ‘coupé’ die alleen jij en 19 andere individualisten hebben, aangezien de oplage wordt bepekt tot 20 stuks. Voorlopig heeft NCE alleen nog een render van het eindresultaat vrijgegeven.
Wat dit geintje gaat kosten is nog niet bekend, maar ze nemen wel alvast pre-orders aan. De volgende stap is om een cabriovariant van de coupé te maken, dus een tweedeurs Range Rover Cabrio. Op een aanstaande autoshow, waarschijnlijk SEMA in Las Vegas dat begin volgende maand start, komen ze met voorbeelden. Dus als je de afwerkingsdetails wilt zien, of je ruim 100.00 euro kostende RR zelf wilt aanbieden, dan weet je ze te vinden.
De tweedeurs Range Rover Cabrio
sirmustang zegt
Die 3-deurs ziet er nog helemaal niet slecht uit.
Die cabrio daarentegen….
Vincegail zegt
@sirmustang: Je moet alleen wel minstens 2 meter van andere auto’s af parkeren, anders krijg je je deur niet open!
jolig zegt
@Vincegail: Hopelijk hebben ze hun engineering een beetje op orde en doen ze er gewoon een dubbel scharnier in zodat hij niet helemaal open hoeft te zwaaien. Maar zelfs al was dat niet zo, in de VS wordt bij alle goeie restaurants toch je auto voor je weggezet.
Nico94 zegt
Die Coupe ziet er wel goed uit!
mercedesbenzzzz zegt
Dit ziet er zo slecht uit
olsen95 zegt
Mijn moeder vindt die cabrio wel wat, ze gaat het serieus overwegen zegt ze. Ik moet maar snel op kamers gaan…
kickass zegt
Eindelijk een X6-concurrent. Ik ben benieuwd.
SJ zegt
Dat wordt zelfs op een Amerikaanse parkeerplaats voorzichtig de deur opendoen.
tt123 zegt
-edit: onleesbaar-
Design_Driven zegt
@tt123: onleesbaar? Slecht handschrift
OT die coupé is wel mooi en historisch verantwoord natuurlijk. Laat de rest maar zitten
alcantara zegt
Waarom noemen ze een 3-deurs Range Rover een coupé?
De term hatchback komt nog beter in de buurt.
rotaxmax zegt
Wel een paus kar
aventadorsv zegt
Kun je zo’n pracht auto toch niet aan doen! Laat bij m’n vrouw d’r gebit er toch ook niet uit halen.
natos zegt
@aventadorsv: Ik denk dat ze daar alleen maar vooruit op gaat. Het afzuigen vergaat jou weer een stuk makkelijker, heel irritant als je met tanden wordt gezogen.
bmw1 zegt
De coupé: laat maar komen! De cabrio: kan weer weggaan.
oskaar7 zegt
Die Cabrio is net als de G-Klasse Cabrio, lelijk.
mout zegt
Ik ben vast jaloers, want ik kan het niet betalen én ik vind het lelijk.
En iedereen hier weet, dat iets onbetaalbaars lelijk vinden komt door jaloezie.
desjonnies zegt
Volgens mij is de RR zo begonnen ooit.
in 1970, als luxer en beter en moderner alternatief voor de LaRo.
Alleen zag de Britse adel zijn kans schoon om de Jaaaag en de LaRo te verkopen en in te ruilen voor slechts 1 RR.
En omdat de Britse adel het ging rijden, gingen de Amerikanen en masse aan de RR
En toen kwam Peter Monteverdi, een Zwitserse carrossier die met een vier-deurs uitkwam.
En toen heeft Leyland nog jaaaaren zitten wachten om er zelf mee uit te komen.
En toen was Monteverdi boos, heel erg boos.
En zo is het gekomen.
En nu ineens is een drie deurs ‘nieuw’????????????
schellekens006 zegt
Afschuwelijk zeg… Dit kan toch niet waar zijn die cabrio.
metal zegt
Wat een afschuwelijk gedrocht… Meer kan ik er niet van maken.
Ook totaal onpraktisch. Je moet aan beide kanten minimaal een meter extra hebben om die deuren van die coupé te openen. En die Cabrio, dat ziet er toch gewoon niet uit in proportie? Geef mij maar gewoon de normale versie.
toyotafortuner zegt
De drie deurs is goed gelukt en doet me denken aan de drie deurs van de ‘Classic’ generatie. Geslaagd! Maar die convertible. Bah… Zo’n aftermarket cabrio versie is vaak erg lelijk. Deze ook. Liever een G-klasse cabrio of Jeep CJ/Wrangler als cabrio SUV. Een Ford Bronco, Chevrolet of GMC K5 Blazer. K5 Jimmy als cabrio SUV kan natuurlijk ook.
robert110 zegt
Bij het lezen van de titel werd ik erg blij en zag meteen de prachtige Rang Rover classic 3drs voor mij. Helaas toen ik de foto zag kwam alle leed en pijn uit mijn leven boven drijven. Wat een afzichtelijk ding, het klop gewoon niet. En dan die cabrio een verminking van een vermingking, ik denk dat die jongens een moeten stoppen met het gebruiken van drugs want dit gaat niet goed.
metalsa zegt
Wat een heerlijke bak……. Die coupe dan. Die cabrio mag naar de schroothoop.
Schuifdeuren of lambo deuren zou wel handig zijn met die grote portieren
charly158 zegt
Bah die cabrio, ik zou nog liever in een Ford Ka gezien worden…