• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De reden dat de Mazda CX-5 de perfecte lease-auto is

Auteur: advertorial, gepost 15 november 2017 om 14:15 – 31 Reacties

Mazda CX-5


Mazda maakt zelfs het noodzakelijke aangenaam.

Bij Mazda draait het tegenwoordig allemaal om synergie. Die tussen bestuurder en rijder, tussen kracht en efficiëntie, maar ook tussen het private en professionele deel van je leven. Het krachtige design van de nieuwe Mazda CX-5 maakt overal een goede indruk op anderen, maar belangrijker is natuurlijk de indruk die de auto dag in dag uit op jou maakt. Dat zit wel goed, want Mazda heeft grote stappen gemaakt met het interieur van de nieuwe CX-5. Tegelijkertijd zijn de kenmerkende rijeigenschappen aanwezig gebleven.

Mede verantwoordelijk voor dat rijplezier zijn de moderne SKYACTIV motoren. Mazda kiest qua techniek heel duidelijk een eigen weg. Terecht, zo blijkt. De prettige atmosferische benzinemotoren zijn zuinig op papier EN in de praktijk. Dieselrijders komen eveneens aan hun trekken dankzij de SKYACTIV-D krachtbron. Mede door deze blokken blijft de CX-5 zelfs na enkele jaren een betrouwbare auto. Niet voor niks heeft de ANWB de CX-5 uitgeroepen tot ‘meest waardevaste occasion’.

Prettig nieuws voor zakelijke rijders is dat deze hoge restwaarde zich vertaalt in een zeer aantrekkelijk leasetarief. Bovendien kan je profiteren van de rijk uitgeruste SKYLEASE uitvoeringen, die ervoor zorgen dat je dagelijks met extra plezier in je auto stapt. Tijdelijk kan de luxe aan boord voor slechts 1.000 Euro nog verder uitgebreid worden met een automaat. Scheur dus naar de dealer en ervaar de Jinba Ittai. Meer info? Check mazda.nl.


Ook interessant!

  • Waarom een Mazda CX-30 de veiligste auto ter wereld is
  • Vernieuwde Mazda CX-5
    Vernieuwde Mazda CX-5 is lekker aangenaam dik
  • Mazda CX-50 is de ruige broer van de CX-5
  • Waarom de vernieuwde Mazda CX-5 de beste keuze voor jou is

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Advertorial, cx-5, Mazda, SUV

Vorig bericht: « Te koop: ex-bolides van de Beatles
Volgend bericht: OMG: Lamborghini loopt een blauwtje bij de Paus »

Lees Interacties

Reacties

  1. michaelknight zegt

    15 november 2017 om 15:04

    Ik kan deze tekst alleen maar lezen met een zwoele warme radiostem in mn hoofd. En een modernklassiek muziekje op de achtergrond.

    Login om te reageren
  2. sjonniedeluxe zegt

    15 november 2017 om 15:14

    Al die mazdas stoten dermate veel co2 uit dat ik ze niet mag leasen.

    Login om te reageren
    • bartteeuwen zegt

      15 november 2017 om 15:21

      @sjonniedeluxe: op papier helaas wel. In de praktijk geloof ik dat dat wel meevalt.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        15 november 2017 om 18:10

        @bartteeuwen: zo stoten in de praktijk net zo veel (of misschien zelfs meer) uit dan andere wagens. Maar in de test komen ze door het afwijkende (ik zou dat normaal gesproken hopeloos verouderde noemen, maar dan wordt ik weer wekenlang gestalked door de Mazda fanclub) motorconcept slechter uit.
        Nuchtere feiten zijn dat bij Mazda het verschil tussen testverbruik en praktijk kleiner is dan bij andere wagens en dat het testverbuik van Mazda minder goed is. De fanboys vertalen dat naar “zuinig in de praktijk” maar dat lijkt me korter door de bocht dan met een oversturende MX5.

        Login om te reageren
        • sjonniedeluxe zegt

          15 november 2017 om 23:34

          @mashell: voor benzine hebben ze afwijkend design, maar diesel is gewoon met turbo. En dan stoot een Mazda 6 wel 127 gram uit (lichtste diesel met automaat), waar de giulia met 180 pk maar 99 gram doet en de BMW 3 met 163 pk iets van 104 gram. Dus zelfs los van het afwijkende benzine motordesign doen ze iets niet goed.

          Login om te reageren
  3. breakingpoint zegt

    15 november 2017 om 15:24

    Een echt verkoopspraatje met argumenten die kant noch wal raken. “Mede door onze motoren met eigen karakter heeft Mazda een hoge restwaarde”… Wauw, echt waar jongen? Ik huiver van dit soort ongefundeerde bullshit die je zo vaak in de showroom of op de beurs hoort. Als je er dan dieper op ingaat, staan ze daar met hun mond vol tanden

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      15 november 2017 om 15:34

      @breakingpoint: jij hebt dan je breakingpoint bereikt als je dit soort ongefundeerde bullshit hoort?

      Login om te reageren
      • jules713 zegt

        15 november 2017 om 16:16

        @2wheeler: het overkomt iedereen vroeg of laat wel eens.

        Login om te reageren
    • henk_he zegt

      15 november 2017 om 21:05

      @breakingpoint: er staat toch duidelijk ‘advertorial’ dus je was gewaarschuwd

      Login om te reageren
  4. postzegel zegt

    15 november 2017 om 16:03

    Hulde. Gewoon duidelijk advertorial. Maar dan zonder schreeuwerigheid of ” verborgen ” tags.

    Login om te reageren
  5. defl8 zegt

    15 november 2017 om 16:10

    “Niet voor niets door ANWB uitgeroepen als meest waardevast” klinkt allemaal erg saai ;) Bovendien verwacht je bij “niet voor niets” een relatie tot de vorige zin, maar die gaat over de betrouwbaarheid van het blok.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      15 november 2017 om 18:23

      @defl8: Nou, met dit diesel blok blijft het wel “zelfs na enkele jaren een betrouwbare auto”. Dat klinkt een beetje alsof er twijfel is of 200.000km of 4 jaar leasecontract kunt uitdienen maar dat twee jaar probleemloos rondrijden meestal wel moet lukken.
      Het moet ook sneu zijn voor Mazda, die zien wachtrijen bij de Skoda en Seat dealers staan van mensen die een Skoda Kodiaq, Karoq of Seat Acteca willen kopen. Mazda heeft duidelijk de betere en interessantere wagen maar door de motoren zijn ze financieel onvoldoende interessant voor de leaseklant (zo ongeveer de enige soort klant in de segment).

      Login om te reageren
      • timowouters zegt

        15 november 2017 om 20:41

        @mashell: succes met in de rij staan bij de VAG dealers. Rustig een jaartje wachten voor je je nieuwe kodiaq kan rijden. Ik zou persoonlijk liever in een CX5 rijden dna een jaar te wachten op je leaseauto die je hooguit 4 jaar rijdt.

        Login om te reageren
      • nore zegt

        17 november 2017 om 15:03

        Mijn 2008 mazda 6 diesel met >3 ton op de teller heeft olieverbruik van 0. Verbruik in de zomer 1:17, winter 1:16. Vorige maand onze saab verkocht en cx5 diesel automaat gekocht. Gebruikt iets meer (1:15,nogwat, aut. en cw van baksteen) @mashell:

        Login om te reageren
  6. tarquesh zegt

    15 november 2017 om 20:15

    Ik vind het gewoon geen mooie auto.

    Login om te reageren
    • redbeams zegt

      15 november 2017 om 21:35

      @tarquesh: Ja maar jij bent dan ook gek op dacia’s???

      Login om te reageren
    • vondudenstein zegt

      15 november 2017 om 23:58

      @tarquesh: niemand is perfect

      Login om te reageren
  7. wimof zegt

    15 november 2017 om 21:00

    Wat is de moraal van het verhaal?
    Constructeurs waar de tanks van hun wagens voller worden naarmate men rijdt.
    Of een contructeur met correcte cijfers en dus slechtere co2 waarden.
    Laat mij raden, … zij die de hoekjes eraf rijden zijn (alwaar) de winnaars.

    Login om te reageren
  8. ivomx5 zegt

    15 november 2017 om 21:11

    Gewoon mooie auto en inderdaad klopt bij Mazda het opgegeven verbruik ook daadwerkelijk (zelfs met vrij lomp rijden). Ben zelf erg blij met mijn atmosferische Mazda 2.0 ookal krijgt deze vanwege ‘ouderwetse’ techniek energielabel G.

    Login om te reageren
  9. wimof zegt

    15 november 2017 om 21:19

    Terloops ik rij met zo’n, volgens de cijfers, roet en co2 uitbrakende Volkswagen T4 welke ik voed met Shell premium brandstof.
    Motor 2.5 , 5 cilinder.
    Kilometerstand 390.000.
    Problemen sinds nieuw met motor en ruime configuratie. Nul
    Problemen met de randconfiguratie. 1 airco compressor. 1 batterij. O koppeling,alternator, startmotor.1uitlaat geheel voor tot achteraan. 1 bovenstedodepunt injector.
    Vervangen van remblokken ben ik totaal het noorden kwijt.
    Mijn grootste vervang item is mijn voorruit.
    Gemiddeld tussen 7.8 en 8.2 liter.
    Misschien heb ik dit te danken aan het opvolgen van de inspectieintervallen.
    Gebruik van olie met het 507.00 kenmerk.
    En Oh Ja, Geen olie bijvullen tussen de 30.000 intervallen.

    Login om te reageren
    • sjonniedeluxe zegt

      15 november 2017 om 23:37

      @wimof: ok. En wat heeft dit met Mazda te maken?

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        15 november 2017 om 23:45

        @sjonniedeluxe: Alles, men begon op Mazda te z….n en zoals men tegenwoordig met VW handelt vind ik dit een plaatje om het het ongenuanceerde tegendeel te bewijzen.

        Login om te reageren
    • karhengst zegt

      15 november 2017 om 23:49

      @wimof: Met iedere 13 km een interval lijkt me dat tussentijds olie bijvullen zelfs voor een Audi nog niet nodig is.

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        16 november 2017 om 11:02

        @karhengst: Als het op mij slaat, ik heb 30.000 km geschreven.

        Login om te reageren
        • karhengst zegt

          16 november 2017 om 13:24

          @wimof: toegegeven, hij was erg flauw, maar lees toch nog even een keertje je laatste zin ;)

          Login om te reageren
          • wimof zegt

            16 november 2017 om 23:13

            @karhengst: bedoelde 30.000 km interval

            Login om te reageren
    • dawwg zegt

      17 november 2017 om 11:44

      @wimof: Het allerergste van die T4s zijn meestal de bestuurders … nofi

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        17 november 2017 om 13:29

        @dawwg: Wat is er mis met mij?

        Login om te reageren
  10. redbeams zegt

    15 november 2017 om 21:37

    Mooie wagen met prima motoren.Het is alleen jammer dat er op de vloer een enorme bult zit achterin.

    Login om te reageren
  11. freezzr zegt

    15 november 2017 om 22:13

    Ik vind hem lelijk, sorry.

    Login om te reageren
  12. wimof zegt

    15 november 2017 om 22:35

    Iedereen zijn merkwaardigheden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North