• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Skoda Kodiaq Scout gaat voor het ruige werk

Auteur: Author, gepost 26 januari 2017 om 11:14 – 30 Reacties

Afbeelding De Skoda Kodiaq Scout gaat voor het ruige werkAfbeelding De Skoda Kodiaq Scout gaat voor het ruige werkAfbeelding De Skoda Kodiaq Scout gaat voor het ruige werkAfbeelding De Skoda Kodiaq Scout gaat voor het ruige werkAfbeelding De Skoda Kodiaq Scout gaat voor het ruige werkAfbeelding De Skoda Kodiaq Scout gaat voor het ruige werkAfbeelding De Skoda Kodiaq Scout gaat voor het ruige werk

De Skoda Kodiaq Scout gaat voor het ruige werk
Lekker het terrein in op z’n Tsjechisch!

Als we het ronkende persbericht mogen geloven is de Kodiaq Scout in staat om z’n uiterlijk ook echt waar te maken in het terrein. Deze versie van de Kodiaq wordt aangekleed met zilverkleurige designaccenten en bodemplaatbescherming voor en achter. Top dat af met een paar vette 19 inchers die speciaal voor de Scout zijn ontworpen en je hebt volgens VAG een feestnummer te pakken. Maar dan wel een ruig feestnummer.

Vierwielaandrijving en off-road assist zijn standaard op deze editie en de uitrusting onderstreept het stoere karakter van de Scout. De standaarduitrusting omvat onder meer Driving Mode Select voor het ruigere werk, een stuur met veel knopjes, LED-sfeerverlichting in tien kleurtjes, acht speakers, alcantara op de zetels en portieren, lichtmetalen pedalen en als klapper op de vuurpijl speciale vloermatten.

De Scout wordt leverbaar met twee benzinemotoren; een 1.4 TSI met 150 pk en een 2.0 TSI met 180 pk. Wie liever dieselt gaat voor de 2.0 TDI met 190 pk. Het AWD-systeem werkt met een elektronisch geregelde lamellenkoppeling voor het achterste differentieel en werkt in feite hetzelfde als een Haldex-koppeling. Het koppel gaat in beginsel dus naar de voorwielen, tenzij de omstandigheden vragen om AWD.

Skoda geeft een aanloop- en naloophoek op van 22 en 23,1 graden, mogelijk gemaakt door de korte overhangen (@Jaapiyo lees je mee?). Op de beurs van Genève die over twee maandjes plaatsvindt wordt de Kodiaq Scout onthuld.

Ook interessant!

  • vernieuwde Skoda Kodiaq
    Vernieuwde Skoda Kodiaq krijgt superbe trekjes
  • gefacelifte Skoda Kodiaq
    Gefacelifte Skoda Kodiaq brengt RS-label terug!
  • Prijzen vernieuwde Kodiaq
    Prijzen vernieuwde Kodiaq bekend gemaakt
  • Vernieuwde Skoda Karoq
    Vernieuwde Skoda Karoq gaat er ZO uitzien

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2017, kodiaq, scout, Skoda, SUV

Vorig bericht: « 7 Jaar later: de nieuwste info over Muller en Saab
Volgend bericht: Ook Lamborghini maakt weleens een misser »

Lees Interacties

Reacties

  1. misterdrogba zegt

    26 januari 2017 om 11:21

    Voor de Kodiaq vind ik de motorenaanbod ondermaats. Ze zouden beter gaan voor de motoren van de Amarok. Verder een leuk ding.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      26 januari 2017 om 11:24

      @misterdrogba: Dat is leuk als aanvulling, maar het blijven wel Skoda’s. Nou niet bepaald de auto’s die het moeten hebben van hun dikke motoren, maar eerder van hun value for money moeten hebben.

      Login om te reageren
      • misterdrogba zegt

        26 januari 2017 om 11:43

        @Edge:
        Daar heb je zeker gelijk in, maar zo’n 1.4 TSI is toch veel te licht voor een auto van +- 1500 KG.

        Login om te reageren
        • bartteeuwen zegt

          26 januari 2017 om 12:19

          @misterdrogba: dan neem je een 2.0.

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          26 januari 2017 om 13:36

          @misterdrogba: cilinderhoud is onbelangrijk. Vermogen en koppel is wat het voertuig voortbeweegt en dat levert een 1.4 TSI ruim voldoende voor een niet al te grote SUV.

          Login om te reageren
          • slickrick zegt

            26 januari 2017 om 22:57

            @mashell: nou een 1.4 tsi in een golf is prima als je niet veel eisend bent, maar z’n grasmaaier motor zet je niet in een zware auto als deze…

            Login om te reageren
            • mashell zegt

              26 januari 2017 om 23:29

              @slickrick: je bent in 1995 blijven plakken. Vermogen en koppel is waar het om gaat, uit hoeveel cilinders of hoeveel cilinderinhoud dat komt maakt in 2017 helemaal niet meer uit.

              Login om te reageren
              • slickrick zegt

                27 januari 2017 om 20:17

                @mashell: daar gaat het inderdaad om, met name op koppel indien je over een relatief zware auto hebt met meer weerstand (banden en lucht) zoals deze suv……en daar schiet een 1.4 tfsi gewoon in te kort.

                Ik tune al 8 jaar auto’s en al die 1.4TFSI en 1.2 TFSI komen koppel tekort in een zwaardere auto. Onlangs nog een 1.4 TFSI gedaan in de nieuwe A4……alleen maar downsizing

    • gregorius zegt

      26 januari 2017 om 13:09

      @misterdrogba: nu ze bij Skoda zover zijn dat er ook luxe van binnen mag, mogen ze idd ook best luxe motoren aanbieden. Ze hebben een mooie lijn 3.0 diesels in het concern.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        27 januari 2017 om 15:45

        @gregorius: die passen toch niet dwars voorin?

        Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    26 januari 2017 om 11:41

    Mooi stoer ding ..
    Echt iets voor slappe zakkenwassers die een auto mogen uitzoeken van “de baas” ..

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      26 januari 2017 om 11:58

      @lincoln: In vergelijking met een Audi zetten ze je met een Kodiaq, minder in ’t zak.

      Login om te reageren
    • dieselkameel zegt

      26 januari 2017 om 13:47

      @lincoln: en die toch iets stoers willen…

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        26 januari 2017 om 13:53

        @dieselkameel:

        Naar de sportschool rijden bijv. ..

        Login om te reageren
    • dunhozzie zegt

      26 januari 2017 om 17:01

      @lincoln: dank voor deze duiding, blijkt maar weer dat we niet op een lijn zitten…

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        26 januari 2017 om 17:06

        @dunhozzie:

        Exacte wetenschap gaat uitwijzen dat 100% de lease ingaat ..
        En 0% van de leasers een houthakker is ..

        Zo simpel kan het zijn ..

        Login om te reageren
        • dunhozzie zegt

          26 januari 2017 om 17:39

          @lincoln: hier spreek je volgens mij ook de waarheid. Maar toch voel ik me met de Kodiaq die ik later dit jaar in de short-lease ga rijden tot ik een XJ-6 of 525D Station aan mezelf verkocht krijg geen slappe zakkenwasser….

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            26 januari 2017 om 17:46

            @dunhozzie:

            Gefeliciteerd .. leuk voor je ..
            Prachtbak .. zonder meer ..

            Bijna zonde om ermee op een vlakke asfaltweg in de file te staan ..

            Want dat wordt toch een beetje de lotsbesteming van dan ding ..

            Login om te reageren
        • mashell zegt

          26 januari 2017 om 19:12

          @lincoln: goed punt. Het arbeidsvoorwaardenpakket van houthakkers is zwaar onder maat. Ik roep op tot een staking! We houthakkers laten Nederland helemaal dichtgroeien met bomen als we niet binnen nu en 500 jaar een auto van de zaak krijgen!

          Login om te reageren
  3. robert110 zegt

    26 januari 2017 om 11:46

    Eigenlijk best een mooie auto. Met een 2.0 TDI zal het niet eens zo verkeerd rijden denk ik. Maar om het nou een terrein waardige auto te noemen.

    Login om te reageren
  4. rikkienl zegt

    26 januari 2017 om 11:53

    Waarom nou weer zakkenwassers…. Ik mag ook een auto van de baas rijden. Moet ook gewoon belasting voor betalen. T is nooit gratis…

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      26 januari 2017 om 13:54

      @rikkienl:

      Slappe zakkenwassers zijn idd prima belastingbetalers ..

      Login om te reageren
  5. rikkienl zegt

    26 januari 2017 om 11:55

    En oh ja: aankleding is vergelijkbaar met wat er bij Seat X-perience beschikbaar is, zoals bijv. Sierwerk buitenkant en alcantara binnenin. Zal wel een groeps standaard zijn…

    Login om te reageren
  6. freeze zegt

    26 januari 2017 om 12:15

    Wel grappig dat Skoda een terreinversie uitbrengt van hun terreinwagen

    Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      27 januari 2017 om 05:50

      @freeze: het gros van de huidige SUV’s zijn allang niet echt meer terreinwaardig. Vind de termen terreinwagen en SUV eigenlijk niet meer bij elkaar passen hedendaags.

      Login om te reageren
  7. ruudbmw zegt

    26 januari 2017 om 12:34

    Ben er wel benieuwd naar! Zal hem binnenkort wel verwachten bij mij in de werkplaats

    Login om te reageren
  8. jaapiyo zegt

    26 januari 2017 om 13:50

    Mooie bak die Kodiaq.

    Login om te reageren
  9. kara zegt

    26 januari 2017 om 16:27

    ‘ Lekker het terrein in op z’n Tsjechisch!’
    er is niet echt veel tsjechisch meer aan. je kan het beter veranderen door VAG of Duits.

    Login om te reageren
  10. fiestacruizer zegt

    26 januari 2017 om 23:43

    Als je dit toch ziet.. krijg je heel snel de neiging een echte landrover te kopen.

    Login om te reageren
  11. mrrallycross zegt

    27 januari 2017 om 09:54

    Niet eens een V6 uit de amarok?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North