• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De sterkste Panamera Sport Turismo heeft 680 pk!

Auteur: Author, gepost 26 september 2017 om 07:37 – 19 Reacties

Afbeelding De sterkste Panamera Sport Turismo heeft 680 pk!Afbeelding De sterkste Panamera Sport Turismo heeft 680 pk!Afbeelding De sterkste Panamera Sport Turismo heeft 680 pk!Afbeelding De sterkste Panamera Sport Turismo heeft 680 pk!Afbeelding De sterkste Panamera Sport Turismo heeft 680 pk!Afbeelding De sterkste Panamera Sport Turismo heeft 680 pk!Afbeelding De sterkste Panamera Sport Turismo heeft 680 pk!Afbeelding De sterkste Panamera Sport Turismo heeft 680 pk!

De sterkste Panamera Sport Turismo heeft 680 pk!
En het is op papier ook nog eens de meest milieuvriendelijke variant.

Porsche introduceert een nieuwe telg in de Panamera Sport Turismo-familie en het is de Turbo S E-Hybrid. Het verbruik van deze krachtpatser komt op de NEDC-cyclus uit op een bizarre 3,0 l/100 km. Bovendien kan deze versie (op de cyclus) 49 kilometer volledig elektrisch rijden, maar het zal inmiddels duidelijk zijn dat je dergelijke waarden in de praktijk niet of nauwelijks haalt.

Met een beetje stampen haal je echter wél 100 km/u in 3,4 tellen. De topsnelheid van deze S E-Hybrid bedraagt 310 km/u en dat allemaal dankzij een systeemvermogen van 680 pk. Het vermogen komt van een bi-turbo V8 met 550 pk en een elektromotor met 136 pk. Het maximumkoppel van de aandrijflijn bedraagt 850 Nm. Dat zijn allemaal dezelfde specs als in de gewone Panamera Turbo S E-Hybrid. Schakelen kan met een 8-traps PDK waardoor een sprint naar 200 km/u in 11,9 seconden mogelijk wordt. De accu heeft een capaciteit van 14,1 kWh en kan “binnen 2,4 tot 6 uur” volledig worden opgeladen.

De Turbo S E-Hybrid krijgt uiteraard de digitale Porsche Advanced Cockpit, adaptieve cruise control, achterasbesturing en die botermalse adaptieve achterspoiler. Deze kan tot 50 kilogram aan extra downforce creëren. Verder is Porsche Dynamic Chassis Control Sport op deze Turbo S E-Hybrid standaard, evenals Porsche Torque Vectoring Plus, een sperdifferentieel op de achteras, Porsche Ceramic Composite Brake, 21 inch velgen, het Sport Chrono-pakket en een extra klimaatsysteem waarmee je de Sport Turismo ook stilstaand kunt koelen of verwarmen.

Hebberig geworden? De consumentenadviesprijs van dit beest bedraagt 202.400 euro en hij staat vanaf eind november bij de Nederlandse dealer. Daarmee is de E-Hybrid niet eens zo heel veel duurder dan de gewone Sport Turismo Turbo met 550 pk en 770 Nm, die voor 199.700 euro in de prijslijsten staat. Onze rijtest met een héle dikke uitvoering van de gewone Panamera check je HIER.

Ook interessant!

  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
    Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
  • Porsche Taycan Sport Turismo met Sunshine Control
    Het briljante panoramadak van de Porsche Taycan Sport Turismo
  • Super toll! Er komt een Porsche Taycan Sport Turismo
  • Porsche Taycan Cross Turismo officieel met interessante prijs

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

e-hybrid, geld, Hybride, panamera, Porsche, sport-turismo, turbo, turbo-s

Vorig bericht: « Koop de bekende ChryRolls 300C via Marktplaats
Volgend bericht: Zoveel kost de nieuwe Bentley Conti GT »

Lees Interacties

Reacties

  1. pomoek zegt

    26 september 2017 om 07:48

    Wat weegt deze jongen? Dat zal wel flink meer zijn dan een standaard papmanamarana.

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      26 september 2017 om 08:33

      @pomoek: EU ~2415kg, registratiegewichten/magazinegewichten gezien 100-200kg hoger voor de Turbo, dus reken op min 2,5ton in de praktijk. Meer Trein dan Go-cart zeg maar…

      Login om te reageren
  2. clarkson zegt

    26 september 2017 om 08:06

    Mooi of niet. Dit is toch wel een technisch wondertje op wielen.

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    26 september 2017 om 08:09

    Hoe dik kan de middelvinger zijn?

    Login om te reageren
  4. viezefreddyw zegt

    26 september 2017 om 08:14

    Wel een fraaie wagen. Vooral het interieur vind ik mooi. Wel even in een ander kleurtje graag. De verbruikscijfers zijn natuurlijk minstens drie keer zo veel maar goed.

    Login om te reageren
  5. Jochempie zegt

    26 september 2017 om 08:29

    Deze gaat écht sneller naar de 100 dan dat je z’n naam kunt uitspreken.. Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo.

    Login om te reageren
    • jules713 zegt

      26 september 2017 om 14:09

      @Jochempie: dat lijkt me een grappig idee voor een filmpje. launch control knallen met deze wagen terwijl de bestuurder/passagier de naam van de auto probeert uit te spreken voordat ie de 100 bereikt. Als ie zich niet verslikt natuurlijk

      Login om te reageren
  6. Onehp zegt

    26 september 2017 om 08:44

    680pk! En… Niks over het gewicht. Indien we de pk/gewichtsverhouding vertalen naar een lichte estate met gelijkaardige ruimte (1700kg en tweede reactie), dan landen we op 462pk. Verwacht je deze ruimte en enige vorm van sportiviteit, overweeg ook de MLB evo Porsche gemotoriseerde nieuwe RS4…

    Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    26 september 2017 om 10:48

    Maar mooi issie niet.

    Login om te reageren
  8. willeme zegt

    26 september 2017 om 11:07

    Ik begrijp de Sport Turismo eigenlijk niet. Het is net geen stationwagon. Het is meer een soort hatchback. Op zich niet erg, maar er was al een hatchback. De extra ruimte en extra handigheid is minimaal. Het idee van de Sport Turismo vind ik geweldig, de uitwerking wat minder. Voor dik 4 mille krijg je 25 (!) hele liters extra.

    De basis Panamera ziet er ook uitstekend uit en is net zo praktisch met zijn vijfde deur. Voor die vier mille kies ik dan liever een setje fraaie wielen. En de gewone Panamera kun je met RWD krijgen, in tegen stelling tot de ST.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      26 september 2017 om 13:00

      @willeme: Je kunt er gemakkelijker een fiets in leggen als de stoelen plat liggen. Die krengen zijn onhandig.

      Login om te reageren
    • Onehp zegt

      26 september 2017 om 13:26

      @willeme: de laadopening is veel handiger, en met de bank plat kan je meer laden. En velen vinden hem mooier, schijnt. Indien niet, helpt het om de gewone Panmera mooier te maken ;)
      Maar een pakweg Golf Variant is inderdaad stukken praktischer… Dit is een soort van praktische Limo/GT dinges…

      Login om te reageren
      • vondick zegt

        26 september 2017 om 13:58

        @Onehp: Hond. Een beetje duitse herder

        Login om te reageren
      • willeme zegt

        26 september 2017 om 14:49

        @Onehp: als je ze naast elkaar zet, is er bizar weinig verschil. De opening van de Sport Turismo leek zelfs iets kleiner. Als je dan toch ren station wagonachtige variant bouwt, doe het dan goed. De net zo praktische vijfdeurs staat ook in de showrooms ;)

        Maar ja, het zal wel het uiterlijk zijn. Hij ziet er wel stoer uit. Dat is waar.

        Login om te reageren
  9. karaya zegt

    26 september 2017 om 11:41

    Tikje zwaarlijvig. Een vrachtwagenrijbewijs lijkt me wel handig.

    En dubbellucht achter.

    Login om te reageren
  10. michaelcorleone zegt

    26 september 2017 om 17:19

    Zoveel voor in feite een station. Wil je een goede betrouwbare auto met ruimte voor een mooie prijs kies dan de Subaru Levorg

    Login om te reageren
  11. Loek zegt

    26 september 2017 om 18:05

    Mijn droom is in vervulling gekomen. Zal wel een soort RS6 versie II hype rondom onstaan maar dat maakt hem niet minder gaaf.

    Login om te reageren
  12. ghost zegt

    26 september 2017 om 19:11

    Blijft een Prius :P

    Login om te reageren
  13. 730ld zegt

    26 september 2017 om 19:30

    Hybride hok!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North