• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De verkooptopper van Peugeot is strakgetrokken

Auteur: Author, gepost 5 mei 2017 om 07:48 – 37 Reacties

Afbeelding De verkooptopper van Peugeot is strakgetrokkenAfbeelding De verkooptopper van Peugeot is strakgetrokkenAfbeelding De verkooptopper van Peugeot is strakgetrokken

De verkooptopper van Peugeot is strakgetrokken
Misschien niet de spannendste auto op de weg, maar wél de knaller die ervoor zorgde dat Peugeot in de lift zit…

… en zelfs Opel over kon nemen van General Motors! Maar da’s een ander verhaal. Het exterieur van de “nieuwe” 308 werd lichtjes bijgepunt voor MY2018. Belangrijker zijn nieuwe motoren als de 1.5 BlueHDi 130 S&S en de 2.0 BlueHDi 180 S&S die wordt gekoppeld aan een achttraps automaat. Om toch even stil te staan bij het uiterlijk: de motorkap werd iets gewijzigd en ook de grille is prominenter aanwezig. Het front kreeg daardoor een wat stoerder uiterlijk, een beetje à la 3008 en 5008.

Verder kreeg de 308 nieuwe rijhulpsystemen als Active Safety Brake en Active Lane Departure Warning (met extra herkenningsfunctie voor protesterende boeren op de snelweg). Allerhande parkeerhulpen staan op de optielijst en het infotainmentsysteem beschikt over i-Cockpit, waarmee info van je smartphone op het touchscreen kan worden weergegeven. Dit systeem is compatible met Mirrorlink, Android Auto en Apple Carplay.

Een rijtest met de vorige 308 GTI vind je HIER. Bewegende beelden van de facelift check je DAAR.

Video

Ook interessant!

  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • nieuwe Peugeot 308
    Nieuwe Peugeot 308 is langer en meer premium
  • Nieuwe Peugeot 308: dit is de prijs
  • Peugeot 206 GTI's beleven eerste Junkyardrace op TT Assen!
    Peugeot 206 GTI's beleven eerste Junkyardrace op TT Assen!

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

308, facelift, Peugeot

Vorig bericht: « Dit is de goedkoopste Jaguar XF van Marktplaats
Volgend bericht: Carrièreswitch? Word testpiloot bij McLaren! »

Lees Interacties

Reacties

  1. pomoek zegt

    5 mei 2017 om 08:18

    Die ledjes rond de koplampen zijn ze vergeten te veranderen in een net streepje. Beetje 2010.

    Login om te reageren
    • WoutH zegt

      5 mei 2017 om 08:35

      @pomoek: echt precies wat ik dacht!

      Login om te reageren
  2. w0o0dy zegt

    5 mei 2017 om 08:27

    Een 180 pk diesel met achttrapsautomaat… Klinkt als vlot en heel erg relaxt kilometers maken. Gecombineerd met de ruimte van een SW en het comfort van de 308 lijkt me dat zeker geen straf. Is dat 130pk diesel wel of niet te krijgen icm die 8 traps automaat?

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      5 mei 2017 om 08:31

      @w0o0dy: lijkt me een fantastische daily.

      Login om te reageren
  3. perry_snijders zegt

    5 mei 2017 om 08:27

    Lekker scheutig met de foto’s weer.

    Login om te reageren
  4. trustmeiamanengineer zegt

    5 mei 2017 om 08:28

    Mooi dat plaatje waarbij je goed kunt zien dat de plastic automaat pook een chip bedient ;)
    Verder gewoon een nette kar, maar nu er geen 14% bijtelling schraapversies meer zijn zal de populariteit toch dalen lijkt me.

    Login om te reageren
  5. granlusso zegt

    5 mei 2017 om 08:29

    Wat @pomoek zegt, die lampen hadden wat strakker gekund. En ik hoopte eigenlijk op een wat strakkere achterkant, maar gezien het feit dat daar geen foto van is, betwijfel ik of die aangepast is (wellicht nieuwe achterlichtunits alleen).

    En de achttrapsautomaat, is die van ZF of door PSA zelf ontwikkeld?

    Login om te reageren
    • ds3thp zegt

      5 mei 2017 om 08:54

      @granlusso: het is mij opgevallen dat de door ZF geleverde automaten ook vaak dat typerende pookje hebben. Lijkt erop dat de 308 deze ook heeft / krijgt.
      Daarnaast is Peugeot / PSA niet echt heer en meester in het maken van automaten.
      Grote kans dat het de ZF is dus

      Login om te reageren
      • bassx zegt

        5 mei 2017 om 10:22

        @ds3thp: welke fabrikant maakt nog zelf transmissies? BMW is ook allemaal Getrag.

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          5 mei 2017 om 10:33

          @bassx: zf toch? Zf 8-speed is meen ik de standaard ook daar.

          Login om te reageren
          • willeme zegt

            5 mei 2017 om 11:21

            @w0o0dy: Klopt. In elke BMW wordt dezelfde 8-traps automaat van ZF gelepeld. Ook VAG (Audi, Bentley), FCA (Alfa, Maserati) en JLR (Jaguar, Land Rover) maken er graag gebruik van.

            Login om te reageren
        • mashell zegt

          5 mei 2017 om 11:49

          @bassx: die 9 traps automaat bij Daimler is toch een eigen ontwikkeling?

          Login om te reageren
          • MDA zegt

            5 mei 2017 om 13:26

            @mashell: klopt. Mercedes is een van de laatste die zelf hun automaten maakt en ontwikkelt. Misschien nog een Aziatisch of Amerikaans merk, maar in Europa is er geen ander volume merk met eigen automaten.

            Login om te reageren
    • nofxke zegt

      5 mei 2017 om 12:14

      @granlusso: automaat is van Aisin

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        5 mei 2017 om 16:26

        @nofxke: Oké thanks

        Login om te reageren
  6. viezefreddyw zegt

    5 mei 2017 om 08:35

    Mooie bak, als hatchback altijd al een leuk ding gevonden. Het interieur heel erg simpel gemaakt door alles via het scherm te laten lopen. Dat vind ik een groot nadeel aan dit ding, net als de tellers en het stuur. Het past mij niet helemaal…

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      5 mei 2017 om 11:14

      @viezefreddyw: dat hele scherm is sws een nadeel, het is namelijk echt ontzettend traag. Dit systeem verwacht je bij een Suzuki Ignis, maar niet bij een goede middenklasser.

      Login om te reageren
      • audirijder zegt

        5 mei 2017 om 12:02

        @87sandyd: Ik vond het scherm wel snel in de 508. Maar misschien was dat het optionele grotere/betere scherm? Ben niet zo thuis in de optielijsten van de Fransen.

        Login om te reageren
        • granlusso zegt

          5 mei 2017 om 16:28

          @audirijder: De 508 had nog geen touchscreen toen deze uitkwam. Het touchscreen van het scherm van de 308 schijnt langzaam te werken/reageren, dus daar zit m de crux denk ik.

          Login om te reageren
  7. EnthousiaST220 zegt

    5 mei 2017 om 08:38

    Ik rij de auto bijna wekelijks maar zie ff het verschil niet.

    Login om te reageren
  8. MoeWat zegt

    5 mei 2017 om 08:41

    De grill gewoon weer afgekeken van Mercedes-Benz

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      5 mei 2017 om 09:15

      @moewat: nee joh, ze hadden nog een partij over van de DS4.

      Login om te reageren
    • mout zegt

      5 mei 2017 om 10:08

      @moewat: ?!?? Ik zie er ongeveer evenveel Daihatsu of Tesla in als Mercedes.

      Login om te reageren
  9. sjaakjwt zegt

    5 mei 2017 om 09:04

    Ik rij de 308 1.6 Blue HDI (120PK, 300nm) als leasewagen. Prima auto, rijd lekker! Zeker voor het geld, fiscale waarde van nog geen 26K en 14% bijtelling. Alleen het infotainmentsysteem mag van mij wat sneller, maar wellicht kan ik ook niet meer verwachten voor dat geld.
    Zoals hierboven al gemeld: die 180PK lijkt mij helemaal heerlijk.

    Login om te reageren
  10. rufctr01 zegt

    5 mei 2017 om 09:13

    Wederom zeer geslaagd!

    Login om te reageren
  11. mashell zegt

    5 mei 2017 om 09:20

    Ik vond het prefacelift model echt heerlijk rijden. Het navigatiesysteem is een ramp maar dat is nu vervangen. Het kleine stuur en het instrumentencluster er boven vond ik prima. Maar die stoelen, dat is echt martelwerktuig. Een lendensteun uit kunststof op de verkeerde plek, hoe verzinnen ze het.

    Login om te reageren
  12. baasbas zegt

    5 mei 2017 om 09:36

    Met de 1.6 hdi was niet veel mis. Hebben ze die aangepakt. . En de belabberde stoelen dan? Of die versnellingsbak van een tractor. …
    Of kan je die 8 bak ook op de 1.5 krijgen? Met 130pk, een 8 traps automaat en fatsoenlijke stoelen een prima aanbieding. Infotainment moet je ding zijn… zelf heb ik een hekel aan het wegstoppen van functies in een scherm. Voor alles wat je wilt moet je eerst die functie selecteren… op een touchscreen dus je moet nog kijken wat je doet ook. In de buurt van een druk knooppunt en je wil de navigatie zien? Dan kan de bijrijder maar beter zijn airco niet kouder zetten. ..

    Login om te reageren
  13. freezzr zegt

    5 mei 2017 om 09:37

    Doe mij maar een Phantom Drophead coupe…

    Login om te reageren
  14. hannibal zegt

    5 mei 2017 om 09:43

    Hopelijk is deze automaat een stuk verfijnder dan de zestraps van de huidige. Die bak, en de navigatie die het leuk vindt om je alle kanten behalve de juiste op te sturen zijn toch wel de voornaamste redenen geweest om de mijne weg te doen.
    Het gezeur over de stoelen herken ik echt niet. De 308 is een van de weinige kleine auto’s waar ik goed in kan zitten.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 mei 2017 om 11:53

      @hannibal: noem het maar gezeur.Ik heb maanden rugpijn gehad van die slechte stoelen in de 308. Ik heb met een kussentje gereden om de pijn te verzachten. Hoe je stoelen beleeft is heel persoonlijk maar wat voor de een Ok is kan voor de ander ronduit pijnlijk zijn.

      Login om te reageren
      • hannibal zegt

        5 mei 2017 om 12:26

        @mashell: Gezeur niet zo letterlijk nemen hoor. Ik heb destijds tijdens een proefrit al gemerkt dat er een enorm verschil is tussen de standaard stoelen en de sportstoelen waarbij de laatste duidelijk beter zaten.

        Login om te reageren
  15. kara zegt

    5 mei 2017 om 09:44

    ik rij wel eens in de 180pk met automaat in de 3008. & dat is echt een fijne automaat met een fijne blok.

    Login om te reageren
  16. JvT zegt

    5 mei 2017 om 09:45

    “met extra herkenningsfunctie voor protesterende boeren op de snelweg”
    LOL! ?

    Login om te reageren
  17. peke zegt

    5 mei 2017 om 09:51

    Recent voor de 1e keer gereden in een 308 sw: Ondanks dat ik de auto slaapverwekkend saai vind van binnen, was ik echt positief verrast over het rijgedrag!

    Maar: facelift had ik iets spannender gehoopt. Maar goed.

    En ik mag hopen de bak van ZF? Gezien de pook wel, fors betere bakken dan van PSA zelf.

    Login om te reageren
  18. cloverleaf zegt

    5 mei 2017 om 10:43

    Peugeot, Das Automobile. Ze worden lekker Duits zeg. Heel slim van ze. Oprecht een mooie auto.

    Login om te reageren
  19. boksbeugel zegt

    5 mei 2017 om 14:09

    Moet toch zeggen dat alle Fransen merken een goede design weg zijn ingeslagen, chapeau

    Login om te reageren
  20. tjorque zegt

    5 mei 2017 om 21:40

    Ik heb vorige week meegereden met de gti 285, das meer mijn meug… dieselen Mèh…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North