• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

“De Volkswagen Polo R komt in 2012”

Auteur: ricardo, gepost 4 mei 2010 om 17:01 – 40 Reacties

VW Polo Worthersee


Na de Golf R en Scirocco R krijgt het kleine broertje van deze twee binnenkort ook een hippe R-badge op de grille. Pk-verwachting: 210 stuks.

De geruchten over een hothatch-variant van de Polo waren er al langer. Al sinds september vorig jaar om precies te zijn. Tot nu toe houden ze bij VW de Duitse kaken stevig op elkaar. Tot vandaag, want een bron heeft tegenover Autocar laten weten dat 2012 het jaar is van de Polo R. Althans, dan wordt deze onthuld.

De verwachting is dat een turbogeblazen 1.6je de krachtbron zal vormen. Goed voor een geschat vermogen van 210 pk’s richting de voorwielen. Want vierwielaandrijving, daar is de Polo net iets te klein voor. De “R” krijgt dan dertig pk meer mee dan de Polo GTI (livefoto’s), deze moet genoegen nemen met 180 paarden.

Schakelen doet de GTI met een 7-traps DSG-bak. En die zal waarschijnlijk zijn weg naar de “R” wel weten te vinden. Wat deze Polo R -afkomstig van VW’s nieuwe performance afdeling– moet gaan kosten blijft nog even onduidelijk.

Ook interessant!

  • vernieuwde VW Polo GTI
    Vernieuwde VW Polo GTI: dit is hem!
  • verniuwde Polo GTI
    Vernieuwde Polo GTI al heel snel onderweg
  • Witte Polo GTI occasion kost meer dan nieuwprijs
  • Volkswagen Polo (2022) rijtest
    Volkswagen Polo (2022) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

gti, polo, polo-r, Volkswagen

Vorig bericht: « Video: de nieuwe Porsche Cayenne kan driften
Volgend bericht: Verkocht voor €2.7 miljoen: Ferrari 400 Superamerica »

Lees Interacties

Reacties

  1. paulusrx7 zegt

    4 mei 2010 om 17:02

    geen strepen dat hoort alleen op amerikaanse muscle car’s niet op polótjes, 107tjes enz

    Login om te reageren
  2. ardonjr zegt

    4 mei 2010 om 17:06

    2012? Dat is over 2 jaar? dan is de huidige Polo toch alweer achterhaald?

    Mis ook even waarom dat zo lang moet duren? Al de techniek en spullen zijn aanwezig.. hoeft het alleen in een bestaand karretje te proppen toch?

    Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      4 mei 2010 om 17:24

      @ardonjr: Maakt ie nog net het einde van de wereld mee, waarom zou je als autofabrikant dan nog een nieuw model op de markt gaan zetten? :P

      Login om te reageren
  3. Autogek zegt

    4 mei 2010 om 17:29

    Gaan die auto’s nu echt harder door die strepen? LOL

    Ik begrijp echt niet waarom de GTI niet genoeg is voor zo’n wagentje. Wat gaat hij straks sneller? 0,5 sec. naar de 100? Het zal wel! Het is en blijft wel een leuk bakkie die nieuwe Polo.

    Login om te reageren
  4. timberleek zegt

    4 mei 2010 om 17:29

    @vanquish

    daarmee kun je net iedereen voorbijstuiven bij afslag ‘hemelpoort’, maar toch met een klein en schoon genoeg autootje om petrus niet boos te maken omdat zijn wolk grijs wordt

    Login om te reageren
    • De Fiets zegt

      4 mei 2010 om 18:30

      @timberleek: ik zou een fiets nemen…past altijd :-)

      Login om te reageren
  5. timberleek zegt

    4 mei 2010 om 17:32

    Heeft iemand trouwens ervaring met de nieuw polo? Ik ben bijna 2 meter lang en kan in praktisch geen enkele kleine auto fatsoenlijk zitten. In onze auto moet de stoel al helemaal achteruit (oude 2001 nissan maxima qx).

    Gezien ik binnen afzienbare tijd een eigen auto wil…
    Al zal dat waars ook gewoon een grote worden. door bovengenoemd probleem

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      4 mei 2010 om 18:14

      @timberleek: Ik ken iemand die 1.97 meter is die past (qua hoofdruimte zeker ) in een citroen C3 !

      Login om te reageren
    • Jipp zegt

      4 mei 2010 om 18:22

      On topic, ziet er leuk uit en zal ook wel heel speels worden!

      @timberleek: ik ben zelf 1.93 en ik pas makkelijk in mijn a3, maar heb hiervoor een polo gehad en dat ging ook makkelijk met mijn lange benen. Wel zit ik overal ook met de stoel helemaal naar achter in praktisch alle auto’s… Ik weet trouwens wel dat er bedrijven zijn die je stoelen wat naar achter kunnen verplaasten….!

      Login om te reageren
    • E_Komenda zegt

      4 mei 2010 om 23:21

      @timberleek: Ik rijd bijna dagelijks in de nieuwe Polo. De binnenruimte voorin is zeker wel geschikt voor de langere mens. Ikzelf heb ook niet echt korte benen, maar kan nog 30 centimeter naar achteren. Ik kan hem echt aanraden, maar hij is idd wel duur..

      Login om te reageren
  6. Daveee zegt

    4 mei 2010 om 17:36

    @ Paulusrx7

    Wie zegt dat dit de Polo R is? Tis maar een conceptgevalletje hoor..

    Login om te reageren
  7. 335d coupé zegt

    4 mei 2010 om 17:38

    VW Polo Wörthersee? Definitely not worth to see.

    Login om te reageren
  8. Jokke zegt

    4 mei 2010 om 17:39

    @Timberleek: Doe geen moeite om zo’n kleine auto te kopen! Alles van die orde is niet geschikt voor de grotere medemens, tenzij je de voorzetel eruit haalt en op de achterbank gaat zitten OF extreem rechtop zit , maar dan kom je met hoofd tegen het dak :).

    Mij zegt het allemaal niks. Zo’n kleine prulkar en dan 210 paarden erin… Nog meer johnnies opde baan die denken dat hun wagen beter is dan pakweg een BMW M5 :) Ze zouden dat prul 40 000 euro moeten doen kosten…

    Login om te reageren
  9. John zegt

    4 mei 2010 om 17:45

    Ja halo halo, dit is de R toch niet, ziet zelfs m`n moeder… Wat staat er op die nummerplaat?! Oja, 2009… Waar zijn die 2 uitlaatjes in het midden? En inderdaad die strepen zouden ze nooit doen..
    OT: lekkere Golf GTI Killer !

    Login om te reageren
  10. timberleek zegt

    4 mei 2010 om 18:22

    @simonMc

    Het is meestal niet de hoofdruimte maar de beenruimte.
    Ik heb mijn lengte vooral in mijn benen zitten.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      4 mei 2010 om 18:35

      @timberleek:
      vreemd genoeg passen de langste mensen het beste in kleine auto,s ..
      zonder zottigheid ..

      Login om te reageren
  11. RobertJ zegt

    4 mei 2010 om 18:26

    @Jokke: wat praat jij een onzin man. Met 1.91m(vooral lange benen) pas ik met gemak in een aygo, polo of ibiza. Ik zou niet weten waarom iemand van 2 meter er per definitie niet in past.
    En verder wil ik eigenlijk niet beginnen over het niveau van veel BMW rijders. Snap ook niet echt waarom er petjes in een veel te dure nieuwe polo zouden rijden. Over een paar jaar ja, maar dat doet NU niets af aan de auto.
    @timberleek: ga eens naar de dealer? kleine moeite, beetje loze reactie.

    Login om te reageren
  12. RobertJ zegt

    4 mei 2010 om 18:27

    @timberleek: dat heb ik ook, dus dat moet wel lukken bij veel auto’s. nogmaals: naar de dealer!

    Login om te reageren
  13. VWouter zegt

    4 mei 2010 om 18:32

    September? Ik heb deze polo al in oktober gespot in Wolfsburg ^^

    Login om te reageren
  14. timberleek zegt

    4 mei 2010 om 18:32

    @robertj

    zo rijk ben ik niet (voor een nieuwe)
    ik vroeg het me meer af vanwege het formaat van een polo (dat kan ik prima voor me halen). Dan kijk ik een beetje indenken of ik naar dat formaat auto moet kijken.

    @De Fiets
    alleen is zwolle een beetje ver fietsen ;-)

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      4 mei 2010 om 21:40

      @timberleek: ook met lange benen pas je in polo’s, heb er zelf 2 gehad en mijn benen zijn ook vrij lang.

      Login om te reageren
  15. AudiQuatro zegt

    4 mei 2010 om 18:46

    goed idee! En die 1.6 is toch wel te chippen naar zo`n 250pk?

    Login om te reageren
  16. TDIfreak zegt

    4 mei 2010 om 18:49

    doe nou maar gewoon de 2.0TFSI, past best :D

    Login om te reageren
  17. PiK zegt

    4 mei 2010 om 19:04

    Leuke auto die nieuwe Polo. En weet dat er voor modeljaar 2011 nog wat leuke extra opties in de pijplijn zitten.

    Login om te reageren
  18. n0zem zegt

    4 mei 2010 om 19:12

    Login om te reageren
  19. phantom zegt

    4 mei 2010 om 20:14

    Het is gewoon niet leuk meer.. Een gti of R editie is niks bijzonders meer. Allemaal 1-heidsworst, allemaal massaproductie, allemaal dsg erin. En hup! daar heb je er weer 1, stop ze maar vol met pk’s! 180, 210,300? waar houdt het op?.En allemaal familiegezicht erop.
    De polo R nog sneller dan de gti? niet normaal meer toch?

    Wat ik wil zeggen is dat als er vroeger een dikke
    volkswagen kwam dan was dat uniek en hadden ze ze niet van elk model een sport versie.

    Login om te reageren
  20. Cantago zegt

    4 mei 2010 om 21:49

    Een sport versie met automaat? Da klopt ni… Maarja, hij komt pas in 2012, dus ik wacht nog wel even.

    Login om te reageren
  21. AstonFan zegt

    4 mei 2010 om 22:10

    Da’s lang! De Golf en Scirocco R zijn er al.
    Is ”R” niet net zoiets als GTi?

    Login om te reageren
    • Ferdinand1 zegt

      4 mei 2010 om 23:05

      @AstonFan: Nee, de R variant die staat weer net wat hoger dan de GTI.

      Login om te reageren
  22. janus zegt

    4 mei 2010 om 22:12

    Liever een handbak is toch veel leuker,om zelf de controle te hebben waneer er geschakelt mag worden.

    Login om te reageren
  23. AstonFan zegt

    4 mei 2010 om 22:14

    @SimonMc

    Past die 1.97 lange kennis van jou in een Citroen C1/Peugeot 107/Toyota Aygo?
    @Cantago

    Hoe weet jij dat er een ”sportversie met automaat” in zit?

    Login om te reageren
    • Ferdinand1 zegt

      4 mei 2010 om 23:06

      @AstonFan: En Cantago bedoelt gewoon dat dit een sportversie is met een automaat (DSG) erin. Staat in de tekst..

      Login om te reageren
  24. AstonFan zegt

    4 mei 2010 om 22:17

    @paulusrx7

    Een Lamborghini Gallardo Balboni heeft iets wat Polo’tjes, 107’tjes en dat andere grut hebben: Een streep. (á lá TopGear)

    Login om te reageren
  25. rees zegt

    4 mei 2010 om 23:07

    zal wel een klein kanonnetje worden!

    Login om te reageren
  26. Sciurida zegt

    5 mei 2010 om 01:26

    Ik ben mijn moeder een Polo aan het aansmeren en vond hem eigk helemaal niet extreem duur, tenminste in vergelijking met wat ze anders wil (een Corsa of een Mini), maar deze R zal VW kennende minimaal 30.000€ gaan kosten, tja dat is wel duur… Maar een 1.4 is wel te financieren hoor; veel meer waar voor je geld dan (de meeste) concurentie

    Login om te reageren
    • E_Komenda zegt

      5 mei 2010 om 12:08

      @Sciurida: De 1.4 waar ik in rijd kost €20.000. Dan is ‘ie wel héél compleet, maar goedkoop is het niet.

      Login om te reageren
  27. Dimglor zegt

    5 mei 2010 om 07:35

    Mja logisch gevolg denk ik dan ;)
    Kleine hot hatches hebben wel iets vind ik, maar tussen deze en de Renault Clio sport…. Dan zou ik waarschijnlijk de Clio nemen ;)

    Login om te reageren
  28. lambo4all zegt

    5 mei 2010 om 12:27

    Polo R voor je vrouw, Golof R voor jou

    Login om te reageren
  29. tomster zegt

    5 mei 2010 om 20:29

    Heb net op de Belgische van VW gekeken en de Polo GTI start aan 22.999,99 EUR. En dan ben je dus even snel als een Golf GTI.

    Login om te reageren
  30. Jokke zegt

    6 mei 2010 om 10:37

    Was eerder sarcastisch jongens :-) Polo’s pff… dat draag je toch ipv een tshirt? :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North