Deze Ferrari uit ’62 is dit weekend onder de hamer gegaan voor het hoogste bedrag dat ooit voor een Superamerica is betaald. Nu maar hopen dat ‘ie niet wegkwijnt onder een dikke stoflaag.
Uit een tijd dat auto’s nog serieus lange namen meekregen (voluit heet-ie 1962 Ferrari 400 Superamerica Cabriolet Pininfarina SWB) en benzineprijzen een lachertje waren. Deze Ferrari werd na zijn geboorte naar Amerika gehaald waarna de gelukkige koper de topsnelheid van de 4.0L V12 direct ging uitproberen. Op de Bonneville Speed Trials (grote zoutvlakte) haalde de Italiaan een V-max van 233 km/h.
De voorin geplaatste V12 wordt via drie Weber carburateurs van een brandstof/lucht-mengsel voorzien. Het vermogen van deze klassieker is volgens de fabrieksopgave 340 pk. Dankzij een complete revisie in 2005 mogen we aannemen dat het aantal pk’s van deze klassieker nog steeds rond die waarden ligt. We zeggen het nog maar een keer: 2.7 miljoen euro. Voor een auto. Heerlijk! Hieronder een viertal kwijlplaatjes.
PS. Dit is niet de duurste Ferrari ooit, dat was deze 250 Testa Rossa.
Damn dit hoort niet meer op de weg, zulke auto´s moet je echt voorzichtig mee zijn, straks knalt een of ander idioot tegen je aan omdat ie niet oplet ofzo.
Daar gaat dan je auto van 2.7 miljoen euro
@Something: Risico van ’t vak he! :lol:
ik bied 2.8 miljoen euro
Het is ook wel een knappe auto.
Deze valt in de categorie kopen & verkopen. Deze is leuk… voor het geld. Wanneer ik zo’n auto zou hebben en iemand bood mij 2,7 miljoen, dan hoef ik er niet lang over na te denken, dan gaat ie zo weg. Voor dat geld koop je echt iets leuks.
Prachtig!
die 2,7 miljoen is hij ook zeker waard, dit is toch een plaatje! iets wat betaalbaar is en in de buurt komt, vooral de achter lijnen is wel eeen triumph spitfire…!
Haha, typische early 60s lijnen idd.
mwah….alles is te maken hoor! er zijn genoeg plaatwerkkunstenaars die dit weer onzichtbaar kunnen herstellen. Denk maar aan toen de 250 GTO van F.K enige tijd geleden vanachter in elkaar zat: die auto werd geschat op 20 mln!
Het blijven wel auto’s he?! de kerel die deze 400SA heeft zal daar waarschijnlijk ook niet zo wakker van liggen hoewel deze F niet echt gemaakt is voor t circuit :-)
Dat is dus boven de verwachte prijs van 1,9 tot 2,4 mln. :o Op Klassiekerrally.nl staat iets meer info en meer foto’s! Foto r101_08 heeft lang mijn bureaublad gesierd…
Wat een pracht. Dit is dus een uniek exemplaar als ik het goed begrijp?
Het interieur
En de Bonneville Salt plains
Samen met wat anderen
wow!! vooral wanneer het dak toe is vind ‘k em echt wel mooi!!
Pfff toen Ferrari nog echte auto’s maakte :'(
Dat is nog eens een auto! Hopen dat Ferrari weer een beetje die kant op gaat ooit, dit is gaaf hoor!
Ziehier meer info en foto’s van deze auto: http://www.coachbuild.com/index.php?option=com_gallery2&Itemid=50&g2_itemId=42651
Inclusief ‘period pics’ van de Bonneville Speed Trials.
dit is wel een mooi zeldzaam exemplaar
Prachtig toch. Er werd wel geänticipeerd dat’ie hoog zou scoren. Fijn te horen dat er mensen zijn die hier geld voor op tafel willen leggen. Het is tenslotte een kunstwerk.
Die tip, da’s graag gedaan hoor… :-( ….pffff
Nooit geweten dat Ferrari zo’n mooie auto gemaakt heeft. Dat is die 2,7 miljoen zeker waard.
Jeetje, zo maken ze ze niet meer :(
Doe mij voor dat geld maar iets anders… Een Trevita bijvoorbeeld;)
Een erg mooie wagen.. Zou ik graag willen hebben, en ’t mooiste is nog dat tenzij je ‘m ergens tegenaancrasht hij je nog geld oplevert op de lange termijn ook.. Moet je ’t natuurlijk wel eerst investeren, maar toch.. Ik zou ‘m best graag in de garage hebben staan^^
Dat kenteken lijkt Frans?
Damn hoe hou je dat motorblok zo netjes…. Is alles eigenlijk nog orgineel? :S
wat een smaakvol interieur
goter plaatje..
http://blogs.insideline.com/straightline/1962_ferrari_400sa_int.jpg
Dit ziet er echt wel goed uit.., ik heb vorige week ook een oude Ferrari cabrio gezien die wat weg had van deze of een Ferrari 275 gts (zoals ook in Top Gear bij de 599 gtb test…) Jammer genoeg heb ik niet zo’n grote kennis van klassieke ferrari’s…. :s
Lekker bedrag :O Maar zeker mooie, smaakvolle en tijdloze klassieker!
mooi wagentje hoor! alleen ik heb liever een 458 italia, 599 GTO, 612 en een leuk villaatje.
Wat een plaatje!
Lijkt me heerlijk om op je oude dag mee door de Italiaanse Rivièra te touren:)
@something
Je zou verplicht moeten zijn er in te rijden.
Kunnen we er allemaal van genieten.
Zoals de eigenaar van de 250 GT California die ik in Monaco tegenkwam wel deed.
Geweldig om zo’n apparaat in het wild te zien!
Als old-timer is deze motor + onderdelen nog degelijk genoeg om ermee (ver) te rijden ?
@JVC: Ik denk het enorm van wel. Zie die foto’s en zie enkele posts hierboven dat interieur. Deze auto is gloed hemeltje brand nieuw. Een uitgebreide revisie in 2005.. da’s een understatement. Hij is tot in de puntjes vernieuwd. Pebble Beach staat zeggen we dan toch?
Ergens ook wel jammer, het patina des tijds is ook afwezig.
Zeker een scitterend gelijnde auto!! 8)