• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze 118k kostende Defender is niet wat het lijkt…

Auteur: Michel, gepost 30 mei 2025 om 09:58 – 14 Reacties

defender elektrisch

Deze Land Rover Defender 110 uit 2010 moet meer dan een ton kosten. Maar het is niet wat het lijkt.

Wie wil er nou niet in een dikke Land Rover Defender rijden? Maar ja kosten en milieu enzo. Misschien is deze bijna youngtimer dan wat voor jou? Op Marktplaats komen we namelijk deze dik een ton kostende Land Rover Defender 110 tegen.

Onder de motorkap ligt alleen geen 2.4 liter zelfontbrander. Nee deze Defender kun je met een schoon geweten door de blubber PC Hooftstraat trekken. De Defender in deze advertentie is elektrisch!

defender elektrisch
defender elektrisch

Land Rover Defender 110 elektrisch

De 2.298 kilogram wegende Defender is namelijk door EV Europe voorzien van een 122 pk sterke elektromotor en een batterijpakket van 82 kWh. De actieradius zou daarmee volgens de verkoper maximaal zo’n 250 kilometer zijn volgens de onvolprezen Marktplaats-testcyclus

De verkoper vermeldt in de advertentie dat de auto mechanisch (?) 195 duizend kilometer op de teller heeft staan en dat de auto altijd onderhouden is door een garage. Ja ja, een garage!

defender elektrisch

Youngtimer

Aangezien de Land Rover Defender 110 elektrisch over een half jaar binnen de youngtimer regeling valt kan de auto zomaar interessant zijn. Zeker omdat de verkoper in de advertentie aanbiedt om voor bedrijven een BTW factuur te maken voor 70k. Dit betekent een bruto bijtelling van 9.000 euro per jaar volgens de verkoper.

Vergeet overigens niet dat je ook op je vierde kwartaal omzetbelasting je privégebruik moet corrigeren. In dit geval is dat 2,7 procent van de bij de RDW geregistreerde catalogusprijs van 79.975 euro. Dat komt neer op een bedrag van 2.159,32 euro dat je jaarlijks nog moet overmaken naar de overheid.

defender elektrisch

De vraagprijs is echter 97.500 euro exclusief BTW (117.975 euro inclusief BTW). Dus flink meer dan de auto met brandstofmotor nieuw in 2010 heeft gekost. Eventueel dus met een gedeelde factuur om de belastingdienst om de tuin te leiden… Maar je rijdt dan wel elektrisch in een Land Rover Defender.

Let wel even op, de apk was geldig tot maart 2024, dus dat moet wel nog even geregeld. Koop dan?

Ook interessant!

  • Duurste Land Rover van Marktplaats is een 275k kostende verrassing
  • Land Rover bevestigt: Defender wordt voorlopig NIET elektrisch
  • Land Rover gooit klassieke Defender V8 opnieuw in de verkoop
  • Land Rover haalt Defender uit de showroom voor Dakar
    Land Rover haalt Defender uit de showroom voor Dakar

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

defender, defender-110, Elektrisch, Land Rover, marktplaats, occasion

Vorig bericht: « Overheidscampagnes voor het klimaat blijken weggegooid geld
Volgend bericht: Blijf weg uit Den Haag! Ik herhaal, blijf weg uit Den Haag »

Lees Interacties

Reacties

  1. Johanneke zegt

    30 mei 2025 om 10:24

    122pk, waarom bezuinigen op de motor als je zo’n duur project gaat bouwen?

    Login om te reageren
    • marcus zegt

      30 mei 2025 om 11:28

      Omdat hard gaan niet zo lekker is in een Defender. Zo lang ie maar 100kmh haalt hoeft het niet harder te gaan. Veel belangrijker is waarom ze niet iets meer in het interieur gestoken hebben, dat had voor weinig veel mooier kunnen zijn…

      Login om te reageren
      • KennOne zegt

        30 mei 2025 om 11:34

        Klopt. Maar een LS V8 ombouw klinkt gewoon aantrekkelijker dan een 122PK elektro met een treurig bereik. Qua interieur helemaal eens dat ze daar niet wat meer werk van gemaakt hebben.

        Login om te reageren
    • stekkerkoning zegt

      30 mei 2025 om 11:46

      In de advertentie wordt onterecht het duurvermogen genoemd, in RDW-taal is dat het nominaal continu maximumvermogen. Terwijl deze motor piekt op 180 kw (245 pk), dat heet officieel “maximum vermogen 60 minuten”. Deze tweedeling is er bij alle ev’s, en de hoogste waarde kan altijd worden aangehouden.

      Login om te reageren
      • Johanneke zegt

        30 mei 2025 om 15:59

        Thanks! Dat klinkt al stukken beter.

        Login om te reageren
  2. kniesoor zegt

    30 mei 2025 om 11:08

    Een range van 250 km met een accupakket van 82 kWh . . . is dat niet wat erg magertjes ? 🤔

    Login om te reageren
    • stekkerkoning zegt

      30 mei 2025 om 11:55

      Dat is omgerekend 32,8 kWh/100 km en inderdaad nogal fors als dat het rooskleurigste wat die accu weet te presteren in een Defender. Geen vergelijk maar stadsritjes met een kleine of zuinige ev (Mini Cooper, R5, Hyundai Inster maar ook Tesla Model 3 of Hyundai Ioniq Classic Electric), leveren verbruikscijfers op die ongeveer drie keer zo laag liggen.

      Maargoed de gedachte bij de ontwikkeling van de Defender is nooit efficiëntie geweest.

      Vind inruil op een V8 wel een veeg teken. Iets zegt me dat de eigenaar niet per se blij is geweest met de elektrificatiekeuze.

      Login om te reageren
  3. ronaldotour zegt

    30 mei 2025 om 12:47

    Ik snap niet wat hij bedoelt met een factuur van 70k ex. met een auto die 95.000,- ex. kost?

    De bruto bijtelling bij een youngtimer is 35% over de economische waarde dus over 70.000,- is dat 24.500,-

    Login om te reageren
    • Michel zegt

      30 mei 2025 om 15:24

      Hij schrijft twee bonnetjes. 1 van 70k excl. btw en eentje voor de rest van het bedrag. Voor de belastingdienst hou je dat bonnetje van 70k aan voor berekening van de bijtelling van de Youngtimer. Daarnaast heeft hij het over bruto bijtelling, maar ik vermoed dat hij juist netto bedoelt. Dus het percentage aan inkomstenbelasting wat je moet betalen van die 24.500 euro. Zeg maar 38 procent (als je in die schijf valt) van 24.500 euro. Dat is die genoemde 9.000 euro die je dus samen met die 2159 euro daadwerkelijk over moet maken naar moedertje staat.

      Login om te reageren
      • ronaldotour zegt

        30 mei 2025 om 15:47

        Daar lijkt het wel op inderdaad, totaal dus niet interessant als youngtimer of je moet het leuk vinden om erg veel bijtelling te betalen.

        Knap slordig trouwens om bruto en netto te verwisselen en trapt de belastingdienst inneem constructie?

        Login om te reageren
  4. Hawkeye72 zegt

    30 mei 2025 om 13:29

    Onzinnig ding voor een nog veel onzinnigere prijs…..

    Login om te reageren
  5. pietertje123 zegt

    30 mei 2025 om 14:06

    Computerventilatortjes op koelribben snap ik. Onder tegen de vloer van een auto die het terrein in gaat niet. Dat zit na 1 ritje vol met blubber en na 1x schoonmaken zijn de koelribbetjes misschien schoon maar de ventilatortjes naar hun grootjes.

    hobby projectje met veel geld en nu is het op.

    Login om te reageren
  6. HZW zegt

    30 mei 2025 om 15:46

    Je vraagt je af of alles onder de auto tegen water en modder kan, anders hoef je er niet mee offroad te gaan, of in de regen te gaan rijden.

    Login om te reageren
  7. zjos zegt

    30 mei 2025 om 19:11

    Kijkende naar de elektronica en koelventilatortjes onder de auto is dit een Defender PC Hoofdstraat edition want die EV meuk werkt na het eerste beste boeren paadje al niet meer als dat vol modder zit. Wat moet je dan in godsnaam met zo’n ding ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North