
Maar toch nog altijd de duurste cabrio van Marktplaats!
Het is zomer en dus is het tijd om het dak eraf te halen! Tussen de regenbuitjes van de Hollandse zomer door lekker met de haren in de wind. Als je dan eens over Marktplaats struint dan kom je nog wel wat pareltjes tegen. Vandaag deze zeventien jaar jonge cabriolet met slechts 24.875 kilometer op de teller.
Het is de duurste dakloze van Marktplaats en dat terwijl hij maar liefst 150 duizend euro is afgeprijsd ten opzichte van een jaar geleden. Maakt wel nieuwsgierig naar deze winkeldochter!
De duurste cabrio van Marktplaats is…
Een zeldzame auto. Dat lijkt ons evident. Als de auto uit 2008 is én dan alsnog de duurste dakloze is, dan moet ie wel zeldzaam zijn. De verkoper noemt hem zelfs uniek, als is dat technisch gezien niet helemaal waar.







Er zijn er van de open versie namelijk 150 stuks gemaakt. Niet helemaal uniek, maar laten we zeggen dat je er niet snel een tweede van tegenkomt op straat. Het betref hier een Mercedes-Benz McLaren SLR 722 S cabriolet. Een auto die met de hand gebouwd is in Woking (Engeland).
De benaming 722 Edition is afkomstig uit de roemrijke racegeschiedenis van Mercedes-Benz. In 1955 won Stirling Moss de Mille Miglia in een Mercedes-Benz 300 SLR met startnummer 722. Die 722 betekende dat hij om 7u22 moest starten.
Acht Cilinders
Onder de motorkap een 650 pk sterke 5,4 liter grote V8 motor. Het maximale koppel is 820 Nm. Die 650 pk is overigens nog 34 pk meer dan de gewone roadster heeft. Beter ook voor een cabrio, want als het dak eraf kan hoor je de soundtrack tenminste goed.







Een auto als deze ontbreekt het natuurlijk aan niets. Uiteraard is ie voorzien van zaken als sportstoelen, keramische remmen, carbon interieur- en exterieur details, rode remklauwen, rode gordels, een multifunctioneel stuurwiel, climate control, Bose audiosysteem, elektrische ramen voor, elektrisch verstelbare stoelen, cruise control enzovoort enzovoort.




BTW auto
Mocht je de auto zakelijk willen aanschaffen en als youngtimer willen gaan rijden? Het is een BTW auto en dat betekent dat je nog 21 procent BTW terug kunt krijgen van de aankoopprijs. Dat is wel welkom, want de verkoper uit het Brabantse Werkendam vraagt 799.740 euro voor wat hiermee de duurste cabrio van Martkplaats is. Ondanks dat ie 150k is afgeprijsd!





Het blijft een onzettend lelijke auto, maar het geluid maakt alles goed. Er zijn weinig auto’s die beter klinken.
@erce: Een ‘gewone’ coupé vind ik anders best fraai. Hij klinkt inderdaad geniaal, maar is met wat aanpassingen een SL55 of E55 AMG niet een optie? Ik dacht dat die motor in de basis hetzelfde was. Maar misschien heb ik het wel helemaal mis.
Klopt. De AMG M113K 5.4liter V8 benzine compressor motor zit ook in de MB E S SL CL CLS G 55AMG en heeft 476-500pk. Met een sportief inlegfilter & kleinere compressor pulley & software tuning ga je naar 530pk. Stages erna zijn 600-700-830pk. En met sportief uitlaatspruitstuk en grotere midden&einddempers ook meer/mooier geluid.
Maar geen idee of het de sound van de SLR benaderd? Ik ga zo even het filmpje van Sachsa in de SLR bekijken om te luisteren.
Lekker kleurverschil ook van voor naar achter
Zit een folie op de hele voorzijde
De basis-SLR heeft 626 peekaa. Dat betekent volgens mijn telraam, dat het verschil met deze 722 24 peekaa is.
Was al niet fraai en wordt zeker niet mooi oud. Wel een brute sound.
De meest smerig klinkerde supercar. Heerlijk
Geluid is fenomenaal maar de looks… toch een beetje als het kapsel van Danny de Munck: veel te strak naar achteren gekamd
Haha, als young timer.
35% bijtelling over een dagwaarde van +/- 800K , kost zo’n 11.500 netto per maand (oké, misschien lukt het om een tonnetje lager te waarderen, maar dan is net nog heel veel).
En daarbovenop nog jaarlijks 2,7% btw over de catalogusprijs van de auto.
Ik blijf ervan overtuigd, er zijn een paar redenen die ervoor zorgen dat deze nog niet op de miljoen zitten kwa waarde zoals de concurrenten uit zn tijd dat wel al een tijdje zijn (Ferrari Enzo en Porsche Carrera GT). De slome en saaie slushbox van een automaat (zelf mee gereden, was echt een letdown) en dat je vrijwel nergens bijkan kwa onderhoud, de astronomische kosten van die remmen die er onder zitten.