• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze 4 Serie is sneller dan een E39 M5

Auteur: willeme, gepost 3 maart 2019 om 20:57 – 28 Reacties

Afbeelding Deze 4 Serie is sneller dan een E39 M5Afbeelding Deze 4 Serie is sneller dan een E39 M5Afbeelding Deze 4 Serie is sneller dan een E39 M5Afbeelding Deze 4 Serie is sneller dan een E39 M5Afbeelding Deze 4 Serie is sneller dan een E39 M5Afbeelding Deze 4 Serie is sneller dan een E39 M5Afbeelding Deze 4 Serie is sneller dan een E39 M5

G-Power BMW 440i GP 40i Limited Edition (F36) '19
Heeft dat downsizen toch nog voordelen.

We willen nog weleens zeuren over auto’s waarvan de motoren niet meer atmosferisch zijn. In principe rijdt niets zo fijn als een atmosferische motor met een groot slagvolume. De gasrespons is namelijk direct: je hoeft niet te wachten totdat de turbo’s op gang gekomen zijn. Een tweede voordeel is dat het koppel en vermogen er geleidelijk inkomen. Je kan met het gaspedaal de motor echt ‘dirigeren’. De creatieve woordkeuze gebruiken we expres vanwege het derde voordeel: het geluid. Er zijn geen turbo’s die functioneren als geluiddempers.

Enfin, we weten hoe het tegenwoordig zit. Zo ongeveer 99,2% van de nieuwe auto’s die je kan bestellen in Nederland is voorzien van drukvulling middels een turbocompressor. Deze motoren hebben zo ook hun voordelen: ze zijn over het algemeen goed te tunen. Zeker bij auto’s waarbij het blok, de transmissie alsmede de rest van de aandrijflijn een beetje reserve heeft. Een auto als de BMW 440i bijvoorbeeld. Deze auto heeft de B58B30-zescilinder onder de kap en G-Power weet daar wel raad mee.

G-Power BMW 440i GP 40i Limited Edition (F36) '19

G-Power noemt het pakket de ‘GP 40i Limited Edition’. Dat Limited Edition slaat op de beschikbaarheid, want G-Power gaat maar 50 van deze tuningskits verkopen. Standaard is het al geen kinderachtige motor. De zes-in-lijn levert maar liefst 326 pk bij 5.500 toeren en 450 Nm bij 1.380 toeren. G-Power maakt er in dit geval 420 pk van, terwijl het koppel stijgt naar 600 Nm. Een winst van 94 pk en 150 Nm. Tevens wordt de snelheidsbegrenzer eraf gehaald en grijpt de toerenbegrenzer pas 600 toeren per minuut later in.

G-Power BMW 440i GP 40i Limited Edition (F36) '19

De prestaties zijn dan ook uitstekend te noemen. In het geval van deze 440i wordt de sprint afgeraffeld in slechts 4,2 seconden. Ter referentie, een M5 van de E39-generatie had 5,2 seconden nodig om naar de 100 km/u te sprinten. De topsnelheid ligt boven de 300 km/u. Hoe veel erboven, wil G-Power niet zeggen. Om het plaatje af te maken krijgt de 440i een nieuw uitlaatsysteem, 20″ Hurricane RR velgen en een sportonderstel. Mocht je net naast het net gevist hebben, er is ook een non-Limited Edition verkrijgbaar (V1), deze levert echter 20 pk minder.

Meer weten? Bekijk hier deze video met alle ins en outs van de BMW 440i Gran Coupe.

Ook interessant!

  • BMW M3 xDrive
    BMW stopt met het leveren van de M3 en M4 [update]
  • Standaard BMW 5 Serie krijgt M5 power van AC Schnitzer
  • Hallelujah: Infinitas voert BMW M4 op tot 1.000 pk!
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

4-serie, BMW, g-power, tuning

Vorig bericht: « Pagani is terug bij af met de Zonda
Volgend bericht: Welke stokoude premium hatchback moet ik kiezen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. thomassnelweg zegt

    3 maart 2019 om 20:59

    Dikke bak toch!

    Login om te reageren
  2. baklava zegt

    3 maart 2019 om 21:07

    Die velgen zijn echt veel te groot.

    Login om te reageren
  3. alfapeter zegt

    3 maart 2019 om 21:08

    Een M3/M4 lijkt mij een beter alternatief als er dan toch gedownsized wordt. Waarschijnlijk is dit bijna net zo duur.

    Login om te reageren
    • bassx zegt

      3 maart 2019 om 21:23

      @alfapeter: De bijtelling is aanzienlijk lager en je hebt een comfortabelere auto met een prettig vermogen.

      Login om te reageren
  4. Jochempie zegt

    3 maart 2019 om 21:09

    Het doet mij denken aan een AC Schnitzel qua uiterlijk. Standaardlook maar vreemde velgen. Ja, best een upgrade om te overwegen, de motorische dan.

    Login om te reageren
  5. smex zegt

    3 maart 2019 om 21:11

    Ongelofelijk hoe zilver alle sportiviteit uit een auto haalt. Echt een afbraak op een auto.

    Login om te reageren
  6. mercedesamg63 zegt

    3 maart 2019 om 21:11

    Die velgen zijn zo lelijk waardoor het wagen super goedkoop en amateur getuned oogt. Mede dankzij de stickers met een oranje kleur.

    Login om te reageren
  7. freezzr zegt

    3 maart 2019 om 21:14

    4-serie, zo’n gruwelijk fijne auto…

    Login om te reageren
  8. kennone zegt

    3 maart 2019 om 21:21

    Mooie bak!, maar ik zou toch eerder voor de veule tragere E39 M5 gaan

    Login om te reageren
    • panam1 zegt

      3 maart 2019 om 22:11

      @kennone: die is ook 2x zo duur :-)

      Login om te reageren
  9. vaakbenjetebang zegt

    3 maart 2019 om 21:22

    Weer een Duitse ode aan de wansmaak. Wielen tweekleurig en te groot, obligaat privacy-glass, carbon frutsels op de uitlaatmonden… En dan zwijg ik nog maar over de volkomen misplaatste oranje accenten, die maar een heeeeeeel klein beetje vloeken bij de nog altijd aanwezige M-logo’s en de remklauwen.

    Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      3 maart 2019 om 21:26

      @vaakbenjetebang: … moet nog worden goedgekeurd? Er staat geen onvertogen woord in.

      Login om te reageren
  10. phaeton zegt

    3 maart 2019 om 21:28

    Klinkt als een goede kit voor een 540i.

    Login om te reageren
  11. david36254 zegt

    3 maart 2019 om 21:38

    De standaard 440i coupe gaat al in 5.0s naar de 100 en is dus puur cijfermatig al sneller dan de genoemde M5.
    Maakt zo’n fijne auto denk ik nog fijner!

    Login om te reageren
    • gumz zegt

      4 maart 2019 om 07:27

      @david36254: Inderdaad, rare vergelijking. De 2 generaties M5 na de E39 zijn ook trager dan deze.. Enkel de nieuwe M5 gaat het winnen!

      Login om te reageren
  12. neymar zegt

    3 maart 2019 om 21:51

    Prachtige interieur!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 maart 2019 om 07:11

      @neymar: op de mattenset na gewoon standaard en wel een beetje kleurloos.

      Login om te reageren
  13. panam1 zegt

    3 maart 2019 om 21:58

    Ik ga eens bellen met g-power wat t kost de kit en de non-limited – als t onder de 2500 is neem ik m

    Login om te reageren
    • panam1 zegt

      3 maart 2019 om 21:59

      @panam1: en hoef de velgen niet – dus anders past t niet in t budget

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        3 maart 2019 om 22:35

        @panam1: voor jou doen ze een speciaal pakketje, zonder die velgen. Tegen meerprijs.

        Login om te reageren
    • Onehp zegt

      3 maart 2019 om 23:13

      @panam1: laat het ons gerust weten, maar ik vrees ervoor. Als ze goed gedaan hebben, dan vereist 420pk en 600Nm toch een paar noodzakelijk hardware verbeteringen, schat het op minstens het dubbele qua kostprijs…

      Login om te reageren
  14. mats106rallye zegt

    3 maart 2019 om 22:00

    Poee lekker zeg! 4 Gran Coupé heb ik altijd al lekker gevonden

    Login om te reageren
  15. cortinaracing zegt

    3 maart 2019 om 23:33

    G-power, stop nou alsjeblieft met die pauperwielen, niemand vindt het meer leuk…

    Login om te reageren
  16. ghost zegt

    3 maart 2019 om 23:56

    Lekkere bak! Zeker met zo’n G-power kit.

    Login om te reageren
  17. niex zegt

    4 maart 2019 om 07:17

    De wielen zien er niet uit, verder een mooie bak met nutteloze performance voor de openbare weg. Ofwel: hou die bimmer gewoon origineel tenzij je regelmatig een circuit opgaat.

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      4 maart 2019 om 08:01

      @niex: ja, maar dan niet deze. Op circuit wil je kleinere/lichtere wielen, en met het extra vermogen is het maar de vraag of de auto voldoende additionele koeling heeft gekregen – waarschijnlijk niet en daarmee zal je redelijk snel problemen krijgen op circuit. Dan is een M3/4 véél geschikter…

      Login om te reageren
  18. 350z zegt

    4 maart 2019 om 09:50

    En dan geen sportautomaat met schakelpaddles :(

    Login om te reageren
  19. sudbina zegt

    4 maart 2019 om 19:22

    Damn wat zijn die velgen groot. Volgens mij zou een maatje of twee kleiner een heel stuk beter staan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North