• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze 508 Sport maakt het de M3 net niet lastig

Auteur: willeme, gepost 6 maart 2019 om 08:57 – 36 Reacties

Peugeot 508 Sport '19
En dat is maar goed ook.

De BMW M3 is altijd, hier komt een cliché, de ‘vedette’ in zijn klasse geweest. De auto weet al sinds de jaren ’80 alle disciplines goed te beheersen: qua prestaties, luxe, uitstraling en wegligging is het altijd een topper geweest. Aangezien er op dat soort auto’s een hele flinke marge zit én het een uitstekende imagebooster is, is het niet vreemd dat er heel veel merken zijn die dat ook geprobeerd hebben.

Op dit moment staat de M3 echter op een dermate hoog niveau (zowel qua prijs als prestaties) dat het voor veel merken een onbegonnen zaak is. De ruimte onder de M3 wordt echter telkens interessanter. De Volvo S60 Polestar is een goed voorbeeld, alhoewel we snelle Volvo’s voorlopig wel kunnen vergeten. Een alternatief komt uit een verrassende hoek. De laatste sportieve sedan van het merk was de 405 T16 uit de jaren ’90, maar Peugeot keert terug.

De 508 Sport is niet zomaar een snelle 508, maar eentje die onder handen is genomen door Peugeot Sport. Je weet wel, de divisie die van de 208 GTI, 308 GTI en RCZ-R heel fijn sturende auto’s hebben weten te maken. De 508 heeft een 200 pk sterke benzinemotor. Daarmee ga je het een BMW 340i of Audi S4 niet lastig maken. Echter, de 508 Sport heeft ook een 110 pk sterke elektromotor op de vooras én een 200 pk sterke elektromotor op de achteras. Deze waarden kun je niet zomaar bij elkaar optellen, maar het systeemvermogen bedraagt 400 pk. Koppel komt de 508 Sport ook niet tekort: 500 Nm. Daardoor kan de Franse Sportsedan in 4,3 seconden naar de 100 km/u knallen en een top bereiken van 250 km/u.

Enige nadeeltje: volgens Peugeot is het nog een ‘concept’. De auto ziet er echter dermate productierijp uit dat we stiekem blijven hopen.

Ook interessant!

  • Peugeot 508 PSE rijtest en video
  • Prijs Peugeot 508 PSE
    Video - Peugeot 508 PSE vs BMW M2 is verrassend spannend
  • Brengt BMW de M3 Sport Evo terug?
  • Gespot: een überzeldzame BMW M3 op verse platen

Nieuwste artikelen

  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
FacebookTweetPinLinkedIn

508, Autoshows, concept, geneve, geneve-2019, M3, Peugeot

Vorig bericht: « CUPRA introduceert een hele speciale Ateca
Volgend bericht: Deze supercar is prestigieuzer dan een Bugatti »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    6 maart 2019 om 09:03

    Ik denk niet dat dit gaat gebeuren. Niemand wil zo’n klap geld uitgeven aan een Peugeot met gecompliceerde techniek. Zeker als je rekening houdt met de afschrijving.

    Login om te reageren
    • SanderB zegt

      6 maart 2019 om 09:27

      @Jochempie: Wat gaat hij kosten dan?

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        6 maart 2019 om 09:38

        @sanderb: Ik schat rond de 80 mille.

        Login om te reageren
      • sjonniedeluxe zegt

        6 maart 2019 om 09:39

        @sanderb: zou mee kunnen vallen gezien de ongetwijfeld lage co2 uitstoot op papier

        Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      6 maart 2019 om 09:53

      @Jochempie: zo’n ding schrijft niet zo hard af.
      Had laatst met iemand hier ook een discussie over, Franse auto schrijven zo hard af. Toen gingen we even vergelijken met een C5 Tourer en een A6, beide 2e hands even duur. Vergelijkbare kilometers en vermogen.

      Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      6 maart 2019 om 16:54

      @Jochempie: zeg nooit nooit. Audi maakte vroeger ook zuunige schraapbakken en zelfs VW begeeft zich in het hoge segment.

      Login om te reageren
  2. anders zegt

    6 maart 2019 om 09:06

    Sinds ik begrepen heb dat die doorlopende koplamp de tanden van een leeuw moet voorstellen, kan ik die nieuwe Peugeots niet meer serieus nemen. Die dingen blijven mij aanstaren en ik begin ook al ogen te zien op de voorruit alsof ik naar de Disneyfilm van Cars aan het kijken ben.

    Login om te reageren
    • niex zegt

      6 maart 2019 om 10:41

      @anders: ik heb hetzelfde, het idee (associatie leeuw in het front) is leuk maar de uitvoering doet eerder afbreuk aan het design. Dat had creatiever en veel beter gekund als lui een balke ledjes toevoegen imho.

      Login om te reageren
      • anders zegt

        6 maart 2019 om 22:43

        @niex: idee is idd leuk, maar dit detail zuigt alle aandacht naar zich toe. Net als de moedervlek van Cindy Crawford zeg maar….

        Login om te reageren
  3. pier zegt

    6 maart 2019 om 09:09

    Mag zo ongewijzigd op de stoep, prachtkar!

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      6 maart 2019 om 09:32

      @pier: zonde van je bumpers. Liever op de oprit.

      Login om te reageren
    • Jorrit zegt

      6 maart 2019 om 14:05

      @pier: Alleen nog even die vuilniszakkleurige beschermfolie er af!

      Login om te reageren
  4. donjunior zegt

    6 maart 2019 om 09:21

    “. Echter, de 508 Sport heeft ook een 110 pk sterke elektromotor op de vooras én een 200 pk sterke elektromotor op de achteras. Deze waarden kun je niet zomaar bij elkaar optellen, maar het systeemvermogen bedraagt 400 pk.”

    Hoe dan? Wat is dan wel de rekensom? Normaal lees je het namelijk andersom.. dat het gecombineerde vermogen minder is dan de reguliere rekensom. In dit geval had ik 300pk logischer gevonden denk ik. Maar geen idee hoe deze logica werkt.. 400pk is wel veel.. voor een Peug.

    Login om te reageren
    • x1f48 zegt

      6 maart 2019 om 09:25

      @donjunior: het staat er erg onduidelijk maar je hebt ook nog de benzinemotor met 200pk

      Login om te reageren
      • donjunior zegt

        6 maart 2019 om 09:31

        @x1f48: Oh.. die had ik gemist inderdaad.. scherp:
        Dus de som is dan: 110 + 200 (elektrisch) + 200. (benzine) = 400pk. Dat klinkt inderdaad een stuk logischer, thanks.

        Login om te reageren
        • frank2b zegt

          6 maart 2019 om 09:52

          @donjunior: Je mag niet de vermogens van alle motoren klakkeloos optellen. Het gaat om het piekvermogen dat de accu tijdelijk kan leveren aan de elektromotoren plus het vermogen dat de benzinemotor juist op dat moment afgeeft.

          Login om te reageren
          • fanboy zegt

            6 maart 2019 om 11:01

            @frank2b: Exact, daarom heeft jouw auto met 650pk aan motoren “maar” 350pk aan piekvermogen :)

            Login om te reageren
            • frank2b zegt

              6 maart 2019 om 11:38

              @fanboy: Da’s krek!

              Login om te reageren
        • sanderp zegt

          6 maart 2019 om 09:55

          @donjunior: Nu tel je het alsnog kwakkeloos bij elkaar op…

          Login om te reageren
          • donjunior zegt

            6 maart 2019 om 10:09

            @sanderp: Niet. Klakkeloos zou 410pk opleveren.

            Login om te reageren
            • StijnB zegt

              6 maart 2019 om 10:15

              @donjunior:
              510…

              Login om te reageren
            • towi1989 zegt

              6 maart 2019 om 10:39

              @donjunior: Mijn god, wat een rekenwonders hier.

              Login om te reageren
              • donjunior zegt

                6 maart 2019 om 11:04

                @towi1989: hahaha fuck.. slecht van me dit..

  5. Jaapie zegt

    6 maart 2019 om 09:30

    Niemand zal de eeuwige koning / benchmark de M3 inruilen voor een peugeot waarvan je niet kan zien hoe hard je rijdt omdat het mini stuurtje voor je tellers zit.

    Login om te reageren
    • donjunior zegt

      6 maart 2019 om 09:32

      @jaapie: Die Fransen zijn zo chauvinistisch als de pest dus zeg nooit niemand ;)

      Login om te reageren
  6. MilleMiglia zegt

    6 maart 2019 om 09:32

    Tijd voor een nieuwe taxi film !!!

    Login om te reageren
  7. frank2b zegt

    6 maart 2019 om 09:53

    Kan iemand de motorkap van die Peugeot ff dicht doen?

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      6 maart 2019 om 10:01

      @frank2b: Je vrouw zal wel een gigantisch strakke naad hebben als je je stoort aan deze naad van de motorkap.

      Login om te reageren
      • motherlover zegt

        6 maart 2019 om 16:19

        @jochempie: Die corrosserie naden vallen toch allerzins mee?
        Check anders de 2019 M3 maar eens ter vergelijking….
        [url=https://autoweik.com/2019-bmw-m3/2019-bmw-m3-front-hd-images/]M3 naadjes[/url]

        Login om te reageren
  8. zeilboot zegt

    6 maart 2019 om 10:31

    Ik vind het absoluut niet tegenvallen. Interieur ziet er ook dik in orde uit en met elektro power gaat ie af als de brandweer. Gaaf concept waar meerdere merken gebruik van moeten maken.

    Login om te reageren
  9. elemento zegt

    6 maart 2019 om 12:06

    M3 compitition met super wegligging en betrouwbaarheid vs peugoet… nee denk je niet

    Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    6 maart 2019 om 12:16

    Wat is hij toch mooi he! Het zou gaaf zijn als hij er écht komt!

    Login om te reageren
  11. kenner zegt

    6 maart 2019 om 13:29

    Zou best willen werken bij Peugeot Sport. Eens in de 4 jaar een auto onder handen nemen.. nog net geen raamambtenaar

    Login om te reageren
  12. tokosenang zegt

    6 maart 2019 om 15:40

    Voordeel van de M3 is dat hij vermogen kan blijven leveren, bij de Peugeot blijven er 200 pkover als de accu’s leeg zijn.

    Login om te reageren
  13. motherlover zegt

    6 maart 2019 om 16:20

    @jochempie: Die corrosserie naden vallen toch allerzins mee?
    Check anders de 2019 M3 maar eens ter vergelijking….
    autoweik.com/2019-bmw-m3/2019-bmw-m3-front-hd-images/

    Login om te reageren
  14. ozzytrk zegt

    7 maart 2019 om 18:50

    Mooie auto wel

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North