Deze 508 Sport maakt het de M3 net niet lastig

Auteur: , 36 Reacties

En dat is maar goed ook.

De BMW M3 is altijd, hier komt een cliché, de ‘vedette’ in zijn klasse geweest. De auto weet al sinds de jaren ’80 alle disciplines goed te beheersen: qua prestaties, luxe, uitstraling en wegligging is het altijd een topper geweest. Aangezien er op dat soort auto’s een hele flinke marge zit én het een uitstekende imagebooster is, is het niet vreemd dat er heel veel merken zijn die dat ook geprobeerd hebben.

Op dit moment staat de M3 echter op een dermate hoog niveau (zowel qua prijs als prestaties) dat het voor veel merken een onbegonnen zaak is. De ruimte onder de M3 wordt echter telkens interessanter. De Volvo S60 Polestar is een goed voorbeeld, alhoewel we snelle Volvo’s voorlopig wel kunnen vergeten. Een alternatief komt uit een verrassende hoek. De laatste sportieve sedan van het merk was de 405 T16 uit de jaren ’90, maar Peugeot keert terug.

De 508 Sport is niet zomaar een snelle 508, maar eentje die onder handen is genomen door Peugeot Sport. Je weet wel, de divisie die van de 208 GTI, 308 GTI en RCZ-R heel fijn sturende auto’s hebben weten te maken. De 508 heeft een 200 pk sterke benzinemotor. Daarmee ga je het een BMW 340i of Audi S4 niet lastig maken. Echter, de 508 Sport heeft ook een 110 pk sterke elektromotor op de vooras én een 200 pk sterke elektromotor op de achteras. Deze waarden kun je niet zomaar bij elkaar optellen, maar het systeemvermogen bedraagt 400 pk. Koppel komt de 508 Sport ook niet tekort: 500 Nm. Daardoor kan de Franse Sportsedan in 4,3 seconden naar de 100 km/u knallen en een top bereiken van 250 km/u.

Enige nadeeltje: volgens Peugeot is het nog een ‘concept’. De auto ziet er echter dermate productierijp uit dat we stiekem blijven hopen.



36 reacties

Begin de week met Mercedes-AMG, bekijk het HIER!
Ik denk niet dat dit gaat gebeuren. Niemand wil zo’n klap geld uitgeven aan een Peugeot met gecompliceerde techniek. Zeker als je rekening houdt met de afschrijving.
@Jochempie: Wat gaat hij kosten dan?
@sanderb: Ik schat rond de 80 mille.
@sanderb: zou mee kunnen vallen gezien de ongetwijfeld lage co2 uitstoot op papier
@Jochempie: zo’n ding schrijft niet zo hard af.
Had laatst met iemand hier ook een discussie over, Franse auto schrijven zo hard af. Toen gingen we even vergelijken met een C5 Tourer en een A6, beide 2e hands even duur. Vergelijkbare kilometers en vermogen.
@Jochempie: zeg nooit nooit. Audi maakte vroeger ook zuunige schraapbakken en zelfs VW begeeft zich in het hoge segment.
Sinds ik begrepen heb dat die doorlopende koplamp de tanden van een leeuw moet voorstellen, kan ik die nieuwe Peugeots niet meer serieus nemen. Die dingen blijven mij aanstaren en ik begin ook al ogen te zien op de voorruit alsof ik naar de Disneyfilm van Cars aan het kijken ben.
@anders: ik heb hetzelfde, het idee (associatie leeuw in het front) is leuk maar de uitvoering doet eerder afbreuk aan het design. Dat had creatiever en veel beter gekund als lui een balke ledjes toevoegen imho.
@niex: idee is idd leuk, maar dit detail zuigt alle aandacht naar zich toe. Net als de moedervlek van Cindy Crawford zeg maar….
Mag zo ongewijzigd op de stoep, prachtkar!
@pier: zonde van je bumpers. Liever op de oprit.
@pier: Alleen nog even die vuilniszakkleurige beschermfolie er af!
“. Echter, de 508 Sport heeft ook een 110 pk sterke elektromotor op de vooras én een 200 pk sterke elektromotor op de achteras. Deze waarden kun je niet zomaar bij elkaar optellen, maar het systeemvermogen bedraagt 400 pk.”

Hoe dan? Wat is dan wel de rekensom? Normaal lees je het namelijk andersom.. dat het gecombineerde vermogen minder is dan de reguliere rekensom. In dit geval had ik 300pk logischer gevonden denk ik. Maar geen idee hoe deze logica werkt.. 400pk is wel veel.. voor een Peug.
@donjunior: het staat er erg onduidelijk maar je hebt ook nog de benzinemotor met 200pk
@x1f48: Oh.. die had ik gemist inderdaad.. scherp:
Dus de som is dan: 110 + 200 (elektrisch) + 200. (benzine) = 400pk. Dat klinkt inderdaad een stuk logischer, thanks.
@donjunior: Je mag niet de vermogens van alle motoren klakkeloos optellen. Het gaat om het piekvermogen dat de accu tijdelijk kan leveren aan de elektromotoren plus het vermogen dat de benzinemotor juist op dat moment afgeeft.
@frank2b: Exact, daarom heeft jouw auto met 650pk aan motoren “maar” 350pk aan piekvermogen :)
@fanboy: Da’s krek!
@donjunior: Nu tel je het alsnog kwakkeloos bij elkaar op…
@sanderp: Niet. Klakkeloos zou 410pk opleveren.
@donjunior:
510…
@donjunior: Mijn god, wat een rekenwonders hier.
@towi1989: hahaha fuck.. slecht van me dit..
Niemand zal de eeuwige koning / benchmark de M3 inruilen voor een peugeot waarvan je niet kan zien hoe hard je rijdt omdat het mini stuurtje voor je tellers zit.
@jaapie: Die Fransen zijn zo chauvinistisch als de pest dus zeg nooit niemand ;)
Tijd voor een nieuwe taxi film !!!
Kan iemand de motorkap van die Peugeot ff dicht doen?
@frank2b: Je vrouw zal wel een gigantisch strakke naad hebben als je je stoort aan deze naad van de motorkap.
@jochempie: Die corrosserie naden vallen toch allerzins mee?
Check anders de 2019 M3 maar eens ter vergelijking….
M3 naadjes
Ik vind het absoluut niet tegenvallen. Interieur ziet er ook dik in orde uit en met elektro power gaat ie af als de brandweer. Gaaf concept waar meerdere merken gebruik van moeten maken.
M3 compitition met super wegligging en betrouwbaarheid vs peugoet… nee denk je niet
Wat is hij toch mooi he! Het zou gaaf zijn als hij er écht komt!
Zou best willen werken bij Peugeot Sport. Eens in de 4 jaar een auto onder handen nemen.. nog net geen raamambtenaar
Voordeel van de M3 is dat hij vermogen kan blijven leveren, bij de Peugeot blijven er 200 pkover als de accu’s leeg zijn.
@jochempie: Die corrosserie naden vallen toch allerzins mee?
Check anders de 2019 M3 maar eens ter vergelijking….
autoweik.com/2019-bmw-m3/2019-bmw-m3-front-hd-images/
Mooie auto wel

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).