• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Breek: Volvo gaat alle auto’s begrenzen op 180 km/u!

Auteur: willeme, gepost 4 maart 2019 om 12:19 – 166 Reacties

Volvo 850 R


Wel zo veilig natuurlijk, of is er hier meer aan de hand?

Niets is zo frustrerend als een begrenzer. Je weet en voelt aan alles dat er meer in het vat zit, maar je kan er geen aanspraak op maken. Of het nu gaat om geld, geluid of snelheid: beperkingen zijn nooit leuk. Veel snelle auto’s zijn begrensd op 250 km/u, dit naar een Duits herenakkoord. In principe is 250 km/u erg snel (en erg leuk). Het is in elk geval veel te snel voor Volvo, want de Zweden hebben een rigoureuze aankondiging gedaan.

Vanaf 2020 gaat Volvo namelijk al hun modellen standaard begrenzen op 180 km/u. Dat meldt Volvo zélf. De reden is natuurlijk het verhogen van de veiligheid, wat telkens toch een paradepaardje van Volvo blijft. Volvo’s visie, Vision 2020 heeft als doel gesteld dat niemand meer om het leven komt of zwaar gewond raakt in een nieuwe Volvo. Volvo heeft zijn auto’s naar eigen zeggen erg veilig gemaakt. Nu is men klaar voor de volgende stap: het ‘verbeteren’ van de bestuurder.

Dat gaat men doen door de snelheid van hun modellen te beperken. Volgens Volvo zijn alle veiligheidsfeatures van hun auto’s zinloos op enorm hoge snelheden. Volvo claimt dat de mens uitstekend in staat is om gevaar te herkennen, zoals in het geval met hoogtes en enge dieren. Maar als het aankomt op snelheid, ziet de mens de gevaren niet. Nu Volvo dit bekend gemaakt heeft, gaan ze zich tevens concentreren op twee andere dodelijke oorzaken van de automobiel: afleiding en vergiftiging.

Overigens is 180 km/u nog heel erg ruim. Volgens diverse Europarlementariërs mag het nog wel langzamer.

Ook interessant!

  • Google Auto werkt briljant in een Volvo
    Google Auto werkt briljant in een Volvo
  • Mijn Auto: Volvo S60 T5 (374 pk) van Matthijs
    Mijn Auto: Volvo S60 T5 (374 pk) van Matthijs
  • Volvo V70 met 850.000 km heeft toepasselijke naam
  • Volvo gaat mega-accufabriek uit de grond stampen in Europa

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

maximumsnelheid, veiligheid, Volvo

Vorig bericht: « BMW M1 en M1 Procar van Lego knallen op je beeldscherm
Volgend bericht: Deze Range Rover is onoverwinnelijk »

Lees Interacties

Reacties

  1. alcantara zegt

    4 maart 2019 om 12:25

    De doorsnee Volvo rijder boeit dit niet, die rijdt doorgaans al niet harder dan 120.

    Login om te reageren
    • bischero zegt

      4 maart 2019 om 12:39

      @alcantara: juist, net als de doorsnee Alfa, Audi, BMW, Citroën, Ford, Hyundai, Kia, Mercedes, Toyata, Volkswagen en bestuurders van eigenlijk alle andere merken. In Nederland.

      Login om te reageren
    • bmw2coupeeigenaar zegt

      4 maart 2019 om 12:40

      @alcantara: Dat zou je denken. Ik zie toch echt regelmatig V40/V60’s met zeker 20/30km te hard op de linkerstrook voorbij razen. Omdat Volvo een veilig imago heeft, valt dat voor het gros niet zo op. De BMW rijder wordt daarentegen wel met scheve ogen aangekeken zodra hij een gelijke rijstijl hanteert (niet dat ik mij daar wat van aantrek).

      Login om te reageren
    • Dizono zegt

      4 maart 2019 om 12:46

      @alcantara: Je hebt twee soorten Volvo-rijders. De klassieke, in van die vierkante hokken of een V70 van de tweede generatie die inderdaad van het rustig rijden zijn, of de linkerbaanridders in V40 D2’s en XC90 T8’s die vooral het motto van Herman van Veens bekendste hit naleven. Deze maatregel is natuurlijk om de wereld tegen die laatste groep te beschermen. Niemand dood in een Volvo in 2020 is natuurlijk een mooi streven, maar als de overige weggebruikers tegen die tijd bij bosjes neervallen door diezelfde Volvo’s is dat natuurlijk een beetje jammer.

      Login om te reageren
      • hexxion zegt

        4 maart 2019 om 14:56

        @Dizono: Klopt ! Ik ben een Volvo liefhebber,dus geen lease V40 voor mij maar een heerlijke S60 met 5 cilinder. 100/120 op de rechterbaan,ik ben niemand tot last.

        Login om te reageren
        • hotze zegt

          4 maart 2019 om 15:13

          @hexxion: als je maar niet gaat inhalen met 100, dan ben je zeker anderen tot last (tenzij in een 80-zone met trajactcontrole).

          Login om te reageren
        • Dizono zegt

          4 maart 2019 om 17:01

          @hexxion: het gaat te ver om te zeggen dat ik een liefhebber ben, maar ook ik rij rustiger sinds ik m’n V70 Classic heb. Lekker relaxt beetje 100-120 cruisen en heel af en toe even de vijf verbrandingskamers schoon branden met bijbehorende soundtrack.

          Login om te reageren
      • mashell zegt

        4 maart 2019 om 15:29

        @dizono: hoe kom je er bij dat die Volvo V40 en XC90 ridders allemaal naar “Hilversum 3” luisteren?

        Login om te reageren
        • bakboord1 zegt

          4 maart 2019 om 16:30

          @mashell: ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk. ?

          Login om te reageren
        • Dizono zegt

          4 maart 2019 om 17:02

          @mashell: Als ik kon toveren, kon toveren, dan toverde ik de linkerbaan helemaal vrij

          Login om te reageren
          • mrB zegt

            4 maart 2019 om 18:20

            @Dizono: iedere snelweg had 100 stroken, en elke rijstrook was leeg.

            Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      4 maart 2019 om 12:46

      @alcantara: zeg dat tegen alle V40 rijders, die komen daar ruim boven

      Login om te reageren
    • gebruikersnaam3 zegt

      4 maart 2019 om 12:47

      @alcantara: Euh en al die V40 D2 rijders dan die altijd op de linkerbaan op je bumper hangen te doen alsof hun R-Design pakketje ze ook echt sneller maakt?

      Login om te reageren
      • autodidact zegt

        4 maart 2019 om 14:59

        @gebruikersnaam3: doet het dat niet dan?

        Login om te reageren
        • gebruikersnaam3 zegt

          4 maart 2019 om 15:39

          @autodidact: je moet wel… die dingen zijn zo sloom en zo incompetent dat je de slipstream van de auto voor je nodig hebt om überhaupt boven de 110 uit te komen.

          Login om te reageren
          • sirprize zegt

            4 maart 2019 om 16:01

            @gebruikersnaam3: ja, want 120 pk en 280Nm koppel is echt behelpen als je een Polo 1.2Tdi 75pk 180Nm slow motion wil inhalen.

            Login om te reageren
            • alcantara zegt

              4 maart 2019 om 16:58

              @sirprize: Wat boeit 280Nm koppel nou weer als je onder de streep slechts 120pk overhoudt?

              Login om te reageren
              • sirprize zegt

                4 maart 2019 om 17:44

                @alcantara: 120 pk is zat en met een beetje koppel kun je lui rijden zonder terug te hoeven schakelen om even in te halen. En zo’n D2 haalt gewoon de 190, hard zat om je rijbewijs kwijt te raken.

              • slickrick zegt

                4 maart 2019 om 22:43

                @sirprize: ja dat haalt hij we maar duurt wel een halve dag voordat op die snelheid komt…..

              • sirprize zegt

                5 maart 2019 om 05:19

                @slickrick: overdrijven is een vak

          • flutterby zegt

            4 maart 2019 om 18:16

            @gebruikersnaam3: Zelfs de 90 pk uit mijn diesel Clio kon probleemloos te hard rijden hoor. Echter wordt het mijn nieuwe bijtellingswonder een stuk sneller problematischer…

            Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      4 maart 2019 om 12:55

      @alcantara: V40 leasesletjes uitgezonderd*

      Login om te reageren
    • mick0210 zegt

      4 maart 2019 om 13:04

      @alcantara: behalve die v60 d2 coureurs dan.

      Login om te reageren
    • rhellema zegt

      4 maart 2019 om 13:14

      @alcantara: ik vind de doorsnee volvorijder steeds meer op een audirijder lijken. Bumperkleven, rechts inhalen, geen richting aangeven. Het worden steeds meer aso’s in plaats van de bedeesde man met snor en een hoedje op.

      Login om te reageren
      • karhengst zegt

        4 maart 2019 om 13:54

        @rhellema: Ze moeten wel, de schraapversies zijn dusdanig traag dat je ieder snelheidsverlies koste wat kost wilt vermijden.

        Login om te reageren
      • raoufff zegt

        4 maart 2019 om 15:00

        @rhellema: tsja, Volvo he. Die voelen zich net als Audi-rijders altijd net iets meer als al het ander volk op de weg.

        Login om te reageren
    • wimof zegt

      4 maart 2019 om 13:53

      @alcantara: Maar toen kwamen de leasewagen bestuurders.

      Login om te reageren
    • steelboy zegt

      4 maart 2019 om 14:14

      @alcantara: …en terecht!

      Login om te reageren
    • dutchking zegt

      4 maart 2019 om 21:57

      @alcantara: deze volvorijder baalt er van dat de cruise control van zijn V70 max. bij 200 er mee ophoudt…..ik begrijp nu ook waarom die anderen niet opzij gaan…..

      Login om te reageren
  2. wahltiroler zegt

    4 maart 2019 om 12:30

    Unique Selling Point

    Das wird ein Verkaufsschlager in Deutschland?

    Login om te reageren
  3. robert110 zegt

    4 maart 2019 om 12:31

    Op zich niet eens een bizar idee, zeker gezien het type auto dat Volvo momenteel maakt. Het grootste deel van de bestuurders van dat type auto’s komt toch nooit in de buurt van de 180 km/h. En van het deel dat daar wel overheen gaat kan het grootste deel niet fatsoenlijk met die snelheden overweg.

    Login om te reageren
    • pa045 zegt

      4 maart 2019 om 13:33

      @robert110: en de mensen die 180 plus rijden in hun Audi kunnen hier wel mee overweg?
      Waar haal je die kennis vandaan?

      Login om te reageren
      • robert110 zegt

        4 maart 2019 om 16:27

        @pa045: Lezen is ook een vak “bestuurders van dat type auto’s” niet specifiek Volvo.

        Login om te reageren
        • pa045 zegt

          4 maart 2019 om 17:35

          @robert110: dus een V90 is zeer anders dan een a6? Zelfde als de xc60 en q5. Of de v60 en a4.
          Je praat onzin! Alleen weet je het zelf niet.

          Login om te reageren
          • robert110 zegt

            4 maart 2019 om 18:27

            @pa045: Ik heb tijd te veel dus ik zal het speciaal voor jou even uitleggen, aan de hand van je zelf gegeven voorbeeld. De Audi A6 range loopt van het basis model tot aan de RS6 ergens daartussen zit het zelfde soort auto als de Volvo V90, welke A6 dat is weet ik ook niet, ik ken de A6 range niet uit mijn hoofd. En over dat soort auto’s gaat mijn stukje tekst. Elke auto die daar buiten valt (en er zal vast een groot grijs gebied zijn) heb ik niks over gezegd en daar kan je dus ook geen conclusies over trekken aan de hand van mijn stukje tekst.

            Login om te reageren
            • pa045 zegt

              4 maart 2019 om 18:41

              @robert110: nog steeds veel worden zonder iets te zeggen. Onzin dus.
              Iemand die een redelijke basis a6 of v90 rijdt is volgens jouw onzinnige worden, niet capabel te rijden boven 180km/h.
              Of zit ik er heel ver naast?

              Login om te reageren
    • flutterby zegt

      4 maart 2019 om 18:18

      @robert110: kan je nagaan hoeveel ze gaan besparen op banden, remmen en CO2 heffing…

      Login om te reageren
  4. joejojo2012 zegt

    4 maart 2019 om 12:32

    Ik voorzie een vrije val van Volvo verkopen in 2020….

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      4 maart 2019 om 13:24

      @joejojo2012: Ik voorzie in 2020 een inkomstenstijging bij tuningsbedrijven die de begrenzer eraf mogen programmeren.

      Login om te reageren
    • sirprize zegt

      4 maart 2019 om 16:02

      @joejojo2012: want iedereen wil harder dan 180 kunnen? Nonsens. De meesten komen niet boven de nationale snelheidslimiet uit.

      Login om te reageren
  5. martijnh zegt

    4 maart 2019 om 12:33

    Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that’s what gets you.”

    ― Jeremy Clarkson

    Login om te reageren
    • wahltiroler zegt

      4 maart 2019 om 13:22

      @martijnh: haha?

      Hier nog een paar top Top Gear quotes

      https://youtu.be/FD6X-HpYjhY

      https://youtu.be/VDsL9RdtjbE

      Login om te reageren
    • sirprize zegt

      4 maart 2019 om 16:03

      @martijnh: van 100 naar 0 of van 200 naar 0 maakt toch een behoorlijk verschil tussen slechts levenslang gehandicapt of morsdood dunkt me

      Login om te reageren
  6. baklava zegt

    4 maart 2019 om 12:36

    Tsja, haal je toch gewoon de begrenzer er af

    Login om te reageren
  7. jvthof zegt

    4 maart 2019 om 12:36

    Ach geeft weer ruimte voor optiepakketjes 200/210/220km/pu enz maximale snelheid na het volgen van een cursus of voor tuners die voor 100/200 euro de begrenzer eraf halen.

    Login om te reageren
  8. jules713 zegt

    4 maart 2019 om 12:37

    Kan me nauwelijks heugen met onze V70 de 180 te hebben gehaald… Misschien één keertje op de Autobahn bergafwaarts met wind mee en 5 minuten planken gaf de meter ergens tussen de 180 en de 200 aan.. 2.4 met 140 pk. Het draait niet om topsnelheid, maar met 160 op de cruise control rijdt dan wel weer relaxed.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      4 maart 2019 om 14:08

      @jules713: nou mij anders wel. Vond de 850R juist zo prachtig omdat dat ding serieus een stuk uit de teller liep. Kon je lekker mee kachelen met de M6jes en AMGtjes op de autobahn

      Login om te reageren
      • bassx zegt

        4 maart 2019 om 18:28

        @kennone: 850R een redelijk vlotte wagen maar de overbrengingen zijn zo uit harmonie dat M6’jes en AMG’s toch echt hebben staan wachten op je.

        Login om te reageren
  9. berlinetta zegt

    4 maart 2019 om 12:38

    Ik vind het niet zo heel vreemd. Auto’s hoeven helemaal niet zo’n hoge topsnelheid te hebben, hoe leuk het ook is. Lijkt me dat veel merken hierin gaan volgen.

    Login om te reageren
    • bmw2coupeeigenaar zegt

      4 maart 2019 om 12:42

      @berlinetta: Jij rijdt zeker nooit naar Duitsland. Scheelt al snel 1,5 uur als je wat harder doorkachelt naar Berlijn bijvoorbeeld.

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        4 maart 2019 om 12:45

        @bmw2coupeeigenaar: woe, das fijn. Die 2 keer in mijn leven dat ik met de auto naar Berlijn ga. Hoop dan wel dat er geen baustelle onderweg zijn.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          4 maart 2019 om 15:31

          @pomoek: dat is geen realistische verwachting. Als je tussen Oldenzaal en Berlijn minder dan tien Baustellen tegenkomt dan heb je het al heel netjes voor elkaar.

          Login om te reageren
        • bmw2coupeeigenaar zegt

          4 maart 2019 om 15:47

          @pomoek: Het zal de doorsnede rijder (zoals u) die ooit een keer de grens oversteekt niet veel uitmaken.

          Login om te reageren
      • haaren zegt

        4 maart 2019 om 12:49

        @bmw2coupeeigenaar: Ben bang dat je de tijd die je “wint” bij het tanken verloren gaat.
        Auto’s worden over het algemeen niet zuiniger wanneer je de snelheid verhoogd
        10 km/u harder zal nog niet zoveel uitmaken maar 1,5u naar berlijn is wel iets meer dan 10 km/u

        Login om te reageren
        • bmw2coupeeigenaar zegt

          4 maart 2019 om 15:19

          @haaren: Ik heb max 1 extra tankbeurt nodig (52L). 10 minuten stilstaan op een rit van 4,5 – 7 uur haal je redelijk eenvoudig in.

          Login om te reageren
      • cloverleaf zegt

        4 maart 2019 om 12:52

        @bmw2coupeeigenaar: 1,5u..? U vertrekt vanuit Lissabon?

        Login om te reageren
        • bmw2coupeeigenaar zegt

          4 maart 2019 om 15:52

          @cloverleaf: Lees mijn bericht nogmaals. “Scheelt al zeker 1,5 uur…” Ik heb het over een verschil t.o.v. een reistijd op normale snelheid. Dit betreft dus niet de totale reisduur.

          Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        4 maart 2019 om 13:08

        @bmw2coupeeigenaar: Jij gaat altijd met een Bugatti Chiron naar Berlijn zeker?

        Login om te reageren
      • pa045 zegt

        4 maart 2019 om 13:38

        @bmw2coupeeigenaar: die tijdwinst haal never nooit niet. Tenzij je midden in de nacht rijdt en echt kan planken zonder baustelle.
        Daarboven kom je, met jouw zogenaamde 1,5 uur tijdswinst, zo gestrest en vermoeid aan van de extra inspanning wat dit kost, dat ik meteen de stad in ga, en jij eerst een paar uur moet liggen en bijkomen.
        Maar je lijkt wel stoer..

        Login om te reageren
      • steelboy zegt

        4 maart 2019 om 14:16

        @bmw2coupeeigenaar: En een keer extra tanken waardoor je tijdwinst teniet wordt gedaan…

        Login om te reageren
      • kareljansen zegt

        4 maart 2019 om 19:01

        @bmw2coupeeigenaar: vooruit, ik doe het wel even.. Als ik vanaf Utrecht naar Berlijn rij met gemiddeld 120km/u, (Wat al best vlotjes is op zo’n afstand), dan zal jij gemiddeld 169.9 km/u moeten rijden. Ben bang dat dat vrij ambitieus is..

        Login om te reageren
        • atrak zegt

          5 maart 2019 om 00:30

          @kareljansen: Met een beetje auto is dat een prima kruissnelheid. Regelmatig die kant op gereden nauwelijks onder de 200kmh gereden. Je bent alleen afhankelijk van baustelle.

          Login om te reageren
  10. utregcity zegt

    4 maart 2019 om 12:39

    Tja, en waar worden Volvo’s (verhoudingsgewijs) ’t meeste verkocht? Nederland 130 km/h, Zweden 110 km/h en de US of A 75 mph/h. En bijna niet in Germanië >1000 km/h. Dus.

    Login om te reageren
    • bischero zegt

      4 maart 2019 om 12:40

      @utregcity: precies dat.

      Login om te reageren
    • sirprize zegt

      4 maart 2019 om 16:05

      @utregcity: heeft natuurlijk niks met Duits chauvinisme te maken. Kuch…

      Login om te reageren
    • slickrick zegt

      4 maart 2019 om 22:49

      @utregcity: natuurlijk niet Nederland, wat dacht je van China. Volvo is notabene Chinees

      Login om te reageren
  11. ghost zegt

    4 maart 2019 om 12:41

    Ik voel een levendige handel opkomen in ontgrenzen..

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      4 maart 2019 om 13:39

      @ghost: 180km/u is al jarenlang een begrenzing op Japanse auto’s (die in Japan verkocht worden) vanwege herenakkoord daar.
      Uiteraard kan je van enkele Japanse tuners een kastje kopen waardoor je dat kan omzeilen. Toch vermogen zat.

      Maar ik vrees dat het steeds lastiger wordt. Als je zoiets detecteert in je ESP systeem kun je moeilijk de beveiliging verhelpen.

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        4 maart 2019 om 13:43

        @fanboy: was mij reeds bekend, sterker nog, iedereen die ooit Tokyo Drift heeft gezien, weet dat.

        Daarom zeg ik ook; voel een levendige handel opkomen, juist als je dat kan omzeilen wat anderen niet kunnen, zonder foutmeldingen, heb je een mooie monopoly.

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          4 maart 2019 om 13:56

          @ghost: Zeker. Maar met alles op de CAN bus tegenwoordig is het vrij makkelijk om dit dicht te timmeren. Ik verwacht hier auto’s waarbij je ESP (+ABS+TC) niet uit kan zetten, je een harde relatie legt tussen ESP (die wielomwentelingen meet) en motor ECU, dan wordt het heel lastig. Want voorheen was het een kwestie van motor ECU beetje voor de gek houden zodat hij gewoon lekker door blijft werken.
          In de ESP/ABS hoek gaan rommelen zal het moeilijker maken en ook een stuk onveiliger als de boel eventjes niet lekker werkt als je ABS nodig hebt.
          Markt zal ook wel te beperkt zijn, van de lease V40’s of elektrische auto’s moet je het niet hebben. Maar we gaan het zien.

          Login om te reageren
          • ghost zegt

            4 maart 2019 om 14:00

            @fanboy: met je eens hoor, zijn natuurlijk zat manieren om zoveel mogelijk dicht te timmeren. Maar dat maakt het juist interessant in mijn optiek. Helaas heb ik zelf te weinig directe automotive software kennis, mijn vakgebied zit hem weliswaar in data maar dit is toch even next level.

            Login om te reageren
  12. Joost zegt

    4 maart 2019 om 12:43

    Geen 5-cylinders meer en nu begrenzen op 180 km/u..
    Van de andere kant: waar kan je nog harder rijden? Liever extra technologie om zuiniger te rijden (minder tanken bij zo’n depressief makend pompstation) dan meer dan 180 km/u te kunnen rijden.

    Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      4 maart 2019 om 12:55

      @iJoost: of gewoon van elke pomp een paaldans & saunaclub maken.

      Login om te reageren
      • weetikveel zegt

        4 maart 2019 om 20:38

        @cloverleaf: als je het als eigenaar daar heeeel goed voor elkaar hebt, krijg je misschien wel i-pace rijders die de hele nacht moeten laden om thuis te komen.

        Login om te reageren
  13. pomoek zegt

    4 maart 2019 om 12:46

    Gele hesjes!!!! Grmblscvtr!

    Login om te reageren
  14. realhustler zegt

    4 maart 2019 om 12:50

    Mijn vorige auto ging 200, dat reed ik bijna nooit, wel geprobeerd. De huidige schijnt 184 te halen, nog niet geprobeerd, geen behoefte aan. Echter, als ik de loterij win en een porsche 911 koop, dan moet het natuurlijk niet bij 180 klaar zijn.
    Kleine opmerking: ik heb circa 5 jaar lang motor gereden, en reed met grote regelmaat 200+, lange stukken 240 . Een enkele keer 280+.
    Ik denk 350 met de auto komt niet in de buurt van de sensatie van een motor met 280.

    Login om te reageren
    • hollandbest zegt

      4 maart 2019 om 14:40

      @realhustler: doodswens?

      Login om te reageren
    • bmw2coupeeigenaar zegt

      4 maart 2019 om 15:59

      @realhustler: Kijk jij doet tenminste lekker waar je zin in hebt.

      Login om te reageren
    • slickrick zegt

      4 maart 2019 om 22:50

      @realhustler: wel sociaal van je dat je zo graag je organen wilt doneren

      Login om te reageren
      • skelter zegt

        5 maart 2019 om 00:36

        @slickrick: je bedoelt orgaanpurree…

        Login om te reageren
  15. wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

    4 maart 2019 om 12:52

    Electrische wagens gaan sowieso toch niet veel harder

    Login om te reageren
    • haaren zegt

      4 maart 2019 om 12:53

      @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: en volvo wil toch de transitie maken naar elektrisch, 1+1=..

      Login om te reageren
    • fanboy zegt

      4 maart 2019 om 13:48

      @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: Hangt er vanaf hoe groot de elektromotor is die je erin stopt natuurlijk. Vrij makkelijk om aan het vermogen te komen.
      Wel is het zo dat de autofabrikant veel werk moet verzetten wil jij continue 220 o.i.d. rijden, omdat accu’s warm worden. Terwijl weinig mensen het nodig hebben.

      Login om te reageren
  16. haaren zegt

    4 maart 2019 om 12:52

    het zal ook wel een bult ontwikkelingskosten schelen als de constructie niet harder kan dan 180.
    op hoge snelheden kunnen de kleinste factoren grote gevolgen hebben, daar zijn legio voorbeelden van

    Login om te reageren
  17. lekbak zegt

    4 maart 2019 om 12:52

    Leuk, dat er geen mensen meer zwaar gewond of dood raken ìn een Volvo. Maar gaan ze nu ook weer ramen plaatsen zodat je omstanders weer kunt ontwijken of telt dat niet mee in de doelstelling?

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      4 maart 2019 om 15:38

      @lekbak: de auto ziet ze zelf wel. Toch?

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        4 maart 2019 om 17:17

        @Onehp: lekker met z’n allen de techniek alles over laten nemen. Dan weet je tenminste zeker dat de volgende generatie mensen helemaal niks meer kan…

        Login om te reageren
        • Onehp zegt

          4 maart 2019 om 17:38

          @lekbak: een paar honderduizend doden per jaar in europa, ik zou zeggen dat de mens inderdaad niet kan autorijden…

          Login om te reageren
  18. fiscaal zegt

    4 maart 2019 om 12:55

    Onze wagen (outlander phev) is begrensd op 170 km/u. Ik heb er niet dagelijks last van…

    Login om te reageren
    • towi1989 zegt

      4 maart 2019 om 14:05

      @fiscaal: dan kom je vast niet vaak buiten de randstad.

      Login om te reageren
    • mausk zegt

      10 maart 2019 om 09:53

      @fiscaal: ik denk ook niet dat er dan nog veel meer puf in dat blok zit

      Login om te reageren
  19. kobus1967 zegt

    4 maart 2019 om 12:55

    De mijne gaat niet harder dan 170kmh en zels dat haal ik nooit met dank aan big brother.

    Login om te reageren
  20. cloverleaf zegt

    4 maart 2019 om 12:59

    Op zich is 180km/u hard zat. Ik rijd vaak lange stukken waar ik flink kan doorkachelen en dus ook doe. Echter tik ik niet zo vaak de 180 of hoger aan. Meestal blijft het op lange stukken wel steken bij 170. Vanaf 160 wordt het ook exponentieel vermoeiender.

    Login om te reageren
    • sirprize zegt

      4 maart 2019 om 16:08

      @cloverleaf: en in Nederland ook gewoon: direct je rijbewijs kwijt als ze je pakken. Best zonde voor die 5 minuten tijdswinst.

      Login om te reageren
  21. chriscross zegt

    4 maart 2019 om 13:02

    Zolang een voertuig van 0-100 behoorlijk presteert maakt het mij niet uit. Snel rijden is niks comfortabel aan

    Login om te reageren
  22. povel zegt

    4 maart 2019 om 13:04

    Dit lijkt mij een beetje onzinnig. Als ik een Volvo met 180 tegen een boom aan zet kan ik het zeker niet navertellen, hoe goed ze ook zijn. Ik denk dat dit meer met de opkomst van elektrische auto’s te maken heeft. Ik denk dat ze een soort wedloop naar de hoogste topsnelheid voor willen zijn, aangezien dit bij elektrische auto’s lastiger wordt, ook met betrekking tot de range.

    Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      4 maart 2019 om 13:08

      @povel: Hangt er ook een beetje vanaf hoe hard die boom gaat uiteraard.

      Login om te reageren
      • povel zegt

        4 maart 2019 om 13:20

        @cloverleaf: haha ja inderdaad.

        Login om te reageren
  23. giulio zegt

    4 maart 2019 om 13:10

    Als ze nou een kortere bak aanbieden.. 0-100 in 4 sec maar max 180 km/h in topgear met 7000 toeren..

    Login om te reageren
    • towi1989 zegt

      4 maart 2019 om 14:04

      @giulio: liever comfortabel 180 cruisen met 3000 tpm

      Login om te reageren
  24. 9000cse zegt

    4 maart 2019 om 13:10

    En wie zou zich daarover moeten ergeren? Al die Autobahnrakkers, die één maal per jaar in de vakantietijd even hun rechtervoet moeten uitstrekken omdat zij menen dat dat in Duitsland mag? Belachelijk gewoon! Als ervaringsdeskundige moet ik daar gewoon om lachen! ‘s-Nachts kun je misschien even het gas doortrappen op een gedeelte met 3 rijbanen, maar in het algemeen zie ik zelden iemand die 180 rijdt. Is ook niet een snelheid waarmee je relaxed aankomt! Ik begrijp Volvo dus echt wel.

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      4 maart 2019 om 14:53

      @9000cse: Als ervaringsdeskundige moet ik vooral lachen om je stelling ervaringsdeskundige te zijn. Maar wellicht kom je vrij weinig in Beieren. Daar word je op de rustige momenten ingehaald wanneer je 180 aan het cruisen bent.

      Neemt niet weg dat 180 nog best ontspannen torren is en een vrij faire middenweg is tussen Freie Fahrt en een opgelegde 130 (of minder).

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        4 maart 2019 om 16:18

        @karhengst: ik kom vrij vaak in Beieren, daar is immers mijn mijn werk en tweede woning, maar hier wordt er echt niet zoveel zo snel gereden. Wellicht ook omdat het hier niet helemaal recht en vlak is. Als ik pendel tussen beide landen (doe ik met enige regelemaat) en dan ben ik best vaak met 145 km/h al bij de snelsten. In mijn ervaring wordt er in Niedersachsen en NRW op de vlakke rechte Autobahnen veel sneller gereden.

        Login om te reageren
        • karhengst zegt

          4 maart 2019 om 17:52

          @mashell: Beieren is natuurlijk groot. Mocht je eens van Würzburg richting München rijden dan zou ik de combi A7/A8 aanbevelen. De A7 is slechts tweebaans maar op zondag er rustig. De A8 Ulm-München is een halve racebaan: nieuw, vier-spoors en slechts op een kleun stuk gelimiteerd.

          Zeker op dat laatste stuk heeft men de sokken er in op zondagavond. Over het bovengenoemde stuk is een gemiddelde van 150 of hoger te doen zonder te hoeven haasten.

          Login om te reageren
  25. jasperh zegt

    4 maart 2019 om 13:13

    Met de huidige Volvo modellen range zou ik überhaupt al niet zo hard willen rijden. Rustig voort zoeven met een snelheid van 140 is prima met die apparaten. Ik vraag mij alleen af wat dit inhoudt voor de performance reeks al weet ik überhaupt niet wat daar de status van is daar de naam Polestar nu bezet is door dikke elektromobielen. Wellicht zijn er Volvo fans die mij hier wat meer over kunnen vertellen?

    Login om te reageren
  26. faith zegt

    4 maart 2019 om 13:13

    There is no point in living, if you don’t feel alive… Wat is het volgende? Gaan ze de kleuren ook begrenzen op alleen geeuwgrijs. Ja juist, 4/5 auto’s is in het geeuwgrijs want de buurman heeft dat ook en anders vallen we op.Verbaasd me niet dat er zoveel depressieve mensen zijn. De dag van vandaag word je geleefd! Wel nuttig om nog een T8 met 390PK te kopen, als je wordt voorbijgestoken door een polo 1.0 met 95PK.

    Login om te reageren
  27. RiKe zegt

    4 maart 2019 om 13:14

    Toch grappig dat (bijna) iedereen het nu wel best vind en “zo hard gaan we toch niet” roept, maar als een overheid een beperking op legt dan is de kamer te klein…

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      4 maart 2019 om 13:22

      @rike: Dat wat in Brussel is voorgesteld, is wel even wat anders dan wat Volvo nu doet.

      Login om te reageren
    • volvonerdy70 zegt

      4 maart 2019 om 14:01

      @rike: je bedoelt het voorstel van 130 km/h? Dat je dus op de linkerbaan niet eens fatsoenlijk kunt inhalen?
      Bij 180 houd je genoeg over vergeleken met de snelheidslimiet, dat is compleet wat anders.

      Login om te reageren
  28. appeltaartislekker zegt

    4 maart 2019 om 13:17

    Nog meer reden om een tweedehands youngtimer van Volvo te kopen. Zo’n V70R blijft een pareltje.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      4 maart 2019 om 13:24

      @appeltaartislekker: 850R bedoel je?

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        4 maart 2019 om 14:02

        @kennone: jaja en dan ook nog een rode zeker?? bevalt je Abarth nog?

        Login om te reageren
      • cloverleaf zegt

        4 maart 2019 om 14:14

        @kennone: 850i is beterder ;)

        Login om te reageren
      • RiKe zegt

        4 maart 2019 om 22:59

        @kennone: 850 T5-R in het banaan geel

        Login om te reageren
        • emping zegt

          5 maart 2019 om 01:57

          @rike: vla geel, banaan geel is niet geleverd

          Login om te reageren
  29. Gulli zegt

    4 maart 2019 om 13:18

    Dan ben ik vervolgens wel benieuwd hoe ze die vergiftiging willen gaan aanpakken.

    Login om te reageren
  30. kennone zegt

    4 maart 2019 om 13:24

    Poh die foto?

    Login om te reageren
  31. kevinw zegt

    4 maart 2019 om 13:26

    Bon, dan rij ik dus momenteel in mijn eerste en laatste volvo.

    Mijn V90 komt het beste tot zijn recht bij 180+. Zelf op z’n begrensde topsnelheid van 238 zweeft die lekker verder.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      4 maart 2019 om 13:34

      @kevinw: En hoe vaak rij je die snelheid?

      Login om te reageren
      • kevinw zegt

        4 maart 2019 om 13:56

        @berlinetta: Vanaf maart tot oktober minstens om de 2 weken op weg van en naar de Nürburgring :)

        Login om te reageren
  32. viezefreddyw zegt

    4 maart 2019 om 13:34

    Lekker boeien dat Volvo dat doet. Nog even en het merk bouwt alleen hybrides en elektrische auto’s. Met zulke dingen wil je toch niet harder dan 180. Als ze maar wegblijven van de linkerbaan, dan vind ik het best.

    Login om te reageren
    • dieselkameel zegt

      4 maart 2019 om 13:43

      @viezefreddyw: Het wordt een beetje een naar merk, de laatste modellen tot 2016 hadden nog echt wat authentieks, dat wordt echt steeds minder. Een autofabrikant hoeft mij niet te beperken in hoe hard een auto kan op het gebied van software. Als ik een auto koop die 230 kan, wil ik ook dat hij dat daadwerkelijk haalt. Ik hoef geen wijzend vingertje van een merk ‘gij zult niet hard rijden’, ik wil een auto, geen schoonmoeder.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        4 maart 2019 om 13:45

        @dieselkameel: Je hebt gelijk, Volvo is net een schoonmoeder! Mijn schoonmoeder. Reageert ook altijd zo denigrerend en wijzend met het vingertje als ik weer eens het gaspedaal heb gevloerd. Ik rij voor werk vaak in Zwitserland en Duitsland. Wanneer het verkeer het toelaat trap ik het gaspedaal eens flink in. Bij terugkomst zeg ik altijd even welke snelheden gereden zijn. Haar reactie vind ik altijd leuk.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          4 maart 2019 om 14:10

          @viezefreddyw: mijn schoonmoeder doet dat ook altijd. Ff vertellen hoe hard ze gereden heeft in Duitsland. Nu is dat wel overzichtelijk met een C3 dieseltje maar toen ze nog een AMG reed was ik altijd behoorlijk jaloers…

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            4 maart 2019 om 14:11

            @lekbak: Van een AMG naar een C3 diesel. Waar is het fout gegaan?

            Login om te reageren
            • dieselkameel zegt

              4 maart 2019 om 14:13

              @viezefreddyw: D’r schoonzoon!

              Login om te reageren
            • lekbak zegt

              4 maart 2019 om 14:41

              @viezefreddyw: de zak met geld (pun intended) is vertrokken. Er is nu een advocaat die een AMG zou kunnen rijden. Gelukkig lijkt de dochter op haar moeder en niet op haar pa…

              Login om te reageren
              • viezefreddyw zegt

                4 maart 2019 om 14:52

                @lekbak: Klinkt als een vervelende tijd..

    • 406_v6 zegt

      4 maart 2019 om 15:14

      @viezefreddyw: mijn Hybride loopt 250 begrensd; ga je ff naar de rechterbaan?

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        4 maart 2019 om 15:16

        @406_v6: Ghehe, uitzonderingen heb je natuurlijk altijd.

        Login om te reageren
  33. towi1989 zegt

    4 maart 2019 om 13:35

    Ik kan me nog goed een ritje stuttgart –> venlo herinneren in mijn R33. Ik heb bijna de hele rit tegen de limiter aan gereden. Best irritant als je dan iemand in wilt halen die net wel/net niet 180 rijdt.

    Login om te reageren
  34. rijbewijzer zegt

    4 maart 2019 om 13:42

    Aan alle mensen die zeggen “wanneer rij je dat nou” – toch wel vrijwel dagelijks, en ja, midden in de randstad.

    Login om te reageren
    • steelboy zegt

      4 maart 2019 om 14:18

      @rijbewijzer: op je playstation telt niet ;-)

      Login om te reageren
    • sirprize zegt

      4 maart 2019 om 16:12

      @rijbewijzer: dure hobby. Hopelijk wordt niemand slachtoffer van jouw “stoere” gedrag. Tenzijn je ambulancechauffeur bent, dan alleen maar respect natuurlijk ?

      Login om te reageren
  35. 2wheeler zegt

    4 maart 2019 om 14:01

    Mijn motor haalt slechts de 170km/h en die paar keren dat ik met mijn auto’s over de 200 heb gereden was ik als de dood voor een boete. Ik hecht meer waarde aan de tussenacceleratie en wat zuiniger rijden op hogere kruissnelheid (140-160km/h).

    Login om te reageren
  36. E34M5Touring zegt

    4 maart 2019 om 14:26

    Nou en, koop je toch geen Volvo. Als je liever geen begrenzing hebt koop je lekker wat anders.

    Login om te reageren
  37. swisskid zegt

    4 maart 2019 om 14:49

    Even een geruststellende gedacht voor de “petrol-heads” die de maatregel van Volvo “niet zo goed vinden”: Jullie zijn voor Volvo NIET de doelgroep. De doelgroep die Volvo denk ik voor ogen heeft, vindt 150 – 160 het absolute maximum dat verantwoordt is. Andere automerken hebben zeker auto’s die wel aan jullie eisen voldoen, en wel “lekker hard” kunnen, zolang als het duurt…

    Login om te reageren
  38. rrk147 zegt

    4 maart 2019 om 15:07

    Ach, ik denk dat 90% van de bestuurders überhaupt niet boven de 180 komt, misschien jaarlijks met de wintersport. Wat ik dan zelf 9ok niet zou doen aangezien je dat niet alleen in de auto, maar dat moet ieder voor zich weten. Binnen Nederland is het een dure aangelegenheid om zo hard te rijden… ?

    Login om te reageren
  39. O plaat zegt

    4 maart 2019 om 15:13

    Een petrolhead zal toch niet rap fan zijn van volvo met hun 2L voorwieltrekkertjes en daarbij mijn mustang haalt 230 in theorie. Maar vanaf 180 heft hij echter zijn voorwielen op door zijn fantastische aërodynamica en word hij compleet onstuurbaar. Dus geen idee als dat verhaal van 230 klopt. Dan misschien is een auto die wel veilig 180 haalt misschien minder gestoord. Al moet ik wel toegeven dat de 260 aantikken met een moderne rental Mustang 5.0 in Canada wel tof was. Maar zo als ik al zei iemand die fan is van snelle sportwagens met RWD loopt in een grote boog om Volvo heen. Dus not a single fuck was given.

    Login om te reageren
    • dieselkameel zegt

      4 maart 2019 om 15:42

      @shiva: Mijn Xc70 T6 liep wel wat harder dan dat en was AWD, zelfs boven de 220 reedt hij nog lekker rustig, wat is je punt?

      Login om te reageren
  40. jaso013 zegt

    4 maart 2019 om 15:16

    Begrens dan de hele boel gewoon op 135. Mijn zegen hebben ze.

    Login om te reageren
  41. xytras zegt

    4 maart 2019 om 15:22

    Is meer een psychisch probleem dan een realistisch probleem. Mijn rijstijl is behoorlijk sportief en ik heb ook al een paar x de 200 aangetikt met mijn huidige wagen (zelfs niet aan de topsnelheid geraakt), maar dat is een zeldzaam iets. Wanneer ik ‘snel’ rijd op de autostrade gaat het over maximum 160. Sneller kost mij teveel concentratie en beginnende doofheid, lol. Ik hecht meer belang aan de acceleratie en de hoeveelheid koppel.

    Login om te reageren
  42. dper4mance zegt

    4 maart 2019 om 15:25

    Symboolpolitiek… Met 180 ergens op klappen ben je ook morsdood. Dit heeft pas zin als je hem op 100 of 120 zou begrenzen.

    Login om te reageren
  43. bpc zegt

    4 maart 2019 om 16:02

    vanaf 2020 masaal volvos te vinden bij de chipper ?

    Login om te reageren
  44. sudbina zegt

    4 maart 2019 om 16:46

    Ik vind het goed onder voorwaarde dat al het vermogen optimaal gaat worden ingezet om de 0-180 acceleratie zo snel mogelijk af te slechten.

    Als de 0-180 onder de 10 sec gaat wil ik best een begrenzer die op 180 staat.

    En anders niet.

    Login om te reageren
  45. hehe zegt

    4 maart 2019 om 16:47

    Net afgelopen weekend met de XC90 T8 naar Oostenrijk gereden en toch hele stukken lekker de cruise control op 180 gehad. Dat vind ik nog heel relaxed, met harder rijden moet ik me te veel concentreren. Ook zuipt de auto al behoorlijk bij 180 km/h
    Voor mij zou dit zeker een reden zijn om niet weer een Volvo te kopen. Ik wil graag zelf bepalen of ik het bij 180 houd of nog even iemand wat sneller inhaal om die persoon niet klem te rijden achter langzamer verkeer

    Login om te reageren
  46. bakingmynextbenz zegt

    4 maart 2019 om 16:54

    Ach, hoewel ik het altijd leuk vind om te zeggen dat mijn auto 230 kan heb ik er zelf nooit harder dan 170km per uur mee gereden.. Opzich zou voor het voor mij dus niet eens zo’n ramp zijn aangezien de lol van het rijden voor mij niet zo zit in het hard boenderen.

    Toch gaat er bij mij ergens toch ook weer ergens wat haren overeind staan bij zo’n besluit, alsof mij toch iets afgenomen zou worden als zo’n beperking een standaard zou worden. Gek eigenlijk dat je (ik spreek voor mijzelf) wel de mogelijkheid wil hebben om, in mijn geval, 230 km per uur te kunnen rijden maar tegelijkertijd er zelf dus geen gebruik van maak.

    Conclusie is dat dit een ongelofelijk kutbesluit van Volvo is! Ik hoop van harte dat ze failliet gaan en hoop dat we massaal het merk gaan boycotten!!! ✊️✊️✊️✊️✊️

    Login om te reageren
  47. sparks zegt

    4 maart 2019 om 17:08

    Ik vraag me wel af welke motoren ze gaan leveren als 180 de grens is. Een motor met 300+ pk lijkt/is (vul hier zelf je keuze in) al weinig zinvol, maar met een 180 begrenzer nog meer.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      4 maart 2019 om 19:24

      @sparks: lijkt, denk ik. Met 300pk kan je vlot inhalen en een steile helling op met last erachter zonder snelheidsverlies. En het allerbeste argument: een krachtige motor is de beste comfort verhogende optie die er is.

      Login om te reageren
  48. supercarboy zegt

    4 maart 2019 om 17:24

    Toch wel jammer hoor

    Login om te reageren
  49. spidermann zegt

    4 maart 2019 om 18:01

    Mijn Volvo V60 D6 met Vmax van 230 km/h telt dubbel, de eerste en de laatste Volvo ooit. Stelletje betuttelaars.

    Login om te reageren
  50. bmwfe zegt

    4 maart 2019 om 18:43

    Volvo probeert op deze manier Roomser dan de Paus te zijn. Uit een Duits rapport is gebleken dat er heel veel ongelukken bij te hoge snelheden plaatsvinden; alleen zijn dit vaak snelheden die in km/u niet zo hoog zijn, maar naar omstandigheden veel te hoog zijn. Bij regenval, mist, sneeuw en gladheid. Hier zal een begrenzing van V/max van 180 km/u ook niet toe bijdragen om dit onder deze omstandigheden veiliger te maken. Dat kunnen alleen de bestuurders beïnvloeden. Dus naar mijn mening een zinloze en schijnheilige maatregel.

    Login om te reageren
  51. ericc zegt

    4 maart 2019 om 18:58

    Leuk. Rij je 180 met nieuwe XC90, komt er een Clio’tje aan je bumper kleven. Hahaha…..

    Login om te reageren
  52. 850t5restate zegt

    4 maart 2019 om 19:26

    @mrb: en in m’n onbegrensde volvo, *tss*, kwam ik voorbij gesjeesd

    Login om te reageren
  53. xjs678qr zegt

    4 maart 2019 om 19:46

    Argumentatie houdt weinig steek, want dan worden treinen opeens wel erg onveilig: die rijden vlotjes 200kmh of zelfs 300kmh voor HST treinen. Veiligheidssystemen hebben daar dan geen nut?

    Login om te reageren
  54. cortinaracing zegt

    4 maart 2019 om 19:50

    Fully in die D2? In die Volvo, D2!

    Login om te reageren
  55. delaney zegt

    4 maart 2019 om 20:23

    2 fundamentele problemen mee:
    1: de Ultraliberaal in mij heeft het er moeilijk mee dat een bobo in Göteborg gaat beslissen hoe snel ik mag rijden, ook al kom ik misschien nooit aan 180 (hypothetisch dan ;). Zelfbeschikking sinds de verlichting in de 18e eeuw en zo…
    2: Waarom 180? Aan die snelheid ben je niet minder pieredood dan aan 190 of 200. Het is een platte, goedkope, hypocriete profileringsdrang die nergens op gebaseerd is. Als ze echt zo “geëngageerd” zouden zijn was 140 pas een statement geweest. Maar dan stoot je teveel klanten tegen het hoofd.
    Zij die zeggen dat er wel een gefundeerde basis is: I dare you: bezorg een rapport van een formele crashtest van Volvo aan 180kph waaruit blijkt dat dat veiliger is dan 190kph.
    Rant over.

    Login om te reageren
  56. BaRa zegt

    4 maart 2019 om 20:48

    Het enige land in de EU zonder snelheidslimiet op de snelwegen (tenzij aangegeven) is Duitsland. Nou is dat geen klein land, maar 83 miljoen inwoners is nog steeds slechts 16 procent van de 516 miljoen EU-burgers. Dus voor die kleine een zesde van de EU legt Volvo de max. snelheid op 180. Als die 16 procent een degelijke snelheidswetgeving had, dan zou Volvo de max. snelheid op 140 kmu kunnen leggen (+ een marge) – en dat enkel om Bulgarije en Polen terwille te zijn (niet echt de beste EU-leerlingen van de klas), want anders zou het 130 kunnen zijn. Tijd dus dat die 16% van de EU de rest van de EU volgt. Op die manier krijgen we overheen de hele EU meer veiligheid in het verkeer, met minder doden en minder gewonden. In dit geval mag je gerust zeggen: het is de fout van de Duitsers.

    Login om te reageren
  57. ruben2000 zegt

    4 maart 2019 om 21:48

    Mijn Volvo s60 T6 is ook begrenst op 210km/u

    Login om te reageren
  58. Bart_V zegt

    4 maart 2019 om 21:57

    Dan is mijn 20 jaar oude corolla nogal bij de tijd die is al begrensd op 180 sinds de motor swap

    Login om te reageren
  59. vaakbenjetebang zegt

    4 maart 2019 om 22:01

    Volvo loopt wat op de muziek vooruit, da’s alles. Andere merken zullen volgen, de echte sportwagenbouwers uitgezonderd.

    Vergeet niet: het Duitse herenakkoord van 250km/h is ook een volkomen kunstmatige grens, het enige nut dat die nog lijkt te hebben is dat de specsheets dan kunnen vermelden: “begrensd op 250km/h”. Alsof het een soort proeve van bekwaamheid is, een ‘rite of passage’ om er bij te horen.

    Login om te reageren
  60. lfoose zegt

    4 maart 2019 om 22:42

    Wat een commentaren ?. Ik zou het jammer vinden, ik ben veel onderweg in Duitsland in mijn 2018 V60. Inderdaad kom je niet vaak boven de 180, maar het kan wel. Ik denk dat ik dan toch weer terug ga naar BMW. Ps: je zal een Volvo dealer in Duitsland zijn ??‍♂️

    Login om te reageren
  61. vonclausewitz zegt

    4 maart 2019 om 23:24

    Geen rationeel argument komt in me op om sneller dan 180 te willen rijden, integendeel! Echter, het is mijn guilty pleasure; snelheid fascineert en verleidt. Ineens doet Volvo dat niet meer :/

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      5 maart 2019 om 00:03

      @vonclausewitz: 90-graden bocht nemen met diezelfde Volvo, en plots wordt het terug interessant ;-)

      Login om te reageren
  62. edftw zegt

    5 maart 2019 om 15:24

    Ik denk dat Volvo dit puur marketingtechnisch doet. Volvo staat al vrijwel gelijk aan veiligheid als het aankomt op personenwagens, nobel om dat te perfectioneren natuurlijk maar ik denk dat ze een voorsprongetje nemen op hun elektrificatie. Als ze nu zeggen dat ze het vanwege veiligheid doen krijgen ze daar credits voor en wordt er even subtiel verwezen naar hun veilige imago. Als ze het zeiden nadat al hun modellen elektrisch zijn wordt er natuurlijk alleen maar gesproken over het vermogen wat minder is en de range en daarom een grens van max 180

    Login om te reageren
  63. jkool zegt

    13 maart 2019 om 10:53

    Ik heb in Genève een engineer van Polestar gesproken en die zei dat ze hier niet aan mee doen. Vanuit hun motorsport achtergrond gaan ze niet op 180 begrenzen. Of de 2 wel op 250 afgeregeld wordt wist hij niet

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North