• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze supercar is prestigieuzer dan een Bugatti

Auteur: willeme, gepost 6 maart 2019 om 09:28 – 18 Reacties

Hispano-Suiza Carmen '19
Althans, dat is de bedoeling.

Je hebt dure merken en je hebt dure merken. De meeste zijn dermate prestigieus dat ze kopje onder zijn gegaan of over zijn genomen door andere fabrikanten. Prestigieus genoeg dat de badge nog iets voorstelt, maar het is bizar lastig om er een solide business case van te maken. Het voordeel van een oud merk tot leven roepen is dat men weet wat er verwacht kan worden.

Dat zal een onderliggende gedachte zijn geweest van merken als Spyker, Bugatti en in dit geval Hispano-Suiza. Dit merk komt nog uit de tijd dat men in Spanje goed auto’s kon bouwen (en voetballen!). Met name voor de Tweede Wereldoorlog waren Hispano-Suiza’s de absolute crème de la crème op automobielgebied.

Een kleine 20 jaar (en 10 jaar) geleden probeerde men het merk nieuw leven in te blazen met een Bugatti ripoff en dat is in 2019 eigenlijk niet veel anders. Het is een bizarre pseudo-aristocratische verschijning met veel retro-stijlelementen. De Hispano-Suiza RamosCarmen is in tegenstelling tot welke Bugatti dan ook geheel vrij van cilinders, turbo’s en ander complex gedoe. Uiteraard is deze Hispano-Suiza geheel elektrisch.

Het maximum vermogen bedraagt 1.019 pk. Dankzij dat vermogen zit je in minder dan 3 seconden op de 100 km/u en is een topsnelheid van slechts 250 km/u mogelijk. De actieradius bedraagt 400 kilometer. Mocht je deze Hispano-Suiza Carmen (wat geen jongensnaam is) een beetje tegenvallen, er komt nog een Hispano-Suiza aan. Zelfde merknaam, andere fabrikant: in dit artikel lees je er meer over.

Ook interessant!

  • De Autoshow van Genève keert nu écht terug!
  • geneve
    Salon van Genève voortaan in, eh, Qatar?
  • Gespot - Cayenne heeft lelijkste achterlichten aller tijden
  • Oude Suzuki Jimny wordt koddige pickup

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, Carmen, concept, Elektrisch, geneve, geneve-2019, hispano-suiza

Vorig bericht: « Deze 508 Sport maakt het de M3 net niet lastig
Volgend bericht: Nieuwe sedan van Hyundai is gewoon dik »

Lees Interacties

Reacties

  1. acakoning zegt

    6 maart 2019 om 09:37

    Ik stoor me een beetje aan die trend van Ipads ipv van echte mooie klokken voor je neus.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      6 maart 2019 om 13:10

      @acakoning:

      Gaat wel weer over ..
      Gordels luchtbanden en ruitenwissers waren ook ooit een trend ..

      Login om te reageren
  2. goodfellar1 zegt

    6 maart 2019 om 09:55

    Lijkt alsof het apparaat een baby audi de wereld inbrengt.

    Login om te reageren
  3. centric zegt

    6 maart 2019 om 09:58

    Waarom zit dat domme Audistuur in elk concept van een nieuw/dood merk?

    Login om te reageren
    • stuko zegt

      6 maart 2019 om 11:40

      @centric: is het stuur van een Volkswagen Up.. niet van een Audi.

      Login om te reageren
      • centric zegt

        6 maart 2019 om 12:34

        @stuko: https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/audi-a4-rt-2015-0029.jpg?itok=mkOfzCdj

        Login om te reageren
  4. papa zegt

    6 maart 2019 om 10:06

    Ik graaf hem wel

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      6 maart 2019 om 10:21

      @papa: joah ik ook wel. Vooral de velgen zijn best wel graafbaar.

      Login om te reageren
  5. ghengiskhan zegt

    6 maart 2019 om 10:09

    Retro-futurisme FTW!

    Login om te reageren
  6. gove zegt

    6 maart 2019 om 10:12

    geen porum met die 2 i pads

    Login om te reageren
  7. intimrasiert zegt

    6 maart 2019 om 10:24

    Gewoon een Tesla dus met andere body – niet heel spannend zo met die elektromotortjes

    Login om te reageren
  8. zeilboot zegt

    6 maart 2019 om 10:33

    Gemaakt om te floppen, ziet er niet uit. Welke rijkaard gaat er nou in zo’n hok zitten waarvan niemand weet wat het is. Doe dan maar een Koeniggsegggggg of McLaren

    Login om te reageren
    • rs18011 zegt

      6 maart 2019 om 10:44

      @zeilboot: puur afgaande op jouw redenatie; er zijn juist rijkaards die spullen willen die twee keer zo duur zijn, maar geheel onbekend zijn voor het normale volk. Zie het maar zo dat echt vermogende mensen juist geen Rolex en Louis Vuitton kopen maar merken waar wij nog nooit van hebben gehoord.

      Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      6 maart 2019 om 13:53

      @zeilboot: rijke mensen met smaak, dus niet de doorsnee rappert, voetballert, of oliesheik.

      Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    6 maart 2019 om 12:14

    Mooie specs maar in een wel heel bijzonder jasje. Zo’n vermoeden dat we er nooit meer wat van horen.

    Login om te reageren
  10. rhellema zegt

    6 maart 2019 om 13:02

    Dit is een beetje de Kim Holland onder de auto’s; van achteren ziet het er best oké uit, tot men de voorkant bekijkt!

    Login om te reageren
    • petrollllover zegt

      7 maart 2019 om 08:28

      @rhellema: Geweldig Plus 10

      Login om te reageren
  11. jasper_uitassen zegt

    6 maart 2019 om 14:11

    Ik ben een liefhebber van racewagens. Ik hoef en wil géén elektromotor. Al helemaal geen zelfsturende auto met begrenzen. Ik wil geluid en een benzinemotor period!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North