• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze 911 Cabrio is stiekem toch een sleeper

Auteur: willeme, gepost 29 oktober 2019 om 17:56 – 20 Reacties

Afbeelding Deze 911 Cabrio is stiekem toch een sleeperAfbeelding Deze 911 Cabrio is stiekem toch een sleeperAfbeelding Deze 911 Cabrio is stiekem toch een sleeperAfbeelding Deze 911 Cabrio is stiekem toch een sleeperAfbeelding Deze 911 Cabrio is stiekem toch een sleeperAfbeelding Deze 911 Cabrio is stiekem toch een sleeperAfbeelding Deze 911 Cabrio is stiekem toch een sleeperAfbeelding Deze 911 Cabrio is stiekem toch een sleeper

9FF Porsche 911 Carrera GT2 RS Cabriolet (997)
Hij is véél sneller dan je zou verwachten.

Het is een term die we te vaak gebruiken: sleeper. De Britten noemen het een Q-Car. Het gaat om een auto die er absoluut niet snel uit ziet, maar het wel is. Een Mercedes-AMG C63S Estate is géén sleeper: flinke uitlaten en enorme velgen met jetsers van remmen erachter maken duidelijk wat de intenties van de auto zijn.

Een echte sleeper is dan een gare 190 E waar een 500 pk sterke V8 in gelepeld is, bijvoorbeeld. Wat dat betreft is de Porsche die je op deze afbeeldingen ziet in die zin géén sleeper. Er bestaat immers niet zoiets als een langzame 911. Zeker bij de 997-generatie is er vrij weinig reden tot klagen. De minst sterke uitvoering levert al 325 pk.

9FF Porsche 911 Carrera GT2 RS Cabriolet (997)

Toch is dit wel een beetje een sleeper, want het gaat ook een beetje om het verrassingseffect. Van deze auto verwacht je dat die 0-100 km/u in zo’n 5 seconden doet en een topsnelheid haalt van 280 km/u. Welnu, deze 911 is véél sneller. Onder de kap treffen we namelijk niet de standaard 3.6 liter boxermotor aan, maar het Mezger-blok uit een 911 GT2 RS, goed voor 620 pk. Vervolgens is die GT2 RS motor ook nog eens gekieteld naar 680 pk! Een standaard GT2 RS gaat in 3,5 seconden van 0-100 km/u en haalt 335 km/u. Dat zal met deze 911 ook wel gaan lukken.

9FF Porsche 911 Carrera GT2 RS Cabriolet (997)

Het mooiste is: je ziet er niets aan af. Het is gewoon een zilvergrijze 911 Carrera zonder ‘S’ Cabriolet, de senioren-uitvoering, zeg maar. Je kan een in principe elke standaard 911 enorm verrassen met deze anabolen-Carrera. Het werk is uitgevoerd door de Duitse firma 9FF, die zich wel vaker bezighoudt met extreme tuningsprojecten. Qua tuning valt het bij deze auto eigenlijk wel mee, want de motor levert in standaardtrom al 620 pk. Dus naast supersnel zal de betrouwbaarheid ook redelijk in orde zijn. De prijs valt eigenlijk wel mee, want voor 72.500 euro rijd je weg in een van de snelste cabrio’s van Nederland. De advertentie kun je hier bekijken.

Ook interessant!

  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Durf jij? Porsche 911 (997) met 3 ton op de klok
    Durf jij? Porsche 911 (997) met 3 ton op de klok
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Ziehier, de lekkerste Porsche 911 Cabrio van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, 9ff, gt2-rs, Porsche, tuning

Vorig bericht: « Peperdure Italiaanse exoot krijgt motor van eenvoudige komaf
Volgend bericht: Zandvoort wordt beter door komst Formule 1, ook voor het milieu! »

Lees Interacties

Reacties

  1. dragspert zegt

    9 januari 2015 om 20:46

    Vet! Is overigens geen Jetta font maar een front van een Vento;) Verder erg netjes zo. Helemaal mijn stijl!

    Login om te reageren
    • techniekmeneer zegt

      29 oktober 2019 om 18:07

      @dragspert: Volgens mij gaat hier iets mis..

      Login om te reageren
      • rikv99 zegt

        29 oktober 2019 om 18:12

        @techniekmeneer: Nee, het is en blijft VAG he… alles is uitwisselbaar ?

        Login om te reageren
        • techniekmeneer zegt

          29 oktober 2019 om 20:06

          @rikv99: 2015….

          Login om te reageren
      • rikus zegt

        29 oktober 2019 om 20:03

        @techniekmeneer: Gezien de datum die eronder staat, denk ik dat je gelijk hebt.

        Login om te reageren
  2. rikv99 zegt

    29 oktober 2019 om 18:10

    Goh, en dan te bedenken dat de ‘standaard’ GT2 RS al widowmaker werd genoemd ondanks al zijn aanpassingen t.o.v. een normale 911… dus een cabrio met chip en geen aero, what could possibly go wrong?

    Toch jammer dat ik 72ruggen te kort kom…

    Login om te reageren
    • Stefje zegt

      29 oktober 2019 om 18:23

      @rikv99: Hij is inderdaad niet duur wat je er voor krijgt. Alhoewel ik mij afvraag wie dit voor je gaat onderhouden…

      Login om te reageren
      • theblazerunner zegt

        29 oktober 2019 om 21:38

        @Stefje: Het onderhoud lijkt me nou niet zo bijzonder

        Login om te reageren
  3. r55clubman zegt

    29 oktober 2019 om 18:22

    Vraag me af hoe het met de koeling zit. Neem aan dat er een reden is waarom een gt2 zoveel koelsleuven heeft.

    Login om te reageren
    • porker zegt

      29 oktober 2019 om 18:31

      @r55clubman: mijn idee exact.

      Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      29 oktober 2019 om 19:41

      @r55clubman: omdat je een GT2 tot je erbij neervalt over een circuit moet kunnen vegen. Die behoefte zal hierbij meevallen.

      Login om te reageren
  4. janmetdelangeachternaam zegt

    29 oktober 2019 om 18:24

    Prachtige velgen zijn het eigenlijk ook

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      29 oktober 2019 om 18:54

      @janmetdelangeachternaam: klopt! En op AB vast vloeken in de kerk, maar deze Lobster wielen zijn ook perfect voor een Golf 4 R32…

      Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    29 oktober 2019 om 18:53

    Lekker hoor. Rood leer er in en dan is hij af.

    Login om te reageren
  6. kniesoor zegt

    29 oktober 2019 om 19:14

    Ik geloof er geen hol van. Los van de vraag hoe al dat geweld gekoeld wordt met een dichte carrosserie zoals deze auto heeft, kan ik me nauwelijks voorstellen, dat 9ff zo’n auto met deze remmetjes de weg opstuurt.

    Login om te reageren
    • knapzuur zegt

      29 oktober 2019 om 20:33

      @amghans: .. ja want je hebt grote remmen nodig om vermogen op de weg te krijgen.. ben je een bang aangelegd? Tss.. ze zien je bij Space X al aankomen “guys.. what about the brakes”

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        29 oktober 2019 om 22:36

        @knapzuur: Remmen is angst.

        Login om te reageren
  7. cpp1 zegt

    29 oktober 2019 om 19:14

    En dan die kleine kut remmen er op houden…

    Login om te reageren
  8. Onehp zegt

    29 oktober 2019 om 22:34

    Leuk hoor, is de ophanging ook aangepast? Een slappe cab zal dat niet graag lusten.

    Doe mij maar een 996.2 GT3….

    Login om te reageren
  9. EnthousiaST220 zegt

    29 oktober 2019 om 23:10

    Kan iemand me even uitleggen waarom er specifiek gesproken wordt van een mezger motorblok? Die 3.6 die ze eruit gehaald hebben was toch ook een ontwikkeling van de beste man of zit ik fout?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North